Skatteskuld??

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Jag trode Hadelöv var klar för lakers var i stort sett säker på det, så fel man kan ha! Som någon skrev för mycket skitsnack, från både "nära vänner " och "insiders".

Optimisten tror att vi lever i den bästa av världar, pessimisten fruktar att det är sant!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Men för att häva dessa skadliga spekulationer och dess skitsnack om Växjö Lakers så vore det ju förbannat bra om man EN gång för alla på hemsidan bemöter dessa skadliga ryktena som tydligen florerar om klubbens dåliga ekonomi. Lägg korten på bordet. Men man får väl som vanligt läsa om det i smålandsposten.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Det senaste jag hörde var att klubben har en halv miljon i skulder och att vissa spelarlöner inte betalats ut denna månaden. :cry:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jäklar!:(

usch,det känns mer och mer som ryktena stämmer när det ploppar upp fler och fler som "hört" något... 8O
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
GS
Forumdemon

Post by GS »

Detta verkar ju jävligt lovande kan man lungt påstå. Och det är väl nu sista April som ekonomin skall granskas så att man klarar elitlicensen?

Nu är det verkligen dags att man på hemsidan öppet redovisar vad som händer så man slipper alla dessa rykten och spekulationer.
Vore tacksamt om klubben en gång kunde förekomma med nyheter så man slipper läsa allt via SMP.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

känslig fråga detta om man behöver få in sponsorpengar som inte kommit in ännu,som den eviga optimist man nu är så hoppas jag att det löser sig om väl pengarna kommer in och att det är bara det som det hänger på!

men att det skall vara så svårt o få in pengar som lovats?

Växjö Lakersissä!!
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Det första man måste göra för att lösa ett problem är ju att erkänna att det finns.
Johan.H
Forumamatör

Post by Johan.H »

Sponsorpengar är tyvärr inget man bara hämtar. Företagen betalar när de vill, i stora drag. Föreningen ställs i svårt val...du kan antingen välja att försöka driva in pengarna, men kommer föreningen då erhålla sponsring nästa säsong? Flaskhals

Därav mitt tidigare påpekande om "osäkra kundfodringar".

Kjellsson wrote:Det första man måste göra för att lösa ett problem är ju att erkänna att det finns.

Kloka ord.
Last edited by Johan.H on 26 April 2005, 21:57, edited 2 times in total.
// fridens liljor
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

I eget kapital har vi väl aldrig haft särskilt mkt pengar vad jag har förstått. Vi har ju egentligen aldrig gått särskilt mkt plus efter någon säsong. Men frågan jag ställer mig är hur kan allt gått så fort till att bli SÅ PASS mkt i negativt kapital. Vad känner en sån som Öman som byggt upp detta från grunden med långsiktiga mål och med en stabil organisation, verksamhet och skött ekonomi, sen kommer detta fram och allt rasar som ett korthus på bara nån vecka. 8O

Men det jag blir mest överraskad över är om det är så här STORA problem som vi misstänker. Ja då undrar jag varför Lakers styrelse inte har bett oss om hjälp i så pass god tid att detta kunnat redas ut. Det kan ju knappast kommit som ett chockbesked för dom. Vi har trots allt 500 medlemmar i LL och det bör inte underskattas. Lägg därtill Lakers alla egna sponsorer. Skulle det visa sig att elitlicensen är i fara så skulle säkert många svälja sin stolthet oavsett sitt stora missnöje mot Lakers just nu och betalat en rejäl slant för klubbens existens på denna nivå.

Nä fy fan vad jag känner mig besviken. Jag kan lätt erkänna att jag har målat fan på väggen just nu....
Musicman
Forumproffs

Post by Musicman »

Jag som levde i illusionen att VLH var en klubb med sund och stabil ekonomi som inte på något sätt ska äventyras :wallbang: :wallbang:

Börjar bli riktigt rädd 8O :? :ajaj: :shocked:
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag vill uppmana VLH att snarast kontakta LL. Vi består av 530 medlemmar som alla har ett stort hjärta för hockeyn i Växjö. Våra medlemmar kan utföra mirakel om så behövs.

