Växjö Lakers - Borås HC
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Växjö Lakers - Borås HC
Nu laddar vi för Borås-matchen på onsdag.
Och glöm inte ta med den där extra 100-lappen.
Och glöm inte ta med den där extra 100-lappen.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
Med Johan Andersson i laget verkar vi inte kunna förlora, han hade väldigt gärna fått vara med mot Borås-knallarna. Dom blev förresten rätt hårt brandskattade i helgen dom också: både Philip Larsen och Joakim Andersson lämnar laget för spel i VF resten av säsongen. Borås har börjat ta poäng, 3-0 mot Västerås vittnar om att det garanterat kommer bli en tuff drabbning på onsdag. Men med både Karjalainen i stöten och kapten Romö tillbaka så borde det kunna bli ännu en skön VLH-seger.
Att #71 nu är tillbaka på sin centerposition borde öppna upp möjligheter för yrkesfiskare Evertsson där han trålar i mörka vatten efter en spelare som komplement/ersättare till Lauritzen, idag kommer svaret om hur det blir med den saken. Inte vet jag hur man bollar med miljonerna men om jag tolkat tidigare uttalanden rätt så finns det, hur märkligt det än kan låta, pengar kvar till ytterligare spelarköp. Jag säger inte att man skall värva en ny spelare utan konstaterar som följer:
VLH 07/08 står sig bra i jämförelse med övriga lag, om inte OM hade funnits och vi tagit poäng i "dom där" matcherna hade vi nosat på topp 3. Men, försvinner spelare som Andersson och Lauritzen kommer vi dala som en sten mot bottnen och Trålarkungen får inrikta sig på att försöka fiska upp spillrorna av sitt lag istället för att snärja en forward av klass.
Änte rålit alls.
Att #71 nu är tillbaka på sin centerposition borde öppna upp möjligheter för yrkesfiskare Evertsson där han trålar i mörka vatten efter en spelare som komplement/ersättare till Lauritzen, idag kommer svaret om hur det blir med den saken. Inte vet jag hur man bollar med miljonerna men om jag tolkat tidigare uttalanden rätt så finns det, hur märkligt det än kan låta, pengar kvar till ytterligare spelarköp. Jag säger inte att man skall värva en ny spelare utan konstaterar som följer:
VLH 07/08 står sig bra i jämförelse med övriga lag, om inte OM hade funnits och vi tagit poäng i "dom där" matcherna hade vi nosat på topp 3. Men, försvinner spelare som Andersson och Lauritzen kommer vi dala som en sten mot bottnen och Trålarkungen får inrikta sig på att försöka fiska upp spillrorna av sitt lag istället för att snärja en forward av klass.
Änte rålit alls.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Tydligare kunde det nog vara, anser jag:
ena dagen går sportchefen ut och säger att det finns pengar för McConvey och Thoresen att handla spelare för samt att han försökt få hit både Fogström och Seikkula, nästa dag kommer besked från ordföranden om att ett ekonomiskt stålbad väntar....
Vad skall man tro då? Tydligt? Icke sa Nicke Lilltroll. Är det så in i hel-etes vattentäta skott mellan ekonomiansvariga och sportchefen är det... anmärkningsvärt (där valde jag ett väldigt snällt ord).
Sebastian Lauritzen ser ut att stanna, vilket är bra men inte optimalt. Det optimala skulle vara Lauritzen OCH en ersättare för Andersson/McConvey, så som det var sagt. Men det lär aldrig ske utan är väl inget annat än just önsketänkande från en stackars supporter. Som självfallet kommer gå på Borås-matchen och lägga mer pengar i insamlingsbössan.
ena dagen går sportchefen ut och säger att det finns pengar för McConvey och Thoresen att handla spelare för samt att han försökt få hit både Fogström och Seikkula, nästa dag kommer besked från ordföranden om att ett ekonomiskt stålbad väntar....
Vad skall man tro då? Tydligt? Icke sa Nicke Lilltroll. Är det så in i hel-etes vattentäta skott mellan ekonomiansvariga och sportchefen är det... anmärkningsvärt (där valde jag ett väldigt snällt ord).
Sebastian Lauritzen ser ut att stanna, vilket är bra men inte optimalt. Det optimala skulle vara Lauritzen OCH en ersättare för Andersson/McConvey, så som det var sagt. Men det lär aldrig ske utan är väl inget annat än just önsketänkande från en stackars supporter. Som självfallet kommer gå på Borås-matchen och lägga mer pengar i insamlingsbössan.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
NEDOMANSKY
- Inaktiverad användare
-
Talismanen
- c/o LL´s Forum
Vibbarna är goda. VLH är verkligen på gång. Jag slösurfade in på BHC's forumportal och läste detta inlägget.
/T5!!
Välkomna till Cirkusladan - VLH kommer att ta TRE nya stabila pinnar. Jisses.Ormen wrote:Enkel seger med 4-2. "Marknadsjippo" gänget har ingen chans mot ett taggat BHC. Hoppas verkligen att vi kan komma upp i samma höga klass som i söndags för då är det inte så många lag i serien som rår på oss.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Är inte lika säker på de där tre pinnarna för lakers del. Visserligen har väl Borås tappat ett par spelare till indianerna i Göteborg. Men de få gånger jag sett Borås har de spelat bra hockey. Men lakers har gjort ett par bra matcher och det verkar som jag kan ta mig till hallen och heja på och mot mina principer kasta en tjuga i LL:s sparbössa för lakers räkning(ar).
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
I den här serien är INGENTING säkert. Lagen slår varandra huller om buller, oavsett hemma -eller bortais, vem som än dömer och vad som än hänt tidigare. Men VLH är stora favoriter i morgon. Favoritskap har dock inte varit vår styrka hittills och följer vi mönstret från tidigare blir det torsk.
-"Det kändes återigen som mot Björklöven och Hammarby. Jag vet inte vad det beror på."
-"Det kändes återigen som mot Björklöven och Hammarby. Jag vet inte vad det beror på."
-
Komodoödlan
-
Komodoödlan
Jag kan inte tänka mig att det blir underskattning, detta med tanke på hur BHC har spelat sista tiden, sedan gäller det att hålla gubbarna på isen, för som det stod i tidngen så är de bra i pp-spel. I och för sig är vi bra i bp-spel, men dumt att utmana. 
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
LasseMaja: Jag tror lite som du att det är en marginell påverkan, både TAIF och TROJA har sin publik, men sedan finns det människor som följt exempelvis TAIF under många år, som bor i Växjö. En del av dessa har kanske idag Lakers som klubben i första hand, men åker och kollar TAIF också, särskilt en kväll som denna.
Det är inte alla som ser allt i svart eller vitt, vad jag menar med det är, att de går för hockeyn och ser inga negativa känslor på det ena eller andra hållet.
Det är inte alla som ser allt i svart eller vitt, vad jag menar med det är, att de går för hockeyn och ser inga negativa känslor på det ena eller andra hållet.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"