NY HALL

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

NY HALL

Inlägg av Lakersfan_03 »

Så skönt att vi kommer få en ''ny'' renoverad hall , Lakejerna sin bästa säsong på Kortsidan ?.
- SJÄLVKLART
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inlägg av Linkan »

Det kommer att låta mer än någonsin.... :wink:
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Ja det kommer bli ruggigt bra tryck , och Premiärmatchen lär det väl bli ett fullsatt lakerdome :D. Och då jävlar drar lakejerna igång på allvar ;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
snuggles
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av snuggles »

En fråga bara...var kommer bortasektionen vara och hur stor kommer den att va? Ha det/
Comis Et Fortis
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

snuggles skrev:En fråga bara...var kommer bortasektionen vara och hur stor kommer den att va? Ha det/

Finns nog bara en sida som är tänkbar..andra kortsidan vid resultattavlan.
snuggles
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av snuggles »

Niles skrev:
snuggles skrev:En fråga bara...var kommer bortasektionen vara och hur stor kommer den att va? Ha det/

Finns nog bara en sida som är tänkbar..andra kortsidan vid resultattavlan.

ok, tackar...
Comis Et Fortis
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Någon som vet exakt hur mycket kortsidan som lakejerna ska va på rymmer ??
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Hela kortsidan rymmer drygt 800 pers om jag inte missminner mig fel!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Japp, ca 800 personer i dagsläget.
Sen vet jag att det diskuterats att eventuellt lägga till 3-4 rader längst bak på den läktaren och på så sätt få till ett par hundra platser till.
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Japp Per, läktaren skall hela vägen upp till väggen är det tänkt!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inlägg av Snoken »

Vore ju bra om de kunde köra lite högre trappsteg när de ändå är igång så att även långa, ståtliga snubbar som jag får plats... 8)
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Snoken skrev:Vore ju bra om de kunde köra lite högre trappsteg när de ändå är igång så att även långa, ståtliga snubbar som jag får plats... 8)

Får plats får väl Du och jag Snoken som är långa ,men vi skymmer de som är mindre bemedlade , så gärna högre trappsteg för mej också.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Snoken skrev:Vore ju bra om de kunde köra lite högre trappsteg när de ändå är igång så att även långa, ståtliga snubbar som jag får plats... 8)

Håller med, men det kommer det varken finnas tid, pengar eller resurser för att göra. Tyvärr kommer du inte ha mkt att välja på kommande säsong eftersom "sargplatserna" lär försvinna.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inlägg av Coffe #800 »

vart e det tänkt att borta sektionen ska vaa ??
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per_växjö »

Ska inte borta sektionen vara på andra kortsidan?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inlägg av Coffe #800 »

jo men det skulle inte vara så säkert för spelarna när dom ska till omklädningsrummen då...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per_växjö »

Men vi stog ju där i Nyköping?
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inlägg av Coffe #800 »

sannt men ändå...
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

om vi skulle få hela kortsidan , då skulle de väl ta bort ''apburen'' ??
Användarvisningsbild
shjon_fan88
Forumamatör

Inlägg av shjon_fan88 »

Lakersfan_03 skrev:om vi skulle få hela kortsidan , då skulle de väl ta bort ''apburen'' ??

Det tycker jag med att dom borde göra.
Och att bortasektionen vid spelaringången vore inte säkert när vi möter lag som Rögle tex
Vad finns det för kultur mer än Hockey i växjö?????????
Svar ingen alls.........

[img]http://espn.go.com/i/nhl/profiles/players/0726.jpg[/img]
Finns det någon större?
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inlägg av GS »

shjon_fan88 skrev:
Lakersfan_03 skrev:om vi skulle få hela kortsidan , då skulle de väl ta bort ''apburen'' ??

Och att bortasektionen vid spelaringången vore inte säkert när vi möter lag som Rögle tex

Om jag inte läst fel så kommer man i ombyggnaden också flytta spelaringången till annan plats än var den är i dag.

Sedan så kan jag inte se varför t.ex. Röglesupporters skulle utgöra en större fara än några andra, visst de har fått en stämpel på sig sedan tidigare och den får dom tyvärr dras med fortfarande verkar det som men allvarligt talat kan någon ge ett exempel på några "kravaller" när dom gästat våran hall mer än att dom är många (bra kassaklirr för oss) skapar en bra stämning i hallen tillsammans med Lakejerna och gör som vi, dom stöttar sitt lag.

Då vill jag påstå att det var mer stökigt när vi i play-off spelade mot Nyköping och det for omkring små fjuninga fjortisar och med megafon och dyl. försökte provosera lakejerna och tuffheten med att ha med bengaliska eldar in i hallen.

