Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

User avatar
Micjac112
Forumproffs
Posts: 956
Joined: 30 March 2025, 16:22

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

12 måste vara på väg bort och Lakers vill inte riskera att han skadas. Finns ingen annan rimlig förklaring på att Morgan går före honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lakers-Ulla
Forumamatör
Posts: 213
Joined: 17 September 2012, 17:50

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Lakers-Ulla »

Enligt lagledningen (f2f igår) så är han ”dag för dag” och inte petad. Men vem vet???
User avatar
Micjac112
Forumproffs
Posts: 956
Joined: 30 March 2025, 16:22

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

Lakers-Ulla wrote:Enligt lagledningen (f2f igår) så är han ”dag för dag” och inte petad. Men vem vet???
Image


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lakers-Ulla
Forumamatör
Posts: 213
Joined: 17 September 2012, 17:50

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Lakers-Ulla »

Jo, jag har också läst det men jag säger bara vad en av våra tränare svarade på en en direkt fråga : ”dag för dag, han är inte petad”.

Det är naturligtvis möjligt att han ljög? Jag fattar inte varför i så fall bara?
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by bratsson »

Lakers-Ulla wrote:Jo, jag har också läst det men jag säger bara vad en av våra tränare svarade på en en direkt fråga : ”dag för dag, han är inte petad”.

Det är naturligtvis möjligt att han ljög? Jag fattar inte varför i så fall bara?
Då tycker jag den här föreningen ska sluta leka Nordkorea och bli lite transparenta mot sina supportrar.

Vad för det här för gott med sig?

Andra föreningar har en genomgång varje vecka med svar på läget i truppen och någon läkare/fysioperson svarar och ger ett uppdaterat läge.
User avatar
Micjac112
Forumproffs
Posts: 956
Joined: 30 March 2025, 16:22

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

Min gissning är att 12 inte spelar i Lakers om 1 månad. Vi får se…

Jag tror helt enkelt man får ut för lite hockey per krona i honom. Och skulle man få träff i en målfarlig ersättare kan det bli en avgörande faktor för framgång


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Aleks
Forumdemon
Posts: 1469
Joined: 24 January 2013, 14:22

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Aleks »

Någon nämnde Jonas Röndbjerg tidigare, att Evertsson är i kontakt om det inte blir något NHL i år. Skulle vara en fin swap, tvåvägsforward som är tung att möta.
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Varanen »

Tränarbytet verkar lyckat. Det är rätt många (alla?) från förra säsongen som är KLART bättre denna. Inte minst Strandberg.

Sedan måste jag nämna Kratz som jag trodde skulle få svårt i början av hans SHL-karriär. Ibland är det gött att ha fel.
Do you even looksmaxx, bro?
Towen
Forumterrorist
Posts: 2227
Joined: 21 April 2012, 18:05

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Towen »

Blir väldigt intressant att se vad som händer med KOIVULA. Vårt dyra men problemfyllda mumintroll. Ingen skugga över Otto's karaktär. Men giftermålet har inte fallit väl ut.


Alternativ:

- Annan klubb i SHL (det FINNS de som skriker efter riktiga hockeyspelare - E4-lagen *host* 8) :lol: ) Frågan är om man vill satsa på en dyr lirare som redan misslyckats i ligan och är skadebenägen?

- SM-Liiga. Har någon råd att ta kontraktet? Någon ekonomiskt välmående klubb krisar säkert, och det är en landsman.

- DEL/ Tyskland. Här finns det säkert några klubbar som vill och har råd. Men vill Otto?


Mest intressant blir förstås vad vi gör med vår större pung. Får den släpa mellan skrev och spolad is, så länge vi vinner och mår bra - eller har 'Chief' redan några forwards under lupp?

RØNDBJERG har nämnts, och känns lovande för slutspelstrafik. Men jag vill ha in en renodlad sniper till. Reid kan gå sönder, och är fortfarande ny i ligan.
Kloker
Forumterrorist
Posts: 2668
Joined: 17 September 2010, 12:53

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Kloker »

När presenterar Höneröven ersättaren för sin DYRA fiasko värvning Finn-Otto? På tal om finnar, hur är statusen på MÅLSPRUTAN Eemeli?

