Pär Åkerström

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Pär Åkerström

Inlägg av Lakersfan_03 »

Snackade med en från Rögle och det verkar som om Åkerström blev skadad i samband med 3-3 målet
Han var tydligen liggande ett tag på isen innan han lämnade isen.
Riktigt tråkigt om det är något allvarligt.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Användarvisningsbild
brunetten
Forumamatör

Inlägg av brunetten »

usch.. vi få hoppas att det inte är nåt allvarligt.. men nu har han ju ett tag på sig att bli bra...
jaha du...
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Ja, det räcker med skador nu, tycker jag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inlägg av Fredrik R »

Räven skrev:Ja, det räcker med skador nu, tycker jag.

Helt rätt va och såg matchen och det såg inte så bra ut. :(
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs
Kontakt:

Inlägg av KyriakoS »

inte 100% men tror han fick axeln ur led
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Piggelin »

Mycket tråkigt, såg inte alls bra ut.
Kan bara konstatera att fram tills han blev skadad var han helt suverän.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
*anna*
Forumamatör

Inlägg av *anna* »

axeln ur led men han var och undersökte sig direkt så förhoppningsvis är han inte borta länge :D
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Nä, får hoppas att det inte är allvarligt, man vet aldrig vad det kan bli för mjukdelsskador när en axel går ur led, får hoppas på det bästa, nu när han har kommit i form.
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
Kontakt:

Inlägg av Lobo »

Somjag fattade det så blev han pååkt innan rögle gjorde 3-3 målet i då öppen kasse, jag kan dock inte få ihop det hur dommaren låter spelet fortsätta (så rögle gör målet) och inte plockar ut en 2 min för interference. Speciellt inte när han plockat ut den ena Lakers spelaren efter den andra. När sedan Pär blir skadad på köpet känns det ännu värre.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av Belix »

Lobo skrev:Somjag fattade det så blev han pååkt innan rögle gjorde 3-3 målet i då öppen kasse, jag kan dock inte få ihop det hur dommaren låter spelet fortsätta (så rögle gör målet) och inte plockar ut en 2 min för interference. Speciellt inte när han plockat ut den ena Lakers spelaren efter den andra. När sedan Pär blir skadad på köpet känns det ännu värre.

Nja nu var det fyra sekunder mellan nedsläpp och mål och hurvida målisen blev pååkt eller ej vet jag inte men inte en Lakersspelare protesterade mot målet. Hade det nu varit en Röglespelare som kört över er målvakt misstänker jag att det hade blivit ett jäkla liv på Lakersspelarna. Blev han pååkt så kan det lika gärna vara en Röglespelare som blev ditknuffad och därför friade dommaren men även då hade det blivit ett jäkla liv.
Därför tror jag inte att han blev pååkt av någon Röglespelare för Lakersspelarna hade säkert uppmärksammat det, dom stod ju inte drygt 60 meter ifrån händelsen som Lakejerna snarare 6 centimeter ifrån.

Sen är det oavsett vilket tråkigt när någon blir skadad men försök inte få det till att Röglespelarna har gjort det då är du ute och reser.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inlägg av Fredrik R »

Belix skrev:
Lobo skrev:Somjag fattade det så blev han pååkt innan rögle gjorde 3-3 målet i då öppen kasse, jag kan dock inte få ihop det hur dommaren låter spelet fortsätta (så rögle gör målet) och inte plockar ut en 2 min för interference. Speciellt inte när han plockat ut den ena Lakers spelaren efter den andra. När sedan Pär blir skadad på köpet känns det ännu värre.

Nja nu var det fyra sekunder mellan nedsläpp och mål och hurvida målisen blev pååkt eller ej vet jag inte men inte en Lakersspelare protesterade mot målet. Hade det nu varit en Röglespelare som kört över er målvakt misstänker jag att det hade blivit ett jäkla liv på Lakersspelarna. Blev han pååkt så kan det lika gärna vara en Röglespelare som blev ditknuffad och därför friade dommaren men även då hade det blivit ett jäkla liv.
Därför tror jag inte att han blev pååkt av någon Röglespelare för
Lakersspelarna hade säkert uppmärksammat det, dom stod ju inte drygt 60 meter ifrån händelsen som Lakejerna snarare 6 centimeter ifrån.

Sen är det oavsett vilket tråkigt när någon blir skadad men försök inte få det till att Röglespelarna har gjort det då är du ute och reser.

ne da Belix ni gör väl aldrig fel :oops:
VAKNA :evil:
snuggles
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av snuggles »

"som jag fattade" börjar du med..alltså har du inte sett själv exakt som hänt, själv stod jag precis bakom målet och jag uppfattade inte vad som hände heller. Eftersom ingen av era spelare antydde nåt och ingen av alla lakejer (som för övrigt höll bra låda) reagera så kan vi nog utgå ifrån att det inte hände nåt som såg ut att vara avsiktligt! Förstår inte varför du går på så hårt mot Belix när du inte själv vet vad som hänt :roll: Är det kanske så att du är bitter över ledningen ni tappade? Det behöver du inte va, tyckte att ni stod upp bra, men lägg ner det här med att det skulle vara nån regelvidreig sak innan mål...
Comis Et Fortis
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Tror också att spelarna hade reagerat om det var något regelvidrigt,ifrån där vi stod såg jag inte vad som hände.Om man ser till spelfördelningen ska vi vara nöjda med 1 poäng.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av Belix »

LAKEJ89 skrev:
ne da Belix ni gör väl aldrig fel :oops:
VAKNA :evil:

Du menar alltså att du är övertygad om att Lakersspelarna absolut inte ställer upp för sin målvakt eller ens protesterar när deras målvakt blir överkörd vid ett i dina ögon regelvidrigt baklängesmål utan som i detta fallet åker till båset för att deppa över det insläppta målet.
Som du såg på drygt 60 meters håll och som givetvis ingen Lakersspelare varken på isen eller i båset såg eller ens brydde sig om.
Jag är övertygad att Lakersspelarna som i fredags visade hjärta och kämparglöd hade blivit åtminstone lite upprörda om så hade varit fallet.

