Växjö Lakers - Borås HC

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Piggelin
c/o LL´s Forum

Växjö Lakers - Borås HC

Post by Piggelin »

Nu laddar vi för Borås-matchen på onsdag.
Och glöm inte ta med den där extra 100-lappen.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Borås verkar vara ett lag som är bättre än vad deras tabelläge indikerar. Inget lag går säkert. Det blir en svår nöt att knäcka. Men en 100-lapp extra har jag med mig :P
Blueshirts United
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Nu har vi det här fascinerande läget igen. Tre matcher i rad som gett poäng. Dags att slappna av och relaxa om vi följer mönstret, ge BHC 0-3 redan i första och sedan stånga oss blodiga i jakten.

TAGGA TILL! KÄFTSMÄLL! MATCHEN HAR BÖRJAT! BANY LAGG!
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Borås är bra. Känns som om detta kommer bli en riktigt härlig match.
Någon som vet om BOIS är med denna också? Lite oklart om han är med eller ej :?
Once a laker, always a laker!
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Han ställde bilen i Jönköping, för att kunna åka därifrån hem till Göteborg. Ej med mot Borås.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Med Johan Andersson i laget verkar vi inte kunna förlora, han hade väldigt gärna fått vara med mot Borås-knallarna. Dom blev förresten rätt hårt brandskattade i helgen dom också: både Philip Larsen och Joakim Andersson lämnar laget för spel i VF resten av säsongen. Borås har börjat ta poäng, 3-0 mot Västerås vittnar om att det garanterat kommer bli en tuff drabbning på onsdag. Men med både Karjalainen i stöten och kapten Romö tillbaka så borde det kunna bli ännu en skön VLH-seger.

Att #71 nu är tillbaka på sin centerposition borde öppna upp möjligheter för yrkesfiskare Evertsson där han trålar i mörka vatten efter en spelare som komplement/ersättare till Lauritzen, idag kommer svaret om hur det blir med den saken. Inte vet jag hur man bollar med miljonerna men om jag tolkat tidigare uttalanden rätt så finns det, hur märkligt det än kan låta, pengar kvar till ytterligare spelarköp. Jag säger inte att man skall värva en ny spelare utan konstaterar som följer:
VLH 07/08 står sig bra i jämförelse med övriga lag, om inte OM hade funnits och vi tagit poäng i "dom där" matcherna hade vi nosat på topp 3. Men, försvinner spelare som Andersson och Lauritzen kommer vi dala som en sten mot bottnen och Trålarkungen får inrikta sig på att försöka fiska upp spillrorna av sitt lag istället för att snärja en forward av klass.
Änte rålit alls.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jag tror nog du förstår att det inte finns några pengar till nyförvärv, Primeau. Det kan väl inte vara tydligare än det varit. Nu verkar vi ju få behålla Lauritzen vilket är det optimala. Nu tar vi Borås och skramlar samtidigt mer pengar till VLH.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Tydligare kunde det nog vara, anser jag:
ena dagen går sportchefen ut och säger att det finns pengar för McConvey och Thoresen att handla spelare för samt att han försökt få hit både Fogström och Seikkula, nästa dag kommer besked från ordföranden om att ett ekonomiskt stålbad väntar....
Vad skall man tro då? Tydligt? Icke sa Nicke Lilltroll. Är det så in i hel-etes vattentäta skott mellan ekonomiansvariga och sportchefen är det... anmärkningsvärt (där valde jag ett väldigt snällt ord).

Sebastian Lauritzen ser ut att stanna, vilket är bra men inte optimalt. Det optimala skulle vara Lauritzen OCH en ersättare för Andersson/McConvey, så som det var sagt. Men det lär aldrig ske utan är väl inget annat än just önsketänkande från en stackars supporter. Som självfallet kommer gå på Borås-matchen och lägga mer pengar i insamlingsbössan.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag säger GASA UTAV HELVETE med det VI Har :hbang:

Om det räcker till Play-Off :ok: :clap:

Motståndarna lär få kriga duktigt för att slå BONUS-lakers i det läget :wink:

Passa på att kavla In mer Mjöl i Degen för nästa Bullbak.
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Kanske finns mer pengar i supporterspelarfonden än va vi kan ana :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Skulle tyvärr inte tro det erok! Men drömma går ann :whistle:
Blueshirts United
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Jaha snart dags igen då. Imorgon smäller det. Hoppas det blir tryck som förra veckan. Nu ska vi mosa Borås, men det kommer nog bli en rejäl fight. Nu kör vi stenhårt både på och utanför isen. Väl mött i LD!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Hoppas det blir i närheten av 2800 :!: BHC vet hur illa det kan gå emot Lakerskrigarna ifrån Växjö! Jag hoppas på Marsh till den här matchen :P
Blueshirts United
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

En minibuss åtminstone avgår från Borås 8)
Blueshirts United
Anders83
c/o LL´s Forum

...

Post by Anders83 »

Hoppas dom bjuder till nu igen och hoppas verkligen det blir TOKRÖJ på VS :twisted:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Vibbarna är goda. VLH är verkligen på gång. Jag slösurfade in på BHC's forumportal och läste detta inlägget.
Ormen wrote:Enkel seger med 4-2. "Marknadsjippo" gänget har ingen chans mot ett taggat BHC. Hoppas verkligen att vi kan komma upp i samma höga klass som i söndags för då är det inte så många lag i serien som rår på oss.
Välkomna till Cirkusladan - VLH kommer att ta TRE nya stabila pinnar. Jisses.

