Nick Johnson
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Nick Johnson
Låter lovande!
Nick på EP: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17765
Johnson is a hard working winger with good offensive instincts and vision. Handles the puck well, but is also sound defensively. Could use more bulk, though.
- Erik K. Piri, EP (2011)

Nick på EP: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17765
Johnson is a hard working winger with good offensive instincts and vision. Handles the puck well, but is also sound defensively. Could use more bulk, though.
- Erik K. Piri, EP (2011)
-
- c/o LL´s Forum
Nej, Alex lär inte gå som Center. Peppe är ju en naturlig center, som inte alls fungerar lika bra på kanten (min åsikt).
Jag tror vi kommer få följande:
Rosén
Peppe
Lajunen
Josef
Sen kanske de testar runt lite med Alex, men jag tror som sagt inte att han kommer gå i mitten.
Rosén
Peppe
Lajunen
Josef
Sen kanske de testar runt lite med Alex, men jag tror som sagt inte att han kommer gå i mitten.
Aha, oki har missat att Peppe kan gå som center.Svartvadet wrote:Nej, Alex lär inte gå som Center. Peppe är ju en naturlig center, som inte alls fungerar lika bra på kanten (min åsikt).
Rosén
Peppe
Lajunen
Josef
Och Alex gör det ju faktiskt riktigt bra som vinge!
#10 Duchon
Tror att Alex kommer att gå center....Dannedd wrote:Aha, oki har missat att Peppe kan gå som center.Svartvadet wrote:Nej, Alex lär inte gå som Center. Peppe är ju en naturlig center, som inte alls fungerar lika bra på kanten (min åsikt).
Rosén
Peppe
Lajunen
Josef
Och Alex gör det ju faktiskt riktigt bra som vinge!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Finns några videoklipp här som bådar gott
Tryck även på Fler förslag.
http://www.youtube.com/watch?v=td82eJW8fug

http://www.youtube.com/watch?v=td82eJW8fug
Bara han inte är en ny trött Armstrong som vill ha lite go semester i Europa.
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Nog väldigt liten risk att han kommer för att få en go semester, skulle tro att Evertsson har varit ännu mer noggrann på den punkten än tidigare.
Om jag är orolig för något vad det gäller Nick så är det att han inte verkar ha spelat alls på stor rink. Kan kanske ta ett bra tag att anpassa spelet för det.
Om jag är orolig för något vad det gäller Nick så är det att han inte verkar ha spelat alls på stor rink. Kan kanske ta ett bra tag att anpassa spelet för det.
-
- c/o LL´s Forum
Gissar att Evert bl.a kollat av med Ekman-Larsson om vad det är för snubbe. De spelade tydligen ihop ett tag.
-
- c/o LL´s Forum
Någon som vet när Johnson kommer hit?
-
- c/o LL´s Forum
Vad ska vi säga om Johnssons karriär och statistik hittills? Det finns ju videos om man letar lite. Vad kan vi förvänta oss av honom på större rink? Förmodligen blir det nog så att han behöver en inskolningtid på större rink på minst 10-15 matcher, om nu det räcker ?? Som alla de flesta transatlanter lär han nog vass framför mål i jämförelse med Armstrong. Han lär ju vara bra med klubban.
Inte orolig för inskolning... att missa slutspel kommer inte hända me detta lag så efter omg 55 som han ska va riktigt bra..Lakershjärta71 wrote:Vad ska vi säga om Johnssons karriär och statistik hittills? Det finns ju videos om man letar lite. Vad kan vi förvänta oss av honom på större rink? Förmodligen blir det nog så att han behöver en inskolningtid på större rink på minst 10-15 matcher, om nu det räcker ?? Som alla de flesta transatlanter lär han nog vass framför mål i jämförelse med Armstrong. Han lär ju vara bra med klubban.
