Malmö Redhawks-Växjö Lakers 27/10

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Malmö Redhawks-Växjö Lakers 27/10

Post by Klonis »

Nya tag imorgon
Häng med hockeybussen till Malmö och dra ditt strå till stacken :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Kloker
Forumterrorist

Re: Malmö Redhawks-Växjö Lakers 27/10

Post by Kloker »

Hoppas Torpet står ikväll. Men det vågar dom väl aldrig. Det hade varit så ljuvligt att få bomba ner honom fullständigt.

Har Eriksson skavsår fortfarande? Har Laakso vattengympa idag också? Hur går det med rehabiliteringen för Kapten Rödskägg? Många frågetecken.

Tre poäng för fan!
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Ja, det är märkligt att det är så otroligt svårt för Lakers att informera om läget i laget...?

Hoppas på ett trendbrott idag men måste erkänna att jag är lite skeptisk...

Bara ett läge som gäller nu!
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Toppen mot botten. Hade gärna fortsatt trenden med poäng mer än en match i taget. Som tidigare hoppas jag på Topet i målet men han kommer väll i så fall spika igen :roll:

Hoppas vi kan börja vinna de små kamperna runtom på banan som FBK gjorde mot oss. Det är dessa som ger oss poängen vid slutsignalen.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

En lätt ekvation är att ger man inget så får man inget tillbaka. VLH underpresterar å det grövsta. Publiksnittet tror jag inte är vad man hade hoppats på. Varför inte bara göra en simpel sak som att intervjua tränaren inför matchen för att höja tempen. Pulsen ska öka på matchdagen och gemene supporters vill ha information om läget i laget. Informationsflödet var fan i mig bättre på hemsidan när vi spelade i Allsvenskan.

Prestationen från A-laget jämfört med representationssidan verkar gå stick i stäv. Tyvärr.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Kloker wrote:En lätt ekvation är att ger man inget så får man inget tillbaka. VLH underpresterar å det grövsta. Publiksnittet tror jag inte är vad man hade hoppats på. Varför inte bara göra en simpel sak som att intervjua tränaren inför matchen för att höja tempen. Pulsen ska öka på matchdagen och gemene supporters vill ha information om läget i laget. Informationsflödet var fan i mig bättre på hemsidan när vi spelade i Allsvenskan.

Prestationen från A-laget jämfört med representationssidan verkar gå stick i stäv. Tyvärr.
Vi har personer som är ansvariga för media och kommunikation som saknar kompetens och idéer. Jag har alltid hängt mycket på shl.se/play, och det finns mycket att lära av resterande SHL-lag. Inte minst HV. De gör mycket kul utanför isen som filmas. Men även när det gäller intervjuer i helhet.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Bara för att ta ett exempel. Kommer ni ihåg när Anderzon drog igång inför reportage på radion innan match? Säkerligen på ideel basis. Det var ju kanon. En timmes peptalk, intervjuer och uppföljningar. Då spelade vi i allsvenskan.

Nu spelar vi i SHL med avlönad personal som ska bidra med information till betalande supporters och det är som dag och natt. Julkalendrar, köra bil med spelare och ordbajsa och diverse arrangemang på matchdagen verkar vara det väsentliga. Inte hur läget är i laget inför matchdag - som är det väsentliga.

Undermåligt.
Last edited by Kloker on 27 October 2016, 16:55, edited 1 time in total.
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Kan bara hålla med om hemsidan. Roade mig med att kolla idag under rubriken "Inför Malmö-Växjö". Där finner man att 75% av texten handlar om matchen mot Djurgården.Knappast vad man bil läsa eller på ren Svenska " skit".
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Baker wrote:Kan bara hålla med om hemsidan. Roade mig med att kolla idag under rubriken "Inför Malmö-Växjö". Där finner man att 75% av texten handlar om matchen mot Djurgården.Knappast vad man bil läsa eller på ren Svenska " skit".
Ja, och resterande 25% är ju ingenting som man inte redan vet!
Lite statistik om tabellplacering o tidigare möten - totalt meningslöst!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Vågar knappt säga det ; säsongsbästa so far

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
sampan
Forumentusiast

Post by sampan »

Sitter helt mållös i soffan.. Vad fan händer ? Har dom bara glidit runt på halvfart tidigare matcher och nu visar dom vad dom kan ? Vilket jävla spel.. :clap:

Ska inte ropa hej än, hoppas detta håller i sig.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Oavsett hur detta slutar så har man iaf visat att man KAN spela bra!

Tänk vad lite inställning kan göra...

Fortsätt kötta nu!
Sjön suger
Forumamatör

Post by Sjön suger »

Fantastiskt bra! Men man blir bara förbannad när man tänker tillbaka på hur dom spelat innan. Det är så här det ska se ut med detta materialet. Se nu för fan till och inte spela diva resten av matchen...
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Härmapan wrote:Oavsett hur detta slutar så har man iaf visat att man KAN spela bra!

Fortsätt kötta nu!
Håller med. Fortsätter de detta spelet kan jag ta ett poängtapp eller en förlust. Spelet är det viktigaste.

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

vlk wrote:
Härmapan wrote:Oavsett hur detta slutar så har man iaf visat att man KAN spela bra!

Fortsätt kötta nu!
Håller med. Fortsätter de detta spelet kan jag ta ett poängtapp eller en förlust. Spelet är det viktigaste.

Det hela går ju lite hand-i-hand. Spelar de såhär så kan jag lova dig att det är få lag som slår oss!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Kan bli två jobbiga år för Jocke . Han måste jobba stenhårt för att få istid

Mackan75
Forumamatör

Post by Mackan75 »

DET HÄR ÄR JU EN BRAGD I LAKERSÖGON :clap: :roflol: :roflol: :roflol:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Fantastiskt

DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

SMGULD-Nivå. Skönt att se laginsatsen.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Äntligen en väl genomförd match med ett spel som lovar mer!
Den solklart bästa insatsen i år!

Hoppas att man inser vad som krävs även i fortsättningen!
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Bra match igår. Man kunde skönja en glims av kvalitén som finns i laget men det finns mycket mer att kräma ur vissa dyrgripar. Visst, två raka, men i ärlighetens namn så ska inte vare sig DIF eller MIF störa oss om man jämför lagen namnmässigt. Roséns delikatess igår var grym. Nu kanske han slipper prenumerera på Pampers framöver.

Andrén växer för varje match. Det dyra Skavsåret Eriksson måste känna sig rejält nerslagen. Med all rätt.

Knockar Vi ÖHC i morgon, ja då är vi rejält på väg uppåt.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

"– Vi tror mentalt att vi ska spela ut Växjö. Vi kan inte det, för så bra är inte vi. Ska vi vinna mot ett bra lag som Växjö måste vi jobba ner dem. Men det ville vi inte göra igår, utan vi ville spela på ett annat sätt, och det gillar jag inte. Växjö är definitivt det bästa laget vi mött så här långt i den här serien."-Peter Andersson

Säger en hel del när motståndartränaren säger så
Mike Modano
Forumentusiast

Post by Mike Modano »

En gång är ingen gång... :o
Image
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

En gång är faktiskt bättre än ingen gång. Första "normala" matchen i serien, där alla jobbar som om hockey vore deras profession. Bra så.
Post Reply