Ni som har koll på Liiga, vilken nivå håller Lukko Rauma respektive Pelicans - sett till rooster - fågel (tveksamt väl), fisk el mellanmjölk i SHL?
Finlandslägret preseason 2019
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Finlandslägret preseason 2019
Då var det dags för Finlandsfärjan igen. Alla vet vad som händer på den. Säkert därför det blivit tradition
Ni som har koll på Liiga, vilken nivå håller Lukko Rauma respektive Pelicans - sett till rooster - fågel (tveksamt väl), fisk el mellanmjölk i SHL?
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Re: Finlandslägret preseason 2019
Jättesvårt att säga, än mer när det är försäsong. Både Pelicans och Lukko åkte i kvarten förra säsongen.
Men, om man kikar laguppställning - vi ska vinna 7/10. Typ. Snudd på åtta. Dock är det inte en superskräll om vi skulle få pisk heller, då de lirar en väldigt snabb hockey i Finland som kan passa oss illa
Men, om man kikar laguppställning - vi ska vinna 7/10. Typ. Snudd på åtta. Dock är det inte en superskräll om vi skulle få pisk heller, då de lirar en väldigt snabb hockey i Finland som kan passa oss illa
Nån som har koll på om dessa matcher sänds någonstans?
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Nej. Brukar inte sändas. Vad som händer i Finland, stannar i Finland!Lillen wrote:Nån som har koll på om dessa matcher sänds någonstans?
De får gnugga på. Hitta kemi. Träna och sedan visa upp det mot Rögle.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Matcherna sänds här
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Det var som fan. Har internet kommit till Finland? Pålitligt? Någon som testat? Kan man ser över hela Europa?Svartvadet wrote:Matcherna sänds här
Följer samtliga spelare med?
Jag har kollat även de tidigare åren och det brukar väl vara helt okej.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Såg att jag hade en ny kanal i Telia-utbudet som heter Liiga Preview eller liknande. Om de sänder nåt alls från den kanalen så låter det ju spot-on att de skulle visa även Växjö-matcherna från Finlandslägret.
Nån som har koll på den här kanalen sen innan?
Nån som har koll på den här kanalen sen innan?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Är det en finsk produktion går det säkert (mumin)troll i den där sändningen.
Stämmer det att almighty # 40 och 94 tränar med laget?
Stämmer det att almighty # 40 och 94 tränar med laget?
Japp både EP40, joel och calle rosén har tränat på is på vida enligt minhockey.se... kul!
Calle och joel har varit med sedan start tydligen och elias tillfälligt men: ”jag trivs väldigt bra här”
Calle och joel har varit med sedan start tydligen och elias tillfälligt men: ”jag trivs väldigt bra här”
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Det finns en Svensk stream från samma sida
Härligt nät 
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Säg vad du gör och gör vad du säger !
Ja, lite rabatt för skymd sikt vore på sin plats...vlk wrote:Härligt nät
Och ingen kommentatorAleks wrote:Ja, lite rabatt för skymd sikt vore på sin plats...vlk wrote:Härligt nät

Dom som är nöjda med spelet räcker upp en hand ....
Vad står det?
2-1 till finnarna
Det blir inte svårt att läsa in lakers pp , allt går ut på att få Gynge till skott från höger i slottet
Det blir inte svårt att läsa in lakers pp , allt går ut på att få Gynge till skott från höger i slottet
3-1 nu
4-1 nu
Sällan jag sett ett lag mer oengagerat. Sämre än sämst detta. 79 kr gav man för skiten. Vad är syftet med att spela när man uppenbarligen inte vill spela?
Lite citat från försäsongsmatcherna där vi senare gick och körde över serien, och totalt krossade slutspelet.

vlk wrote:Kan i dagsläget inte se hur Calof ska platsa då alla är friska. Dags för honom att veva upp. Han hänger ju inte alls med och är ständigt ovän med pucken
PutteA wrote:Håller med. Det är bedrövligt dåligt.
Kloker wrote:Är det backarna som är för lama-/klena-/dåliga eller är det Fasth som har dubbelseende? Tennissiffror i genrepet på hemmais känns ju så där...
vlk wrote:Det är enorm floppvarning på Calof. Han har inte haft en siffra rätt på hela försäsongen. Andrakedjan är en bedrövelse i match efter match.
vlk wrote:Det var länge sedan jag såg en spelare som var så ovän med pucken som Calof
Härmapan wrote:Får Hildingkänsla på Calof...
Han gjorde en hygglig säsong för några år sen men har efter det dippat och kommer liksom ingenstans...
bratsson wrote:Man skäms lite...
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
.. med andra ord, ni som tror att dessa matcher och det "negativa" ni beskådar personligen kommer genomsyra denna säsong.... Don't worry, Vi ses på stortorget i vår.Svartvadet wrote:Har aldrig gäspat så mycket under en hockeymatch innan. Herrejesus, hade inte ens gått dit om jag fick pengar

