Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
12 måste vara på väg bort och Lakers vill inte riskera att han skadas. Finns ingen annan rimlig förklaring på att Morgan går före honom.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
- Posts: 213
- Joined: 17 September 2012, 17:50
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Enligt lagledningen (f2f igår) så är han ”dag för dag” och inte petad. Men vem vet???
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Lakers-Ulla wrote:Enligt lagledningen (f2f igår) så är han ”dag för dag” och inte petad. Men vem vet???

Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
- Posts: 213
- Joined: 17 September 2012, 17:50
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Jo, jag har också läst det men jag säger bara vad en av våra tränare svarade på en en direkt fråga : ”dag för dag, han är inte petad”.
Det är naturligtvis möjligt att han ljög? Jag fattar inte varför i så fall bara?
Det är naturligtvis möjligt att han ljög? Jag fattar inte varför i så fall bara?
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Då tycker jag den här föreningen ska sluta leka Nordkorea och bli lite transparenta mot sina supportrar.Lakers-Ulla wrote:Jo, jag har också läst det men jag säger bara vad en av våra tränare svarade på en en direkt fråga : ”dag för dag, han är inte petad”.
Det är naturligtvis möjligt att han ljög? Jag fattar inte varför i så fall bara?
Vad för det här för gott med sig?
Andra föreningar har en genomgång varje vecka med svar på läget i truppen och någon läkare/fysioperson svarar och ger ett uppdaterat läge.
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Min gissning är att 12 inte spelar i Lakers om 1 månad. Vi får se…
Jag tror helt enkelt man får ut för lite hockey per krona i honom. Och skulle man få träff i en målfarlig ersättare kan det bli en avgörande faktor för framgång
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tror helt enkelt man får ut för lite hockey per krona i honom. Och skulle man få träff i en målfarlig ersättare kan det bli en avgörande faktor för framgång
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Någon nämnde Jonas Röndbjerg tidigare, att Evertsson är i kontakt om det inte blir något NHL i år. Skulle vara en fin swap, tvåvägsforward som är tung att möta.
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Tränarbytet verkar lyckat. Det är rätt många (alla?) från förra säsongen som är KLART bättre denna. Inte minst Strandberg.
Sedan måste jag nämna Kratz som jag trodde skulle få svårt i början av hans SHL-karriär. Ibland är det gött att ha fel.
Sedan måste jag nämna Kratz som jag trodde skulle få svårt i början av hans SHL-karriär. Ibland är det gött att ha fel.
Do you even looksmaxx, bro?
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Blir väldigt intressant att se vad som händer med KOIVULA. Vårt dyra men problemfyllda mumintroll. Ingen skugga över Otto's karaktär. Men giftermålet har inte fallit väl ut.
Alternativ:
- Annan klubb i SHL (det FINNS de som skriker efter riktiga hockeyspelare - E4-lagen *host*
) Frågan är om man vill satsa på en dyr lirare som redan misslyckats i ligan och är skadebenägen?
- SM-Liiga. Har någon råd att ta kontraktet? Någon ekonomiskt välmående klubb krisar säkert, och det är en landsman.
- DEL/ Tyskland. Här finns det säkert några klubbar som vill och har råd. Men vill Otto?
Mest intressant blir förstås vad vi gör med vår större pung. Får den släpa mellan skrev och spolad is, så länge vi vinner och mår bra - eller har 'Chief' redan några forwards under lupp?
RØNDBJERG har nämnts, och känns lovande för slutspelstrafik. Men jag vill ha in en renodlad sniper till. Reid kan gå sönder, och är fortfarande ny i ligan.
Alternativ:
- Annan klubb i SHL (det FINNS de som skriker efter riktiga hockeyspelare - E4-lagen *host*
- SM-Liiga. Har någon råd att ta kontraktet? Någon ekonomiskt välmående klubb krisar säkert, och det är en landsman.
- DEL/ Tyskland. Här finns det säkert några klubbar som vill och har råd. Men vill Otto?
