custemo

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

SMP (angående Kusstemo) så diskuteras det också en aning om både det ena och andra. Märkligt nog så kommenteras det inte så mycket om Kusstemo's vara eller icke vara - utan om något helt annat.
Loseddos wrote:c70, man väljer ju själv vad man vill bemöda sig att ta upp till diskussion."
Absolut. Jag tycker dock att det mesta (nästan) som skrivs på forumet 'freedom of speach' är av intresse. ALLT som handlar om Växjö Lakers (representationslaget) och dess organisation intresserar mig. Alla tycker vi olika men det är alltid kul att läsa saker-/tankar-/uppfattningar ur lite olika perspektiv. Men som sagt det är upp till var och en att välja vad man vill läsa. Förhoppningsvis så skriver de flesta vad DE själva tycker och INTE vad de tror att de ANDRA vill läsa.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

För De som vill komplicera Sin tillvaro en aning så hänvisar jag till Mina samlade Inlägg för en nyanserad bild av Mina åsikter.

Jag uppskattar Lakers MYCKET(även Medlem), men tänker inte förpesta något Årsmöte med Min närvaro av den anledningen att i allmännhet så befolkas Världen av Ryggdunkare som vill synas bland de som styr, Tycker personligen att det är intressantare att påverka genom åsikter utan koppling till personer, OM det jag med vissa andra skriver om är sant eller blir verklighet så kommer det att bli så utan att Jag behöver göra ett smack, dvs. analys av läget ger nödvändig förändring tid nog ändå. Frågan är VILKA kan säga vad var det Jag sa? Gnällrövar eller Ryggdunkare?

Lakers har varit en härlig Hockeybris i Regionen sedan 1997, där Klubben gått mot strömmen, nu tenderar Lakers alltmer att drabbas av traditionell Hockeykultur som Jag hoppats slippa.

Det är inte speciellt svårt att ha fullt förtroende för någon om något man inte begriper, inte heller klaga på allt, men den som läser Mina inlägg märker att så inte är fallet.

Jag må vara unik som tycker att Lakers Tränar/Ledar hattande är en STOR brist just Nu, men mitt gnäll bottnar i en rejäl portion omsorg om Lakers som Länets HockeyLag Nr:1, Om debatten ska bli så fattig att Man inte ska kunna kritisera svagheter precis på samma sätt som Spelare betygsätts så försvinner tjusningen med passion för Idrott.

De som styr Lakers har som YRKE att lösa vissa uppgifter, det har inte Jag utan det är bara ett uppskattat tidsfördriv, Jag förväntar Mig att Deras analyser och åtgärder är av högre kvalitet än Mina, Resultaten framöver ger svaret :wink:

FULL FART MOT 6:e plats!!! :P
In Hinkum Veritas
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Självklart skall man kunna kritisera och komma med kritik (ibland lite gnäll med) men när kritiken kommer iform av personangrepp med mera tycker jag det är dags att stanna till.

Självklart skall inte alla sitta och dunka ryggen på varandra, det vore otroligt trist och det skulle inte föra någon diskution frammåt. Men att göra precis tvärtom kasta så mycket dynga man kan leder inte heller någon vart.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Har inte gjort några personangrepp heller, däremot kritik mot Arbetsprestationer utförda mot betalning delvis sponsrade av Mig.

Personliga saker är enligt Mig ointressanta.
In Hinkum Veritas
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Pekade inte på någon särskild person utan allmänt.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

