Skatteskuld??
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Jag trode Hadelöv var klar för lakers var i stort sett säker på det, så fel man kan ha! Som någon skrev för mycket skitsnack, från både "nära vänner " och "insiders".
Optimisten tror att vi lever i den bästa av världar, pessimisten fruktar att det är sant!
Optimisten tror att vi lever i den bästa av världar, pessimisten fruktar att det är sant!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Men för att häva dessa skadliga spekulationer och dess skitsnack om Växjö Lakers så vore det ju förbannat bra om man EN gång för alla på hemsidan bemöter dessa skadliga ryktena som tydligen florerar om klubbens dåliga ekonomi. Lägg korten på bordet. Men man får väl som vanligt läsa om det i smålandsposten.
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
Detta verkar ju jävligt lovande kan man lungt påstå. Och det är väl nu sista April som ekonomin skall granskas så att man klarar elitlicensen?
Nu är det verkligen dags att man på hemsidan öppet redovisar vad som händer så man slipper alla dessa rykten och spekulationer.
Vore tacksamt om klubben en gång kunde förekomma med nyheter så man slipper läsa allt via SMP.
Nu är det verkligen dags att man på hemsidan öppet redovisar vad som händer så man slipper alla dessa rykten och spekulationer.
Vore tacksamt om klubben en gång kunde förekomma med nyheter så man slipper läsa allt via SMP.
känslig fråga detta om man behöver få in sponsorpengar som inte kommit in ännu,som den eviga optimist man nu är så hoppas jag att det löser sig om väl pengarna kommer in och att det är bara det som det hänger på!
men att det skall vara så svårt o få in pengar som lovats?
men att det skall vara så svårt o få in pengar som lovats?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Sponsorpengar är tyvärr inget man bara hämtar. Företagen betalar när de vill, i stora drag. Föreningen ställs i svårt val...du kan antingen välja att försöka driva in pengarna, men kommer föreningen då erhålla sponsring nästa säsong? Flaskhals
Därav mitt tidigare påpekande om "osäkra kundfodringar".
Kloka ord.
Därav mitt tidigare påpekande om "osäkra kundfodringar".
Kjellsson wrote:Det första man måste göra för att lösa ett problem är ju att erkänna att det finns.
Kloka ord.
Last edited by Johan.H on 26 April 2005, 21:57, edited 2 times in total.
// fridens liljor
-
- c/o LL´s Forum
I eget kapital har vi väl aldrig haft särskilt mkt pengar vad jag har förstått. Vi har ju egentligen aldrig gått särskilt mkt plus efter någon säsong. Men frågan jag ställer mig är hur kan allt gått så fort till att bli SÅ PASS mkt i negativt kapital. Vad känner en sån som Öman som byggt upp detta från grunden med långsiktiga mål och med en stabil organisation, verksamhet och skött ekonomi, sen kommer detta fram och allt rasar som ett korthus på bara nån vecka.
Men det jag blir mest överraskad över är om det är så här STORA problem som vi misstänker. Ja då undrar jag varför Lakers styrelse inte har bett oss om hjälp i så pass god tid att detta kunnat redas ut. Det kan ju knappast kommit som ett chockbesked för dom. Vi har trots allt 500 medlemmar i LL och det bör inte underskattas. Lägg därtill Lakers alla egna sponsorer. Skulle det visa sig att elitlicensen är i fara så skulle säkert många svälja sin stolthet oavsett sitt stora missnöje mot Lakers just nu och betalat en rejäl slant för klubbens existens på denna nivå.
Nä fy fan vad jag känner mig besviken. Jag kan lätt erkänna att jag har målat fan på väggen just nu....

