Torpederade Troja

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Beckis
Forumproffs

Torpederade Troja

Post by Beckis »

Det gjorde tydligen Rögle idag, Hoppas torpederna är slut tills på fredag 8O 8O

Men vad fan gör deras dyra målis ( Sandström ) (150.000kr/m) :lol: :lol:
Verkar ju vara rena sållet....

Om man anväder honom som durkslag till makaronerna, så har man världens dyraste durkslag :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Mvh Beckis
C70T5
c/o LL´s Forum

Re: Torpederade Troja

Post by C70T5 »

Beckis wrote:Det gjorde tydligen Rögle idag, Hoppas torpederna är slut tills på fredag 8O 8O

Men vad fan gör deras dyra målis ( Sandström ) (150.000kr/m) :lol: :lol:
Verkar ju vara rena sållet....

Om man anväder honom som durkslag till makaronerna, så har man världens dyraste durkslag :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Mvh Beckis
:clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: Det går bra för Troja...

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
carl
Forumdemon

Post by carl »

Vi klarar oss nog.

Koncentrera er på ert Växjö HC istället!
Troja - laget i hjärtat
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Sant carl men alla de kontiga inlägg jag har läst från endel Ljungbybor på detta forum så ska du nog säga det till dina egna istället för till oss.Sen att du har vettiga saker att komma med är ju bara possitivt.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
carl
Forumdemon

Post by carl »

Dessvärre så finns det s.k. fans (i båda läger) som blir gladare av att lokalkonkurrenten förlorar än när det egna laget vinner. Dessa fans förstår inte att vi kan dra nytta av varandra.

Pengar är ett tydligt språk............När Växjö gästar Troja är publiksiffran över snittet i Sunnerbohov. När Troja gästar Växjö är publiksiffran över snittet i Växjös ishall.
Troja - laget i hjärtat
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Ja visst är det så, men det är ju fult att ha pengar om man är en klubb från Växjö har jag fått lära mig. Inte minst från Troja hållet har man kunnat läsa inlägg om hur fel det är att Lakers satsar.
Vissa har ju tom. på individ nivå diskuterat lönerna i Lakers på Trojas forum, med felaktiga siffror dessutom, och uppmålat sig själv som någon som med säkerhet kan Lakers lönesiffror.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Så här ser jag på det, Rickard:

De människorna som diskuterar Lakers-spelares löner gör det för att provocera (vilket även vissa lakersskribenter försökte göra med Sandströms lön.....). Om Troja hade haft ekonomi till det hade man naturligtvis köpt spelare på liknande sätt som Lakers.

Källan till allting tror jag är att vissa trojaner retar sig på att Lakers har resurser att satsa, i kombination med att Troja har varit det dominerande laget i länet och att man nu utmanas kraftigt i den positionen. Det inte många reflekterar över är att Troja på 80 och 90 talen, liksom alla framgångsrika klubbar, värvade ihop till dessa framgångar. Nu finns inte resurserna, vilket skapar frustration och, i viss mån, avundsjuka. Det är bara att inse; utan pengar får man inget topplag i SHA och det är inget fult med det.

Det Troja lever på nu är den goda ungdomsverksamheten. Med Trojas framgångar byggdes en bra ungdomsverksamhet upp (en ungdomsverksamhet som fortfarande är mycket bra). Även om Lakers har en välfungerande ungdomsverksamhet idag, så anser jag att den inte kommit riktigt lika långt som Trojas, den har åtminstone inte fått genomslag och genererat så många spelare till A-laget ännu. Ni är mitt i denna processen och inom 4-5 år kommer ni att ha ett stort antal duktiga spelare som kämpar om platser i A-laget och ungdomslag som toppar sina respektive tabeller.

Man måste börja någonstans och det enda som får riktigt genomslag är att skapa ett framgångsrikt representationslag. Då skapas intresset och ungdomsverksamheten utvecklas och växer.

Det var mina tankar (i korthet............ :wink: )
Troja - laget i hjärtat
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Så e de, har haft ungefär liknande diskussion på erat forum med Anders, å det gick ju bra utan att behöva klösa varandra i ögonen :)

Provokationer förekommer ju alltid å det har ju en viss charm men till slut lessnar man. Vi har ju Jochen(Buckshot) här å visst kan man hålla på till en viss gräns, den gränsen har han gått över för länge sen. Det är inte vare sig kul eller småcharmigt alls att han sitter här dagligen å enbart försöker förstöra å skapa olust mellan fansen.
Så vitt jag vet är det ingen härrfriån som konsekvent sitter på Trojas forum för att göra samma sak.