NEDOMANSKY wrote:Lakers har varit en härlig Hockeybris i Regionen sedan 1997, där Klubben gått mot strömmen, nu tenderar Lakers alltmer att drabbas av traditionell Hockeykultur som Jag hoppats slippa.
Låter jävligt skumt att komma från dej som ganska ofta och varmt öst beröm över Troja och Jerry.
Dessutom, på vilket sätt tycker du att Lakers "kulturat" ner sej?
Jag må vara unik som tycker att Lakers Tränar/Ledar hattande är en STOR brist just Nu
Vilket hattande? Kempe lämnade i förtid, javisst. En ny tränare är tillsatt, javisst. Evertsson samma uppgift som gångna säsong, javisst. Att du får detta till hattande går över mitt förstånd. Hade klubben sparkat Kempe mitt under brinnande säsong och plockat in en ny som i SIN tur fick gå, då hade jag kunnat hålla med dej.
De som styr Lakers har som YRKE att lösa vissa uppgifter, det har inte Jag utan det är bara ett uppskattat tidsfördriv
Nej, de som styr Lakers är inte anställda. De är invalda av oss medlemmar. De anställda gör enkom det praktiska. Lite som Clemenza i gudfadern. ;)
FULL FART MOT 6:e plats!!! :P
det sistnämnda är så dumt så jag inte ens kommenterar det! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag uppskattar ALLA som gör goda insatser för Hockeyn.

När personliga motsättningar används som skäl till förändringar, luktar det LÅG nivå av proffesionella utövare. Väldigt vanligt i flertalet Kulturklubbar med starka påtryckargrupper av Gamla Spelare.

KEMPEMOS var anställda på två år som blev ett, inte enligt Evertssons plan i Höstas.

Din övertro på Lakers Styrelse är både Charmig och Naiv, Tror Du på fullt allvar att Styrelsen går emot Evertsson och Ländell när det kniper och säger till Dem att Nu Jävlar gör Ni som Vi vill, verkligheten visar vad som stämmer och VEM som styr VEM. Officiellt bestämmer Styrelsen, självklart.

Men som det sägs i Gudfadern - Håller du på med Brottslig verksamhet?

-Nej!

Man kan ju tro på det också om man vill!

Vad är det för dumt med FULL FART MOT 6:e plats?
In Hinkum Veritas
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

c70t5 wrote:
Loseddos wrote:c70, man väljer ju själv vad man vill bemöda sig att ta upp till diskussion."
Absolut. Jag tycker dock att det mesta (nästan) som skrivs på forumet 'freedom of speach' är av intresse. ALLT som handlar om Växjö Lakers (representationslaget) och dess organisation intresserar mig. Alla tycker vi olika men det är alltid kul att läsa saker-/tankar-/uppfattningar ur lite olika perspektiv. Men som sagt det är upp till var och en att välja vad man vill läsa. Förhoppningsvis så skriver de flesta vad DE själva tycker och INTE vad de tror att de ANDRA vill läsa.

/T5!!
Korrekt! Jag väljer att inte ta upp vissa inlägg till diskussion eftersom jag inte anser att de eller mina argument i samma fråga har något vettigt att tillföra på ett forum. Men om andra vill tjöta så får de såklart! 8)

Det som jag tycker är lite trist är den negativism som florerar på forumet nuförtiden. Visst har här alltid funnits gnällspikar, men nog fan har de blivit många fler? Det är synd. Mycket synd. Hockey är ju tokskoj!!
Goddamnit!!!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

NEDOMANSKY wrote: När personliga motsättningar används som skäl till förändringar, luktar det LÅG nivå av proffesionella utövare. Väldigt vanligt i flertalet Kulturklubbar med starka påtryckargrupper av Gamla Spelare.
Nu får vi inte glömma att det var KEMPE som sade upp sej. Jag är övertygad om att om han hade följt den överenskomna och avtalade linjen och VILLE fortsätta som coach, så hade han och Evertsson kunnat HATA varann och fortfarande kunnat jobba ihop.
KEMPEMOS var anställda på två år som blev ett, inte enligt Evertssons plan i Höstas.
Kempe sa upp sej.
Din övertro på Lakers Styrelse är både Charmig och Naiv, Tror Du på fullt allvar att Styrelsen går emot Evertsson och Ländell när det kniper och säger till Dem att Nu Jävlar gör Ni som Vi vill, verkligheten visar vad som stämmer och VEM som styr VEM. Officiellt bestämmer Styrelsen, självklart.
Jag har ingen övertro på styrelsen, MEN jag vet att det är kompetenta människor som sitter där.

