Andra matcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
För er som inte ska se på elitseriehockey ikväll!!
Hjärtligt välkommna till Ljungby för att se på Troja.
Om ni hejar, buar eller bara tittar väljer ni själva.
Vem vet.. kanske möts vi till hösten!?
ps. tråkigt för er att säsongen är slut, vet inte om det känns bättre eller sämre för er att ni iallafall spelade bra.
ps. tråkigt för er att säsongen är slut, vet inte om det känns bättre eller sämre för er att ni iallafall spelade bra.
känner inte för att åka dit el se troja men ja lyckönskar er i jakten på en AS platsYunix66 wrote:För er som inte ska se på elitseriehockey ikväll!!
Ron Pasco skadade sig igår och missar med största sannolikhet hela kvalserien:
http://www.smp.se/sport/pasco-missar-kv ... 528093).gm
Ett jävligt tungt avbräck för Troja.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Primeau wrote:Ron Pasco skadade sig igår och missar med största sannolikhet hela kvalserien:
Jävla h******s förbannade skit

Förra året Håkansson och nu Pasco verka finnas nån där uppe som inte vill att Troja ska gå upp

-
- c/o LL´s Forum
Hade VIK tur nu också? Hm?
Jag anser, svar JA, och med viss skicklighet via Hellqvists klubba. Han kunde likväl ha skjutit utanför, i stolpen eller så hade Rahm tagit skottet. En matchvinnare!
Det hade inte Lakers mot VIK i sista matchen, då vi istället vid utsökta lägen la skott på ribbnivå några gånger. Med "bättre" avlagda skott hade det kanske varit Lakers som varit i Play off 2.
Liksom Hellqvist i VIK, så tog inte Lakers mest rutinerade spelare Ström och Jacobsson ansvaret för att gå i bräschen och vara bäst när det väl gäller eller satte sina chanser.
Tycker mig se, efter dagens match mellan BHC-VIK, att hemmalaget krigar och offrar sig på ett helt annat sätt än vad Lakers gjorde mot VIK.
Det är min summering.
Jag anser, svar JA, och med viss skicklighet via Hellqvists klubba. Han kunde likväl ha skjutit utanför, i stolpen eller så hade Rahm tagit skottet. En matchvinnare!
Det hade inte Lakers mot VIK i sista matchen, då vi istället vid utsökta lägen la skott på ribbnivå några gånger. Med "bättre" avlagda skott hade det kanske varit Lakers som varit i Play off 2.
Liksom Hellqvist i VIK, så tog inte Lakers mest rutinerade spelare Ström och Jacobsson ansvaret för att gå i bräschen och vara bäst när det väl gäller eller satte sina chanser.
Tycker mig se, efter dagens match mellan BHC-VIK, att hemmalaget krigar och offrar sig på ett helt annat sätt än vad Lakers gjorde mot VIK.
Det är min summering.
Tillfälligheter hade också Lakers, som de inte förvaltade på bästa sätt.
Håller ändå med dig, för man kan heller aldrig veta hur pucken studsar. Tillfälligheterna, vart kommer de ifrån? Är det ödet?
Beror det på tillfälligheter att ES innefattar dagens lag? Självklart inte. De har inte bara ett LAG som fungerar, som går åt samma håll utan har bra spelare och ett antal matchvinnare också.
Håller ändå med dig, för man kan heller aldrig veta hur pucken studsar. Tillfälligheterna, vart kommer de ifrån? Är det ödet?
Beror det på tillfälligheter att ES innefattar dagens lag? Självklart inte. De har inte bara ett LAG som fungerar, som går åt samma håll utan har bra spelare och ett antal matchvinnare också.
Jag hävdar att tillfälligheterna aldrig upphör pga av att det är play-off och förlängning än i någon annan vanlig seriematch. I så fall skulle vi vara medvetna om allt det förutsägbara..
Men bara ett lag kan vinna, och då ska man ha flyt och tur och att ha tillfälligheterna på sin sida. Spelare ska också vara tillräckligt kapabla och sätta dit pucken i extremt avgörande sitationer i extremt viktiga matcher.
Att Lakers sköt i totalt tre gånger i ribba och stolpe beror ju inte på att VIK:s mål var mindre. Det handlar om att vara kapabel att göra mål i "pressade" situationer.
Eller kan skillnaden på att göra mål eller pricka stolpen bero på vibrationer i luften som påverkar puckens riktning?
Jag tror inte vi ska gå in djupare på det här med risk att det blir för komplicerat, såvida ingen har facit, förstås.
Å andra sidan har vi ändå spekulerat "hejvilt" om allt i andra trådar, så gärna för mig om den här tråden kan bli hur lång som helst..
Men bara ett lag kan vinna, och då ska man ha flyt och tur och att ha tillfälligheterna på sin sida. Spelare ska också vara tillräckligt kapabla och sätta dit pucken i extremt avgörande sitationer i extremt viktiga matcher.
Att Lakers sköt i totalt tre gånger i ribba och stolpe beror ju inte på att VIK:s mål var mindre. Det handlar om att vara kapabel att göra mål i "pressade" situationer.
Eller kan skillnaden på att göra mål eller pricka stolpen bero på vibrationer i luften som påverkar puckens riktning?
Jag tror inte vi ska gå in djupare på det här med risk att det blir för komplicerat, såvida ingen har facit, förstås.
Å andra sidan har vi ändå spekulerat "hejvilt" om allt i andra trådar, så gärna för mig om den här tråden kan bli hur lång som helst..
Tillfälligheter har väl inte med att man på förhand vet vad som ska hända. Då är det mer oförutsägbart.Baloo wrote:Är det bara jag som inte förstår men hur tänkte du här?Komodoödlan wrote:I så fall skulle vi vara medvetna om allt det förutsägbara..
Tror att du kanske måste läsa från diskussionens början för att förstå vad jag menar, om jag nu klarar av att förstå det själv nu så här långt efteråt.?

-
- c/o LL´s Forum
Malmö leder med 2-0 över leksand. MIF kan man aldrig räkna ut. det som gör att MIF missar ES den här säsongen är RÖGLE BK. de gör allt för att MIF inte ska gå upp vilket renderar i 2 poängtapp mot RBK.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö