Nybro blir svåra nästa säsong

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Reddawn
Forumamatör

Nybro blir svåra nästa säsong

Post by Reddawn »

Många bra värvningar!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Till exempel?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Reddawn
Forumamatör

Post by Reddawn »

Andreas Sundin
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Inte för att förakta Nybro men jag tror nog att de flesta andra lagen blir svårare. Det skall dock tilläggas att det finns en "derbyfaktor" som gör utgången mer oviss. Med detta anser jag att VLHs uppställning i dagsläget är starkare än Nybros.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Mano
Forumentusiast

Re: Nybro blir svåra nästa säsong

Post by Mano »

Reddawn wrote:Många bra värvningar!
Den Nybbanbonden vet inte vad han pratar om.... :P
Jag är Mano, vem fan är du?
Meatrocker

Post by Meatrocker »

Christian Magnusson o Elias Fälth två mycket bra nyförvärv.

"Fimpen" Magnusson ihop med "Jensa" igen.Hoppas att dom producera lika många poäng ihop som dom gjorde säs 02/03 i Mörrum.

Fimpen 48p (27 mål+20 ass)
Jensa 37p (12 mål+25 ass)

Får vi bara behålla "Marre","Henke G" och "Ante P" så ser det bra ut på pappret.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Kollade lite på christians stats när han spelade i Mora då var han bra i grundserien men produserade lite när de mötte starkare motstånd i SA och kvalserien.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror att det handlar om att få ihop ett lag som har en riktig teamkänsla och det är tämligen svåret att se så här i förhand.
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Kan de bara knyta till sig "Tratten", "Hinken", "Svampen" och "Siggeluring" också, ja då jävlar blir de riktigt vassa!
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Lobo wrote:Kollade lite på christians stats när han spelade i Mora då var han bra i grundserien men produserade lite när de mötte starkare motstånd i SA och kvalserien.
Mmm. Så brukar det vara med så små spelare. I serielunken finns det ytor att åka åttor på, något det inte finns plats för när det börjar hetta till...
Hofnar wrote:Kan de bara knyta till sig "Tratten", "Hinken", "Svampen" och "Siggeluring" också, ja då jävlar blir de riktigt vassa!
Du får inte underskatta "Raggmunken", "Bosman-Bosse", "Bollen" och "Fetisbullen" heller.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Puck På Pung wrote:
Hofnar wrote:Kan de bara knyta till sig "Tratten", "Hinken", "Svampen" och "Siggeluring" också, ja då jävlar blir de riktigt vassa!
Du får inte underskatta "Raggmunken", "Bosman-Bosse", "Bollen" och "Fetisbullen" heller.
Jag underskattar ingen, men lyckas de knyta till sig de namnen så blir truppen överfull. Gör de sig av med "Tjalle" och "Päran" då, och kanske "Larsa"?

Btw, finns det någon vettig anledning till varför HH's hemsida är....stängd?!

Edit: Nu funkar den visst igen...
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Men vad händer med 'Dunken' och 'Hoppetossan' nu när de har värvat så många bra spelare?
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Mygel wrote:Men vad händer med 'Dunken' och 'Hoppetossan' nu när de har värvat så många bra spelare?
De flyttar te Tengsry tillsammans med "Keps-Olle" och "Brynolf i Åker"...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Mygel wrote:Men vad händer med 'Dunken' och 'Hoppetossan' nu när de har värvat så många bra spelare?
De får vackert flytta på sig tillsammans med "Gösta på Höjden", "Pära i Päralandet", "Osten" och "Livrems-Laban".
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

buck wrote:
Tror inte det Buck ,tengsry är ute efter "knäckebohultarn" och "Idas pöjk i Dångebo".
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

alfax wrote:
buck wrote:
Tror inte det Buck ,tengsry är ute efter "knäckebohultarn" och "Idas pöjk i Dångebo".
Har också hört att Tengsry uppvaktar stjärnskottet "Hugo i Hult" och gamle räven "Tomas Tvivlaren".
Omsprungen
Forumamatör

Post by Omsprungen »

Nej riktigt så är det inte, ryktas snarare att Lakers är intresserad av
"Löffarn i gränden".
Webbgruppen
Moderator LL.com

Post by Webbgruppen »

Ursäkta om jag stör men nu tror jag vi har hört tillräckligt med "bonniga" namn och kan återgå till ämnet...

Så, vad tror ni om Nybro i år?