Välscoutat - pengarna i sjön… 😱😳
Dysterqvist
Forumdemon
Posts: 1838
Joined: 9 April 2022, 11:01

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Dysterqvist »

Var det så att Eemili Suomi, som var skadad under slutspelet i våras, kom hit och skadade sig igen under försäsongen, sen läkte han (kanske) och skadade sig på nytt redan i sitt första byte i SHL??? Jag är fruktansvärt trött på finnar som aldrig spelar, såna har vi haft några stycken nu.
Towen
Forumterrorist
Posts: 2227
Joined: 21 April 2012, 18:05

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Towen »

Varanen's stjärnstall vill inte leverera :?: :!: (Vi älskar dig ändå 8) - och nu är en av säsongens viktigaste spelare borta :!:
:arrow: :arrow: MÅSTE betyda kvalitativ(a) pjäs(er) in :?: :?:

I annat fall kan kan den här hösten bli som att böja sig ner efter tvålen i duschrummet på Kumla.. :|
Lakers-Ulla
Forumamatör
Posts: 213
Joined: 17 September 2012, 17:50

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Lakers-Ulla »

bratsson wrote:
Lakers-Ulla wrote:Jo, jag har också läst det men jag säger bara vad en av våra tränare svarade på en en direkt fråga : ”dag för dag, han är inte petad”.

Det är naturligtvis möjligt att han ljög? Jag fattar inte varför i så fall bara?
Då tycker jag den här föreningen ska sluta leka Nordkorea och bli lite transparenta mot sina supportrar.

Vad för det här för gott med sig?

Andra föreningar har en genomgång varje vecka med svar på läget i truppen och någon läkare/fysioperson svarar och ger ett uppdaterat läge.
Idag står det i smp att Koivula är skadad!

Då ljög inte Mr X mig i ansiktet iaf - frågan är varför man har kommunicerat att han är ”uttagningsbar”? Jävligt märkligt?
User avatar
Micjac112
Forumproffs
Posts: 956
Joined: 30 March 2025, 16:22

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

Lakers-Ulla wrote:
bratsson wrote:
Lakers-Ulla wrote:Jo, jag har också läst det men jag säger bara vad en av våra tränare svarade på en en direkt fråga : ”dag för dag, han är inte petad”.

Det är naturligtvis möjligt att han ljög? Jag fattar inte varför i så fall bara?
Då tycker jag den här föreningen ska sluta leka Nordkorea och bli lite transparenta mot sina supportrar.

Vad för det här för gott med sig?

Andra föreningar har en genomgång varje vecka med svar på läget i truppen och någon läkare/fysioperson svarar och ger ett uppdaterat läge.
Idag står det i smp att Koivula är skadad!

Då ljög inte Mr X mig i ansiktet iaf - frågan är varför man har kommunicerat att han är ”uttagningsbar”? Jävligt märkligt?
Ja, det är hur konstigt som helst alltsammans runt honom. Men det känns som han måste ersättas omgående. Han verkar mycket illa däran.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dysterqvist
Forumdemon
Posts: 1838
Joined: 9 April 2022, 11:01

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Dysterqvist »

Det är ju likadant med Emili Suomi, frigolit-finnen. Han värvades för att få fart på offensiven och målproduktionen, men har väl hittills typ bara spelat 1,5 match, försäsongen inkluderad. Ena veckan är han nära spel, två dagar senare är det bakslag, sen är han cirka två-tre veckor från spel, nytt bakslag osv. osv. Jag fattar att man inte kan gå ut med typ av skada, och att det kan vara svårt att bedöma hur lång tid läkningsprocessen tar, men detta börjar bli löjligt.
Han och Otto skulle vara stjärnorna i detta laget, inte nån av dom spelar. Agera!
Jocke86
Forumterrorist
Posts: 2627
Joined: 19 December 2008, 17:04
Location: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Jocke86 »

Jäkla skada han har Koivula. Karriären kan tydligen vara över :(
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by bratsson »