Ovanstående är skrivet med all den okunskap som föranleds av att VLH inte kunnat/velat/hunnit/orkat/förmäkta/tillåtits ta kontakt med sin allra viktigaste partner.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja istället för att skämmas eller vad det nu är så fort ut med siffrorna på bordet,vi lakejer är ju som du säger PeR en stark allierad!

fan nu känns det inte bra alls detta..

Växjö Lakersissä!!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Alltså detta känns verkligen inte bra, vad är det som händer. Skulder på över 500.000:- sägs det och spelarlöner som inte betalats ut. Man vill ju inte tro att det man läser är sant, vad är det som händer? Jag och säkerligen flera med mig vill ha en förklaring på forumet från de styrande på vad det är som händer och sker med VÅR kära klubb Växjö Lakers.

Ordförande Mats Elmlunds krönika för ENDAST fyra månader sedan ingjöt ju en verklig trygghet hos oss supporters.
Under säsongen har vi ideligen nåtts av rapporter om våra konkurrentföreningars dåliga ekonomi. Elitförbunden börjar mer och mer tillämpa en hårdare attityd gentemot de föreningar som lever över sina tillgångar. Växjö Lakers välkomnar en sådan hållning. Vi vet att många av våra konkurrentföreningar har satt sig i svåra situationer gentemot spelare, publik och sponsorer. Växjö Lakers kommer aldrig att äventyra föreningens ekonomi eller elitlicens genom kortsiktiga lösningar.

Alla de spelarförvärv och satsningar som föreningen gör är finansierade. Vi ska kännetecknas av professionalism både på och utanför isen. Vi ska vara en trygg arbetsgivare och en pålitlig klubb för spelare och ledare att engagera sig i. Vår filosofi gör att jag redan nu kan garantera att vi klarar nästa års elitlicens. Ishockeyförbundet har gjort en revision av våra räkenskaper och den ger oss med beröm godkänt.
http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/13939.php

För att inte tala om sportchefen Åkessons lugnande ord.
Jag vet att styrelsen med Elmlund i spetsen jobbar stenhårt för framtiden och personalen på kansliet likaså. Tränarna är som jag antytt tidigare de mest kompetenta vi haft i föreningen, på flera plan. Jag vet att VLHC kommer att bli ett topplag nästa säsong med de informationer jag och tränarna sitter inne med. Tro mig! Växjö Lakers framtid är mycket ljus. Patrik
Budskapen nu verkar tydligen vara föbannat tvetydiga - lägg korten på bordet Växjö Lakers och förklara för oss supporters hur det verkligen ligger till!

/T5!! Man vet ju inte om man ska :lol: eller :( ...
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Varanen wrote:Jag vill uppmana VLH att snarast kontakta LL. Vi består av 530 medlemmar som alla har ett stort hjärta för hockeyn i Växjö. Våra medlemmar kan utföra mirakel om så behövs.

Ovanstående är skrivet med all den okunskap som föranleds av att VLH inte kunnat/velat/hunnit/orkat/förmäkta/tillåtits ta kontakt med sin allra viktigaste partner.
Exakt! Finns nu dessa ekonomiska problem som vi misstänker bör Lakers per omgående gå ut med detta, såvida det inte redan är för sent, men tanke på elitlicensen och den sista april....
Guest

Post by Guest »

Ett uttalande/klargörande från VLH skulle sitta fint! Vad ska man tro?
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Känns jävligt märkligt. Fan vilken timing 8O
Inte många dagar kvar för elitlicens, finns det nån krisplan?
Möjlighet att donera till konto?
Last edited by Razzel on 26 April 2005, 22:02, edited 1 time in total.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Musicman
Forumproffs

Post by Musicman »

c70t5 wrote:
/T5!! Man vet ju inte om man ska :lol: eller :( ...