Skulle nog snarare säga att dom tappade fokus. Finnarna är ju ganska tydliga med vad dom vill. Spela fysiskt och flytta fokus på våra spelare. Vilket dom lyckas enormt bra med. Alla lägen går dom vinnande ur, även när dom inte borde göra det. Så jag efterlyser lite mer fokus på rätt saker. Samtidigt är detta en bra lärdom. Gilla läget liksom.
Finnarna spelar dessutom väldigt enkelt och betydligt rakare än vad vårt lag gör. Vi vill ju helst vara på utsidan. Och kommer vi in så ska det vara så snyggt.
Finnarna spelar dessutom väldigt enkelt och betydligt rakare än vad vårt lag gör. Vi vill ju helst vara på utsidan. Och kommer vi in så ska det vara så snyggt.
Vem har sagt att detta ska genomsyra denna säsong?DeLarge wrote:Lite citat från försäsongsmatcherna där vi senare gick och körde över serien, och totalt krossade slutspelet.
vlk wrote:Kan i dagsläget inte se hur Calof ska platsa då alla är friska. Dags för honom att veva upp. Han hänger ju inte alls med och är ständigt ovän med pucken
Skickat från min iPhone med TapatalkPutteA wrote:Håller med. Det är bedrövligt dåligt.Kloker wrote:Är det backarna som är för lama-/klena-/dåliga eller är det Fasth som har dubbelseende? Tennissiffror i genrepet på hemmais känns ju så där...vlk wrote:Det är enorm floppvarning på Calof. Han har inte haft en siffra rätt på hela försäsongen. Andrakedjan är en bedrövelse i match efter match.
Skickat från min iPhone med Tapatalkvlk wrote:Det var länge sedan jag såg en spelare som var så ovän med pucken som Calof
Skickat från min iPhone med TapatalkHärmapan wrote:Får Hildingkänsla på Calof...
Han gjorde en hygglig säsong för några år sen men har efter det dippat och kommer liksom ingenstans...bratsson wrote:Man skäms lite...
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk.. med andra ord, ni som tror att dessa matcher och det "negativa" ni beskådar personligen kommer genomsyra denna säsong.... Don't worry, Vi ses på stortorget i vår.Svartvadet wrote:Har aldrig gäspat så mycket under en hockeymatch innan. Herrejesus, hade inte ens gått dit om jag fick pengar
Det är aldrig ett vinnande koncept att vara på utsidanPutteA wrote:Skulle nog snarare säga att dom tappade fokus. Finnarna är ju ganska tydliga med vad dom vill. Spela fysiskt och flytta fokus på våra spelare. Vilket dom lyckas enormt bra med. Alla lägen går dom vinnande ur, även när dom inte borde göra det. Så jag efterlyser lite mer fokus på rätt saker. Samtidigt är detta en bra lärdom. Gilla läget liksom.

Vi tar guld med detta spelet ....no more comments
4-5 nu Davidsson , det luktar guld lång väg
5-4 VLH genom Davidsson.
Man flyttade tillbaka fokus på rätt saker och dessutom spelade rakare och brydde sig inte om finnarna utan koncentrerade sig det dom själva skulle göra. Snygg vändning. Visar på karaktär!
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
När gjorde växjö 5 mål på bortaplan senast? Bra.
Fick gynge näta eller åkar han fortfarande runt som brunstig tjur på grönbete?
Verkade som finnarna tappade fokus i tredjePutteA wrote:Man flyttade tillbaka fokus på rätt saker och dessutom spelade rakare och brydde sig inte om finnarna utan koncentrerade sig det dom själva skulle göra. Snygg vändning. Visar på karaktär!

Exakt, lite så var det nog. Gick i sin egen fälla.vlk wrote:Verkade som finnarna tappade fokus i tredjePutteA wrote:Man flyttade tillbaka fokus på rätt saker och dessutom spelade rakare och brydde sig inte om finnarna utan koncentrerade sig det dom själva skulle göra. Snygg vändning. Visar på karaktär!

Jodå, han gjorde 4-2 på pass från Horak!!StenhårtSlagskott wrote:När gjorde växjö 5 mål på bortaplan senast? Bra.
Hahaha, analyser är underbart , vad vore livet utan att få spåna och kännaPutteA wrote:Exakt, lite så var det nog. Gick i sin egen fälla.vlk wrote:Verkade som finnarna tappade fokus i tredjePutteA wrote:Man flyttade tillbaka fokus på rätt saker och dessutom spelade rakare och brydde sig inte om finnarna utan koncentrerade sig det dom själva skulle göra. Snygg vändning. Visar på karaktär!