Andra matcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Andra matcher
Nybro Vann mot björklöven!!
Almtuna-AIK 2-2 med två minuter kvar.
Almtuna-AIK 2-2 med två minuter kvar.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
-
- c/o LL´s Forum
Har aldrig förstått vad som är bra med att låta vänsterskyttar få lägga straffar.? Likadant i fotboll, sällan de är kyliga nog att göra mål i såna lägen. Det var väl bättre att låta Kimby få lägga den, han om någon som vet hur fintar bort en målvakt.
Last edited by Komodoödlan on 24 September 2007, 10:54, edited 2 times in total.
tog en rätt kul grej från nybbans forum som tydligen kommit någonstans från lövenhåll:
"Vi kommer att köra över Nybro, 100 % säker. Blir det förlust eller ens poängförlust imorn så är det mig ni kommer se springa naken runt ishallen."
Jag undrar om det var Fagervall som gjorde uttalandet, bäst isåfall att han passar på och springer nu när ingen ser honom.
"Vi kommer att köra över Nybro, 100 % säker. Blir det förlust eller ens poängförlust imorn så är det mig ni kommer se springa naken runt ishallen."

Jag undrar om det var Fagervall som gjorde uttalandet, bäst isåfall att han passar på och springer nu när ingen ser honom.

Last edited by Fredrik R on 21 September 2007, 21:42, edited 1 time in total.
Starkt av Nybro att vinna, mot ett av de starkaste hemmalagen i HA! Inte vill man väl åka hem med en förlust i baken ända från Umeå.
Men i längden kan det nog straffa sig för Nybro, så länge nye tjecken Kvetan fortsätter att vara utvisad i snitt 3-4 ggr/match..Vilket "stolpskott" till spelare.. 

Last edited by Komodoödlan on 21 September 2007, 21:45, edited 3 times in total.
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
Jag förstår inte riktigt, varför skulle det skilja på höger- och vänsterskyttar i fotboll?Komodoödlan wrote:Har aldrig förstått vad som är bra med att låta högerskyttar få lägga straffar.? Likadant i fotboll, sällan de är kyliga nog att göra mål i såna lägen. Det var väl bättre att låta Kimby få lägga den, han om någon som vet hur fintar bort en målvakt.
Och dessutom, tycker du att Kimbys första straff var kylig?

hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
Jag ser kanske inte lika mycket fotboll som somliga andra, men har i alla fall sett en hel del fotboll. Maradona och Stoichkov är undantag för mig när det gäller straffskytte med högerdojan. Annars tycker jag att vänsterfotade sällan har en bra känsla och kyla att lägga in den. Oftast skjuter man 4 meter över eller 4 meter sidan om stolpen eller så är de lätta att genomskåda för målvakten var de ska slå bollen.
Last edited by Komodoödlan on 24 September 2007, 10:53, edited 1 time in total.
Jag har aldrig reflekterat över detta och tycker det låter väldigt skumt.
Menar du alltså att vänsterfotade generellt skulle ha mindre kyla och känsla än högerfotade? (lite off-topic att snacka fotboll på hockey-sidan, men men)
I hockey finns ju en poäng i och med att målvakten inte är symmetrisk (han har ju plock i ena handen och klubba i den andra), men det verkar ju inte vara detta du menade, utan helt enkelt att vänsterhänta/-fotade inte besitter samma kontroll med klubba/doja och puck/boll, samt inte besitter samma lugn och kyla i pressade situationer. Jag tycker detta låter mycket skumt, men som sagt, jag har aldrig ens reflekterat över det och satt dessa egenskaper i samband med höger-/vänsterhänthet.

Menar du alltså att vänsterfotade generellt skulle ha mindre kyla och känsla än högerfotade? (lite off-topic att snacka fotboll på hockey-sidan, men men)
I hockey finns ju en poäng i och med att målvakten inte är symmetrisk (han har ju plock i ena handen och klubba i den andra), men det verkar ju inte vara detta du menade, utan helt enkelt att vänsterhänta/-fotade inte besitter samma kontroll med klubba/doja och puck/boll, samt inte besitter samma lugn och kyla i pressade situationer. Jag tycker detta låter mycket skumt, men som sagt, jag har aldrig ens reflekterat över det och satt dessa egenskaper i samband med höger-/vänsterhänthet.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Nu diskuterar jag bara straffar här. Det kan låta lustigt i mångas öron, men enligt mig så av en underlig anledning så tror jag t.ex. att målvakter generellt sätt kan genomskåda lite mer vad en avig högerskytt ska göra, vilken fint som är på väg att anläggas.Gretzky wrote:Jag har aldrig reflekterat över detta och tycker det låter väldigt skumt.![]()
Kom ihåg, att det är min personligt generella bild av både fotbollen och ishockeyn varför jag tycker att högerhänta ishockeyspelare och vänsterfotade fotbollsspelare, inte bör slå straffslag.
Last edited by Komodoödlan on 24 September 2007, 22:37, edited 2 times in total.
Avig vänsterskytt? Det är väl högerskytten som är mest avig?Komodoödlan wrote:Det kan låta lustigt i mångas öron, men enligt mig så av en underlig anledning så tror jag t.ex. att målvakter generellt sätt kan genomskåda lite mer vad en avig vänsterskytt ska göra, vilken fint som är på väg att anläggas.
.....och kan man anlägga en fint...?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.