En styrelse ska inte sköta det dagliga när det finns anställda för det. Visar helhetsbilden och siffrorna att det barkar åt helvete så tror jag "på fullt allvar" att de sätter ner fötterna.
Vad är det för dumt med FULL FART MOT 6:e plats?
jag trodde att jag var övertydlig eftersom jag satte en lite smiley efter, men varsågod, jag ska förklara.
Jag tyckte det var dumt att nöja sej med enbart en sjätteplats till nästa säsong. Varför inte satsa på 1-3?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Nedomansky har en sällsam förmåga att gömma sig bakom klyschor. När han blir ifrågasatt så hänvisar han bara till att man skall få uttrycka sig fritt och att han inte gör några personangrepp.
för det första så är det nedlåtande och därmed på gränsen till personangrepp att inte kalla en person vid sitt namn utan att istället använda tex "målvaktstränaren".
Han har också en föreställning om att organisationer fungerar bättre om man hela tiden kritiserar de personer som arbetar inom organisationen. De som ställer upp för organisationen är ryggdunkare och bidrager inte med något enligt hans sätt att se på de personer som tycker det som sker är bra.
Det brukar vara roligt att läsa inlägg på forumet, även kritiska, men just nu är det mkt tråkigt att läsa dessa frekventa inlägg från Nedomansky och som bara med all tydlighet visar en person som är präglad av bitterhet. Att sedan c70 hejar på och tycker att detta är bra, det kan iallafall inte jag förstå.
Nedomansky säger att han vill Lakers bästa, av inläggen att döma så tycker jag bara att han vill sitt eget bästa.
Hur bidrager du Nedomansky för att Lakers skall vara något positivt och att organisationen skall fungera? Ledare och ansvariga behöver oftast stöd i det arbete de utför oavsett vilken organisation man tillhör. Kritik kan man ge och ändå stöda men då får allt kritiken vara lite nyanserad och inte bara bygga på bitterhet.
nr 12

Post by nr 12 »

Jag håller med Nedo i mycket. Jag är också oroad över utvecklingen och hur silly har startat i år.

Är helt enkelt besviken. Om nästa två nyförvärv är i linje med de första kommer jag att bli starkt oroad.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Jag uppfattar inte att Nedomansky är speciellt oroad över utvecklingen. Jag får snarare uppfattningen att Nedomansky utnyttjar utvecklingen för att kunna klaga på Evertsson och styrelsen. Vad som är motivationen till detta vet han väl bara själv.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

nr 12 wrote:Är helt enkelt besviken. Om nästa två nyförvärv är i linje med de första kommer jag att bli starkt oroad.
Vilka är de första nyförvärven???
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Menar du Janne Karlsson eller nr12?
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Klubbchef Peter Ländell funderar enligt Smålandsposten starkt på att ta hit sin kompis Fredrik Hellgren från Åseda (division 2) som assisterande tränare. Ja, dom pratar faktiskt med varandra i telefon varje vecka.

Team staff Växjö Lakers 07/08:

Jan Karlsson - Mörrum
Fredrik Hellgren - Åseda
Henrik Evertsson - VÄRLDEN

Kvalserie, elitserie, visioner och ambitioner - here we come!

/T5!!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

börjar kännas som att ett kliv neråt till div 1 igen om de ska ta in tänare från lägre divisioner
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Just nu känns inte detta så bra!Tänker inte hoppa å skutta å säga va BRA!!!Jag vet...att det kan bli bra,men det är ju inget vi vet idag.För mig känns det som sässongen som gick är förlorad,eftersom vi fått byta tränare,assisterande tränare.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Och i vilken division har Custemo varit tränare innan?

Detta var hans första tränar jobb och det verkar ju alla tycka att han har gjort bra utan att förmodligen veta ett dyft om det.

