Som komplement till vad Niles mfl har skrivit, har jag följande reflektioner;
Säsongen 00/01 avslutade vi med slutsålt och vi antog att det skulle fortsätta. Vi började dock säsongen 01/02 knackigt och publiksiffrorna minskade ganska drastiskt. Dvs medgångssupportrarna uteblev av naturliga skäl. Publiken återkom till viss del efterhand som framgångarna kom. Därmed är allt "förklarligt".
Maratonsäsongen 02/03 börjar bra och blir bara bättre (förutom en tvåveckors-svacka i jan-feb). Publiksiffrorna är goda i början pga framgångarna, men minskar efterhand som maratonloppet pågår. Höga publiksiffror finns det då det är derby, även om matcherna inte gäller något poängmässigt. När kvalet börjar ökar de igen, men trots framgångar tenderar de att minska.
Jag tror att det handlar om att vi har "blivit vana" vid att Lakers vinner. Det är ingen överraskning, utan något "normalt". "Överraskningar" drar publik! Det är nog detta som kallas "bortskämd publik" (även om jag tycker att det är fel benämning). Liksom man inte kan glädjas åt värmen om det ständigt är varmt, kan man inte glädjas åt segrar om man ständigt vinner.
Min slutsats av detta blir då att vi kan fortsätta med publikframgångar så länge vi klättrar i seriesystemet, men om vi stannar upp så krävs det bakslag (hemska tanke!) för att vi ska glädjas åt framgångarna. Alternativt att vi finner andra sätt att överraska publiken med (f*n vet vad, men de kräver något som de inte väntar sig!)

Annars får vi finna oss i att vi anpassar oss till de allsvenska nivåerna, vad gäller publiksnitt...