Jag tror man ska :bash: på någon :evil:

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, man kan undra vad som gick så himla fel om dessa så kallade rykten är sanna. Från mitt håll så tror jag sanningshalten är hög, för det har den varit tidigare.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

öppenheten måste finnas,kommunikationen!

vi är ju en familj och det skulle vara faa* om smp tvingas leta upp kommentarer åt oss!

mer lugnande besked åt folket!!

Växjö Lakersissä!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, om det nu är så himla illa som det verkar, men det ska vara osagt egentligen, men nog sjutton är det bättre att få korten på bordet.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Ja det är väl bara att hoppas att Lakers styrelse vet vad de håller på med.
Men som sagt ett klargörande uttalande är väl det minsta man kan begära.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja vad är sant å inte?kan man ju fråga sig!men visst nu är ju till å med ja lite undrande
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Vare sig beskedet blir negativt eller positivt så måste dom gå ut med information. Så fort det börjar spekuleras kring såna här saker så är det inte bra. Fram med info nu Lakers och skippa framförallt skitsnacket och ge fullständig fakta.

Vi är många som är villiga att hjälpa och stötta till 110%!!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Håller med dig till 100% Per.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Per Carlsson wrote:Vare sig beskedet blir negativt eller positivt så måste dom gå ut med information. Så fort det börjar spekuleras kring såna här saker så är det inte bra. Fram med info nu Lakers och skippa framförallt skitsnacket och ge fullständig fakta.

Kunde inte sagt det bättre själv!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Per Carlsson wrote:Vare sig beskedet blir negativt eller positivt så måste dom gå ut med information. Så fort det börjar spekuleras kring såna här saker så är det inte bra. Fram med info nu Lakers och skippa framförallt skitsnacket och ge fullständig fakta.

WORD!! Lakejerna är TOKIGA! Jag vet...
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Det som åtminstone talar till det positiva är väl ändå att OM det hade vart dessa ekonomiska bekymrena så bör Lakers gått ut med info och att de behöver hjälp.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, i vanliga fall gör man ju det, om man inte vill dölja det och har förhoppningar att det är tillfälligt och att det kommer att lösas i tid.
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

den senaste "grejen", som ni talar om är antagligen den post i justitia som berättar om en utebliven lev.sk. på 7000-8000.

MAO: lugna er, jäkla hobbyekonomer... :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, jag är fullständigt övertygad att det kommer att ordna sig, men det innebär troligen att våra förhoppningar på så kallade stjärnor kommer att få skäras ned väsentligt.

Jag satt och diskuterade i eftermiddag med några som tyckte att det saknas affischnamn, jag svarade att nu handlar det nog om att hitta rätt spelare till rätt pris i rimlighet till ekonomin i klubben.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja jag gör gärna en troja,att krascha ekonomiskt är ju självmord för klubben!

Växjö Lakersissä!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hockey per krona har varit mitt mantra allrasedan ni först fick nys på mig... :lol:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tycker man känner sig rätt uppstimmad just nu..vi trimmar ju upp varandra på rykten såklart men skulle uppskatta klara besked från klubben. Som sagts tidigare finns nog ganska oanade resurser hos oss alla om man lägger korten på bordet och berättar hur läget är. Sätts elitlicensen i fara för att man inte berättat något för sina allra trognaste blir jag skogstokig. Som bekant fyra dagar kvar..
Musicman
Forumproffs

Post by Musicman »

kaabe wrote:den senaste "grejen", som ni talar om är antagligen den post i justitia som berättar om en utebliven lev.sk. på 7000-8000.

MAO: lugna er, jäkla hobbyekonomer... :wink:
Jag hoppas VERKLIGEN att du har rätt :wink:

Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja hoppas verkligen vi gör en höna av en fjäder jag med!

om inte,nån som vet om den där 94 miljonersvinsten gick på lotto i helgen? :P

Växjö Lakersissä!!
Post Reply