Mest intressant blir förstås vad vi gör med vår större pung. Får den släpa mellan skrev och spolad is, så länge vi vinner och mår bra - eller har 'Chief' redan några forwards under lupp?
RØNDBJERG har nämnts, och känns lovande för slutspelstrafik. Men jag vill ha in en renodlad sniper till. Reid kan gå sönder, och är fortfarande ny i ligan.
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
När presenterar Höneröven ersättaren för sin DYRA fiasko värvning Finn-Otto? På tal om finnar, hur är statusen på MÅLSPRUTAN Eemeli?
Välscoutat - pengarna i sjön…

Välscoutat - pengarna i sjön…
-
Dysterqvist
- Forumdemon
- Posts: 1838
- Joined: 9 April 2022, 11:01
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Var det så att Eemili Suomi, som var skadad under slutspelet i våras, kom hit och skadade sig igen under försäsongen, sen läkte han (kanske) och skadade sig på nytt redan i sitt första byte i SHL??? Jag är fruktansvärt trött på finnar som aldrig spelar, såna har vi haft några stycken nu.
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Varanen's stjärnstall vill inte leverera
(Vi älskar dig ändå
- och nu är en av säsongens viktigaste spelare borta
MÅSTE betyda kvalitativ(a) pjäs(er) in
I annat fall kan kan den här hösten bli som att böja sig ner efter tvålen i duschrummet på Kumla..
I annat fall kan kan den här hösten bli som att böja sig ner efter tvålen i duschrummet på Kumla..
-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
- Posts: 213
- Joined: 17 September 2012, 17:50
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Idag står det i smp att Koivula är skadad!bratsson wrote:Då tycker jag den här föreningen ska sluta leka Nordkorea och bli lite transparenta mot sina supportrar.Lakers-Ulla wrote:Jo, jag har också läst det men jag säger bara vad en av våra tränare svarade på en en direkt fråga : ”dag för dag, han är inte petad”.
Det är naturligtvis möjligt att han ljög? Jag fattar inte varför i så fall bara?
Vad för det här för gott med sig?
Andra föreningar har en genomgång varje vecka med svar på läget i truppen och någon läkare/fysioperson svarar och ger ett uppdaterat läge.
Då ljög inte Mr X mig i ansiktet iaf - frågan är varför man har kommunicerat att han är ”uttagningsbar”? Jävligt märkligt?
Everts VLH (18/19) 2.0
Ja, det är hur konstigt som helst alltsammans runt honom. Men det känns som han måste ersättas omgående. Han verkar mycket illa däran.Lakers-Ulla wrote:Idag står det i smp att Koivula är skadad!bratsson wrote:Då tycker jag den här föreningen ska sluta leka Nordkorea och bli lite transparenta mot sina supportrar.Lakers-Ulla wrote:Jo, jag har också läst det men jag säger bara vad en av våra tränare svarade på en en direkt fråga : ”dag för dag, han är inte petad”.
Det är naturligtvis möjligt att han ljög? Jag fattar inte varför i så fall bara?
Vad för det här för gott med sig?
Andra föreningar har en genomgång varje vecka med svar på läget i truppen och någon läkare/fysioperson svarar och ger ett uppdaterat läge.
Då ljög inte Mr X mig i ansiktet iaf - frågan är varför man har kommunicerat att han är ”uttagningsbar”? Jävligt märkligt?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Dysterqvist
- Forumdemon
- Posts: 1838
- Joined: 9 April 2022, 11:01
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Det är ju likadant med Emili Suomi, frigolit-finnen. Han värvades för att få fart på offensiven och målproduktionen, men har väl hittills typ bara spelat 1,5 match, försäsongen inkluderad. Ena veckan är han nära spel, två dagar senare är det bakslag, sen är han cirka två-tre veckor från spel, nytt bakslag osv. osv. Jag fattar att man inte kan gå ut med typ av skada, och att det kan vara svårt att bedöma hur lång tid läkningsprocessen tar, men detta börjar bli löjligt.
