Ni som har koll på Liiga, vilken nivå håller Lukko Rauma respektive Pelicans - sett till rooster - fågel (tveksamt väl), fisk el mellanmjölk i SHL?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Nej. Brukar inte sändas. Vad som händer i Finland, stannar i Finland!Lillen wrote:Nån som har koll på om dessa matcher sänds någonstans?
Det var som fan. Har internet kommit till Finland? Pålitligt? Någon som testat? Kan man ser över hela Europa?Svartvadet wrote:Matcherna sänds här
Ja, lite rabatt för skymd sikt vore på sin plats...vlk wrote:Härligt nät
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Och ingen kommentatorAleks wrote:Ja, lite rabatt för skymd sikt vore på sin plats...vlk wrote:Härligt nät
vlk wrote:Kan i dagsläget inte se hur Calof ska platsa då alla är friska. Dags för honom att veva upp. Han hänger ju inte alls med och är ständigt ovän med pucken
PutteA wrote:Håller med. Det är bedrövligt dåligt.
Kloker wrote:Är det backarna som är för lama-/klena-/dåliga eller är det Fasth som har dubbelseende? Tennissiffror i genrepet på hemmais känns ju så där...
vlk wrote:Det är enorm floppvarning på Calof. Han har inte haft en siffra rätt på hela försäsongen. Andrakedjan är en bedrövelse i match efter match.
vlk wrote:Det var länge sedan jag såg en spelare som var så ovän med pucken som Calof
Härmapan wrote:Får Hildingkänsla på Calof...
Han gjorde en hygglig säsong för några år sen men har efter det dippat och kommer liksom ingenstans...
bratsson wrote:Man skäms lite...
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
.. med andra ord, ni som tror att dessa matcher och det "negativa" ni beskådar personligen kommer genomsyra denna säsong.... Don't worry, Vi ses på stortorget i vår.Svartvadet wrote:Har aldrig gäspat så mycket under en hockeymatch innan. Herrejesus, hade inte ens gått dit om jag fick pengar
Vem har sagt att detta ska genomsyra denna säsong?DeLarge wrote:Lite citat från försäsongsmatcherna där vi senare gick och körde över serien, och totalt krossade slutspelet.
vlk wrote:Kan i dagsläget inte se hur Calof ska platsa då alla är friska. Dags för honom att veva upp. Han hänger ju inte alls med och är ständigt ovän med pucken
Skickat från min iPhone med TapatalkPutteA wrote:Håller med. Det är bedrövligt dåligt.Kloker wrote:Är det backarna som är för lama-/klena-/dåliga eller är det Fasth som har dubbelseende? Tennissiffror i genrepet på hemmais känns ju så där...vlk wrote:Det är enorm floppvarning på Calof. Han har inte haft en siffra rätt på hela försäsongen. Andrakedjan är en bedrövelse i match efter match.
Skickat från min iPhone med Tapatalkvlk wrote:Det var länge sedan jag såg en spelare som var så ovän med pucken som Calof
Skickat från min iPhone med TapatalkHärmapan wrote:Får Hildingkänsla på Calof...
Han gjorde en hygglig säsong för några år sen men har efter det dippat och kommer liksom ingenstans...bratsson wrote:Man skäms lite...
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk.. med andra ord, ni som tror att dessa matcher och det "negativa" ni beskådar personligen kommer genomsyra denna säsong.... Don't worry, Vi ses på stortorget i vår.Svartvadet wrote:Har aldrig gäspat så mycket under en hockeymatch innan. Herrejesus, hade inte ens gått dit om jag fick pengar
Det är aldrig ett vinnande koncept att vara på utsidanPutteA wrote:Skulle nog snarare säga att dom tappade fokus. Finnarna är ju ganska tydliga med vad dom vill. Spela fysiskt och flytta fokus på våra spelare. Vilket dom lyckas enormt bra med. Alla lägen går dom vinnande ur, även när dom inte borde göra det. Så jag efterlyser lite mer fokus på rätt saker. Samtidigt är detta en bra lärdom. Gilla läget liksom.
Finnarna spelar dessutom väldigt enkelt och betydligt rakare än vad vårt lag gör. Vi vill ju helst vara på utsidan. Och kommer vi in så ska det vara så snyggt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Verkade som finnarna tappade fokus i tredjePutteA wrote:Man flyttade tillbaka fokus på rätt saker och dessutom spelade rakare och brydde sig inte om finnarna utan koncentrerade sig det dom själva skulle göra. Snygg vändning. Visar på karaktär!
Exakt, lite så var det nog. Gick i sin egen fälla.vlk wrote:Verkade som finnarna tappade fokus i tredjePutteA wrote:Man flyttade tillbaka fokus på rätt saker och dessutom spelade rakare och brydde sig inte om finnarna utan koncentrerade sig det dom själva skulle göra. Snygg vändning. Visar på karaktär!
Jodå, han gjorde 4-2 på pass från Horak!!StenhårtSlagskott wrote:När gjorde växjö 5 mål på bortaplan senast? Bra.
Fick gynge näta eller åkar han fortfarande runt som brunstig tjur på grönbete?
Hahaha, analyser är underbart , vad vore livet utan att få spåna och kännaPutteA wrote:Exakt, lite så var det nog. Gick i sin egen fälla.vlk wrote:Verkade som finnarna tappade fokus i tredjePutteA wrote:Man flyttade tillbaka fokus på rätt saker och dessutom spelade rakare och brydde sig inte om finnarna utan koncentrerade sig det dom själva skulle göra. Snygg vändning. Visar på karaktär!