PO 1:2 Växjö Lakers - Troja Ljungby

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Zebbe wrote:Nä, inget annat än en hyllning till Petter Sandström a la´

Petter är vår idol petter är vår idol han är ett jävla såll Petter är vår idol!!! :clap:
Vi har bara vunnit 1 match i bästa av 3 glöm inte det
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

ja vänta till att ropa hej till efter nästa match för annars kan detta stå oss dyrt
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Alltså det ska ju väldigt mycket till om vi ska förlora 2 hemmamatcher irad mot troja. jag räknade med förlust borta och trodde sedan vi skulle vinnna 2 hemma. förlorar vi detta har vi oss själva att skylla bara och isf förtjänar troja att gå vidare inget mer med det.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

haha,jag tycker tvärtom!nu tar vi ut segern i förskott o njuter,lr jag gör det iaf!härligt o slå ut tomtarna ifrån munka/ljungby!! :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Klonis wrote:
Zebbe wrote:Nä, inget annat än en hyllning till Petter Sandström a la´

Petter är vår idol petter är vår idol han är ett jävla såll Petter är vår idol!!! :clap:
Vi har bara vunnit 1 match i bästa av 3 glöm inte det
Visst är det så, men det är för stunden otroligt skönt att strö lite salt i såren...hehehe.
Ni skulle hört Ljugbyborna på sittplats efter matchen. OjOjOj säger jag bara. Satt på sittplats mellan spelarbåset och mediabåsen. Där fick man höra typ... DJÄVLA SANDSTRÖM du spelar inte i denna klubb nästa år ditt jävla såll. osv. det var en i Trojas styelse som skrek detta.
Då är liksom saltkaret framme
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Petter Sandström har redan fått beskedet av Troja att det är han som öppnar båset nästa säsong..Men man får inte glömma bort alla jättematcher Petter har gjort för oss under alla dessa år :P .. Lika dålig han har varit i vissa matcher lika överjävlig har han vart i andra...

http://trojasupport.blogg.se/
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Den räddningen Petter gjorde i 4:e perioden var helt grym, världsklass!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

När en målvakt klantar till det så bblir det oerhört stort, men när en back fibblar med pucken på blålinjen eller skjuter på en motståndare som stressar backen vid blålinjen, så att han får friläge, och stormar fram och gör mål. Ja, då blir det inte lika stort. Det är hopplöst att vara målvakt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Men det spelar absolut ingen roll vilken fantomräddning han gjorde eller kommer att göra... det han kommer att bli ihågkommen för och påmind om under resten av sitt liv är en av tidernas största målvaktstavlor ALLA kategorier.

"Hej, Petter Sandström heter jag"
"Petter Sandström? Är inte du en gammal målis? Visst var det du som... mot Växjö... i PO? Visst var det du!?"
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det kommer han att bli ihågkommen för, så är det bara.
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Charlamov wrote:Men det spelar absolut ingen roll vilken fantomräddning han gjorde eller kommer att göra... det han kommer att bli ihågkommen för och påmind om under resten av sitt liv är en av tidernas största målvaktstavlor ALLA kategorier.

"Hej, Petter Sandström heter jag"
"Petter Sandström? Är inte du en gammal målis? Visst var det du som... mot Växjö... i PO? Visst var det du!?"
:golfclap: :golfclap: :golfclap: :golfclap: :golfclap: :golfclap: :golfclap: :golfclap: :golfclap: :golfclap: :golfclap: :golfclap: :golfclap: :golfclap:
alxndr
Forumamatör

Post by alxndr »

Gillar ej att gnälla men ni kommer säkert ihåg killen som dömde matchen mot Troja senast i Lakerdome - samma kille som också dömde senaste matchen mot Mora i Lakerdome ... ja om ni kommer ihåg han så vet ni nu varför jag blev lite orolig ... mannen ifrån Södertälje gör nämligen comeback i Växjö ishall i morgon ...

Hoppas matchen EJ går till straffar så att han kan ändra "straffhåll", vi får också hoppas att han har vaknat så att han inte tar 5 st felaktiga lakersutvisningar i rad under de första 10 minuterna ...

Hoppas hoppas han är bättre imon !!!!!

Varför tar man inte det bästa inom svensk domarkår i dessa matcher ?!?!?!?!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Alexandr: Det kan inte bli straffar, så du behöver inte oroa dig! Efter 3 perioder så är det ny period, efter ny period, efter ny period tills det avgörs!
Uttern
Forumamatör

Post by Uttern »

Det ska mycket till om troja ska vinna två racka matcher i "Lakerdome"
Vi tar dem på tisdag!
VLH är dom bästa heja, heja ,heja lakers!!!
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Du har helt rätt "ryssen" det enda man kommer att komma ihåg Petter ifrån det är ..................

Kolla www.kvp.se/sport idag där han också säger att det är jobbigt nu.

