Fagerwall

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

NiGy
Forumproffs

Post by NiGy »

Är det egentligen möjligt att en ensam person kan vara "skyldig" till att ett helt lag inte presterar?
Är det inte mer troligt att flera missbedömningar, omständigheter och felräkningar av ett fler tal personer ledde fram till "misslyckandet".
Jag anser fortfarande inte att Lakers misslyckats. Dom misslyckades med målet att ta sig till SA men vad f-n det är andra säsongen i AS varför så bråttom!
Alla har rätt till min åsikt!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag är inte alls säker på att jag säger ja till de förutsättningarna du målar upp. Utan att veta ett dyft så är jag inte alls säker på att Fagervall verkligen har handplockat någon. Vet vi detta med säkerhet? Vad som däremot får anses säkert är att styrelsen och tränarna varit överens om årets målsättning. Exakt hur denna målsättning formulerats internt vet jag inte.

- kriga in i det sista om en SA-plats (100%)
- ta en SA-plats (0%)
- säkra allsvenskt kontrakt (ej klart ännu)

Man har säkerligen också delat upp säsongen i en mängd delmål med blandad måluppfyllelse. Målsättningar skall ju sättas på en nivå så att det skall vara svårt att uppnå. Om en förening varje år uppfyller sina målsättningar så är de för lågt ställda. Hela föreningen har fått mer rutin och laget har gett sig själva de bästa möjliga förutsättningarna att ta sig till Playoff. Nya målsättningar - ännu mera stenhårt arbete!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

NiGy wrote:. Dom misslyckades med målet att ta sig till SA men vad f-n det är andra säsongen i AS varför så bråttom!
Alldeles rätt NiGy,.....och som Varanen skriver att ha en målsättning (och den ska ställas högt) är inte detsamma som det är ett misslyckande om man inte når den .Det är bara att titta på företagen ,målsättningar det är ytters sällan de nås ,men alla i företaget har arbetar mot det målet och då visar reultatet oftas att vi är på rätt väg med företaget även om vi inte nådde det högt uppställda målet, nu jobbar vi vidare så når vi det inom en snar framtid.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Intressant diskussion om vem som bär ansvaret när laget underpresterar enligt styrelsens uppsatta mål. Man kan se det från olika vinklingar som med allt annat.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag vill inte kalla det underprestera om man inte når en målsättning ,jag tycker att man ska sätta målsättningen HÖGT når man inte målet kan det beror på andra faktorer ,t.ex motståndarna hade bättre lag än vad vi trodde innan säsongen.Jag har ett exempel från mitt lag Växjö FF,vi satte upp målsättningen ifjol att vi skulle gå till Div.2 ,Vi misslyckades det blev Hovshaga som gick upp ,detta Hovshaga var farmarklubb till Öster och då fick man andvända 4 spelare från dessa, i båda matcherna vi möttes satte man in 4 spelare från Öster och då räckte vi inte till.Jag tyckte inte vi misslyckats med vår målsättning utan erkände att vi inte kunde nå den med det starka lag Hovshaga ställde upp med mot oss ,vi behöll vår målsättning till denna säsong och då vann vi serien direkt och nådde div 2.
Nu har Hovshaga och Öster brutits sitt avtal ,så matcherna mot Hovshaga blir nästa års höjdpunkt och jag ser fram mot dem med stor tilltro att vi är det bättre laget.
Vad jag vill ha sagt med detta är att förutsättningarna när man sätter upp sitt mål kan vara helt andra under spelets gång.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Exakt Alfax, det håller jag med om, för så har det blivit under resans gång när det gäller hockey i ES och AS i år.

Men vad jag menade med underpresterar var att under ett antal matcher fungerade inte spelet överhuvudtaget, beroende på olika orsaker. Detta var extraordinärt och ingen man hade räknat med, för när man värvade de nya spelarna för säsongen så trodde man på en bra lagmaskin, så visade det sig inte bli. För hade laget utfört de förväntade spelet mot dessa lag, som inte var av något högre motstånd, så hade målet med SA uppfyllts.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Vi är övverens om detta ,Räven.
Curtains
Forumamatör

Post by Curtains »

Vill bara säga som så att i IKO gjorde Fagervall en mycket bra insats och tog laget till SA två ggr och nu senast (2003) med serieseger i bagaget. Så klaga inte på karln, se till era spelare istället, det är det som skiljer oss, tränaren har varit det samma....
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Post Reply