Pinsamt!!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
serra
c/o LL´s Forum

Pinsamt!!

Post by serra »

Hörde idag att Lakers A-lag fick ställa in värmingen pga att det var "allmänhetens åkning" i ishallen...

Ska man skratta eller gråta????
Snart nära dig...en ny hall
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Vet inte vad det berodde på, men det stämmer att dem inte haft nån värvning iaf! Men jag kan hålla med om att det är dåligt, allmänhetens åkning kunde dem väl haft vid 11 eller nåt isf, för värmingen är ju inte mycket mer än 45 min ändå!
Last edited by ruppo on 28 December 2006, 12:12, edited 1 time in total.
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Herregud vad pinsamt om det stämmer. Går ju inte att jämföra en j*vla friåkning med a-lags träning inför match.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Mycket illa om så är fallet. :evil:
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Allmänhetens åkning bygger framtidens proffs. Utan den hade vi inte haft en enda spelare i NHL.

Men visst, jag väljer ändå att skratta åt er :lol:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Åja, jag tror nog att det hade gråtits rejält i snuttefiltarna hos AIA om förmiddagens värming hade blivit inställd pga ovan nämnda orsak en matchdag hos er.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Å då har ju dessutom Ängelholm antagligen inte utnämnt sej själva till Idrottskommunen (troligtvis inte Cykelkommunen eller Kommunen där vägarna möts heller för den delen 8O )
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

Herr Oberst wrote:Allmänhetens åkning bygger framtidens proffs. Utan den hade vi inte haft en enda spelare i NHL.

Inte allmänhetens åkning i ishallen, där får man oftatst inte ens ha klubba.
Dessutom så fullt med folk att man kan inte ta 2 skär innan man sitter i ryggen på personen framför eller jämte :-(

När vi får minst en 2 isytor till här i växjö som är tillgängliga för allmänheten och gärna en där man kan få träna med klubba och puck , då kan man börja prata om att få fram intresset från unga spelare igen.
Nu ökar vi !!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Herr Oberst wrote:Allmänhetens åkning bygger framtidens proffs. Utan den hade vi inte haft en enda spelare i NHL.

Så kaxig man kan vara! :)

Hade Allmänhetens åkning hindrat Rögle från att träna så........ja jag ser redan konsekvenserna. :zzz:
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Skulle knappast hända här.
1. Rögle är viktigt i denna stad
2. Vi har två ishallar.

Skulle båda hallarna gå sönder, pajja, brinna upp eller smälta bort så finns det is i grannkommunerna att använda.

Klubba och puck på allmänhetens åkning är ett måste. Spelare som bröderna Elvenes och Jönsson spenderade så gott som hela sin ungdom på allmänhetens åkning. Utan den hade dem spelat i Åstorp idag.
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Den minst lika pinsamma uterinken är nu stängd igen. Antar att det var därför allmänheten gick in i ladan. Uterinken är en sån j-a flopp att man saknar ord, snacka om att kasta pengarna i sjön eller rättare sagt poolen.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Det pinsamma är att inte Lakers ledning har koll på när det är allmänhetens åkning.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Zolen
Forumentusiast

Post by Zolen »

Det är pinsamt, men mer pinsamt är att spelarna får ledigt i 9 dagar, vem har så långa juluppehåll?? Inte jag i alla fall. De går in i ett ruskigt viktigt läge nu, katastrof att ha träningsfritt så länge. Hoppas de lär sig något av detta till nästa säsong. Tror att Lakers kan glömma Topp 7 också tyvärr :(
Brallan
Forumamatör

Post by Brallan »

Zolen wrote:Det är pinsamt, men mer pinsamt är att spelarna får ledigt i 9 dagar, vem har så långa juluppehåll?? Inte jag i alla fall. De går in i ett ruskigt viktigt läge nu, katastrof att ha träningsfritt så länge. Hoppas de lär sig något av detta till nästa säsong. Tror att Lakers kan glömma Topp 7 också tyvärr :(
Ja tyvärr har du nog rätt.
Jag som trodde så jäkla mycket på laget efter den fina starten.
Men nu börjar det bli lite väl mycket.

