svininfluensa vaccinet
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
Det folk inte får glömma bort, De flesta som dör är ju i riskgruppen. De hade förmodligen däckat inom en snar framtid ändån. En som befinner sig i en riskgrupp och får hjärtattack kommer inte få en artikel på aftonbladet, en som är i en riskgrupp och dör i hjärtattack via svininfluensan får en rubrik på Aftonbladet direkt.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
I Sverige har vi årligen i genomsnitt haft omkr. 1000-2000 dödsfall i vanlig influensa. Låt oss säga i snitt 1500. Hittills har endast 15 avlidit i svinifluensa i år, dvs 100 ggr färre. Även om toppen inte är nådd, kan man redan nu säga att frekvensen per insjuknad av allt att döma är betydligt lägre än vid vanlig influensa,
http://www.drjaan.net/flu/svininfl.htm#frekv
http://www.drjaan.net/flu/svininfl.htm#frekv
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
När det gäller Youtube-filmen ska man vara väldigt medveten om en mycket viktig sak gällande vaccinet mot grissjukan. 1. Filmen tar i stort sätt all sin fakta från utlandet. Hur gammal är dessa filmsnuttar och i vilket skede var då framtagningen av vaccinet. 2. Det viktigaste. Vaccinets sammansättning av komponenter ser olika ut världen över. Framför allt hur och vad man tillsätter för typ av konserveringsmedel. I Kanada har man bromsat vaccinet pga att väldigt mycket biverkningar uppkommit, men inte i Sverige, Varför? Jo, därför att vaccinet i Kanada och Sverige skiljer i sammansättning. Detta ska man ha med sig när man låter sig skrämmas av en film som denna. Lika väl som man ska filtrera ordentligt när det gäller medias rapportering om grissjukans framfart och farlighet!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Vi får avvakta och se följderna av svininfluensan. Här kan ni läsa lite mer om den senaste pandemin som härjade - Hongkong.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
-
- Forumterrorist
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6213682.ab Det va inte helt förvånande.....
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
-
- c/o LL´s Forum
Fan vad tyst det blev angående detta. Man drog in sina pengar på vaccinet och alla blev nöjda.
Har aldrig varit sjuk så lite som denna vintern, och jag brukar ha problem med det, tänka sig att man överlevde denna pandemi

Har aldrig varit sjuk så lite som denna vintern, och jag brukar ha problem med det, tänka sig att man överlevde denna pandemi