Han och Otto skulle vara stjärnorna i detta laget, inte nån av dom spelar. Agera!
Han och Otto skulle vara stjärnorna i detta laget, inte nån av dom spelar. Agera!
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Jäkla skada han har Koivula. Karriären kan tydligen vara över 
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Är ju hans höft som han haft problem med hela tiden och operationen verkar inte hjälpa. Han kan nog leva ett normalt liv men att tävla på högsta SHL-nivå verkar ju inte gå.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
- Posts: 5806
- Joined: 18 December 2016, 18:31
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Tråkigt för oss, men framförallt tråkigt för Otto. Men att få klarhet i vad det handlar om är viktigt för alla parter.
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Eemeli Suomi tränar nu i alla fall. Får väl se om vi får se honom snart?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Everts VLH (18/19) 2.0
Kan vi tänka oss att vi får in en ersättare för 12 under landslagsuppehållet. ? Kanske , det är nog läge nu att ersätta honom om det finns något spjut därute som går att få loss.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Det måste ju komma en avstämning med den mediaskygge Höneröven under uppehållet. Hur ser han på sitt lagbygge och resultaten hittills? Kommer laget att förstärkas och när skickar man iväg de två dyra Mumintrollen?
Det ska bli intressant lyssning.
Det ska bli intressant lyssning.
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Att skicka Koivula är troligtvis uteslutet om man inte vill lösa ut honom dyrt. Det finns inte någon vettig klubb som vill ta emot en halvskadad finne med dyrt kontrakt. Det mest rimliga att göra är att ta ett klokt samtal med Koivula där man ber honom ta tag i kroppen och göra det som behövs göra för att på sikt komma tillbaka. Det låter som att det är något som potentiellt kan vara ett hot mot hans karriär, så varför inte ta tag i det på riktigt istället för att hatta fram? Då kan man dessutom långtidssjukskriva och försäkringsbolaget går in istället.
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Jag tänkte att de redan är där med 12. Att försäkringsbolaget går in.Aleks wrote:Att skicka Koivula är troligtvis uteslutet om man inte vill lösa ut honom dyrt. Det finns inte någon vettig klubb som vill ta emot en halvskadad finne med dyrt kontrakt. Det mest rimliga att göra är att ta ett klokt samtal med Koivula där man ber honom ta tag i kroppen och göra det som behövs göra för att på sikt komma tillbaka. Det låter som att det är något som potentiellt kan vara ett hot mot hans karriär, så varför inte ta tag i det på riktigt istället för att hatta fram? Då kan man dessutom långtidssjukskriva och försäkringsbolaget går in istället.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Ny spelare in då https://www.vaxjolakers.se/article/3g5at55-4af7d/view Erik Andersson
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Everts VLH (18/19) 2.0
Precis som man kunde ana kom ett nyförvärv direkt. Måste erkänna att jag saknar koll på honom. Han lär få en defensiv roll. Lär inte vara ersättare för 12. Men välkommen är han.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Last edited by Micjac112 on 3 November 2025, 12:36, edited 1 time in total.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
- Posts: 1838
- Joined: 9 April 2022, 11:01
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
”Forwarden har noterats för 74 poäng (23+51) på sina 471 matcher i SHL – Andersson har gjort minst mål av alla forwards som spelat över 400 matcher.”
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
- Posts: 5806
- Joined: 18 December 2016, 18:31
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Om Chiefen nu ska hämta en spelare från den danska klubben. Varför inte ta deras poängkung Ludvig Elvenes. 
Är Andersson tänkt som center. En stark tekare behövs.
Är Andersson tänkt som center. En stark tekare behövs.
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Höneröven agerar. Vilken jävla gäspning!
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
"En hårt arbetande center lite längre ner i hierarkin. Han är duktig på att stänga ner motståndarnas bästa offensiva spelare och är dessutom en grym tekare. Stark, rejäl, kletig – ungefär som den typen av centrar ser ut i SHL."
Låter bra
Låter bra
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
En ny Josen?
