Nick Johnson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Modig
Forumentusiast

Nick Johnson

Post by Modig »

Klar för Lakers
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
ZAP
Forumamatör

Re: Nick Johnson

Post by ZAP »

Låter lovande! :lol: :lol:

Nick på EP: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17765

Johnson is a hard working winger with good offensive instincts and vision. Handles the puck well, but is also sound defensively. Could use more bulk, though.
- Erik K. Piri, EP (2011)
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

Då går Alex in som center om jag förstått det rätt?
#10 Duchon
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Nej, Alex lär inte gå som Center. Peppe är ju en naturlig center, som inte alls fungerar lika bra på kanten (min åsikt).

Jag tror vi kommer få följande:
Rosén
Peppe
Lajunen
Josef

Sen kanske de testar runt lite med Alex, men jag tror som sagt inte att han kommer gå i mitten.
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

Svartvadet wrote:Nej, Alex lär inte gå som Center. Peppe är ju en naturlig center, som inte alls fungerar lika bra på kanten (min åsikt).

Rosén
Peppe
Lajunen
Josef

Sen kanske de testar runt lite med Alex, men jag tror som sagt inte att han kommer gå i mitten.
Aha, oki har missat att Peppe kan gå som center.
Och Alex gör det ju faktiskt riktigt bra som vinge!
#10 Duchon
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Dannedd wrote:
Svartvadet wrote:Nej, Alex lär inte gå som Center. Peppe är ju en naturlig center, som inte alls fungerar lika bra på kanten (min åsikt).

Rosén
Peppe
Lajunen
Josef

Aha, oki har missat att Peppe kan gå som center.
Och Alex gör det ju faktiskt riktigt bra som vinge!
Tror att Alex kommer att gå center....

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Finns några videoklipp här som bådar gott ;) Tryck även på Fler förslag.

http://www.youtube.com/watch?v=td82eJW8fug
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Bara han inte är en ny trött Armstrong som vill ha lite go semester i Europa.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
ZAP
Forumamatör

Post by ZAP »

Nog väldigt liten risk att han kommer för att få en go semester, skulle tro att Evertsson har varit ännu mer noggrann på den punkten än tidigare.
Om jag är orolig för något vad det gäller Nick så är det att han inte verkar ha spelat alls på stor rink. Kan kanske ta ett bra tag att anpassa spelet för det.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Gissar att Evert bl.a kollat av med Ekman-Larsson om vad det är för snubbe. De spelade tydligen ihop ett tag.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Någon som vet när Johnson kommer hit?
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Vad ska vi säga om Johnssons karriär och statistik hittills? Det finns ju videos om man letar lite. Vad kan vi förvänta oss av honom på större rink? Förmodligen blir det nog så att han behöver en inskolningtid på större rink på minst 10-15 matcher, om nu det räcker ?? Som alla de flesta transatlanter lär han nog vass framför mål i jämförelse med Armstrong. Han lär ju vara bra med klubban.
Orange
Forumamatör

Post by Orange »

Lakershjärta71 wrote:Vad ska vi säga om Johnssons karriär och statistik hittills? Det finns ju videos om man letar lite. Vad kan vi förvänta oss av honom på större rink? Förmodligen blir det nog så att han behöver en inskolningtid på större rink på minst 10-15 matcher, om nu det räcker ?? Som alla de flesta transatlanter lär han nog vass framför mål i jämförelse med Armstrong. Han lär ju vara bra med klubban.
Inte orolig för inskolning... att missa slutspel kommer inte hända me detta lag så efter omg 55 som han ska va riktigt bra..

Tror han blir bra som sniper bredivd Rosén
Dannedd
Forumproffs

Nick Johnson

Post by Dannedd »

Orange wrote:
Lakershjärta71 wrote:Vad ska vi säga om Johnssons karriär och statistik hittills? Det finns ju videos om man letar lite. Vad kan vi förvänta oss av honom på större rink? Förmodligen blir det nog så att han behöver en inskolningtid på större rink på minst 10-15 matcher, om nu det räcker ?? Som alla de flesta transatlanter lär han nog vass framför mål i jämförelse med Armstrong. Han lär ju vara bra med klubban.
Inte orolig för inskolning... att missa slutspel kommer inte hända me detta lag så efter omg 55 som han ska va riktigt bra..