Over and out
Uttern
Forumamatör

Post by Uttern »

Vem ska stå?
VLH är dom bästa heja, heja ,heja lakers!!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Som vanligt tas laget ut efter förmiddagens värmning imorgon,då får vi se vem som står,mitt tips är Bengan.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Anfall
Forumproffs

Post by Anfall »

Troja är segervissa. På deras hemsida kan man läsa följande:

Kommande matcher: 2009-03-07 Troja - ev Mora/Almtuna

Snacka om att ta ut segrar i förskott. 8O
Växjö Lakers, vinner mot alla!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Klas Dahlbäck skulle inte göra bort sig, inte M.Åkesson heller, är dock osäker på hur skrivningen är gjord med Mighty Mooses.
In Hinkum Veritas
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Nån som vet när Lakers värmer imorgon tisdag?
Once a laker, always a laker
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Skandal att man inte kan skrämma fram en riktig domare när det handlar om så viktiga matcher. Är mycket orolig med en sån slumpgenerator i svartvitt!
Unlimited
Forumamatör

Post by Unlimited »

Kommer bli en tuff match imorgon. Man sitter bara och väntar på att det ska dra igång.
Danny
Forumamatör

Post by Danny »

Dave wrote:Nån som vet när Lakers värmer imorgon tisdag?
Du vill bli hänförd av Linders skridsko-skills förstår jag?? 8)
Låt oss!
puff
Forumdemon

Post by puff »

Med tanke på hur matchen såg ut i Ljungby så skall vi inte ta ut något i förskott. Jag tyckte att Troja var bra, speciellt framåt, man går rakt på mål och är hyperfarliga. däremot är de precis som Lakers lite sämre bakåt. Jag har all respekt för troja imorgon och hoppas verkligen att lakerspelarna tar matchen på mer allvar än vad vissa på forumet gör.
Mike Modano
Forumentusiast

Post by Mike Modano »

Varanen wrote:
Primeau wrote:Även om Sandströms misstag var snudd på obegripligt klantigt, så tycker jag snacket här inne håller rätt låg nivå just nu.
Det är PLAYOFF nu Primman. Kom med i matchen! Ödmjuka kan vi vara efter säsongen.
Nu får du lugna dig V. Sådan sanslös upplösning på en hockeymatch händer bara 1 gång! Vi var fullständigt frånåkta i 3:de... Detta är 2 grymt jämna lag, kan gå hur som helst med tanke på VLHs tidigare usla form.

Jag väntar nog till PO 1 är över innan jag hånar Troja...
Image
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Danny wrote:
Dave wrote:Nån som vet när Lakers värmer imorgon tisdag?
Du vill bli hänförd av Linders skridsko-skills förstår jag?? 8)

Tänkte få ett par tips i min överstegs-åkning..
Once a laker, always a laker
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Mike Modano wrote:Nu får du lugna dig V.
Vad är det med er alla? Jag har väl inte hånat Troja eller sagt att vi är vidare. Jag tjatar alltid om att ta ett BYTE i taget, men tycker likväl att Sandström är kass. Urusel faktiskt. Jag förvånas över att två skribenter jag har den största resepekt för (Primeau & MM) beter sig som lallare nu när vi har ett slutspel. Motståndarna har sin akilleshäl i målet. Det ska poängteras, det ska riktas en fet spotlight på det faktum. Troja ska tvivla, Snus-Jerry ska svettas och inte minst ska Sandström/Sandahl känna rädsla över att misslyckas (igen).
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

ingen som tänkt att fixa megafon ?. svårt att höras tycker jag när det är mycket folk och det hade säkerligen underlättat för klackledaren och alla runtomkring , tror stämningen på så sätt hade varit högre.
kanske går att fixa inför imorgon ?
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Om Troja ska ta 2 raka så måste Andreas Andersson stå i mål!
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Anders L
Forumdemon

Post by Anders L »

[quote="Varanen"][/quote]
Motståndarna har sin akilleshäl i målet. Det ska poängteras, det ska riktas en fet spotlight på det faktum. Troja ska tvivla, Snus-Jerry ska svettas och inte minst ska Sandström/Sandahl känna rädsla över att misslyckas (igen).

Kan bara hålla med dej Varanen. När vi äntligen har fått en knapp att trycka på så skall vi inte använda den. Konstigt.
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

pedda wrote:Om Troja ska ta 2 raka så måste Andreas Andersson stå i mål!
Just nu finns det inget på eliteprospects som säger att HV lånar ut Andreas Andersson
Sug på den, Melin
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Kan hålla med om att det är nkligt att det inte är en "bättre" domare ikväll. Det får inte bli några huvudlösa domslut, det känns lite osäkert med honom.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

PETTER ÄR VÅR IDOL..ska bara eka ikväll...:)
Snart nära dig...en ny hall
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Jag är ganska säker på att Snus-Jerry mörkar... Ante står med stor säkerhet i Trojas mål ikväll.

Det ska bli superkul att gå på matchen i kväll!

:twisted:
Ambassador | 19:57 ! ! !
Locked