Sen har jag bara en sak att säga till denna jävla kommunen. Hur fan kan ni säga att ni är en idrottskommun när alla anläggningar just nu är under all kritik.
Lakers och Öster behöver varandra!
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Zolen wrote:Det är pinsamt, men mer pinsamt är att spelarna får ledigt i 9 dagar, vem har så långa juluppehåll?? Inte jag i alla fall. De går in i ett ruskigt viktigt läge nu, katastrof att ha träningsfritt så länge. Hoppas de lär sig något av detta till nästa säsong. Tror att Lakers kan glömma Topp 7 också tyvärr :(
Hade vi vunnit så hade du vridigt det åt det andra hållet å sagt!Det gjorde susen att spelarna fick 9 lediga dar!!!!!!
Vad jag tycker är riktigt pinsamt är!Ni hittar fan mig allting att gnälla på när det inte går lakers väg...............men när det går bra då är det inte hälften så mycket positiva saker som belyses.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

håller med dig aryd lakej. Så som vissa snackar och kommer med dåliga kommentarer verkar de som vi är sist iallsvenskan.
Vi ligger 7 poäng från 4an med 2 matcher mindre spelade.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Brallan
Forumamatör

Post by Brallan »

Lakersfan_03 wrote: Vi ligger 7 poäng från 4an med 2 matcher mindre spelade.
Det är det som kan rädda allt ihop.
Förlåt om jag misströstade nyss men det lugnar sig med ett par nyårsraketer.
07 mot nya järva mål.
Lakers och Öster behöver varandra!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, man kan se det på många olika sätt, själv struntar jag fullständigt i poängen just nu, för det är att hitta tillbaka till det spelet som en gång faktiskt fanns. Det hjälper liksom inte att bara räkna poäng hit och dit.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

du har rätt räven men vi tappade verkligen allt när steve skadades , tro det eller ej
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det håller jag fullständigt med om Lakersfan_03, även om det känns lite märkligt att laget står och faller mer eller mindre pladask när en spelare blir skadad. Sånt ska ju inte få ske egentligen. Men fram till hans skada så spelade laget som en gud.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

så som lakers spelade trodde jag absolut på topp 3 och jämför man dåtiden med nutiden så är det klart att det är stor skillnad och det ibland låter som vi ligger sist. Just därför vet jag att vi kan ännu bättre och ligga ännu högre upp , det kommer förr eller senare men glöm inte för bövelen bort att lakers även behöver oss nu i motgång mer än i medgång. Det är i motgång det är svårast att stötta men det är då det behövs , i medgång kan alla sjunga och vara glada.
Nu räddar vi dom

Ni som tvekar på nybro borta anmäl er genast ja lovar ni ångrar er ej.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det har du rätt i, för idag var tystnaden total på läktaren, i alla fall från vår sida.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ja folk drar från klacken folk slutar trumma , folk vill inte trumma folk slutar sjunga , visst var de bedrövligt men vi har inte heller haft en godkänd hemmamatch från läktaren på ett par matcher.
Vi kan bättre. Det visar vi i nybro
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag får hoppas att ni gör det, själv blir jag hemma och hjälper till inför Nyårsförberedelserna och det blev populärt när jag sa det här hemma.
Zolen
Forumentusiast

Post by Zolen »

Åryd Lakej wrote:
Hade vi vunnit så hade du vridigt det åt det andra hållet å sagt!Det gjorde susen att spelarna fick 9 lediga dar!!!!!!
Vad jag tycker är riktigt pinsamt är!Ni hittar fan mig allting att gnälla på när det inte går lakers väg...............men när det går bra då är det inte hälften så mycket positiva saker som belyses.
Du får tycka precis som du vill. Jag anser bara att 9 dagars ledighet är alldeles för länge när det är så pass viktigt som det är nu. Dessutom hade Lakers ett drömläge att klättra i tabellen när de hade spelat 2 och 3 matcher minder än de flesta lagen. Vi har fått in Ville, Ström, Carlsson och Coby, relativt sent under säsongen, de borta träna och spela in dem i en given femma istället kan jag tycka. Jag är sällan negativ, i stort sett första gången denna säsongen, så tar inte riktigt åt mig av ditt svar på mitt inlägg.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Nä det behöver du inte!Det var inte att dom var lediga 9 dar som jag som jag belyste...utan att vi hittar så mycket negativa saker mens vi knappt belyser dom positiva när det går bra....
Självklart ska dom ha kritik när dom spelar dåligt,samtidigt ska dom ha beröm när det går bra.
Just nu behöver dom oss suportrar som mest...inte när det flyter på!
maed
Forumamatör

Post by maed »

Men ni spelar ju som om det vore allmän åkning :roflol:
RÖGLE BK 75 ÅR
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

maed wrote:Men ni spelar ju som om det vore allmän åkning :roflol:
Hur spelar då vi när vi torskar lite då o då mot dem?
maed
Forumamatör

Post by maed »

Mygel wrote:
maed wrote:Men ni spelar ju som om det vore allmän åkning :roflol:
Hur spelar då vi när vi torskar lite då o då mot dem?
Alla lag även Rögle gör dåliga matcher.....
RÖGLE BK 75 ÅR
Post Reply