Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Varanen »

Bra att Gynge står kvar och kollar så RR är ok vid tjafset. Borde varit någon mer.
Do you even looksmaxx, bro?
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

Där skulle vi haft straff va?

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by StenhårtSlagskott »

Såg misstänkt ut men ser ut som han lägger handen på pucken.
Last edited by StenhårtSlagskott on 22 April 2021, 22:58, edited 1 time in total.
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Härmapan »

Får man vispa bort pucken med handen????

Iofs så klargjorde ju Nord att det inte hände och stt vi såg fel - men OM det varit så... vad borde ha hänt???
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

Att inte Örebro fattar att det enda som funkar mot Växjös spelsystem är att forchecka högt högt på våra backar....
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Varanen »

Men gör man det kan man inte kontringspela.
Do you even looksmaxx, bro?
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

Nu börjar vi ligga fel


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Svartvadet »

Orkar inte kolla upp regelboken nu, men har vagt minne att du får fösa - inte blockera.

Blockera ska vara straffslag.
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

Varanen wrote:Men gör man det kan man inte kontringspela.
Ja, i bäst av 5 så kanske den taktiken håller. Image
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by StenhårtSlagskott »

Fan. Är tröttare än spelarna. IN MED PUCKEN :clap:
User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by PutteA »

Åter igen så lämnar man över initiativet till Örebro och dom är hur nära som helst att avgöra trots att vi har dom totalt i 15 minuter. Dom kan inte hålla upp detta över längre tid känns det som.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Varanen »

Vi har Källgren. Han har räddat oss när vi gått ner oss. Dags för de andra att producera en kasse.
Do you even looksmaxx, bro?
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

Nu ringer det snart


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by PutteA »

Vart har skridskoåkningen tagit vägen???


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Svartvadet »

Stjernan är en jävla STJÄRNA!

Älskar hur han spelar hockey, med högt IQ och en jävla tävlingsförmåga. Kommer vara värd GULD nästa år!
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by StenhårtSlagskott »

Kan ingen väcka Karlström. Han ska väl avgöra?
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

Gaunce hade ju varit guld värd en sådan här match.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by StenhårtSlagskott »

bratsson wrote:Gaunce hade ju varit guld värd en sådan här match.
Han är med imorgon. Ganska tung i kroppen. Vet inte hur han är efter 100 min hockey. Kanske kunde böka in någon puck.
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Svartvadet »

Calof är inte påkopplad för fem öre - undrar om något hänt?

Gick från att vara överlägsen i SHL till... Ja... knapp medelmåtta?
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

Varför tar vi in det sämsta vi just nu när vi får PP? 1 min lallades bort


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Stupet »

GYYYYYYYYNGE!!!!!!!!!!!
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Varanen »

GYNGILÄINEN! :headbang:
Do you even looksmaxx, bro?
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

vlk wrote:Varför tar vi in det sämsta vi just nu när vi får PP? 1 min lallades bort


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så ja, jaasaaaaaaa


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Svartvadet »

WOHOOOOO 8) 8)
Towen
Forumterrorist
Posts: 2227
Joined: 21 April 2012, 18:05

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Towen »

G[ I ]YYYNNGGIIISSS KHAN...!!! :clap: :clap: :clap:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by StenhårtSlagskott »

Gynge blir glad som en femåring. Älskar det :clap: Målskyttar :clap:
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

Otroligt skönt.

Men jag var aldrig orolig..............
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Varanen »

Ännu en gång bevisade laget vilka vinnarskallar de har. :D
Do you even looksmaxx, bro?
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Härmapan »

PutteA wrote:Jag tror också Örebro avgör detta och vinner match 1. På ett misstag av nån av våra backar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jag älskar när du jinxar Putte!

Då visste jag att det var klart Image
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Stupet »

Hoppas att vi kan göra fler mål imon och vinna enklare så vi har 2-0 med oss upp till Örebro.
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

Kjellgren gjorde det bra. Inte lätt att hoppa in så där


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
smashinlovely
Forumdemon
Posts: 1810
Joined: 27 June 2013, 11:00

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by smashinlovely »

Vi får hoppas vi får bättre motstånd i finalserien sen så att det blir lite spänning.
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

bratsson wrote:Kjelle har nog värmts upp nu och spikar igen.
Kovacs kommer lipa.

Sylvegård gör 3-2


Ja nu har jag jinxat åt fel håll så skyll på mig om det går åt håve(71)

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
1 rätt i alla fall
Dansun
Forumamatör
Posts: 18
Joined: 23 January 2021, 21:27

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Dansun »

Att vinna första matchen i en bäst av 5-serie är ruskigt viktigt! Örebro behöver vinna 3 av 4 matcher nu. Gör dom det?? Jag tvivlar...
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by StenhårtSlagskott »

Verkligen. Dessutom får Växjö in en utvilad Gaunce till matchen senare idag och har även Stjärnan om någon behöver vila. Örebro kan få problem att få ihop fyra fulla linor om Leino är borta. Kan bli viktigt vid såhär tight matchande.
Tyvärr tappar vi nog fasthen
Post Reply