Jag undrar vem av oss som drömmer i denna fråga men fortsätt du och försök förklara hur det gick till du vet ju.

Ps jag är vaken. Är du?Ds
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inlägg av teddy »

påminner om röglespelarnas tafatta agerande när kenny jönsson blev pååkt. Wikegård förnedrade röglespelarna i direktsänd tv för deras beslut att inte stå upp för kenny utan bara åka runt på isen medans han ligger halvt medvetslös. DET är PINSAMT.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av Belix »

teddy skrev:påminner om röglespelarnas tafatta agerande när kenny jönsson blev pååkt. Wikegård förnedrade röglespelarna i direktsänd tv för deras beslut att inte stå upp för kenny utan bara åka runt på isen medans han ligger halvt medvetslös. DET är PINSAMT.

Och du tror att efter den massmediala käftsmäll som delades ut efter den matchen. Innebär att Lakersspelarna är lika mesiga och tafatta som Röglespelarna blev beskyllda för att vara. När man ser repriserna på Kennys smäll så är där ingen Röglespelare som har ansiktet åt det hållet och ser Angells tjyvsmäll.
Vill påstå att alla Lakersspelarna var vända mot mål när denna enligt vissa regelvidriga överkörningen av er målvakt skedde. Att leta bortförklaringar är förvisso vi supportrar bra på och kanske lite vår uppgift oxå men det får inte bli löjligt.
Är fortfarande lika övertygad om att om det var en interference på Pär hade det blivit ett rabalder av det. men inte en enda Lakersspelare eller ledare protesterade mot målet.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inlägg av Åryd Lakej »

Nu får ni väl ge er :evil:
Användarvisningsbild
Gert
Forumdemon

Inlägg av Gert »

Nu börjar det här urarta. Som Belix säger måste det vara svårt att se vad som hände med Åkerström i samband med målet. Jag hörde ingen i vår klack som protesterade då.
En sak till! Varför blanda in Kenny Jönsson i detta?
Lägg ner detta nu! :evil:
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Jag är mer intresserad av hur allvarlig skada Åkerström har... :roll: :(
dolitle
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av dolitle »

Varanen skrev:Jag är mer intresserad av hur allvarlig skada Åkerström har... :roll: :(

Jag med, tror inte att Lakers spelarna hade sett mellan fingrarna om det var så att en Rögle spelare medvetet kör över Åkerström.

Hoppas att Pär är tillbaka till IK matchen.
puff
Forumdemon

Inlägg av puff »

Det kan till och med ha varit en Lakersspelare som kolliderade med Åkerström.
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Typiskt att om han nu skulle vara allvarligt skadad att vi precis då har avslutat kontraktet med ville.Då står vi där med en målvakt :cry:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

ja, för de flesta klubbar har åtminstone 4 målisar i a truppen?

Hellre en junior i a-truppen än Ville... 7 dagar i veckan!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Viktor666
Forumterrorist
Kontakt:

Inlägg av Viktor666 »

buck skrev:ja, för de flesta klubbar har åtminstone 4 målisar i a truppen?

Hellre en junior i a-truppen än Ville... 7 dagar i veckan!

Du är inte som du ska i huvudet! Du är ju vrickad, halvtokig, kriminell! :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inlägg av Fröken Svår »

på bandyklubbens hemsida står det "befarad ledbandsskada". Någon som vet nåt mer?
BroderMask.nr3
Forumamatör

Inlägg av BroderMask.nr3 »

håller fullständigt med dig Viktor. ville är fan ingen dålig målvakt! :evil:
Senast redigerad av 1 BroderMask.nr3, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

När Ville fungerar så är han riktigt bra.
Piff
Forumentusiast

Inlägg av Piff »

Räven skrev:När Ville fungerar så är han riktigt bra.

Är det inte så med alla spelare - bra om de fungerar.......
vhd
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

Ville är inget vidare. Kolla hans statistik hela hans karriär... inget som glädjer sådär över sej...

Att man gör snygga demonräddningar på enkla skott är inget som vinner matcher om man släpper in de lite svårare.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Det var väl märkvärdigt också :wink: . Jag såg honom under den tid som han stod i TAIF (blev skadad av skridsko samma säsong) och då var han riktigt bra. Det måste ni väl komma ihåg.
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

89,9% i grundserien och 88,1% i superallsvenskan hade han i tengsry... mot 87,8 i Lakers.

å eftersom alla tyckte han sög stenhårt i lakers måste han smuttat rätt duktigt i tajf åxå.... eller? =)
calle73
Forumdemon

Inlägg av calle73 »

Det stod i smp idag att Pelle inte har fått några skelettskador!!! :D
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Nu är det så (vi hoppas dock att det inte är så), att ibland kan en skelettskada vara att föredra, framför en mjukdelskada, som kan vara en muskelskada, ledbandsskada, som båda kan sitta i fästen och som kan skapa inflamationer, dels där skadan är och dels i själva ledkapseln eller runt denna. Axeln är den i särklass mest komplicerade leden eftersom man kan röra i princip hur som helst. En skelettskada vet man utgången på och den läker efter ett visst mönster.
Men sedan är det oftast så, att en tränad axel har en mycket större förmåga att återhämta sig.
Skriv svar