Oj det var värst vad arga man var i Nybro. Frågan är varför du är så arg. Beror det på att du inte klarar av en lakerssupporter som helt enkelt inte gillar Nybro-hockey eller känns allt allmänt pissigt just nu under off-season?
Den skatteskuld som lakers skall betala in är ju en släpande skuld dvs det är mer skatt som skall ha betalats in under tiden. Har Lakers hoppat över en skatteinbetalning och betalat de nästkommande? Skulle inte tro det och nu är det den 25:e igen och nya utbetalningar via löner. Så rent teoretiskt sätt så borde lakers ha en skuld på ca 600-700 tusen, även om den akuta ligger på knappt 300'
Jo jag har också insett att skulden är släpande. Vad jag däremot inte riktigt inte kan uttala mig om med den info som finns i dagsläget är hur det ser ut med skatter/arbetsgivaravgifter under off-season, vilket du verkar ha full koll på.
Om du sedan tror att 700 000 i osäkra fodringar är lösningen på "problemet" så tror grymt fel. Du har aldrig funderat i banorna att det finns andra som har fodringar på lakers? Om Lakers börjar driva in fodringar kan ju även företag driva in det hos Lakers.
Säkerligen finns det leverantörsskulder, men frågan är varför du menar att kundfordringarna skulle vara osäkra. Det handlar ju om tecknade avtal.
Att du sedan klarar dig utan derby mot Nybro är en sak men fråga Kassören i Lakers och se om han håller med dig.
Han lär säkert gråta krokodiltårar den dagen Nybro inte kommer till hallen utan lag som Skellefteå, AIK, Malmö och Oskarshamn.
Du borde nog läsa några kurser i företagsekonomi innan du uttalar dig i frågor som du uppenbarligen inte är speciellt insatt i. Ditt senaste inlägg påvisar det än mer.
Vill du jämföra akademiska meriter så ligger jag nog rätt så bra till, men snälla låt oss ta det via PM istället då det knappast är av allmänhetens intresse.
Ta en valium och gå ut i solen min käre vän!