När det sen spekuleras om en assisterande tränare i tidningen som har varit head coach i en lägre division då är det uppåt väggarna.

Vi byte ju både huvudtränare och assisterande förra säsongen och då kom dom från div 1 resp "första dan på jobbet" och det gick väl hyfsat, eller?

Jag ropar inte heller VA BRA innan jag har sett några resultat, men att samtidigt vara negativ innan en truppen är klar eller ens försäsongen är påbörjad är lite magstarkt för mig.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Det positiva med detta är ju att Fredrik Hellgren, Ländell's kompis, kanske kan ta med sig ett par spelare från Åseda. Tränare brukar (ibland) ta med sig ett par spelare från klubben som de lämnar. Detta är säkert inget nytt - Evertsson, Växjö Lakers sportchef och assisterande tränare, undersöker nog redan saken. Håller tummarna!

/T5!!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Jo det har ju hänt genom historien.

Har du något tips på vilken spelare från Div 2 Åseda som ska gå in i vårt J-20 eller J-18 lag C70 ?

Aha du var sarkastisk.

Kul mkt kul.

Något mer negativt som finns att anmärka på? lugn du får hela dagen på dig att fundera.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Känns lite som att det blir ett elitlag med halvt amatörledning. :?
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

Ge dig, volvon. Ge dem en chans. Ingen tycker väl att värvningarna hittills ger oss fantasier om elitserien. Men vilka värvades först förra året?
Var det inte Sebastian Arvidsson, Hjalmarsson o Bäärnhjelm?
Det har väl inte varit de mest framträdande under säsongen, eller?
De STORA nyförvärven avvaktar innan de skriver under.
Va fan väntar du dig? :bash:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Undrar vad folk hade sagt om Hardy Nilsson värvades som assisterande coach... han är ju SKITKÄND!!! Då måste det ju bli SKITBRA! verkligen!
Kolla hur jävla bra det gick för Rögle med Waltin vid rodret... snacka om KÄND tränare med SM meriter i bagaget!

ALLT handlar om MÄNGD HOCKEY PER KRONA!!!

dessutom kanske vi ska vänta med att såga folk innan vi ens vet om de är aktuella eller inte. Tänk på att det är Netterström som skrev artikeln! ;)
Tålamod verkar inte vara lakersanhängares främsta kännetecken!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Fetisov wrote:Ge dig, volvon. Ge dem en chans. Ingen tycker väl att värvningarna hittills ger oss fantasier om elitserien. Men vilka värvades först förra året?
Vad fan raljerar du om? STORA namn, elitserie, förra året, fantasier och förväntningar? Ge dig själv och tagga ner lite.

/T5!! :ajaj:
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

c70t5 wrote:
Fetisov wrote:Ge dig, volvon. Ge dem en chans. Ingen tycker väl att värvningarna hittills ger oss fantasier om elitserien. Men vilka värvades först förra året?
Vad fan raljerar du om? STORA namn, elitserie, förra året, fantasier och förväntningar? Ge dig själv och tagga ner lite.

/T5!! :ajaj:
ja, herregud :wallbang:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Att vi som skriver här kan bedöma en spelares kvaliteter kan hända, men vem av oss är kvalificerad att bedöma vem som är en bra tränare? Kända namn efterlyses. Räcker det med att vara känd? Eller beror det på att någon annan tidigare tyckt att den personen är bra. Tidigare resultat? Poäng per match man coachat? Ingen kan svara på vad man grundar sin uppfattning på. Ett allmänt löst tyckande om vem som är bra och vem som är anus. Antagligen helt och hållet grundat på mediabilden och kändisskapet. Gillar man sådant kan man köpa Häntextra eller kvällsblaskorna. Jag utgår ifrån att VLH har mer på fötterna än så.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Man kan undra varifrån så många fått tankar om att det ska vara elitserietränare, samt att spelarna också ska hålla den nivån. Jag vet att jag också hoppats på det ibland, men nu är verkligheten så att det inte finns ekonomi för det.

