Tyvärr har Spångberg inte imponerat på mig när jag har sett honom. Visserligen så gjorde han en hel del räddningar i träningsmatcherna mot Borås. Men det känns otryggt. Jag vet inte vad det beror på, om det bara har att göra med en del returer han lämnar? Jag hoppas att han vågar och kan spela avslappnat och med självförtroende. En målvakt är ack så viktig för ett lag!
Med Målvakter handlar det om vilka Grunder De har, och vilken hjälp med Sin utveckling De får som Lagets VIKTIGASTE spelare, Jag förutsätter att Lakers tar detta seriöst. Att ha ett Psyke som en Isbit underlättar också.
Det skiljer en del i hur Fasth och Spångberg agerar Målvakt, Den som vill kan Observera - Analysera - och som MålvaktsTränare Korrigera
Frågan är om Spångberg var så nervös senast så att han knappt kunde stå på bena. För det såg så ut. Men på träningarna har han sett ganska bra ut. Jag tror och hoppas på att nästa gång han ställer sig i målet att han får lite självförtroende genom att göra en bra match. För då tror jag att han kan bli riktigt bra.
En mycket viktig devis idag från Coach Karlsson tycker jag. "Ett måste att fortsätta våga vara obekymrade"! Och de säger jag med tanke på både supportras och tidningars reaktioner på förlusten mot LIF. Utklassade, uppkäkade, förnedrade och allt vad man kallat det från olika håll. Vi får stryk med 4-0 mot ett Leksand med stjärnor som Peter Nordström, Thomas Rohdin, Peller Prestberg, Oliver-E. Larsson, Jan Houkko, Kimmo Lotvonen, Tomas Kollar m.m.m.m, SM-guld, Finska mästare, VM-spelare, ett lag som i mitt tycker skulle spelat till sig en plats i mitten av ES-tabellen med detta lag, och således SM-slutspel. Samt i deras egna Arena.
Så fortsätt vara obekymrade, please, det betyder arbetsro!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
PutteA wrote: Vi får stryk med 4-0 mot ett Leksand med stjärnor som Peter Nordström, Thomas Rohdin, Peller Prestberg, Oliver-E. Larsson, Jan Houkko, Kimmo Lotvonen, Tomas Kollar m.m.m.m, SM-guld, Finska mästare
Lakershjärta71 wrote:men Lakers förlorade knappast på att Houkko var skadad.
Bra att du kunde dra den slutsatsen själv!
Tillbaka till tråden!! Läste artiklen med JK idag! Härligt konstaterande av Stubben att JK var lugn! MEN förväntade sig DE att Janne Karlsson skulle stå och dra sig i håret och skrika KRIIIIIIIIIIIS ? Tycker det är OERHÖRT viktigt att Fasth står idag. Mot Borås gav inte Spångberg ngt speciellt bra intryck av LUGN (Men det kommer väl det också när han fått "växa" in i allsvenskans kostym!) Och just LUGN behövs mot ett sådant intensivt lag som Almtuna
Last edited by Stoffe on 23 September 2009, 11:32, edited 1 time in total.
Borta mot er är säsongens kanske svåraste match och jag tror vi får det riktigt tufft.
Hålleri net med om att vi blivit svagare på målvaktssidan. Gusten är bättre och mer rutinerad än vad Owuya är.
Klart svår match och ni är klara favoriter.
Almtuna är ett lag med bra fart och mycket fysisk hockey. Växjö som då är ett spelskickligare lag ska försöka spela ut Almtuna och som nämnts tidigare försöka behålla kylan. När Växjö mötte Leksand så ska man inte försöka spela så mycket, där går man bet mot ett spelskickligare lag. På kropp ska man gå då.. Man måste iklä sig olika roller mot olika lag..
Håller med dig Dave, det är inte lätt att vinna varje match på sitt eget intränade spel. Till sist blir man synade ända in i "ryggmärgen". Vissa lag spelar ju annorlunda. Mot Leksand gäller det att förstöra, förstöra, förstöra så inte motståndarna får utnyttja sin teknik och skridskoåkning. Tänk att jag kunde lista ut det här också alldeles själv.