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
- Posts: 5806
- Joined: 18 December 2016, 18:31
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
GRYM TEKARE ser det inte ut som.bratsson wrote: 3 November 2025, 18:46 "En hårt arbetande center lite längre ner i hierarkin. Han är duktig på att stänga ner motståndarnas bästa offensiva spelare och är dessutom en grym tekare. Stark, rejäl, kletig – ungefär som den typen av centrar ser ut i SHL."
Låter bra
Vunna tekisar
21/22 Timrå 40.76%
22/23 Timrå 41,61%
23/24 Timrå 43.43%
24/25 Björklöven 45.28%
Han har inte så bra statistik om man tittar på de bästa som ligger över 50%. Men han blir bättre och bättre vilket inte ska underskattas.
Som referens just nu i VLH
Rasmussen 55.17% GULDSTJÄRNA
Henriksson 45.41%
Strandberg 44.09%
McLaughlin 42.37%
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
- Posts: 739
- Joined: 6 November 2006, 16:33
- Location: lammhult
- Contact:
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Jag ställer mig ytterst tveksam till att värva en spelare som inte ens platsar i Allsvenskan. Då är det väl bättre att ta in juniorer och spara pengarna till eventuella toppspelare?
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Känns inte jättespännande.. Kanske en (tillfällig?) ersättare till Lundberg? Men, har han god intensitet, är jobbig att möta och villig att göra jobbet så är han välkommen. Svensk mästare dessutom, vet nog vad som krävs för att vinna.
Sent from my XQ-FS54 using Tapatalk
Sent from my XQ-FS54 using Tapatalk
Thats Mr. Ratscore to you..!
-
Dysterqvist
- Forumdemon
- Posts: 1838
- Joined: 9 April 2022, 11:01
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Erik Andersson är säkert förhållandevis billig och kommer inte göra bort sig tror jag, en junior hade nog funkat sämre. Han är Hugos ersättare? I så fall är det ett nerköp, men marknaden är antagligen extremt tunn.
Vi behöver fortfarande få in offensiv kraft, en tung forward som går rakt på mål och skapar lägen, både åt sig själv och sina medspelare. En Otto Koivula, fast inte Otto Koivula då om ni fattar... Vi har sämst xG i ligan, vi är t o m. sämre här än i fjol. Evertsson älskar spelare som Erik Andersson, rejäla starka grabbar som prioriterar defensiven först och som är überbra i pk. Nån gång borde det fan komma en väldigt offensiv forward…?
Vi behöver fortfarande få in offensiv kraft, en tung forward som går rakt på mål och skapar lägen, både åt sig själv och sina medspelare. En Otto Koivula, fast inte Otto Koivula då om ni fattar... Vi har sämst xG i ligan, vi är t o m. sämre här än i fjol. Evertsson älskar spelare som Erik Andersson, rejäla starka grabbar som prioriterar defensiven först och som är überbra i pk. Nån gång borde det fan komma en väldigt offensiv forward…?
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Evertsson gillar även Centrar som är väldigt tekniska, vilket resulterar i att vi passar pucken runt och runt och håller i pucken, men sedan ska det finnas någon som är bra på att göra mål också, och sådana kostar pengar, och där brukar tyvärr Evertsson snåla in.Dysterqvist wrote:Erik Andersson är säkert förhållandevis billig och kommer inte göra bort sig tror jag, en junior hade nog funkat sämre. Han är Hugos ersättare? I så fall är det ett nerköp, men marknaden är antagligen extremt tunn.
Vi behöver fortfarande få in offensiv kraft, en tung forward som går rakt på mål och skapar lägen, både åt sig själv och sina medspelare. En Otto Koivula, fast inte Otto Koivula då om ni fattar... Vi har sämst xG i ligan, vi är t o m. sämre här än i fjol. Evertsson älskar spelare som Erik Andersson, rejäla starka grabbar som prioriterar defensiven först och som är überbra i pk. Nån gång borde det fan komma en väldigt offensiv forward…?