Sedan kan man kanske börja fundera på om målet med ES-spel 2011 är realistiskt. Nä, knappast om jag ska vara ärlig. Men det står skrivet i stjärnorna just nu.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
puff
Forumdemon

Post by puff »

Hernell vet vi inget om, precis som varanen skrev. Han kanske är en blivande stortränare, vem vet. Artikeln i smp handlade om att han eventuellt var på väg till växjö. som en passus nämndes det att han och Ländell kände varandra. Jag tycker då att det blir lite missvisande och förvrängs då man skriver, Ländell tar hit sin kompis. det var väl inte att de känner varandra som var huvudanledningen till att han kommer hit.
Det kan väl heller inte vara en nackdel om någon känner en person som värvas till klubben.
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Det skrivs om att vissa är kritiska mot ledningen och framförallt Evertsson.
Har ni ryggdunkare överhuvudtaget tänkt att Evertsson kanske inte är någon duvunge själv?
Var det inte han som hängde ut kempe i smp och starkt ogillade hans arbetssätt.
Det är inte mer personangrepp än oss gnällrövars åsikter här.
Har absolut ingenting emot Evertsson som person, tvärtom han har en personliget och engagemang som jag gillar.
Han är helt enkelt en kontroversiell person alltid säger vad han tycker och som garanterat kan läsa vad vi skriver här utan att gråta sig till sömns.

Frågan är hur Kempe kände sig när Evertsson klampade in och skulle lägga sig i kempes jobb?
Något stöd från Ländell lär han inte fått, då hade han säkert varit kvar.
Någon lär säkert svara och har svarat "han sa faktiskt upp sig själv", men vad gör man om man inte är önskvärd?

Han klarade faktiskt årets målsättning.
Man kan kanske kalla det utfrysning, men det skiter väl ni ryggdunkare i.
Så långt tänker väl inte era inskränkta hjärnor, era största problem verkar vara c70, nedomansky och förmodligen jag, som vädrar våra åsikter.

Ska tillägga att jag inte gillade kempes coaching i båset under matcherna, så att han blev utbytt gör inget.

Om sen jag med flera har åsikter i negativ riktning låt oss ha det, vi lär inte vinna mot den positiva anda som finns här ändå.

Och ni sluta med skitsnacket om personangrepp.

Säger som räven: Var aldrig riktigt nöjd det stoppar utvecklingen.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Har du inte toalett hemma?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

..och Du var med när avtalet skrevs med Kempe hur rollerna skulle fördelas.Och sen har inte Kempe sparkats utan parterna kom överrens om att gå skilda vägar.Detta förekommer dagligen både i arbetslivet ich inom idrotten.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Du alfax, du är en gammal man som vid det här laget borde veta att det alltid heter att man var överens om att gå skilda vägar oavsett om man är det eller inte.
Jag var med lika lite som du när avtalet skrevs.

VÄX UPP ALFAX :D
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag tackar för uppmaningen ,vilken som behöver växa får andra bedöma.
Och som jag förstår menar Du att de inte var övverens att gå skilda vägar.
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Precis, kan mycket väl tänka mig att Kempe och Custemo ville köra vidare, fast utan Evertsson hängandes i hasorna.
Kan tänka mig att Kempe klargjorde detta för ledningen, men inte fick något stöd.
Då Evertsson är den starkare personligheten av de två, så fick han stanna helt enkelt.
Det är min teori i alla fall.
Ett faktum är att tränarna gjorde ett bra resultat med tanke på den svaga trupp som fanns till forfogande när skadorna var som mest.

Men du alfax som känner Custemo borde ju ha facit eller hur?

PS Ta inte för många konjak ikväll :D
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Vad Custemo och jag pratar om tänker jag inte tala om för dej ,det är förtoeendesaker mellan oss förstår Du.Men så mycket kan jag avslöja att din teori stämmer inte.
Post Reply