//Viktor
Webbgruppen
Lakers Lakejer.com
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Man kan aldrig räkna ut nybro... de kanske inte kommer ligga i
toppen men alla lag kan slå alla...
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Nybro värvar "Valle" medan vi plockar "Figge" och "Stoffe Pära".
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Webbgruppen wrote:Ursäkta om jag stör men nu tror jag vi har hört tillräckligt med "bonniga" namn och kan återgå till ämnet...

Så, vad tror ni om Nybro i år?

//Viktor
Tror att de kan bli ett hyfsat gäng som kommer att ligga lite över mitten av tabellen. Speciellt nu när de har fått Vallen, Fimpen och Jensa. Kan de behålla Marre,Henke G och Ante P så kanske de även kan göra stötar mot toppen. Problemet är väl att Tisses ryggsäckshockey inte direkt är det vägvinnande spelet i längden, men kanske kan Hjalle o Fälten bidra med lite griserier till att göra gänget starkt.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Jag trodde att Nybro skulle ha ett betydligt sämre lag i år än vad som verkar bli fallet. Tissel och co har lyckats samla ihop ett intressant gäng måste jag säga. Om Tissel lyckas få ihop styrkorna på rätt sätt kan Nybro kanske kriga till sig en plats bland de 6 bästa.
Troja - laget i hjärtat
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

carl wrote:Jag trodde att Nybro skulle ha ett betydligt sämre lag i år än vad som verkar bli fallet. Tissel och co har lyckats samla ihop ett intressant gäng måste jag säga. Om Tissel lyckas få ihop styrkorna på rätt sätt kan Nybro kanske kriga till sig en plats bland de 6 bästa.
Jag tror inte att Nybro blir så heta till att börja med, men kommer att komma ju längre serien går. Det kommer ju inte räcka till någon topplacering, men en hygglig mittenplacering troligvis.

Många duktiga talanger, men det tar ett tag att komma in i det...
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Puck På Pung wrote:
carl wrote:Jag trodde att Nybro skulle ha ett betydligt sämre lag i år än vad som verkar bli fallet. Tissel och co har lyckats samla ihop ett intressant gäng måste jag säga. Om Tissel lyckas få ihop styrkorna på rätt sätt kan Nybro kanske kriga till sig en plats bland de 6 bästa.
Jag tror inte att Nybro blir så heta till att börja med, men kommer att komma ju längre serien går. Det kommer ju inte räcka till någon topplacering, men en hygglig mittenplacering troligvis.

Många duktiga talanger, men det tar ett tag att komma in i det...
Kanske inte talanger, men de har väldigt coola namn i Nybro. Detta kommer att leda dem till idel segrar nästa säsong!!
Forumproffs

Post by #54 »

Jag tror nybro hamnar bland de 3-4 sista lagen i tabellen.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Får Tissel laget att fungera som ett lag, ja då tror jag på en betydligt bättre placering än så. Harmoni, respekt och ödmjukhet, så stavas framgång.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Räven wrote:Får Tissel laget att fungera som ett lag, ja då tror jag på en betydligt bättre placering än så. Harmoni, respekt och ödmjukhet, så stavas framgång.
Jodå, det har du till viss del rätt i men glöm inte fart, styrka och en lagom dos våld! :twisted:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, men, det är väl riktigt. Men visst har vi sett alldeles för många lag som borde gjort mer om det hade funnits just ödmjukhet, respekt och harmoni, för har man inte det så kommer man inte att lyckas fullt ut.
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Ytterligare en kanon värvning är klar för nybro......

http://www.barometern.se/article.php?ar ... ,107;0;0;0

kanske enligt Nybro fans själva! :wink:
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Har aldrig lagt märke till honom de matcher han spelat mot Lakers.
m-gois
Forumamatör

Post by m-gois »

Tycker Nybro har skrapat ihop ett riktigt hyggligt gäng så här långt med många bra värvningar som följd.

Jensa Svensson och Christian Magnusson kommer att bli något att bita i för motståndarna !

Pass på och njut nu Nybro-anhängare ! Rätt som det är så är pengarna slut och då drar Tisse all världens väg !

Först tog Goiset´s pengar slut=då drog han till Halmstad=Nu är Halmstads pengar slut=nästa anhalt=Nybro rätt som det är så sinar kassan i Nybro då drar "JUDAS" fortare än kvickt 8O

JUDAS-Tisse, bra tränare-ja visst, men när han har sugit ut vad han kan av klubben så drar han all världens väg /eller till nästa klubb där han kan tjäna några sköna slantar :roll:
Så skönt att va Goisare................
£ak3rs
Forumamatör

Post by £ak3rs »

Per Carlsson wrote:Har aldrig lagt märke till honom de matcher han spelat mot Lakers.
:roll: Han och Nyström har ju alltid varit bäst på isen 8O
Post Reply