Är ju hans höft som han haft problem med hela tiden och operationen verkar inte hjälpa. Han kan nog leva ett normalt liv men att tävla på högsta SHL-nivå verkar ju inte gå.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by StenhårtSlagskott »

Tråkigt för oss, men framförallt tråkigt för Otto. Men att få klarhet i vad det handlar om är viktigt för alla parter.
Jocke86
Forumterrorist
Posts: 2627
Joined: 19 December 2008, 17:04
Location: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Jocke86 »

Eemeli Suomi tränar nu i alla fall. Får väl se om vi får se honom snart?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
User avatar
Micjac112
Forumproffs
Posts: 956
Joined: 30 March 2025, 16:22

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

Kan vi tänka oss att vi får in en ersättare för 12 under landslagsuppehållet. ? Kanske , det är nog läge nu att ersätta honom om det finns något spjut därute som går att få loss.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kloker
Forumterrorist
Posts: 2668
Joined: 17 September 2010, 12:53

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Kloker »

Det måste ju komma en avstämning med den mediaskygge Höneröven under uppehållet. Hur ser han på sitt lagbygge och resultaten hittills? Kommer laget att förstärkas och när skickar man iväg de två dyra Mumintrollen?

Det ska bli intressant lyssning.
Aleks
Forumdemon
Posts: 1469
Joined: 24 January 2013, 14:22

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Aleks »

Att skicka Koivula är troligtvis uteslutet om man inte vill lösa ut honom dyrt. Det finns inte någon vettig klubb som vill ta emot en halvskadad finne med dyrt kontrakt. Det mest rimliga att göra är att ta ett klokt samtal med Koivula där man ber honom ta tag i kroppen och göra det som behövs göra för att på sikt komma tillbaka. Det låter som att det är något som potentiellt kan vara ett hot mot hans karriär, så varför inte ta tag i det på riktigt istället för att hatta fram? Då kan man dessutom långtidssjukskriva och försäkringsbolaget går in istället.
User avatar
Micjac112
Forumproffs
Posts: 956
Joined: 30 March 2025, 16:22

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

Aleks wrote:Att skicka Koivula är troligtvis uteslutet om man inte vill lösa ut honom dyrt. Det finns inte någon vettig klubb som vill ta emot en halvskadad finne med dyrt kontrakt. Det mest rimliga att göra är att ta ett klokt samtal med Koivula där man ber honom ta tag i kroppen och göra det som behövs göra för att på sikt komma tillbaka. Det låter som att det är något som potentiellt kan vara ett hot mot hans karriär, så varför inte ta tag i det på riktigt istället för att hatta fram? Då kan man dessutom långtidssjukskriva och försäkringsbolaget går in istället.
Jag tänkte att de redan är där med 12. Att försäkringsbolaget går in.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jocke86
Forumterrorist
Posts: 2627
Joined: 19 December 2008, 17:04
Location: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Jocke86 »

If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
User avatar
Micjac112
Forumproffs
Posts: 956
Joined: 30 March 2025, 16:22

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

Precis som man kunde ana kom ett nyförvärv direkt. Måste erkänna att jag saknar koll på honom. Han lär få en defensiv roll. Lär inte vara ersättare för 12. Men välkommen är han.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Last edited by Micjac112 on 3 November 2025, 12:36, edited 1 time in total.
Dysterqvist
Forumdemon
Posts: 1838
Joined: 9 April 2022, 11:01

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Dysterqvist »

”Forwarden har noterats för 74 poäng (23+51) på sina 471 matcher i SHL – Andersson har gjort minst mål av alla forwards som spelat över 400 matcher.”
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by StenhårtSlagskott »

Om Chiefen nu ska hämta en spelare från den danska klubben. Varför inte ta deras poängkung Ludvig Elvenes. :?:
Är Andersson tänkt som center. En stark tekare behövs. :clap:
Kloker
Forumterrorist
Posts: 2668
Joined: 17 September 2010, 12:53

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Kloker »

Höneröven agerar. Vilken jävla gäspning!
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by bratsson »

"En hårt arbetande center lite längre ner i hierarkin. Han är duktig på att stänga ner motståndarnas bästa offensiva spelare och är dessutom en grym tekare. Stark, rejäl, kletig – ungefär som den typen av centrar ser ut i SHL."

