NYA ALFAX FONDEN!!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

LaKaj wrote:Eftersom jag har en andel i denna fond vill jag framföra min åsikt om att; eftersom pengarna kom från "snedsteg" från klacken så ska pengarna gå tillbaka till klacken för att reparera "snedstegen". En tillfällig omröstning på forumet kan knappast vara vägledande. De som vill skänka pengar till flickorna kan ju starta en särskild insamling till det! :argue:
Fy bubban!!! :twisted: :bash: :wallbang: :fuck: :eyecrazy: :asshole: :321: :snipersmilie: :ajabaja: :nope: :eyecrazy: :notOK: :shocked: :bash: :twisted:
Last edited by Varanen on 26 June 2003, 10:43, edited 2 times in total.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

FY Varanen! Sånna uttryck använder vi inte...

Nu måste jag fråga er om en sak. VARFÖR ska tjejlaget ha pengarna? Är det rättvist mot de andra lagen i föreningen? Enligt min mening får dom precis som alla andra lag i Lakers söka pengar ur Lakers Lakejers ungdomsfond. Jag anser inte att någon ska favoriseras. Ska Lakers Lakejer satsa denna säsongen och etablera sig i allsvenskan kommer vi att behöva mycket pengar, varför då skänka bort nåt som vi behöver så väl själva?

ja ja..jag vet att jag inte är med i nån Alfaxfond men jag måste få fråga iaf.
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Skänk pengarna till Klacksektionen så vi har råd att finansiera vårat första TIFO när det nu kommer!??
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

Linda, du är visst med i alfax-fonden!!

--> http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=1512

Bizon, pengarna ska skjutas in till premiären.....
.....
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ok jag antar att klacksektionen fick fondens medel enligt Mackans senaste inlägg. Hur och vart ska jag skicka mina 210:-, varav 200 till damlaget?

Linda - Kraftuttrycket är borta. :oops: Du har vid ett flertal tillfällen frågat varför damlaget ska ha pengarna. Jag har både kortsiktiga och långsiktiga motiv till detta. Det kortsiktiga är att jag är glad över att föreningen har ett damlag och jag känner för att ge de en uppmuntran. Vi vet alla vilken skit damhockeyn har fått, inte minst från förbundsnivå. Denna negativa inställning har tyvärr också spritt sig till en del andra hockeyintresserade (Jag utgår då från att hockeyförbundet är hockeyintresserade?. F-n vet). Genom Alfax-fonden skulle vi i Lakejerna markera vår syn på detta, dvs att vi tror på en framtid för kvinnlig hockey (Nej jag syftar inte på generalen...). DESSUTOM trodde jag och många med mig att de redan hade fått pengarna och jag tycker det känns kymigt att ta tillbaka något man redan lovat...

Ett framgångsrikt damlag ger hela föreningen mycket good-will, dessutom hoppas jag att Lakers skall ligga i täten med att utveckla damhockeyn. Någon dag kanske jag får en dotter och hon skall ha en möjlighet att spela högkvalitativ hockey i min favoritklubb, VLH.

Jag är väl medveten om att 1200 pix inte ger oss allt detta, men någonstans måste man börja. Jag kommer inte heller att gråta mig till sömns varje natt om vi lägger fondens medel på ett coolt tifo istället...
august
Forumamatör

Post by august »

Är helt opartisk i detta då jag varken tillhört Alfaxfonden eller annat. Dock har jag följt denna debatt här från start och min uppfattning (som utomstående) är att det var glasklart att stålarna skulle skänkas till tjejerna. Det har jag trott hela tiden. Tycker nog Lakejerna gör bort sig lite om man nu som en riktig smålänning inte vill dela med sig något av det som trots allt skulle gå till ett gott ändamål.
Tycker det finns en gräns på hur småaktigt och snålaktigt man kan bete sig. :roll:
Pengarna till tjejerna som lovats !

Nu vet ni min uppfattning också
Crisis ? What crisis ?
fideli
Forumamatör

Post by fideli »

jag har inte heller nått med det här att göra, men som "mackan" skrev så hade ni ju omröstning där för många röstade så det kan ni ju inte gå på! 8O
lian
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Jag tycker också att det är jättekul att vi har tjejhockey..men jag är minst lika glad över att vi har så otroligt många ynge mixade lag i vår förening. Jag förstår bara inte varför ett lag ska ha mer uppskattning än andra. I min lilla värld ska alla behandlas lika på lika vilkor så mycket det bara går.

Att vi skulle vara snåla smålänningar kan jag inte hålla med om, vi har inte gjort annat än att skänkt pengar under dom året vi varit aktiva. Både till Växjö Lakers men inte minst tillbaka till våra medlemmar i form av subventionerade priser på främst bussarna. Ska vi fortsätta att kunna göra detta så behöver vi mer pengar. Så är det bara.

