För att få lite klarhet i denna debatt så drar jag snabbt igenom vad jag tycker det är som gäller.
Från början startade det som en plojgrej, det var alfax som skrev eller nämde att han inte skulle skrika något på domaren mer och att han skulle lägga en tia varje gång han gjorde det, jag utsågs då som domare, med uppgift att hålla räkningen på antal skällningar mot domaren.
Fler och fler började ansluta sig till fonden och skulderna togs upp på forumet. När sedan säsongen tog slut skapade jag en omröstning om vad pengarna skulle gå till.
17 st är med i fonden, men 34 personer röstade i denna omröstning.
När detta med betalning kom på tal för ett litet tag sedan så undrade man även vad pengarna skulle gå till och då tyckte jag att omröstningen inte kunde gälla eftersom det var för många som röstade.
Men om nu alla som är med i fonden ville att pengarna ska gå till Lakers Tjejlag (som nu varanen sagt) så kan ju det enkelt bevisas, jag har tidigare skrivit ett meddelande om att medlemmar av fonden ska skicka ett pm till mig och välja mellan tre olika alternativ, däribland att pengarna ska gå till lakers tjejlag.
I nuläget ser ställningen ut så här:
- Pengarna ska gå till klacksektionen: 5 st
Pengarna ska gå till Lakers Tjejlag: 1 st
pengarna ska gå till Lakers Tjejlag, men jag skänker samtidigt 100 kronor till klacksektionen: 1 st
Just nu ser det ut som om medlemmarna av alfax-fonden vill att pengarna ska gå till klacksektionen, men jag väntar fortfarande på röster.
.....