Efter en lång sommar med intressanta nyförvärv så bär det av igen. Dags att ta ner tröjan från väggen och pallra sig till Lakerdome i sommarvärmen. Tingsryd AIF ett motstånd vi mött för många gånger i tränings sammanhang. Vem gör första målet? Mitt tips är Sebastian Arvidsson. Att göra mål på sitt forna lag är alltid lite speciellt.
På torsdag då sker äntligen det vi alla har väntat på. 19.30 Lakerdome. BE THERE.
Matchen kan i stort sett sluta hur som helst, även om Lakers borde vinna, men som vi alla vet så tar det sin tid att spela in nya spelare, så här kommer missförstånd och fel att avlösa varandra, men förhoppningsvis några fina kombinationer också.
Om allsvenska växjö lakers förlorar mot division 1 laget taif i denna första träningsmatchen så är det dåligt. Förvisso så är det fyra spelare borta men ändå det är ju nästan tre hela femmor som är ordinarie. Taif har endast gjort fem pass på is och har värvat från division 1. Som sagt det finns inga ursäkter om det skulle bli förlust för växjö lakers men det skulle vara riktigt pinsamt.
Skandal är det inte ifall det inte blir vinst. Lakers saknar juh sin 1:a femma och spelar med en "5:e" femma. Sen är det första matchen i en träningsserie flera där man kommer att få se många fatala misstag som skall vara borta lagom till premiären. Trots detta så skall Lakers vara favoriter skulle nog sätta oddsen 70-30 på att växjö vinner.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Klart att det är kul om det blir vinst, men ärligt talat vem bry sig om resultatet i säsongens första TRÄNINGSMATCH?
Inga skador, grundspelet som Kempe säger mm är mycket viktigare.
Resultatet kommer i andra hand.
Flest mål vinner: jag tycker vi är bättre än taif på i stort sett varje position, inte bara målvakten. Nu är det försäsong (och hockey en inte alltid logisk sport!) så taif kan mycket väl klå oss på fingrarna ikväll. Och det är isåfall inte nån katastrof.[/i]
Tingsryds "Växjöline" med Lundström, Andersson ihop med Mattias Persson med Höök och Nordqvist som backar håller Allsvensk klass de borde även hitta varandra efter tiden i Växjö.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
De går aldrig att säga att de är katastrof och skandal om ett lag förlorar sin första träningsmatch. Visst skiljer de en hel del mot Div 1 och Allsvenskan. men ett topplag i Div 1 kan mycke väl prygla upp ett mittenlag i allsvenskan i en träningsmatch. Speciellt eftersom de är den första träningsmatchen för säsongen för båda lag. I kvällens match avgör viljan väldigt mycke. Och de går inte att säga att något lag har den bättre viljan heller så här på förhand. De får visa sig på isen. Jag tror på en ganska jämn match. Där misstagen kommer fälla avgörandet. för de kommer begås en hel del misstag från båda lag. Felpassningar, missbedömda brytningar och tacklingar. Målvakter som inte kommer in i att bedömma puckbanor och liknande.
Jag tror oddsen ligger till Lakers fördel med ca 60/40.
Någon som vet varför inte Victor Stråhle (junis) är med. Är det så enkelt som att Oskar Hammarstedt bedöms vara bättre? Stråhle kom högre upp i poängligan än Oskar förra året!
PP wrote:Någon som vet varför inte Victor Stråhle (junis) är med. Är det så enkelt som att Oskar Hammarstedt bedöms vara bättre? Stråhle kom högre upp i poängligan än Oskar förra året!
Kan ju finnas många olika anledningar, dels den du nämner men även skada, sjukdom osv...
Jag undrade också samma sak. Han har vart riktigt bra på träningarna vad jag har hört och tyckte det syntes redan första ispasset att han har mycket att ge. Det finns säkert en klar anledning. Ska bli kul att se juniorerna kriga ikväll, de kommer förhoppningsvis hänga som en ryggsäck på taifarna
Det är ju attans att man missar kvällens match! Blev pappa i fredags och får ägns kvällen åt att ta hand om henne och lösa familjemedlemskap i lakers lakejer! Rapportera gärna!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Dragkampslakej:
Gratulerar till barnet!
Du kan vara lugn för det kommer antagligen skrivas XX antal spaltmetrar om matchen, lagets nya spelare etc. Oavsett utgång av matchen.
Klart alla ska till ståplats.
Blir det ramsor idag eller ?.
så vi visar laget vad det är som gäller i lakerdome.
eller väntar vi tills premiären i allsvenskan innan vi drar igång med sveriges bästa ramsor?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Det blir stryk idag för oss,LAKERS,men vem fan bryr sig....En träningsmatch mot TAIF säger inte mycket.Det är sen det gäller...när serien drar igång....
För tillfället är väl just träningsmatcher det enda som Taif kan slå Lakers i om jag inte har helt fel. Du vet, vi spelar inte i samma division. Jag var i Växjöishall för ett par år sedan å såg Taif vinna med 6-2 tror jag, så visst kan vi!!!
Det är sant att några poäng kan man inte bärga i några träningsmatcher. Men tänk dig ett lakers som åkt runt å förlorat varje träningsmatch, tror du det är ett lag med självförtroende då??
Men ikväll behöver ni inte vara rädda för pisk, Lakers vinner nog med ett par mål men jag hoppas att Taif iaf kan bjuda på hyffsat motstånd.