Låter bra
MalZon
Forumentusiast
Posts: 446
Joined: 2 December 2012, 14:45

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by MalZon »

En ny Josen?
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by StenhårtSlagskott »

bratsson wrote: 3 November 2025, 18:46 "En hårt arbetande center lite längre ner i hierarkin. Han är duktig på att stänga ner motståndarnas bästa offensiva spelare och är dessutom en grym tekare. Stark, rejäl, kletig – ungefär som den typen av centrar ser ut i SHL."

Låter bra
GRYM TEKARE ser det inte ut som.

Vunna tekisar
21/22 Timrå 40.76%
22/23 Timrå 41,61%
23/24 Timrå 43.43%
24/25 Björklöven 45.28%

Han har inte så bra statistik om man tittar på de bästa som ligger över 50%. Men han blir bättre och bättre vilket inte ska underskattas.

Som referens just nu i VLH
Rasmussen 55.17% GULDSTJÄRNA
Henriksson 45.41%
Strandberg 44.09%
McLaughlin 42.37%
User avatar
steve_saviano_theking
Forumproffs
Posts: 739
Joined: 6 November 2006, 16:33
Location: lammhult
Contact:

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by steve_saviano_theking »

Jag ställer mig ytterst tveksam till att värva en spelare som inte ens platsar i Allsvenskan. Då är det väl bättre att ta in juniorer och spara pengarna till eventuella toppspelare?
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
ratscore
Forumproffs
Posts: 800
Joined: 30 March 2009, 12:42
Location: weXio

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by ratscore »

Känns inte jättespännande.. Kanske en (tillfällig?) ersättare till Lundberg? Men, har han god intensitet, är jobbig att möta och villig att göra jobbet så är han välkommen. Svensk mästare dessutom, vet nog vad som krävs för att vinna.

Sent from my XQ-FS54 using Tapatalk

Thats Mr. Ratscore to you..!
Dysterqvist
Forumdemon
Posts: 1838
Joined: 9 April 2022, 11:01

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Dysterqvist »

Erik Andersson är säkert förhållandevis billig och kommer inte göra bort sig tror jag, en junior hade nog funkat sämre. Han är Hugos ersättare? I så fall är det ett nerköp, men marknaden är antagligen extremt tunn.
Vi behöver fortfarande få in offensiv kraft, en tung forward som går rakt på mål och skapar lägen, både åt sig själv och sina medspelare. En Otto Koivula, fast inte Otto Koivula då om ni fattar... Vi har sämst xG i ligan, vi är t o m. sämre här än i fjol. Evertsson älskar spelare som Erik Andersson, rejäla starka grabbar som prioriterar defensiven först och som är überbra i pk. Nån gång borde det fan komma en väldigt offensiv forward…?
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by bratsson »

Dysterqvist wrote:Erik Andersson är säkert förhållandevis billig och kommer inte göra bort sig tror jag, en junior hade nog funkat sämre. Han är Hugos ersättare? I så fall är det ett nerköp, men marknaden är antagligen extremt tunn.
Vi behöver fortfarande få in offensiv kraft, en tung forward som går rakt på mål och skapar lägen, både åt sig själv och sina medspelare. En Otto Koivula, fast inte Otto Koivula då om ni fattar... Vi har sämst xG i ligan, vi är t o m. sämre här än i fjol. Evertsson älskar spelare som Erik Andersson, rejäla starka grabbar som prioriterar defensiven först och som är überbra i pk. Nån gång borde det fan komma en väldigt offensiv forward…?
Evertsson gillar även Centrar som är väldigt tekniska, vilket resulterar i att vi passar pucken runt och runt och håller i pucken, men sedan ska det finnas någon som är bra på att göra mål också, och sådana kostar pengar, och där brukar tyvärr Evertsson snåla in.

Post Reply