svininfluensa vaccinet

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tänker/Har du tagit vaccinet ?

Har tagit / Kommer ta
25
41%
Tvekar/ Kanske
15
25%
INTE EN CHANS!
21
34%

Total votes: 61

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

''Eftersom han opererat hjärtat så rekommenderades han att ta vaccinet''
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Så mycket för dom 300 000:- som den hjärttransplantationen kostade.

Vi som tror att sprutan är farligare än sjukdomen fick plötsligt vatten på vårt kuvert.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det folk inte får glömma bort, De flesta som dör är ju i riskgruppen. De hade förmodligen däckat inom en snar framtid ändån. En som befinner sig i en riskgrupp och får hjärtattack kommer inte få en artikel på aftonbladet, en som är i en riskgrupp och dör i hjärtattack via svininfluensan får en rubrik på Aftonbladet direkt.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

03 och hans "youtubeläkare" har skrämt mig så mycket att jag inte vågar ta sprutan! :lol: Jag avstår. :twisted:
Blueshirts United
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Men läs allt jag skriver, ryck inte loss en mening från sammanhanget :evil:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

I Sverige har vi årligen i genomsnitt haft omkr. 1000-2000 dödsfall i vanlig influensa. Låt oss säga i snitt 1500. Hittills har endast 15 avlidit i svinifluensa i år, dvs 100 ggr färre. Även om toppen inte är nådd, kan man redan nu säga att frekvensen per insjuknad av allt att döma är betydligt lägre än vid vanlig influensa,

http://www.drjaan.net/flu/svininfl.htm#frekv
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

När det gäller Youtube-filmen ska man vara väldigt medveten om en mycket viktig sak gällande vaccinet mot grissjukan. 1. Filmen tar i stort sätt all sin fakta från utlandet. Hur gammal är dessa filmsnuttar och i vilket skede var då framtagningen av vaccinet. 2. Det viktigaste. Vaccinets sammansättning av komponenter ser olika ut världen över. Framför allt hur och vad man tillsätter för typ av konserveringsmedel. I Kanada har man bromsat vaccinet pga att väldigt mycket biverkningar uppkommit, men inte i Sverige, Varför? Jo, därför att vaccinet i Kanada och Sverige skiljer i sammansättning. Detta ska man ha med sig när man låter sig skrämmas av en film som denna. Lika väl som man ska filtrera ordentligt när det gäller medias rapportering om grissjukans framfart och farlighet!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Vi får avvakta och se följderna av svininfluensan. Här kan ni läsa lite mer om den senaste pandemin som härjade - Hongkong.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

säger Arne Runehagen att vi ska ta vaccinet så ska vi alltså göra det. En smittskyddsläkare vet vad han säger.
8)
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6213682.ab Det va inte helt förvånande.....
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

bra!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Fan vad tyst det blev angående detta. Man drog in sina pengar på vaccinet och alla blev nöjda. 8)
Har aldrig varit sjuk så lite som denna vintern, och jag brukar ha problem med det, tänka sig att man överlevde denna pandemi
Post Reply