Lakers - Tingsryd

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Per_växjö
c/o LL´s Forum

Lakers - Tingsryd

Post by Per_växjö »

Efter en lång sommar med intressanta nyförvärv så bär det av igen. Dags att ta ner tröjan från väggen och pallra sig till Lakerdome i sommarvärmen. Tingsryd AIF ett motstånd vi mött för många gånger i tränings sammanhang. Vem gör första målet? Mitt tips är Sebastian Arvidsson. Att göra mål på sitt forna lag är alltid lite speciellt.

På torsdag då sker äntligen det vi alla har väntat på. 19.30 Lakerdome. BE THERE.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Det är alltid intressant såhär i början av en ny säsong att spana in dom nya killarna i laget, efterhand blir träningsmatchandet ganska träligt. :)

På torsdag tror jag att Lakers slår mitt Taif med ett par 3 måls differans, jag tror inte att Sebbe nätar men det gör däremot våran Lundström. :D

Ska bli skoj att se hur Taif, ett till växten litet lag, står sig
Tingsryds AIF
since 1923
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Matchen kan i stort sett sluta hur som helst, även om Lakers borde vinna, men som vi alla vet så tar det sin tid att spela in nya spelare, så här kommer missförstånd och fel att avlösa varandra, men förhoppningsvis några fina kombinationer också.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Inför
http://www.vaxjolakers.se/index.php?sho ... ticle=1093

Pikkarainen spelar ihop med Romö och Markusson

Noterbart är även att Björn Karlsson verkar spela på den 8.e backplatsen
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Gardener
Forumamatör

Post by Gardener »

Om allsvenska växjö lakers förlorar mot division 1 laget taif i denna första träningsmatchen så är det dåligt. Förvisso så är det fyra spelare borta men ändå det är ju nästan tre hela femmor som är ordinarie. Taif har endast gjort fem pass på is och har värvat från division 1. Som sagt det finns inga ursäkter om det skulle bli förlust för växjö lakers men det skulle vara riktigt pinsamt.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Skandal är det inte ifall det inte blir vinst. Lakers saknar juh sin 1:a femma och spelar med en "5:e" femma. Sen är det första matchen i en träningsserie flera där man kommer att få se många fatala misstag som skall vara borta lagom till premiären. Trots detta så skall Lakers vara favoriter skulle nog sätta oddsen 70-30 på att växjö vinner.
- In hoc signo vinces -
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Klart att det är kul om det blir vinst, men ärligt talat vem bry sig om resultatet i säsongens första TRÄNINGSMATCH?
Inga skador, grundspelet som Kempe säger mm är mycket viktigare.
Resultatet kommer i andra hand.
Snart nära dig...en ny hall
PP
Forumamatör

Post by PP »

Hjälp mig. Så många nya namn i dagens match. Vilka av dessa är juniorer och skall kämpa om en plats i truppen.
Flest mål vinner

Post by Flest mål vinner »

Någon skandal är det inte om vi skulle förlora mot TAIF!

Tittar man på laguppställningarna så är det endast på målvaktspositionen som Lakers är överlägsna!

Förhållandet kommer ju dock att ändras när Lakers 4 "artister" ansluter!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

PP: samtliga namn i 4:e linen (8 Emil Rant osv.) är juniorer.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Flest mål vinner: jag tycker vi är bättre än taif på i stort sett varje position, inte bara målvakten. Nu är det försäsong (och hockey en inte alltid logisk sport!) så taif kan mycket väl klå oss på fingrarna ikväll. Och det är isåfall inte nån katastrof.[/i]
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Tingsryds "Växjöline" med Lundström, Andersson ihop med Mattias Persson med Höök och Nordqvist som backar håller Allsvensk klass de borde även hitta varandra efter tiden i Växjö.
- In hoc signo vinces -
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

De går aldrig att säga att de är katastrof och skandal om ett lag förlorar sin första träningsmatch. Visst skiljer de en hel del mot Div 1 och Allsvenskan. men ett topplag i Div 1 kan mycke väl prygla upp ett mittenlag i allsvenskan i en träningsmatch. Speciellt eftersom de är den första träningsmatchen för säsongen för båda lag. I kvällens match avgör viljan väldigt mycke. Och de går inte att säga att något lag har den bättre viljan heller så här på förhand. De får visa sig på isen. Jag tror på en ganska jämn match. Där misstagen kommer fälla avgörandet. för de kommer begås en hel del misstag från båda lag. Felpassningar, missbedömda brytningar och tacklingar. Målvakter som inte kommer in i att bedömma puckbanor och liknande.

Jag tror oddsen ligger till Lakers fördel med ca 60/40.