Men är det så att ni fortfarande vill att tjejerna ska ha fördel av dom just är ett tjejlag så får det stå för er..för mig är det lika viktigt med ALLA som är aktiva både på och utanför rinken.
Det var mitt sista ord i denna debatten, bestäm ni hur ni vill göra med de pengar som kommit in. Jag är bara emot att favorisera några framför andra.
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

august wrote: Tycker det finns en gräns på hur småaktigt och snålaktigt man kan bete sig. :roll:
Alla har självklart rätten till sin egen uppfattning och den behöver inte delas av alla. Bra August, men att kalla Lakejerna för småaktiga och snålaktiga tycker jag är att uttrycka sig helt fel. :evil: Det är min uppfattning.
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Blir faktiskt lite ledsen i ögat när jag läser sådan saker som snåla smålänningar osv. för om jag inte har helt fel nu så har vi skänkt mycket pengar tidigare och det är även gjort vid match tillfällen så jag förstår inte att folk kan ha missat detta?
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Trodde aldrig att en fond som kom till som en ploj ,där Mackan tog huvudansvaret skulle bli en sån här debatt om.Men en sak har jag lärt mig om detta att om jag någon mer gång skulle komma på att starta upp något ,SÅ MÅSTE DET VARA KLARA REGLER!!!Och snålheten i lakejerna kommenterar jag bara inte .När jag vet att vi är en hel del som det kostade tusenlappar för att ställa upp för olika saker under året.(en viss ordf. och hennes sambo ska vi bara inte snacka om var det kostat).
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Alfax - Det är inget att vara ledsen över bara för att det blir lite debatt. Diskussionen i sig gör att alla tvingas fundera över sina ställningstaganden. Jag tycker idéen med fonden är lysande. Nu är det bara för Mackan att TYDLIGT skriva här vad som beslutats på ett eller annat sätt. Styrelsen har klargjort att resurserna bäst behövs i klacksektionen och då få det vara så. Dessutom har du som grundaren en särskild tyngd (moraliskt) i frågor rörande fonden. Jag tycker att ditt förslag om att styrelsen i LL får besluta om användningen är det klokaste. De har ju ändå bäst översyn.

Linda - Jag kan inte fatta varför det skulle vara diskiminerande att stödja ett lag i föreningen. Resurserna är inte oändliga. Denna gång uppmärksammar vi damlaget, en annan gång kan det vara ett annat lag eller något annat som vi tycker skall stödjas. Eftersom det bara är Buck och jag som som förespråkat att damlaget skulle ha kosingen så erkänner jag mig besegrad. Buck kom också på en bra lösning som tyvärr bara jag också nappade på. Dessutom kan jag inte ha så mycket att säga till om med min futtiga tia (110). Jag vet att du skrev att du inte gör fler inlägg i debatten och därför är det lite fult att rikta mitt inlägg till dig.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

jag ljög! 8)
nä..men man kan ju ändra sig.
Jag fattade som att ni ville ge pengarna till det laget just för att det var ett tjejlag.
Nog om det, vi menar ju alla väl. Man ska inte ge upp för att det blir en diskussion, det är sånt som är utvecklande. Man tar och lär sig av misstagen istället och gör det bättre nästa gång.
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

Varanen wrote:Nu är det bara för Mackan att TYDLIGT skriva här vad som beslutats på ett eller annat sätt. Styrelsen har klargjort att resurserna bäst behövs i klacksektionen och då få det vara så. Dessutom har du som grundaren en särskild tyngd (moraliskt) i frågor rörande fonden. Jag tycker att ditt förslag om att styrelsen i LL får besluta om användningen är det klokaste. De har ju ändå bäst översyn.

Jag är domare ingen regelsättare, egenligen är det alfax som satte reglerna........
.....
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Judge Mackan, let´s hear your verdict...
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

För att få lite klarhet i denna debatt så drar jag snabbt igenom vad jag tycker det är som gäller.

Från början startade det som en plojgrej, det var alfax som skrev eller nämde att han inte skulle skrika något på domaren mer och att han skulle lägga en tia varje gång han gjorde det, jag utsågs då som domare, med uppgift att hålla räkningen på antal skällningar mot domaren.
Fler och fler började ansluta sig till fonden och skulderna togs upp på forumet. När sedan säsongen tog slut skapade jag en omröstning om vad pengarna skulle gå till.
17 st är med i fonden, men 34 personer röstade i denna omröstning.
När detta med betalning kom på tal för ett litet tag sedan så undrade man även vad pengarna skulle gå till och då tyckte jag att omröstningen inte kunde gälla eftersom det var för många som röstade.