Den debatten om Sandströms lön var det nog ingen som förde seriöst, inte jag i alla fall. Den kom enbart av pierre (på Trojas forum) tragiska tråd om Podeins lön. Som har uppenbarligen inte vet ett jota om.
Jag har sagt det förr å jag säger det igen, jag imponeras över alla som lyckas bedriva elitverksamhet på små orter. Det är inte lätt lätt att göra det på orter med mer folk men det underlättar ju en del.

Ja, vi verkar ju helt plötsligt vara överens om rätt mycket...så det kan gå :) Väl mött...
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Nu har jag äntligen fått läsa det som jag ville från en Trojan....
Ett mycket sakligt inlägg.

Bra Carl..

Nu avslutar vi denna debatt en gång för alla....

Mvh Beckis
hassa
Forumproffs

Post by hassa »

trodde aldrig jag skulle få skriva detta om en trojan men.....

BRA CARL!!!!
Slutspel!
Kiddan
Site Admin

Post by Kiddan »

Kan också hålla med!

Bra Carl!! (alltså trojanen Carl.. jag sitter inte och berömmer mig själv ;) )
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Kanon carl :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
carl
Forumdemon

Post by carl »

Så levde vi lyckliga tillsammans i alla våra dagar........... :D
Troja - laget i hjärtat
Jochen Peiper

Post by Jochen Peiper »

Rickard Andersson wrote:Så e de, har haft ungefär liknande diskussion på erat forum med Anders, å det gick ju bra utan att behöva klösa varandra i ögonen :)

Provokationer förekommer ju alltid å det har ju en viss charm men till slut lessnar man. Vi har ju Jochen(Buckshot) här å visst kan man hålla på till en viss gräns, den gränsen har han gått över för länge sen. Det är inte vare sig kul eller småcharmigt alls att han sitter här dagligen å enbart försöker förstöra å skapa olust mellan fansen.
Så vitt jag vet är det ingen härrfriån som konsekvent sitter på Trojas forum för att göra samma sak.

Den debatten om Sandströms lön var det nog ingen som förde seriöst, inte jag i alla fall. Den kom enbart av pierre (på Trojas forum) tragiska tråd om Podeins lön. Som har uppenbarligen inte vet ett jota om.
Jag har sagt det förr å jag säger det igen, jag imponeras över alla som lyckas bedriva elitverksamhet på små orter. Det är inte lätt lätt att göra det på orter med mer folk men det underlättar ju en del.

Ja, vi verkar ju helt plötsligt vara överens om rätt mycket...så det kan gå :) Väl mött...
Jag är inte här för att skaffa nya vänner :P
Man kan ju tycka att det är bra med derbymatcher som drar in stålar men i långa loppet är jag rädd för att Troja drar en nitlott.
Det finns (nog) inte plats för flera allsvenska lag i trakten :x
Det är det som jag menar med "gökungen lakers".
För dom som inte vet så kan jag berätta att en riktig gökunge inte är ngn trevlig liten gynnare.
Den knuffar ut värdfågelns egna ungar ur boet så dom svälter ihjäl eller blir uppätna av rovdjur. :cry:

Med denna lilla utflykt i fablernas värld så menar jag att Lakers tar intresse, publik, spelare och kanske sponsorer från andra lag i närheten.

Jag bor visserligen inte i Växjö men jag har en känsla av att det var ganska många Växjöbor som brukade åka till Ljungby och Tingsryd tidigare. :roll:

Jag håller på Troja och det tänker jag fortsätta med tills helvetet fryser till is(till skillnad från vissa andra :evil: )

Av dom andra lagen så finns det "grader i helvetet"
Vissa lag accepterar man medan andra tycker man mer eller mindre illa om.
(Växjö mera illa naturligtvis :bash: )
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Vettigt inlägg, Buckshot, även om jag inte tror att det bara får plats ett allsvenskt lag i Kronobergs län. Jag tror det finns plats för två: Troja och Tingsryd...
när Lakers nått Elitserien!!! 8)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
carl
Forumdemon

Post by carl »

Jag är inte här för att skaffa nya vänner :P
Man kan ju tycka att det är bra med derbymatcher som drar in stålar men i långa loppet är jag rädd för att Troja drar en nitlott.
Det finns (nog) inte plats för flera allsvenska lag i trakten :x
Det är det som jag menar med "gökungen lakers".
För dom som inte vet så kan jag berätta att en riktig gökunge inte är ngn trevlig liten gynnare.
Den knuffar ut värdfågelns egna ungar ur boet så dom svälter ihjäl eller blir uppätna av rovdjur. :cry:

Med denna lilla utflykt i fablernas värld så menar jag att Lakers tar intresse, publik, spelare och kanske sponsorer från andra lag i närheten.