Mvh J
PP
Forumamatör

Post by PP »

Vem är Björn Karlsson som spelar back i förstalinen? Letar efter info på hemsidan men hittar inget. Är detta också en junior?
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

PP: ja, han är oxå junis.
PP
Forumamatör

Post by PP »

Någon som vet varför inte Victor Stråhle (junis) är med. Är det så enkelt som att Oskar Hammarstedt bedöms vara bättre? Stråhle kom högre upp i poängligan än Oskar förra året!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Toyspeed: Du har helt rätt i det du skriver, det kan själfallet sluta hur som helst utan att det är skandal för något av lagen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

PP wrote:Någon som vet varför inte Victor Stråhle (junis) är med. Är det så enkelt som att Oskar Hammarstedt bedöms vara bättre? Stråhle kom högre upp i poängligan än Oskar förra året!
Kan ju finnas många olika anledningar, dels den du nämner men även skada, sjukdom osv...
Zolen
Forumentusiast

Post by Zolen »

Jag undrade också samma sak. Han har vart riktigt bra på träningarna vad jag har hört och tyckte det syntes redan första ispasset att han har mycket att ge. Det finns säkert en klar anledning. Ska bli kul att se juniorerna kriga ikväll, de kommer förhoppningsvis hänga som en ryggsäck på taifarna :D
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Det är ju attans att man missar kvällens match! Blev pappa i fredags och får ägns kvällen åt att ta hand om henne och lösa familjemedlemskap i lakers lakejer! Rapportera gärna!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Dragkampslakej:
Gratulerar till barnet!
Du kan vara lugn för det kommer antagligen skrivas XX antal spaltmetrar om matchen, lagets nya spelare etc. Oavsett utgång av matchen.
Alfie
Forumentusiast

Post by Alfie »

Lobo wrote: Noterbart är även att Björn Karlsson verkar spela på den 8.e backplatsen
hur får du det till att han är 8:onde back??
PP wrote: Någon som vet varför inte Victor Stråhle (junis) är med.
han är skadad....

Kan ju oxå berätta för er att björn karlsson spelade i TAIF förra året men trivdes inte där och gick därför tillbaka till Lakers!

Mitt tips till matchen är: 4-1... Lundström gör taifs mål och Björn, Sebbe, Jonas och Johan gör lakers mål!
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

alla till ståplats idag :D haha
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Klart alla ska till ståplats.
Blir det ramsor idag eller ?.
så vi visar laget vad det är som gäller i lakerdome.
eller väntar vi tills premiären i allsvenskan innan vi drar igång med sveriges bästa ramsor?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Det blir stryk idag för oss,LAKERS,men vem fan bryr sig....En träningsmatch mot TAIF säger inte mycket.Det är sen det gäller...när serien drar igång....
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Det där var löjligt!!! Det klart att man mycket hellre ser att det egna laget spelar bra och vinner träningsmatcher. :)
Tingsryds AIF
since 1923
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Vaddå löjligt....?Det enda TAIF vinner mot LAKERS är träningsmatcher......Eller förresten...Har ni vunnit nånn..? :D
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

I julas sopade vi dit Tengsryd ganska så ordentligt :D
Lakejer115 wrote:Vaddå löjligt....?Det enda TAIF vinner mot LAKERS är träningsmatcher......Eller förresten...Har ni vunnit nånn..? :D
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

För tillfället är väl just träningsmatcher det enda som Taif kan slå Lakers i om jag inte har helt fel. Du vet, vi spelar inte i samma division. :D Jag var i Växjöishall för ett par år sedan å såg Taif vinna med 6-2 tror jag, så visst kan vi!!!
Tingsryds AIF
since 1923
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Det heter Tingsryd, ville bara att du skulle bli medveten om det.
Tingsryds AIF
since 1923
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Ja,just det......vi spelar inte i samma serie...det tänkte inte jag på......... :D :D :D
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Du visste säkert inte om det!!!! :D

Klart att resultatet inte är på nåt sätt livsviktigt, men den supporter som säger att det inte spelar någon som helst roll ljuger!!

Jag hoppas att efter kvällens match få lite positiva rapporter på hur alla våra nya killar klarat sig.
Tingsryds AIF
since 1923
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja det vore kul med seger,ingen katastrof vid förlust men visst vill man se skönlir!

plus inga skador tack=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Det är klart att det är kul och vinna....men man får fan inga poäng för att man vinner en jävla träningsmatch...mot TAIF... :D
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Det är sant att några poäng kan man inte bärga i några träningsmatcher. Men tänk dig ett lakers som åkt runt å förlorat varje träningsmatch, tror du det är ett lag med självförtroende då??

Men ikväll behöver ni inte vara rädda för pisk, Lakers vinner nog med ett par mål men jag hoppas att Taif iaf kan bjuda på hyffsat motstånd. :D
Tingsryds AIF
since 1923
Post Reply