Nybro blir svåra nästa säsong
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Nybro blir svåra nästa säsong
Många bra värvningar!
Inte för att förakta Nybro men jag tror nog att de flesta andra lagen blir svårare. Det skall dock tilläggas att det finns en "derbyfaktor" som gör utgången mer oviss. Med detta anser jag att VLHs uppställning i dagsläget är starkare än Nybros.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Re: Nybro blir svåra nästa säsong
Den Nybbanbonden vet inte vad han pratar om....Reddawn wrote:Många bra värvningar!

Jag är Mano, vem fan är du?
Christian Magnusson o Elias Fälth två mycket bra nyförvärv.
"Fimpen" Magnusson ihop med "Jensa" igen.Hoppas att dom producera lika många poäng ihop som dom gjorde säs 02/03 i Mörrum.
Fimpen 48p (27 mål+20 ass)
Jensa 37p (12 mål+25 ass)
Får vi bara behålla "Marre","Henke G" och "Ante P" så ser det bra ut på pappret.
"Fimpen" Magnusson ihop med "Jensa" igen.Hoppas att dom producera lika många poäng ihop som dom gjorde säs 02/03 i Mörrum.
Fimpen 48p (27 mål+20 ass)
Jensa 37p (12 mål+25 ass)
Får vi bara behålla "Marre","Henke G" och "Ante P" så ser det bra ut på pappret.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Mmm. Så brukar det vara med så små spelare. I serielunken finns det ytor att åka åttor på, något det inte finns plats för när det börjar hetta till...Lobo wrote:Kollade lite på christians stats när han spelade i Mora då var han bra i grundserien men produserade lite när de mötte starkare motstånd i SA och kvalserien.
Du får inte underskatta "Raggmunken", "Bosman-Bosse", "Bollen" och "Fetisbullen" heller.Hofnar wrote:Kan de bara knyta till sig "Tratten", "Hinken", "Svampen" och "Siggeluring" också, ja då jävlar blir de riktigt vassa!
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Jag underskattar ingen, men lyckas de knyta till sig de namnen så blir truppen överfull. Gör de sig av med "Tjalle" och "Päran" då, och kanske "Larsa"?Puck På Pung wrote:Du får inte underskatta "Raggmunken", "Bosman-Bosse", "Bollen" och "Fetisbullen" heller.Hofnar wrote:Kan de bara knyta till sig "Tratten", "Hinken", "Svampen" och "Siggeluring" också, ja då jävlar blir de riktigt vassa!
Btw, finns det någon vettig anledning till varför HH's hemsida är....stängd?!
Edit: Nu funkar den visst igen...
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
De flyttar te Tengsry tillsammans med "Keps-Olle" och "Brynolf i Åker"...Mygel wrote:Men vad händer med 'Dunken' och 'Hoppetossan' nu när de har värvat så många bra spelare?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Tror inte det Buck ,tengsry är ute efter "knäckebohultarn" och "Idas pöjk i Dångebo".buck wrote:De flyttar te Tengsry tillsammans med "Keps-Olle" och "Brynolf i Åker"...Mygel wrote:Men vad händer med 'Dunken' och 'Hoppetossan' nu när de har värvat så många bra spelare?
Ingen match är spelad förrän den är slut!
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Har också hört att Tengsry uppvaktar stjärnskottet "Hugo i Hult" och gamle räven "Tomas Tvivlaren".alfax wrote:Tror inte det Buck ,tengsry är ute efter "knäckebohultarn" och "Idas pöjk i Dångebo".buck wrote:De flyttar te Tengsry tillsammans med "Keps-Olle" och "Brynolf i Åker"...Mygel wrote:Men vad händer med 'Dunken' och 'Hoppetossan' nu när de har värvat så många bra spelare?
-
- Forumamatör
-
- Moderator LL.com
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Tror att de kan bli ett hyfsat gäng som kommer att ligga lite över mitten av tabellen. Speciellt nu när de har fått Vallen, Fimpen och Jensa. Kan de behålla Marre,Henke G och Ante P så kanske de även kan göra stötar mot toppen. Problemet är väl att Tisses ryggsäckshockey inte direkt är det vägvinnande spelet i längden, men kanske kan Hjalle o Fälten bidra med lite griserier till att göra gänget starkt.Webbgruppen wrote:Ursäkta om jag stör men nu tror jag vi har hört tillräckligt med "bonniga" namn och kan återgå till ämnet...
Så, vad tror ni om Nybro i år?
//Viktor
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Jag tror inte att Nybro blir så heta till att börja med, men kommer att komma ju längre serien går. Det kommer ju inte räcka till någon topplacering, men en hygglig mittenplacering troligvis.carl wrote:Jag trodde att Nybro skulle ha ett betydligt sämre lag i år än vad som verkar bli fallet. Tissel och co har lyckats samla ihop ett intressant gäng måste jag säga. Om Tissel lyckas få ihop styrkorna på rätt sätt kan Nybro kanske kriga till sig en plats bland de 6 bästa.
Många duktiga talanger, men det tar ett tag att komma in i det...
Kanske inte talanger, men de har väldigt coola namn i Nybro. Detta kommer att leda dem till idel segrar nästa säsong!!Puck På Pung wrote:Jag tror inte att Nybro blir så heta till att börja med, men kommer att komma ju längre serien går. Det kommer ju inte räcka till någon topplacering, men en hygglig mittenplacering troligvis.carl wrote:Jag trodde att Nybro skulle ha ett betydligt sämre lag i år än vad som verkar bli fallet. Tissel och co har lyckats samla ihop ett intressant gäng måste jag säga. Om Tissel lyckas få ihop styrkorna på rätt sätt kan Nybro kanske kriga till sig en plats bland de 6 bästa.
Många duktiga talanger, men det tar ett tag att komma in i det...
Ytterligare en kanon värvning är klar för nybro......
http://www.barometern.se/article.php?ar ... ,107;0;0;0
kanske enligt Nybro fans själva!
http://www.barometern.se/article.php?ar ... ,107;0;0;0
kanske enligt Nybro fans själva!

-
- c/o LL´s Forum
Tycker Nybro har skrapat ihop ett riktigt hyggligt gäng så här långt med många bra värvningar som följd.
Jensa Svensson och Christian Magnusson kommer att bli något att bita i för motståndarna !
Pass på och njut nu Nybro-anhängare ! Rätt som det är så är pengarna slut och då drar Tisse all världens väg !
Först tog Goiset´s pengar slut=då drog han till Halmstad=Nu är Halmstads pengar slut=nästa anhalt=Nybro rätt som det är så sinar kassan i Nybro då drar "JUDAS" fortare än kvickt
JUDAS-Tisse, bra tränare-ja visst, men när han har sugit ut vad han kan av klubben så drar han all världens väg /eller till nästa klubb där han kan tjäna några sköna slantar
Jensa Svensson och Christian Magnusson kommer att bli något att bita i för motståndarna !
Pass på och njut nu Nybro-anhängare ! Rätt som det är så är pengarna slut och då drar Tisse all världens väg !
Först tog Goiset´s pengar slut=då drog han till Halmstad=Nu är Halmstads pengar slut=nästa anhalt=Nybro rätt som det är så sinar kassan i Nybro då drar "JUDAS" fortare än kvickt

JUDAS-Tisse, bra tränare-ja visst, men när han har sugit ut vad han kan av klubben så drar han all världens väg /eller till nästa klubb där han kan tjäna några sköna slantar

Så skönt att va Goisare................