Men om nu alla som är med i fonden ville att pengarna ska gå till Lakers Tjejlag (som nu varanen sagt) så kan ju det enkelt bevisas, jag har tidigare skrivit ett meddelande om att medlemmar av fonden ska skicka ett pm till mig och välja mellan tre olika alternativ, däribland att pengarna ska gå till lakers tjejlag.

I nuläget ser ställningen ut så här:
  • Pengarna ska gå till klacksektionen: 5 st

Pengarna ska gå till Lakers Tjejlag: 1 st

pengarna ska gå till Lakers Tjejlag, men jag skänker samtidigt 100 kronor till klacksektionen: 1 st
Just nu ser det ut som om medlemmarna av alfax-fonden vill att pengarna ska gå till klacksektionen, men jag väntar fortfarande på röster.
.....
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

mackan wrote:Men om nu alla som är med i fonden ville att pengarna ska gå till Lakers Tjejlag (som nu varanen sagt) så kan ju det enkelt bevisas.
Xcuse moi :shocked: Hhhhmmm...vad är detta för debatt-teknik? Jag har däremot skrivit att det bara är Buck och jag som vill att pengarna skall gå till damlaget, vilket ju stämmer väl överens med de siffror du har. Pajkastning kan vara skoj, men....
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

Du har väl sagt att pengarna ska gå till Lakers Tjejlag..... :?: :roll:
.....
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Sedan när blev jag ALLA...? Nog för att jag är Lakejernas viktigaste medlem men jag är inte den enda och det är det väldigt många som är tacksamma för. :wink:

Det börjar likna vår debatt om singlar igår. Jag föreslår att vi lägger ner även denna diskussion. Vi måste försöka hitta varandra Judge (vi missar i kommunikationen)... :eeeh:
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Hur svårt kan det vara att besluta om detta, det är ju bara att vänta på att få in svar på PM prylen så är det ju kirr!! Eller??

Mvh "Han som inte har någon talan men givetvis tycker att pengarna ska stanna i LL för att vi redan är grymt givmilda"
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

Bizon wrote:Hur svårt kan det vara att besluta om detta, det är ju bara att vänta på att få in svar på PM prylen så är det ju kirr!! Eller??

Precis vad jag vill komma fram till, det bevisas ju vad pengarna ska gå till när alla har pm:at mig, end of discussion!!!!
.....
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Linda wrote:jag ljög! 8)
nä..men man kan ju ändra sig.
Med dessa kloka och tänkvärda ord som bakgrund från vår ordförande meddelar jag följande: Jag har ändrat mig, jag vill nu att klack-sektionen skall ha stålarna. Orsakerna är två. För att inte två bestraffade (mestadels jag) skall kunna blockera att en skojig idé också leder till skoj (dvs pengar till något bra) och dels för att ARGUMENTEN för att resurserna från AF skall gå tillbaka till den glappkäftiga publiken är synnerligen goda. Ingen representant för dam-laget har heller yttrat sig. För att YTTERLIGARE visa på min goda vilja och på att Lakejerna är ett GENERÖST gäng så har jag precis satt in 210:- på Lakejernas BG (ursprungligen skulle ju detta bara ske om damerna blev förmånstagare).

Om jag nu med detta har föregått slutresultatet av den demokratiska processen och/eller gjort fel vid betalningen ber jag om ursäkt. Min Alfax-tia kommer då givetvis att betalas ånyo.

Det finns en tid för debatt och eftertanke och en för handling...
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

2st har nu betalat :golfclap:
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

Wohoo, se till att betala nu :!: :!: :!:
.....
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

Betalning görs genom att antingen ge pengar i handen om ni skulle träffa mig eller sätta in pengarna på vårt bankigro 5509-7158
märk insättingen med "Alfax-fonden"
.....
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Halloj hur går det med betalningen har ni fått in alla pengar :?: vart gick dom till :?:
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

Har inte kollat upp på ett tag om vi fått in allt...

Det dom går till märker du mot mörrum 8)
.....
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Ja då verkade dom gå till mitt önskemål det var ju bra :D :D
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag missar premiären :cry: Måste scouta eventuell julvärvningar...
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Jag har fått pengar av Klonis, Varanen och Alfax.
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Attans, jag skulle ju betalat idag.
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

SE TILL ATT BETALA NU!!!

Betalning görs genom att antingen ge pengar i handen om ni skulle träffa mig eller sätta in pengarna på vårt bankigro 5509-7158
märk insättingen med "Alfax-fonden"
.....
Post Reply