Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by PutteA »

Fruktansvärt svag inledning från vår sida. 1-0 var som vanligt det absolut sämsta som kunde hända. Jag har sagt att vi får sorti via semin detta år. Vi är för ojämna. Det kan inte hålla en hel säsong.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
västrastå
Forumentusiast
Posts: 485
Joined: 26 March 2016, 23:34

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by västrastå »

Sämsta perioden i slutspelet
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

Varanen wrote:Suck. Chanspassning bakom ryggen med sekunder kvar på perioden.
Lägg till calofs dåliga utvisning så är våra 91 och 14 precis så dåliga som de varit sista 15 matcherna


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by StenhårtSlagskott »

En skitperiod. Fasth skadad! Onödig utvisning, Slarv på pettersson och kjelle är inte på topp!
Last edited by StenhårtSlagskott on 22 April 2021, 20:41, edited 1 time in total.
User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by PutteA »

Varanen wrote:Suck. Chanspassning bakom ryggen med sekunder kvar på perioden.
Samtidigt vad fan är det som händer när vi anfaller med 2-3 spelare och resten åker och byter. Det är ju så osynkat. Det får fan inte hända.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Härmapan »

Ett piss-domslut och ett idiot-pass...

Håller alla tummar för Fasth...

Kunde börjat bättre...
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Varanen »

Underskatta aldrig våra vinnarskallar. Det är många som gjort den här säsongen.
Do you even looksmaxx, bro?
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

Kjellgren har varit helt borta också. Inte konstigt , han har inte stått på länge


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
smashinlovely
Forumdemon
Posts: 1810
Joined: 27 June 2013, 11:00

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by smashinlovely »

Ja... Det ser ju inte direkt ljust ut. Totalt osynkat... Torsk idag så tror jag det är kört. Sålänge vi har hemmaplanssviten kvar så finns självförtroendet att vi alltid vänder.
User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by PutteA »

Tyvärr så räcker vi inte till i detta sett över 5 matcher. Vi är alldeles för inkonsekventa i den hockey vi är bra på. Örebro är betydligt mer konsekventa i sin gameplan och i det spel dom är bra på. Hallam har själv sagt det, att vi måste hitta ett sätt att vara bättre över längre tid, men det händer inte tyvärr.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
Posts: 4130
Joined: 26 June 2009, 12:52
Location: Växjö

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Lakershjärta71 »

PutteA, tänkte på precis samma sak. Örebro tillåts få sina snabba spelvändningar som de är ruskigt bra på att utnyttja.. Lakes spelar just nu med huvudet under armen. Dags att återgå till gameplanen.
Last edited by Lakershjärta71 on 22 April 2021, 20:53, edited 1 time in total.
User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by PutteA »

Lakershjärta71 wrote:PutteA, tänkte på precis samma sak. Örebro tillåts få sina snabba spelvändningar som de är ruskigt bra på att utnyttja.. Lakes spelar just nu lite med huvudet under armen.
Exakt så!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by PutteA »

Bajspratade Hallam nu eller menade han allvar


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

Men för fan , stå upp nu. Dom kör ju över oss i närkamperna


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Stupet »

Ett annat problem är att vid förlust idag så har vi direkt kniven mot strupen imon. Förlust idag och imon så kan vi glömma detta fullständigt!
Ja tyvärr många spelare som har huvudet under armen i detta laget. Visst att Hallam inte kan säga så mycket annat än att Källgren är inne i det mentalt nu och stänger igen. Men tyvärr så tror jag inte på det.
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

Calof och Pettersson är verkligen inte vänner med pucken just nu.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

bratsson wrote:Calof och Pettersson är verkligen inte vänner med pucken just nu.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Sämst i laget. Borde bänkas till förmån för Stjernan. För att väckas.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by PutteA »

Örebro får ju vända på spelet precis som dom vill. 5 mot 5 är vi bedrövliga utan puck. Vi ger dom så mycket gratisytor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

Vi kan inte lalla bort varje PP med 14 och 91


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Person
Forumdemon
Posts: 1860
Joined: 13 January 2018, 22:22

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Person »

Jag ser gärna att Drury och Gynge spelar PP1 istället för Calof och Pettersson.
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Stupet »

Ja man hade inte tackat nej till att se Hallam bänka Calof eller Pettersson och sätta in Stjernborg istället.
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Härmapan »

Vilken diving
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Stupet »

Herregud! Borde varit 2 min för diving.
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

Vi saknar kraft , ser tungt ut.

Örebro ser för bra ut tyvärr


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by PutteA »

Vi kan ju inte ens försvara oss utan att ta en utvisning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

Boxplay har havererat totalt

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by StenhårtSlagskott »

Örebro är inte bättre men marginalerna har varit med Örebro hittills. Sedan gör de mål i pp vilket är viktigt. Vöxjö behöver hitta ett ppmål på sina chanser.
västrastå
Forumentusiast
Posts: 485
Joined: 26 March 2016, 23:34

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by västrastå »

Varför kan ingen trycka till Kovacs riktigt rejält och på gränsen???
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

västrastå wrote:Varför kan ingen trycka till Kovacs riktigt rejält och på gränsen???
Exakt , pinsamt att han ska få åka omkring och ha lakers som drömmotstånd


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Person
Forumdemon
Posts: 1860
Joined: 13 January 2018, 22:22

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Person »

bratsson wrote:Boxplay har havererat totalt

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Det har varit bra idag. Något passivt vid ett par tillfällen, men linjen i BP är det som funkar bäst idag.
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

Äntligen bytte vi PP.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Varanen »

PANG! Jack in the Box! :hbang:
Do you even looksmaxx, bro?
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

Person wrote:
bratsson wrote:Boxplay har havererat totalt

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Det har varit bra idag. Något passivt vid ett par tillfällen, men linjen i BP är det som funkar bäst idag.
Har ju varit öppna gatan i mitten för att boxen krympt ihop totalt...

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Stupet »

Större chans att det blir mål i PP när Calof och Pettersson inte spelar.
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

Varanen wrote:PANG! Jack in the Box! :hbang:
Det var på tiden. Image

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Post Reply