Men det jag blir mest överraskad över är om det är så här STORA problem som vi misstänker. Ja då undrar jag varför Lakers styrelse inte har bett oss om hjälp i så pass god tid att detta kunnat redas ut. Det kan ju knappast kommit som ett chockbesked för dom. Vi har trots allt 500 medlemmar i LL och det bör inte underskattas. Lägg därtill Lakers alla egna sponsorer. Skulle det visa sig att elitlicensen är i fara så skulle säkert många svälja sin stolthet oavsett sitt stora missnöje mot Lakers just nu och betalat en rejäl slant för klubbens existens på denna nivå.
Nä fy fan vad jag känner mig besviken. Jag kan lätt erkänna att jag har målat fan på väggen just nu....
Jag vill uppmana VLH att snarast kontakta LL. Vi består av 530 medlemmar som alla har ett stort hjärta för hockeyn i Växjö. Våra medlemmar kan utföra mirakel om så behövs.
Ovanstående är skrivet med all den okunskap som föranleds av att VLH inte kunnat/velat/hunnit/orkat/förmäkta/tillåtits ta kontakt med sin allra viktigaste partner.
Ovanstående är skrivet med all den okunskap som föranleds av att VLH inte kunnat/velat/hunnit/orkat/förmäkta/tillåtits ta kontakt med sin allra viktigaste partner.
Alltså detta känns verkligen inte bra, vad är det som händer. Skulder på över 500.000:- sägs det och spelarlöner som inte betalats ut. Man vill ju inte tro att det man läser är sant, vad är det som händer? Jag och säkerligen flera med mig vill ha en förklaring på forumet från de styrande på vad det är som händer och sker med VÅR kära klubb Växjö Lakers.
Ordförande Mats Elmlunds krönika för ENDAST fyra månader sedan ingjöt ju en verklig trygghet hos oss supporters.
För att inte tala om sportchefen Åkessons lugnande ord.
/T5!! Man vet ju inte om man ska
eller
...
Ordförande Mats Elmlunds krönika för ENDAST fyra månader sedan ingjöt ju en verklig trygghet hos oss supporters.
http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/13939.phpUnder säsongen har vi ideligen nåtts av rapporter om våra konkurrentföreningars dåliga ekonomi. Elitförbunden börjar mer och mer tillämpa en hårdare attityd gentemot de föreningar som lever över sina tillgångar. Växjö Lakers välkomnar en sådan hållning. Vi vet att många av våra konkurrentföreningar har satt sig i svåra situationer gentemot spelare, publik och sponsorer. Växjö Lakers kommer aldrig att äventyra föreningens ekonomi eller elitlicens genom kortsiktiga lösningar.
Alla de spelarförvärv och satsningar som föreningen gör är finansierade. Vi ska kännetecknas av professionalism både på och utanför isen. Vi ska vara en trygg arbetsgivare och en pålitlig klubb för spelare och ledare att engagera sig i. Vår filosofi gör att jag redan nu kan garantera att vi klarar nästa års elitlicens. Ishockeyförbundet har gjort en revision av våra räkenskaper och den ger oss med beröm godkänt.
För att inte tala om sportchefen Åkessons lugnande ord.
Budskapen nu verkar tydligen vara föbannat tvetydiga - lägg korten på bordet Växjö Lakers och förklara för oss supporters hur det verkligen ligger till!Jag vet att styrelsen med Elmlund i spetsen jobbar stenhårt för framtiden och personalen på kansliet likaså. Tränarna är som jag antytt tidigare de mest kompetenta vi haft i föreningen, på flera plan. Jag vet att VLHC kommer att bli ett topplag nästa säsong med de informationer jag och tränarna sitter inne med. Tro mig! Växjö Lakers framtid är mycket ljus. Patrik
/T5!! Man vet ju inte om man ska

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
Exakt! Finns nu dessa ekonomiska problem som vi misstänker bör Lakers per omgående gå ut med detta, såvida det inte redan är för sent, men tanke på elitlicensen och den sista april....Varanen wrote:Jag vill uppmana VLH att snarast kontakta LL. Vi består av 530 medlemmar som alla har ett stort hjärta för hockeyn i Växjö. Våra medlemmar kan utföra mirakel om så behövs.
Känns jävligt märkligt. Fan vilken timing
Inte många dagar kvar för elitlicens, finns det nån krisplan?
Möjlighet att donera till konto?

Inte många dagar kvar för elitlicens, finns det nån krisplan?
Möjlighet att donera till konto?
Last edited by Razzel on 26 April 2005, 22:02, edited 1 time in total.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
Vare sig beskedet blir negativt eller positivt så måste dom gå ut med information. Så fort det börjar spekuleras kring såna här saker så är det inte bra. Fram med info nu Lakers och skippa framförallt skitsnacket och ge fullständig fakta.
Vi är många som är villiga att hjälpa och stötta till 110%!!!
Kunde inte sagt det bättre själv!Per Carlsson wrote:Vare sig beskedet blir negativt eller positivt så måste dom gå ut med information. Så fort det börjar spekuleras kring såna här saker så är det inte bra. Fram med info nu Lakers och skippa framförallt skitsnacket och ge fullständig fakta.
WORD!! Lakejerna är TOKIGA! Jag vet...Per Carlsson wrote:Vare sig beskedet blir negativt eller positivt så måste dom gå ut med information. Så fort det börjar spekuleras kring såna här saker så är det inte bra. Fram med info nu Lakers och skippa framförallt skitsnacket och ge fullständig fakta.
-
- c/o LL´s Forum
Jo, jag är fullständigt övertygad att det kommer att ordna sig, men det innebär troligen att våra förhoppningar på så kallade stjärnor kommer att få skäras ned väsentligt.
Jag satt och diskuterade i eftermiddag med några som tyckte att det saknas affischnamn, jag svarade att nu handlar det nog om att hitta rätt spelare till rätt pris i rimlighet till ekonomin i klubben.
Jag satt och diskuterade i eftermiddag med några som tyckte att det saknas affischnamn, jag svarade att nu handlar det nog om att hitta rätt spelare till rätt pris i rimlighet till ekonomin i klubben.
Tycker man känner sig rätt uppstimmad just nu..vi trimmar ju upp varandra på rykten såklart men skulle uppskatta klara besked från klubben. Som sagts tidigare finns nog ganska oanade resurser hos oss alla om man lägger korten på bordet och berättar hur läget är. Sätts elitlicensen i fara för att man inte berättat något för sina allra trognaste blir jag skogstokig. Som bekant fyra dagar kvar..