Pär Åkerström
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Pär Åkerström
Snackade med en från Rögle och det verkar som om Åkerström blev skadad i samband med 3-3 målet
Han var tydligen liggande ett tag på isen innan han lämnade isen.
Riktigt tråkigt om det är något allvarligt.
Han var tydligen liggande ett tag på isen innan han lämnade isen.
Riktigt tråkigt om det är något allvarligt.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Somjag fattade det så blev han pååkt innan rögle gjorde 3-3 målet i då öppen kasse, jag kan dock inte få ihop det hur dommaren låter spelet fortsätta (så rögle gör målet) och inte plockar ut en 2 min för interference. Speciellt inte när han plockat ut den ena Lakers spelaren efter den andra. När sedan Pär blir skadad på köpet känns det ännu värre.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Lobo skrev:Somjag fattade det så blev han pååkt innan rögle gjorde 3-3 målet i då öppen kasse, jag kan dock inte få ihop det hur dommaren låter spelet fortsätta (så rögle gör målet) och inte plockar ut en 2 min för interference. Speciellt inte när han plockat ut den ena Lakers spelaren efter den andra. När sedan Pär blir skadad på köpet känns det ännu värre.
Nja nu var det fyra sekunder mellan nedsläpp och mål och hurvida målisen blev pååkt eller ej vet jag inte men inte en Lakersspelare protesterade mot målet. Hade det nu varit en Röglespelare som kört över er målvakt misstänker jag att det hade blivit ett jäkla liv på Lakersspelarna. Blev han pååkt så kan det lika gärna vara en Röglespelare som blev ditknuffad och därför friade dommaren men även då hade det blivit ett jäkla liv.
Därför tror jag inte att han blev pååkt av någon Röglespelare för Lakersspelarna hade säkert uppmärksammat det, dom stod ju inte drygt 60 meter ifrån händelsen som Lakejerna snarare 6 centimeter ifrån.
Sen är det oavsett vilket tråkigt när någon blir skadad men försök inte få det till att Röglespelarna har gjort det då är du ute och reser.
Belix skrev:Lobo skrev:Somjag fattade det så blev han pååkt innan rögle gjorde 3-3 målet i då öppen kasse, jag kan dock inte få ihop det hur dommaren låter spelet fortsätta (så rögle gör målet) och inte plockar ut en 2 min för interference. Speciellt inte när han plockat ut den ena Lakers spelaren efter den andra. När sedan Pär blir skadad på köpet känns det ännu värre.
Nja nu var det fyra sekunder mellan nedsläpp och mål och hurvida målisen blev pååkt eller ej vet jag inte men inte en Lakersspelare protesterade mot målet. Hade det nu varit en Röglespelare som kört över er målvakt misstänker jag att det hade blivit ett jäkla liv på Lakersspelarna. Blev han pååkt så kan det lika gärna vara en Röglespelare som blev ditknuffad och därför friade dommaren men även då hade det blivit ett jäkla liv.
Därför tror jag inte att han blev pååkt av någon Röglespelare för
Lakersspelarna hade säkert uppmärksammat det, dom stod ju inte drygt 60 meter ifrån händelsen som Lakejerna snarare 6 centimeter ifrån.
Sen är det oavsett vilket tråkigt när någon blir skadad men försök inte få det till att Röglespelarna har gjort det då är du ute och reser.
ne da Belix ni gör väl aldrig fel
VAKNA
"som jag fattade" börjar du med..alltså har du inte sett själv exakt som hänt, själv stod jag precis bakom målet och jag uppfattade inte vad som hände heller. Eftersom ingen av era spelare antydde nåt och ingen av alla lakejer (som för övrigt höll bra låda) reagera så kan vi nog utgå ifrån att det inte hände nåt som såg ut att vara avsiktligt! Förstår inte varför du går på så hårt mot Belix när du inte själv vet vad som hänt Är det kanske så att du är bitter över ledningen ni tappade? Det behöver du inte va, tyckte att ni stod upp bra, men lägg ner det här med att det skulle vara nån regelvidreig sak innan mål...
Comis Et Fortis
LAKEJ89 skrev:
ne da Belix ni gör väl aldrig fel
VAKNA
Du menar alltså att du är övertygad om att Lakersspelarna absolut inte ställer upp för sin målvakt eller ens protesterar när deras målvakt blir överkörd vid ett i dina ögon regelvidrigt baklängesmål utan som i detta fallet åker till båset för att deppa över det insläppta målet.
Som du såg på drygt 60 meters håll och som givetvis ingen Lakersspelare varken på isen eller i båset såg eller ens brydde sig om.
Jag är övertygad att Lakersspelarna som i fredags visade hjärta och kämparglöd hade blivit åtminstone lite upprörda om så hade varit fallet.
Jag undrar vem av oss som drömmer i denna fråga men fortsätt du och försök förklara hur det gick till du vet ju.
Ps jag är vaken. Är du?Ds
teddy skrev:påminner om röglespelarnas tafatta agerande när kenny jönsson blev pååkt. Wikegård förnedrade röglespelarna i direktsänd tv för deras beslut att inte stå upp för kenny utan bara åka runt på isen medans han ligger halvt medvetslös. DET är PINSAMT.
Och du tror att efter den massmediala käftsmäll som delades ut efter den matchen. Innebär att Lakersspelarna är lika mesiga och tafatta som Röglespelarna blev beskyllda för att vara. När man ser repriserna på Kennys smäll så är där ingen Röglespelare som har ansiktet åt det hållet och ser Angells tjyvsmäll.
Vill påstå att alla Lakersspelarna var vända mot mål när denna enligt vissa regelvidriga överkörningen av er målvakt skedde. Att leta bortförklaringar är förvisso vi supportrar bra på och kanske lite vår uppgift oxå men det får inte bli löjligt.
Är fortfarande lika övertygad om att om det var en interference på Pär hade det blivit ett rabalder av det. men inte en enda Lakersspelare eller ledare protesterade mot målet.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Fröken Svår
- Forumproffs
-
- Forumamatör
håller fullständigt med dig Viktor. ville är fan ingen dålig målvakt!
Senast redigerad av 1 BroderMask.nr3, redigerad totalt 0 gånger.
Ville är inget vidare. Kolla hans statistik hela hans karriär... inget som glädjer sådär över sej...
Att man gör snygga demonräddningar på enkla skott är inget som vinner matcher om man släpper in de lite svårare.
Att man gör snygga demonräddningar på enkla skott är inget som vinner matcher om man släpper in de lite svårare.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
89,9% i grundserien och 88,1% i superallsvenskan hade han i tengsry... mot 87,8 i Lakers.
å eftersom alla tyckte han sög stenhårt i lakers måste han smuttat rätt duktigt i tajf åxå.... eller? =)
å eftersom alla tyckte han sög stenhårt i lakers måste han smuttat rätt duktigt i tajf åxå.... eller? =)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Nu är det så (vi hoppas dock att det inte är så), att ibland kan en skelettskada vara att föredra, framför en mjukdelskada, som kan vara en muskelskada, ledbandsskada, som båda kan sitta i fästen och som kan skapa inflamationer, dels där skadan är och dels i själva ledkapseln eller runt denna. Axeln är den i särklass mest komplicerade leden eftersom man kan röra i princip hur som helst. En skelettskada vet man utgången på och den läker efter ett visst mönster.
Men sedan är det oftast så, att en tränad axel har en mycket större förmåga att återhämta sig.
Men sedan är det oftast så, att en tränad axel har en mycket större förmåga att återhämta sig.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"