Vi har bara vunnit 1 match i bästa av 3 glöm inte detZebbe wrote:Nä, inget annat än en hyllning till Petter Sandström a la´
Petter är vår idol petter är vår idol han är ett jävla såll Petter är vår idol!!!
PO 1:2 Växjö Lakers - Troja Ljungby
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Alltså det ska ju väldigt mycket till om vi ska förlora 2 hemmamatcher irad mot troja. jag räknade med förlust borta och trodde sedan vi skulle vinnna 2 hemma. förlorar vi detta har vi oss själva att skylla bara och isf förtjänar troja att gå vidare inget mer med det.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Visst är det så, men det är för stunden otroligt skönt att strö lite salt i såren...hehehe.Klonis wrote:Vi har bara vunnit 1 match i bästa av 3 glöm inte detZebbe wrote:Nä, inget annat än en hyllning till Petter Sandström a la´
Petter är vår idol petter är vår idol han är ett jävla såll Petter är vår idol!!!
Ni skulle hört Ljugbyborna på sittplats efter matchen. OjOjOj säger jag bara. Satt på sittplats mellan spelarbåset och mediabåsen. Där fick man höra typ... DJÄVLA SANDSTRÖM du spelar inte i denna klubb nästa år ditt jävla såll. osv. det var en i Trojas styelse som skrek detta.
Då är liksom saltkaret framme
Petter Sandström har redan fått beskedet av Troja att det är han som öppnar båset nästa säsong..Men man får inte glömma bort alla jättematcher Petter har gjort för oss under alla dessa år
.. Lika dålig han har varit i vissa matcher lika överjävlig har han vart i andra...
http://trojasupport.blogg.se/

http://trojasupport.blogg.se/
När en målvakt klantar till det så bblir det oerhört stort, men när en back fibblar med pucken på blålinjen eller skjuter på en motståndare som stressar backen vid blålinjen, så att han får friläge, och stormar fram och gör mål. Ja, då blir det inte lika stort. Det är hopplöst att vara målvakt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Men det spelar absolut ingen roll vilken fantomräddning han gjorde eller kommer att göra... det han kommer att bli ihågkommen för och påmind om under resten av sitt liv är en av tidernas största målvaktstavlor ALLA kategorier.
"Hej, Petter Sandström heter jag"
"Petter Sandström? Är inte du en gammal målis? Visst var det du som... mot Växjö... i PO? Visst var det du!?"
"Petter Sandström? Är inte du en gammal målis? Visst var det du som... mot Växjö... i PO? Visst var det du!?"
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Charlamov wrote:Men det spelar absolut ingen roll vilken fantomräddning han gjorde eller kommer att göra... det han kommer att bli ihågkommen för och påmind om under resten av sitt liv är en av tidernas största målvaktstavlor ALLA kategorier.

Gillar ej att gnälla men ni kommer säkert ihåg killen som dömde matchen mot Troja senast i Lakerdome - samma kille som också dömde senaste matchen mot Mora i Lakerdome ... ja om ni kommer ihåg han så vet ni nu varför jag blev lite orolig ... mannen ifrån Södertälje gör nämligen comeback i Växjö ishall i morgon ...
Hoppas matchen EJ går till straffar så att han kan ändra "straffhåll", vi får också hoppas att han har vaknat så att han inte tar 5 st felaktiga lakersutvisningar i rad under de första 10 minuterna ...
Hoppas hoppas han är bättre imon !!!!!
Varför tar man inte det bästa inom svensk domarkår i dessa matcher ?!?!?!?!
Hoppas matchen EJ går till straffar så att han kan ändra "straffhåll", vi får också hoppas att han har vaknat så att han inte tar 5 st felaktiga lakersutvisningar i rad under de första 10 minuterna ...
Hoppas hoppas han är bättre imon !!!!!
Varför tar man inte det bästa inom svensk domarkår i dessa matcher ?!?!?!?!
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Du har helt rätt "ryssen" det enda man kommer att komma ihåg Petter ifrån det är ..................
Kolla www.kvp.se/sport idag där han också säger att det är jobbigt nu.
Over and out
Kolla www.kvp.se/sport idag där han också säger att det är jobbigt nu.
Over and out
-
- Inaktiverad användare
Med tanke på hur matchen såg ut i Ljungby så skall vi inte ta ut något i förskott. Jag tyckte att Troja var bra, speciellt framåt, man går rakt på mål och är hyperfarliga. däremot är de precis som Lakers lite sämre bakåt. Jag har all respekt för troja imorgon och hoppas verkligen att lakerspelarna tar matchen på mer allvar än vad vissa på forumet gör.
-
- Forumentusiast
Nu får du lugna dig V. Sådan sanslös upplösning på en hockeymatch händer bara 1 gång! Vi var fullständigt frånåkta i 3:de... Detta är 2 grymt jämna lag, kan gå hur som helst med tanke på VLHs tidigare usla form.Varanen wrote:Det är PLAYOFF nu Primman. Kom med i matchen! Ödmjuka kan vi vara efter säsongen.Primeau wrote:Även om Sandströms misstag var snudd på obegripligt klantigt, så tycker jag snacket här inne håller rätt låg nivå just nu.
Jag väntar nog till PO 1 är över innan jag hånar Troja...

Vad är det med er alla? Jag har väl inte hånat Troja eller sagt att vi är vidare. Jag tjatar alltid om att ta ett BYTE i taget, men tycker likväl att Sandström är kass. Urusel faktiskt. Jag förvånas över att två skribenter jag har den största resepekt för (Primeau & MM) beter sig som lallare nu när vi har ett slutspel. Motståndarna har sin akilleshäl i målet. Det ska poängteras, det ska riktas en fet spotlight på det faktum. Troja ska tvivla, Snus-Jerry ska svettas och inte minst ska Sandström/Sandahl känna rädsla över att misslyckas (igen).Mike Modano wrote:Nu får du lugna dig V.
-
- c/o LL´s Forum
ingen som tänkt att fixa megafon ?. svårt att höras tycker jag när det är mycket folk och det hade säkerligen underlättat för klackledaren och alla runtomkring , tror stämningen på så sätt hade varit högre.
kanske går att fixa inför imorgon ?
kanske går att fixa inför imorgon ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
[quote="Varanen"][/quote]
Motståndarna har sin akilleshäl i målet. Det ska poängteras, det ska riktas en fet spotlight på det faktum. Troja ska tvivla, Snus-Jerry ska svettas och inte minst ska Sandström/Sandahl känna rädsla över att misslyckas (igen).
Kan bara hålla med dej Varanen. När vi äntligen har fått en knapp att trycka på så skall vi inte använda den. Konstigt.
Motståndarna har sin akilleshäl i målet. Det ska poängteras, det ska riktas en fet spotlight på det faktum. Troja ska tvivla, Snus-Jerry ska svettas och inte minst ska Sandström/Sandahl känna rädsla över att misslyckas (igen).
Kan bara hålla med dej Varanen. När vi äntligen har fått en knapp att trycka på så skall vi inte använda den. Konstigt.
- Ambassador
- Forumproffs