Tror han blir bra som sniper bredivd Rosén
Tror med han går in i en kedja med rosen tillsammans med Peppe.
Känns som en väldigt bra balanserad kedja i nästan allt

79 Patrik Lundh L - 180cm / 81kg
87 Robert Rosén R - 180cm / 80kg
32 Nick Johnsson R - 187cm / 90kg
#10 Duchon
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

#10 Duchon
sampan
Forumentusiast

Post by sampan »

Nu fick dom nog öppna stora plånboken!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Han lär inte varit gratis hos oss heller. Jag blev aldrig riktigt klok på Johnson. Stundtals brilljant - andra stunder helt ointresserad. Grym finalserie dock.
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

Varanen wrote:Han lär inte varit gratis hos oss heller. Jag blev aldrig riktigt klok på Johnson. Stundtals brilljant - andra stunder helt ointresserad. Grym finalserie dock.
Håller fullständigt med, därför känns tappet inte lika tungt även om han hade bra stats
#10 Duchon
Ettan
Forumamatör

Post by Ettan »

Ett tungt tapp helt klart, gillade han dock mest i finalen där jobbade han riktigt hårt mestadels... Om han inte varit så mesig i närkamper som han ändå är hade han nog lirat i en bättre liga.
Lakers e det gottigaste
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Tycker han varit lysande. En skicklig transatlant som gör mycket poäng men framförallt jobbar stenhårt. Detta förklarar även hans +/-

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Fan
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Låt han gå till Brynäs. Om han på eget initiativ har valt att byta SHL-lag så finns det både svenska och utländska spelare som har mer hjärta för Lakers' klubbmärke än vad Johnson har..i så fall.
Jag tror dock att Evertsson vill uppdatera på denna platsen.
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Jag tror helt enkelt att det var så att vi inte hade råd att behålla honom, samma som med Welch. Helt naturligt när vi behöver spara. Ekonomin får inte äventyras.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
nature
Forumdemon

Post by nature »

steve_saviano_theking wrote:Jag tror helt enkelt att det var så att vi inte hade råd att behålla honom, samma som med Welch. Helt naturligt när vi behöver spara. Ekonomin får inte äventyras.
makes sense

Vi lär bara gå +7 miljoner eller så denna säsong. Welch nya klubb, Modo, har betydligt mer pengar än oss.

Johnsons nya klubb, Brynäs, gjorde förlust på 7 miljoner så det ser bra ut för dom ekonomiskt.

Heikkinen, som ryktas hit, blev erbjuden 400k i månaden senast han var här. Får hoppas att han accepterar 1/3 av den summan idag.
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

nature wrote:
steve_saviano_theking wrote:Jag tror helt enkelt att det var så att vi inte hade råd att behålla honom, samma som med Welch. Helt naturligt när vi behöver spara. Ekonomin får inte äventyras.
makes sense

Vi lär bara gå +7 miljoner eller så denna säsong. Welch nya klubb, Modo, har betydligt mer pengar än oss.

Johnsons nya klubb, Brynäs, gjorde förlust på 7 miljoner så det ser bra ut för dom ekonomiskt.

Heikkinen, som ryktas hit, blev erbjuden 400k i månaden senast han var här. Får hoppas att han accepterar 1/3 av den summan idag.
Det kan ju vara så att dessa klubbar INTE tar ansvar och spenderar pengar de inte har. Sen är de kanske mer desperata när det gäller NJ och NW.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

Tror det kan vara så att man har en annan spelare på ingång exempelvis en sådan som Gynge... Denna spelaren var den långsiktiga planen och Nick var bara en tillfällig lösning som slog väldigt väl ut.
#10 Duchon
Post Reply