Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.
Moderators: AHammarstedt , Klonis , PutteA , Moderator
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833 Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho
Post
by Svartvadet » 21 April 2021, 11:56
Det kommer bli krig, Örebro har lite fördel helt klart.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806 Joined: 18 December 2016, 18:31
Post
by StenhårtSlagskott » 21 April 2021, 16:49
Kan Legolas, Aragon, Gimli flytta ringen in i mordors zon så att de går bet som färjestads topplina...Förlåt, flopplina gjorde så kommer det här gå bra.
Towen
Forumterrorist
Posts: 2227 Joined: 21 April 2012, 18:05
Post
by Towen » 22 April 2021, 05:47
GAME DAY!
Svenska Spel/ SM-guld 2021:
Växjö Lakers - 2.88 (HIGHLANDER WORTHY)
Rögle BK - 3.10 (The Muppet Show's ugly cousin)
Skellefteå AIK - 4.40 (Extinction from a climate change melting north)
Örebro Hockey - 8.80 (Really? You believe in The Little Tooth Fairy too?)
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576 Joined: 11 September 2011, 16:11
Post
by bratsson » 22 April 2021, 17:11
Shit va dålig fart det är här inne en semifanaldag?
Snacka om bortskämda supportrar
Inte ens Kloker orkar spy galla på höneröven... Vad är det som händer? För många gösser?
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806 Joined: 18 December 2016, 18:31
Post
by StenhårtSlagskott » 22 April 2021, 17:51
Har ett jobb att sköta. Men är påväg att fixa lite semifinalskumpa. Ska bli mystiskt att se vad Växjö kan komma upp med.
Evertsson har ju tystat alla kritiker. Utklassat dem. Kloker-Hönan 1-12. Gyngehatarna är så tystade att de inte ens hörs med megafon.
Kötta på VLH
Aleks
Forumdemon
Posts: 1469 Joined: 24 January 2013, 14:22
Post
by Aleks » 22 April 2021, 18:49
Känns som detta laget inte gör mer än de "behöver". Möter de IKO ser de till att vinna den knappt, möter de FBK i kvarten gör de likadant. Frågan är om de kan fortsätta att vinna när det nu börjar hetta till på allvar. Finns några "stjärnor" som inte presterat på normal nivå på ett tag. Kommer EP14, Calof och Persson igång samtidigt som Holmas lina fortsätter vara heta ska Örebro inte vara något dead end.
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405 Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö
Post
by Varanen » 22 April 2021, 19:07
bratsson wrote: Shit va dålig fart det är här inne en semifanaldag?
Snacka om bortskämda supportrar
Japp! Själv väntar jag till finalen. Enbart det gottaste av det gotta är gott nog.
Do you even looksmaxx, bro?
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405 Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö
Post
by Varanen » 22 April 2021, 19:54
TAGGA!
Do you even looksmaxx, bro?
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433 Joined: 16 March 2011, 22:32
Post
by Härmapan » 22 April 2021, 19:58
Kom igen nu för faaaan!!!!
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576 Joined: 11 September 2011, 16:11
Post
by bratsson » 22 April 2021, 20:02
Jag är.....tveeeeksam!
Ovanligt va
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438 Joined: 2 January 2007, 09:29
Post
by vlk » 22 April 2021, 20:03
Vi vinner med 3-0 i matcher
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405 Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö
Post
by Varanen » 22 April 2021, 20:04
Jag är tveksam till din tvekan Bratsson. Hockey är tokskoj!
Do you even looksmaxx, bro?
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576 Joined: 11 September 2011, 16:11
Post
by bratsson » 22 April 2021, 20:09
Varanen wrote: Jag är tveksam till din tvekan Bratsson. Hockey är tokskoj!
Nej. Hockey är enbart ångest! Ångest!
Tills vi lyfter bucklan.
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405 Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö
Post
by Varanen » 22 April 2021, 20:10
Hehe...Häman Aktell gör sitt bästa för att minska din ångest.
Do you even looksmaxx, bro?
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576 Joined: 11 September 2011, 16:11
Post
by bratsson » 22 April 2021, 20:15
Det är tufft framför målen! Skoj!
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405 Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö
Post
by Varanen » 22 April 2021, 20:17
Helt sjukt att han som crosscheckade Drury inte får en tvåa.
Do you even looksmaxx, bro?
Person
Forumdemon
Posts: 1860 Joined: 13 January 2018, 22:22
Post
by Person » 22 April 2021, 20:17
Abols cross checking?
Edit: Fasth skadad? Då är det kört...
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576 Joined: 11 September 2011, 16:11
Post
by bratsson » 22 April 2021, 20:18
Fasth skjöt nog ljumsken där... Ojoj
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047 Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad
Post
by Stupet » 22 April 2021, 20:18
Växjö börjar riktigt bra fram tibll målet sen är det totalt ombyta roller. Ja är Fasth skadad nu så kan vi glömma detta.
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405 Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö
Post
by Varanen » 22 April 2021, 20:19
Det är inte kört. Men detta bevisar varför man ALLTID ska hålla igång båda målvakterna.
Do you even looksmaxx, bro?
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433 Joined: 16 March 2011, 22:32
Post
by Härmapan » 22 April 2021, 20:20
Person wrote: Abols cross checking?
Edit: Fasth skadad? Då är det kört...
Den är ju 10 gånger Calofs - helt jävla bedrövligt
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047 Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad
Post
by Stupet » 22 April 2021, 20:21
Som sagt detta är helt kört nu.
Stora problemet är att Fasth är hela SHLs största vinnarskalle och att Källgren aldrig har spelat slutspel.
Ska vi ta detta så MÅSTE försvaret hjälpa Källgren något enormt mycket.
Håller med Sanny Lindström om att detta kan bli vårt fall.
Last edited by
Stupet on 22 April 2021, 20:26, edited 2 times in total.
västrastå
Forumentusiast
Posts: 485 Joined: 26 March 2016, 23:34
Post
by västrastå » 22 April 2021, 20:22
Stupet wrote: Som sagt detta är helt kört nu.
Försöker du jinxa?
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576 Joined: 11 September 2011, 16:11
Post
by bratsson » 22 April 2021, 20:22
Ovanligt att Fasth skadar sig i ett slutspel...
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438 Joined: 2 January 2007, 09:29
Post
by vlk » 22 April 2021, 20:29
91 ???
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047 Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad
Post
by Stupet » 22 April 2021, 20:32
6-11 i skott säger en del om att våra forwards inte är med i denna matchen. Pettersson, Calof, Drury, Rosen, Gynga är totalt osynliga.
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405 Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö
Post
by Varanen » 22 April 2021, 20:32
Vi måste vara tätare och tuffare mot Ebert. Just nu spelar han sin livs roligaste match. Vi ger honom all tid i världen.
Do you even looksmaxx, bro?
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438 Joined: 2 January 2007, 09:29
Post
by vlk » 22 April 2021, 20:37
Det fungerar inte att ha med 14 och 91. De kommer att sänka oss.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405 Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö
Post
by Varanen » 22 April 2021, 20:38
Suck. Chanspassning bakom ryggen med sekunder kvar på perioden.
Do you even looksmaxx, bro?
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047 Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad
Post
by Stupet » 22 April 2021, 20:38
Pettersson för faaaan. Skitkass i kvarten och börjar lika dant här.