Tror han blir bra som sniper bredivd Rosén
Nick Johnson
Tror med han går in i en kedja med rosen tillsammans med Peppe.Orange wrote:Inte orolig för inskolning... att missa slutspel kommer inte hända me detta lag så efter omg 55 som han ska va riktigt bra..Lakershjärta71 wrote:Vad ska vi säga om Johnssons karriär och statistik hittills? Det finns ju videos om man letar lite. Vad kan vi förvänta oss av honom på större rink? Förmodligen blir det nog så att han behöver en inskolningtid på större rink på minst 10-15 matcher, om nu det räcker ?? Som alla de flesta transatlanter lär han nog vass framför mål i jämförelse med Armstrong. Han lär ju vara bra med klubban.
Tror han blir bra som sniper bredivd Rosén
Känns som en väldigt bra balanserad kedja i nästan allt
79 Patrik Lundh L - 180cm / 81kg
87 Robert Rosén R - 180cm / 80kg
32 Nick Johnsson R - 187cm / 90kg
#10 Duchon
Nu fick dom nog öppna stora plånboken!
Han lär inte varit gratis hos oss heller. Jag blev aldrig riktigt klok på Johnson. Stundtals brilljant - andra stunder helt ointresserad. Grym finalserie dock.
Håller fullständigt med, därför känns tappet inte lika tungt även om han hade bra statsVaranen wrote:Han lär inte varit gratis hos oss heller. Jag blev aldrig riktigt klok på Johnson. Stundtals brilljant - andra stunder helt ointresserad. Grym finalserie dock.
#10 Duchon
Ett tungt tapp helt klart, gillade han dock mest i finalen där jobbade han riktigt hårt mestadels... Om han inte varit så mesig i närkamper som han ändå är hade han nog lirat i en bättre liga.
Lakers e det gottigaste
Tycker han varit lysande. En skicklig transatlant som gör mycket poäng men framförallt jobbar stenhårt. Detta förklarar även hans +/-
Fan
-
- c/o LL´s Forum
Låt han gå till Brynäs. Om han på eget initiativ har valt att byta SHL-lag så finns det både svenska och utländska spelare som har mer hjärta för Lakers' klubbmärke än vad Johnson har..i så fall.
Jag tror dock att Evertsson vill uppdatera på denna platsen.
Jag tror dock att Evertsson vill uppdatera på denna platsen.
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Jag tror helt enkelt att det var så att vi inte hade råd att behålla honom, samma som med Welch. Helt naturligt när vi behöver spara. Ekonomin får inte äventyras.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
makes sensesteve_saviano_theking wrote:Jag tror helt enkelt att det var så att vi inte hade råd att behålla honom, samma som med Welch. Helt naturligt när vi behöver spara. Ekonomin får inte äventyras.
Vi lär bara gå +7 miljoner eller så denna säsong. Welch nya klubb, Modo, har betydligt mer pengar än oss.
Johnsons nya klubb, Brynäs, gjorde förlust på 7 miljoner så det ser bra ut för dom ekonomiskt.
Heikkinen, som ryktas hit, blev erbjuden 400k i månaden senast han var här. Får hoppas att han accepterar 1/3 av den summan idag.
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Det kan ju vara så att dessa klubbar INTE tar ansvar och spenderar pengar de inte har. Sen är de kanske mer desperata när det gäller NJ och NW.nature wrote:makes sensesteve_saviano_theking wrote:Jag tror helt enkelt att det var så att vi inte hade råd att behålla honom, samma som med Welch. Helt naturligt när vi behöver spara. Ekonomin får inte äventyras.
Vi lär bara gå +7 miljoner eller så denna säsong. Welch nya klubb, Modo, har betydligt mer pengar än oss.
Johnsons nya klubb, Brynäs, gjorde förlust på 7 miljoner så det ser bra ut för dom ekonomiskt.
Heikkinen, som ryktas hit, blev erbjuden 400k i månaden senast han var här. Får hoppas att han accepterar 1/3 av den summan idag.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Tror det kan vara så att man har en annan spelare på ingång exempelvis en sådan som Gynge... Denna spelaren var den långsiktiga planen och Nick var bara en tillfällig lösning som slog väldigt väl ut.
#10 Duchon