/T5!! :lol:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Är inte lika säker på de där tre pinnarna för lakers del. Visserligen har väl Borås tappat ett par spelare till indianerna i Göteborg. Men de få gånger jag sett Borås har de spelat bra hockey. Men lakers har gjort ett par bra matcher och det verkar som jag kan ta mig till hallen och heja på och mot mina principer kasta en tjuga i LL:s sparbössa för lakers räkning(ar).
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

I den här serien är INGENTING säkert. Lagen slår varandra huller om buller, oavsett hemma -eller bortais, vem som än dömer och vad som än hänt tidigare. Men VLH är stora favoriter i morgon. Favoritskap har dock inte varit vår styrka hittills och följer vi mönstret från tidigare blir det torsk.

-"Det kändes återigen som mot Björklöven och Hammarby. Jag vet inte vad det beror på."
Bamse_78
Forumproffs

Post by Bamse_78 »

Är det nån som vet om matchen sänds på webbradio för jag ligger hemma och är sjuk och kan inte se på matchen :(
norje
Forumproffs

Post by norje »

tyvärr ingen webbradio, den kan följas på swehockey;)
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag tycker att CJ förtjänar att få spela med andra kedjekompisar än Lindhagen och Carlsson. Lindhagen är en bit från försäsongsformen och Carlsson gör det ofta svårt för sig. Min åsikt.
Vill se Weinstock bredvid CJ.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det är en bra femma CJ är placerad i. Lindhagen och Carlsson är dugliga till att leverera bra passningar till "gubben i lådan" 8) Kommer han inte ut idag så är de kapabla till att måla själva. 8O :D
Blueshirts United
Anders83
c/o LL´s Forum

...

Post by Anders83 »

verkar som att ekonomin kommer rätta till sig nu med =)

vi får se till att stämningen är på topp och ge gärnet på läktaren igen !
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Tror det kan bli en riktigt bra femma. Sätt CJ med vem/vilka som helst. Han kommer dyka upp framför mål och peta in pucken förr eller senare.
För övrigt anser jag att CJ har fått en riktigt bra femma idag
Once a laker, always a laker!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Allt är relativt. Vi får väl se vad den kedjan åstadkommer idag. Tycker bara att han kommer i skymundan i den miljön. Vi får väl se.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Dagens i-landsproblem:

En liten oväsentlig detalj som stör mig högst marginellt är att de som skriver inför-reportagen listar högerforwardsen till vänster i kedjan (Nu listar de i alla fall centrarna i mitten)...:lol:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Har väl mindre betydelse, viktigt tycker jag är att se vem som är center.
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Lalin wrote:Hoppas det blir i närheten av 2800
Jag tror nog att det blir betydligt mindre än så p.g.a. derbyt söderut. Fast vi kanske inte slåss om samma publik? Att det blir mer folk i den andra matchen är jag ganska säker på i alla fall.
ZAP
Forumamatör

Post by ZAP »

Brukar vara så att det kommer några hundra färre till TAIF:s läktare om VLH spelar hemma samtidigt. Folk vill väl se hockey på så hög nivå som möjligt :wink:
Derbyt mot Troja borde väl iofs kunna dra en hel del ändå.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tuff match i kväll är att vänta. Borås har faktiskt gått bättre än jag trodde hittils vilket inte minst 3-0 senast på VIK visar på. Starta bra och avsluta ännu bättre är vinstreceptet i kväll. Sugen på hockey nu :twisted: Några extra lappar till insamlingen åker också med.
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Japp, hoppas bara att det inte blir ngn underskattning ikväll utan att de kör på för fullt från början!!!

Självklart lägger man ett bidrag i lådan!! :D
91:an Hjalmarsson
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Jag undrar verkligen om du har rätt där Zap, tror faktiskt inte att Taifs publiksiffror påverkas överhuvudtaget av Lakers. Runt 2500 kommer det nog till Dackehallen ikväll för att se div 1s i särklass bästa lag spela, tyvärr var det Troja jag menade. :D
Tingsryds AIF
since 1923
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag kan inte tänka mig att det blir underskattning, detta med tanke på hur BHC har spelat sista tiden, sedan gäller det att hålla gubbarna på isen, för som det stod i tidngen så är de bra i pp-spel. I och för sig är vi bra i bp-spel, men dumt att utmana. :wink:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

LasseMaja: Jag tror lite som du att det är en marginell påverkan, både TAIF och TROJA har sin publik, men sedan finns det människor som följt exempelvis TAIF under många år, som bor i Växjö. En del av dessa har kanske idag Lakers som klubben i första hand, men åker och kollar TAIF också, särskilt en kväll som denna.
Det är inte alla som ser allt i svart eller vitt, vad jag menar med det är, att de går för hockeyn och ser inga negativa känslor på det ena eller andra hållet.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

BHC är ett bättre lag än Rögle :lol: , vi får passa oss och jobba stenhårt. Men vi får inte glömma att ha kul. annars blir det inte mycket uträttat. Jag vill se ett passningsgeni visa sig idag. Vem kan det vara månne, som har min talang 8)
Blueshirts United
Locked