Man ska inte dra för stora växlar på resultat första 7-8 matcherna igentligen. Efter det börjar spelet/lagen/tabellen sätta sig! Ganska övertygad om att Almtuna kommer bli riktigt tunga i år också! Ett arbete för Hedman på onsdag måste bli att ge Mårs en hejdundrande tackling
Leksand=knätofs! Då kan man förlora! Vad tror ni? Att det är en lingonserie fram till topp 3? Glöm det nu. Vi ska vara glada för varje seger som går till Växjö!
Lakers åker buss samma dag som matchen vad förväntar ni er?. Lakers var ju tröttkörda redan i första perioden inte någon som hade pigga ben. Sen är det som alltid håller man ut första perioden mot LIF kan det gå vägen, släpper man dock in ett mål så ska det mycket till för att klara sig bra. Det blir en annan matchbild i växjö var så säkra
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Då var biljetten klar. Det här blir en svår match! Men dem har tappat sin målvakt vilket ökar chanserna till vinst betydligt! Nu vill jag se ett bättre BP! Högre upp mot blå inte någon ihopkrypen fyrkant!
Men erok ska du vara bland topp 3 bör du vinna de flesta hemmamatcherna och Almtuna HEMMA bör vi vinna om vi ska ha något där uppe och göra även om almtuna är ett bra lag. Jag tror spelarna vet om att de måste vinna mot Almtuna på onsdag inget konstigt med det.
Klart man kräver en vinst mot de flesta lagen på hemmaplan, det är hemma vi ska ta våra 3 poängare. Det är hemma vi har varit starka
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jag tror faktiskt att Almtuna kommer passa Lakers bra faktiskt. Almtuna åker bra med skridskor och skjuter mycket (utanför) vilket kan leda till mycket kontringar som bör gynna oss.
En sak som Altmuna gör bra är att ta sig ur egen zon snabbt, inget krångel utan rakt och snabbt ut.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Nyckeln i matchen är väl att inte överlämna hela mittzonen till motståndarna som var fallet i förra matchen. Att vara så pigga så vi kan åka skridskor kommer också underlätta. Jag tror Lakers är väldigt sugna på att visa att man är mycket mycket bättre än så. Grymt tuff match hur som helst
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Det som är viktigt mot ett lag som almtuna är att hitta luckorna i mittzon som blir när dom forcheckar så hårt som de gör...Hitta man de luckorna så är mycket vunnit...
Jag vill inte ge ngt betyg till VLH förrän efter 8-10 omgångar, men ska ngt sägas om matchen mot Borås tycker jag Lakers hade synnerligen svårt att skapa ett eget spel, svårt att låsa fast spelet i motståndarens zon. Jmf mot förra säsongen såg det oroväckande sämre ut. Första-matchen-syndrom?
Kommer Lakers att vara ett kontringslag i år eller var det bara tillfälligheter som ledde till 3 baljor mot Borås? Dom lär knappast bli ett topp 3 lag med den taktiken.
Däremot så lyckades motståndarna - precis som ALLA föregående säsonger - låsa fast Lakers i försvarszon. Och det ser så enkelt ut. Ska detta eviga petande med klubban istället för fysisk kontakt ALDRIG ta slut??? Almtuna är ett skickligare lag än Borås och än mer ettriga så det lär bli en pärs och mkt spel förlagt i Lakers försvarszon.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Primman skrev något klokt för några dagar sedan, ändra ALDRIG ett Vinnande Lag, Nu ges ÅTER Chansen att spela med BÄSTA Laget efter Torsken mot Leksand
Jag vet inte om det är Fasth som kommer att stå tyvär. Jag var på gårdagens träning och han var inte med på isen han satt på läktaren och kollade. Fast vi får hoppas på det bästa för Fasth är otroligt viktig för Lakers iår.
Jag har ingen aning faktiskt. Han satt på lektaren i alla fall så han var förmodligen inte sjuk. Han hade kanske någon känning i knät kanske. Jag tycker lakers måste agera innan det är försent. Det känns lite farligt med Spångberg från start i varannan match.