Jag måste säga att det oftast är beklämmande att läsa trådar om hockey i på tex Facebook eller X. Jag försöker undvika att läsa skiten och har tagit bort Sportbladet , Hockeysverige osv från mitt flöde. Det är så sjukt låg nivå och så extremt mycket hat. Vet inte om folk i allmänhet är så störda som de ger sken av eller om det är hockeyn som tar fram det sämsta i dom.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hockeyn tar fram det sämsta hos vissa
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hockeyn tar fram det sämsta hos vissa
Last edited by vlk on 3 January 2025, 00:01, edited 1 time in total.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Re: Hockeyn tar fram det sämsta hos vissa
vlk wrote:Jag måste säga att det oftast är beklämmande att läsa trådar om hockey i på tex Facebook eller X. Jag försöker undvika att läsa skiten och har tagit bort Sportbladet , Hockeysverige osv från mitt flöde. Det är så sjukt låg nivå och så extremt mycket hat. Vet inte om folk i allmänhet är så störda som ge ger sken av eller om det är hockeyn som tar fram det sämsta i dom.
Detta är ändå en skribent på svenska fans. Då förstår ni hur det låter när den riktiga pöbeln diskuterar.vlk wrote:vlk wrote:Jag måste säga att det oftast är beklämmande att läsa trådar om hockey i på tex Facebook eller X. Jag försöker undvika att läsa skiten och har tagit bort Sportbladet , Hockeysverige osv från mitt flöde. Det är så sjukt låg nivå och så extremt mycket hat. Vet inte om folk i allmänhet är så störda som ge ger sken av eller om det är hockeyn som tar fram det sämsta i dom.
Alltså hockeysupportrar på X är ju vad det är. Dom är ju inte representativa för gemene man som kollar och diggar ishockey. Personerna som ofta skriver på X är ju sista stadiet av cancer liksom
Jag ser det bara som beröm. Klart att han inte ska gilla oss. Och du ser namnen han nämner. Evildoers och kraftkarlar. Spelare man älskar att ha sitt eget lag och hatar hos motståndet. Precis som det ska vara.
Det trista med denna jargong är att det inte går att diskutera hockey i trådarna. Samtalet stannar på neandertalsnivå. Men jag har raderat alla sportappar med hockey och kommentatorsfält under så jag slipper det nu.Varanen wrote:Jag ser det bara som beröm. Klart att han inte ska gilla oss. Och du ser namnen han nämner. Evildoers och kraftkarlar. Spelare man älskar att ha sitt eget lag och hatar hos motståndet. Precis som det ska vara.
Nej, någon seriös hockeydiskussion är sällan möjlig mellan supportrar. Men det gäller det mesta på sociala medier. Därför är jag inte aktiv på någon av de. Det går inte att resonera om någonting. Alla vill bara visa hur lojala och hängivna de är det egna laget (och då inte bara sport). Nyans saknas helt.
Men vi berör. Och det är så jag vill ha det. VLH ska vara icke önskvärda i SHL. Då vet vi att vi gör det rätt och redigt.
Men vi berör. Och det är så jag vill ha det. VLH ska vara icke önskvärda i SHL. Då vet vi att vi gör det rätt och redigt.
Nä, det finns otroligt många förståndsvarierade personer på nätet.
Min grundsyn är också att det bara är positivt att vara en nagel i ögat på kultureliten och att vi ska reta gallfeber på allt och alla.
Men ibland blir jag provocerad av hur insnöade och korkade människor är…
Nu när Rosen gjorde comeback skrev en pajas från HV att köpelaget Fakers panik-köper spelare på löpande band. Sen jämförde idioten med HV som ”istället för att köpa spelare väljer att plocka upp juniorer”…
Självklart borde man bara skratta och scrolla vidare men det finns ju gränser för hur lågt självinsikt och dumhet kan sjunka…
Sen att en ”skribent” på ett forum som officiellt inte är pro något lag uttrycker sig så är ju tragiskt!
När man läser kommentarerna så förstår man verkligen att det är krig i världen…
Du har gjort helt trätt i att ta bort alla hockeyforum
Min grundsyn är också att det bara är positivt att vara en nagel i ögat på kultureliten och att vi ska reta gallfeber på allt och alla.
Men ibland blir jag provocerad av hur insnöade och korkade människor är…
Nu när Rosen gjorde comeback skrev en pajas från HV att köpelaget Fakers panik-köper spelare på löpande band. Sen jämförde idioten med HV som ”istället för att köpa spelare väljer att plocka upp juniorer”…
Självklart borde man bara skratta och scrolla vidare men det finns ju gränser för hur lågt självinsikt och dumhet kan sjunka…
Sen att en ”skribent” på ett forum som officiellt inte är pro något lag uttrycker sig så är ju tragiskt!
När man läser kommentarerna så förstår man verkligen att det är krig i världen…
Du har gjort helt trätt i att ta bort alla hockeyforum