Jag bor visserligen inte i Växjö men jag har en känsla av att det var ganska många Växjöbor som brukade åka till Ljungby och Tingsryd tidigare. :roll:

Jag håller på Troja och det tänker jag fortsätta med tills helvetet fryser till is(till skillnad från vissa andra :evil: )

Av dom andra lagen så finns det "grader i helvetet"
Vissa lag accepterar man medan andra tycker man mer eller mindre illa om.
(Växjö mera illa naturligtvis :bash: )
[/quote]

Jag är inte heller här för att skaffa vänner. Jag försökte bara ge min bild av situationen. Jag håller inte mindre på Troja för det (om det är mig du syftar på ovan).

Även när vi i Troja kampades om elitplatser och VHC låg i 3:an och 4:an, så hade vi inte några större sponsorintäkter från Växjö, vad jag vet. Åtminstone ingen som klubben angett som huvudsponsor. Vad det gäller publiken kanske du har rätt till viss del. Jag kan tänka mig att en del Växjö-bor åkte och kollade på de viktiga kvalmatcherna, men tror inte att det var speciellt många genuina trojaner i Växjö, som åkte till Ljungby och kollade på varenda match. De flesta Växjö-bor kände nog mer sympatier med TAIF.

Nej, Jochen. Nu är det nya tider och nya förutsättningar, vi får försöka göra det bästa av situationen. Jag tror att vi måste försöka att se Lakers medverkan som positiv, försöka utnyttja situationen, låta bli att smutskasta och ha respekt för den satsningen de gör!
Troja - laget i hjärtat
Tobbe
Forumentusiast

Post by Tobbe »

AMEN!
Skitbra skrivet. Äntligen tas det upp en ny dimension i debatten, att ett lag som Lakers faktiskt kan ha en positiv inverkan på hockeyn i Kronoberg är det väl ingen tvekan om men man kan samtidigt förstå att vissa supp. från omgivande klubbar känner sig hotade och det med all rätt. Frågan är bara om dessa supp. hade behövt känna sig hotade om det inte hade varit för att deras klubbar så huvudlöst skött sin ekonomi på på åttio och nittitalet. Tur är att dessa klubbar verkligen försöker att reda till sin ekonomi så vi kommande säsonger fortfarande kan se fram emot heta derbyn.

Long live Hock' n Roll
Ända in i kaklet..............
Anders
Forumamatör

Post by Anders »

Intressant och vettig diskussion ovan. Tycker man ska tillåtas att ta ut svängarna lite på respektive forum. Idag finns som jag ser det inte någon gigantisk rivalitet mellan Lakers och Troja. Om vi hade haft liknande ekonomiska förutsättningar hade inte snacket (från bl.a. mig!) om köpelag existerat.

Inför t.ex. derbyn hör lite munhuggning till inom hockeyn. Att man då från vår sida gärna tar upp skillnaden i plånboksfrågan är väl ganska naturligt. Om förhållandet hade varit det omvända hade säkert Lakers supportrar varit stolta och glada om deras fattiga lag besegrat "köpelaget".

Ni har just nu pengarna och den breda truppen. Vi har de egna produkterna och en ganska framgångsrik historia under 80- och 90 talet då vi hade råd att förstärka med många spelar utifrån. Vi är på väg tillbaka. Går det bra i år är det bara en tidsfråga innan ordningen är återställd igen. Då kommer fler Växjöbor än jag åter att vallfärda till Ljungby för att se Kronobergs bästa hockeylag! :D :D
Kulturen lever i väster...
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Carl och Anders ni för disskusitionen till den nivå den ska ligga.Visst ska vi vara stolta över våra resp.lag och att det kommer lite gliringar inför och efter derbymatcher hör till.Jag har sagt och kommer alltid att säga utan 2 lag blir det ingen match och kan vi då vara derbylag så höjer det bara tempraturen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Roger
Forumdemon

Post by Roger »

håller med dig helt alfax
törstens fiende
Post Reply