Och det begriper väl vem som helst att man ej har kvar apburen om tanken är att placera hemmaklacken på den kortsida där apburen idag är placerad, skulle tänka mig att polisen har lite åsikter på vad hemma o bortaklacken skall vara placerade.
dolitle
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av dolitle »

Ja, den flyttas dit bortaklacken står.
Den fyller ju ingen funktion vid oss.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Användarvisningsbild
shjon_fan88
Forumamatör

Inlägg av shjon_fan88 »

GS skrev:
shjon_fan88 skrev:

Om jag inte läst fel så kommer man i ombyggnaden också flytta spelaringången till annan plats än var den är i dag.

Sedan så kan jag inte se varför t.ex. Röglesupporters skulle utgöra en större fara än några andra, visst de har fått en stämpel på sig sedan tidigare och den får dom tyvärr dras med fortfarande verkar det som men allvarligt talat kan någon ge ett exempel på några "kravaller" när dom gästat våran hall mer än att dom är många (bra kassaklirr för oss) skapar en bra stämning i hallen tillsammans med Lakejerna och gör som vi, dom stöttar sitt lag.

Då vill jag påstå att det var mer stökigt när vi i play-off spelade mot Nyköping och det for omkring små fjuninga fjortisar och med megafon och dyl. försökte provosera lakejerna och tuffheten med att ha med bengaliska eldar in i hallen.

Och det begriper väl vem som helst att man ej har kvar apburen om tanken är att placera hemmaklacken på den kortsida där apburen idag är placerad, skulle tänka mig att polisen har lite åsikter på vad hemma o bortaklacken skall vara placerade.

Det kan stämma det du säger om klackerna.
Jag gav bara Rögle som ett exempel, inget illa menat men dom har ju sin stämpel och bara för att dom inte gjkort något hittils så måste nån gång vara den första eller hur?
Vad finns det för kultur mer än Hockey i växjö?????????
Svar ingen alls.........

[img]http://espn.go.com/i/nhl/profiles/players/0726.jpg[/img]
Finns det någon större?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Ja det låter fint om Lakejerna äntligen får den kortsidan och det bästa vore ju om bortasektionen var på andra sidan.
Någon som vatt i lakerdome och sett va de är dom har gjort hittils ? - Eller är det bara sittplats som är bortskruvade ?
majjen
Forumproffs

Inlägg av majjen »

Ung. halva "sittplatssidan" demonterad!
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per_växjö »

majjen skrev:Ung. halva "sittplatssidan" demonterad!

Skulle ju vara roligt om någon åkte upp och tog några kort så man får se hur det går.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Per_växjö skrev:
majjen skrev:Ung. halva "sittplatssidan" demonterad!

Skulle ju vara roligt om någon åkte upp och tog några kort så man får se hur det går.

Jag tror att Du får gärna ta kort...,det som betondes på årsmötet att stör inte något som är i arbete ,detta kan betyda stopp i driften
Jag för min personliga del tror inte att det är klart till seriestartern.
Men detta är personlig uppfattning hoppas att jag har fel ,annars får uppleva ännu en gång hur den så kallade idrottskommunen behandlar de som behöver dem
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inlägg av Nyström han e kung i VLH! »

jag tror ju att dom kommer att "rama" in vänster sidan av andra kortsidan med galler. Så att det blir en riktig ap bur :twisted:
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Jag hoppas verkligen att hallen blir klar tills seriepremiären , vi möter IKO som det ser ut just nu och det kan väl inte bli bättre premiärmatch på hemmaplan ? ett derby och en ny hall , finns bara ett svar på den frågan
FULLSATT LAKERDOME och ett sjuhelvetets tryck från lakejerna.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Att det kommer att bli fullt på ståplats, det råder det ingen tvekan om, men hur det blir på sittplats med dubbelt så många sittplatser minst sagt, det låter jag vara osagt, det gapade ju en hel del tomt på sittplats redan gångna säsongen. För en familj kostar det att sitta på sittplats, det kan ju gå på 480 kr för fyra, jag vet inte om det är billigare för barn att sitta där.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Jo på ståplats så lär det bli fullt , men som du säger det är dubbelt på sittplats nu , förra årets sittplatspublik var väl inte så bra , de har varit bättre , Som när vi premiärspelade i allsvenskan.
'' SVERGIES BÄSTA SITTPLATS JA VI HAR SVERIGES BÄSTA SITTPLATS'' , Hoppas sittplats är värda att höra den ramsan igen.!.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jo, sittplats har varit bra på att hålla igång, men då får det inte bli för glest bara. Trots allt så finns det personer på sittplats som man ibland undrar över om de överhuvudtaget lever, eller har blivit ditskjutsade av närmaste begravningsbyrå.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inlägg av Åryd Lakej »

:D :D :D Ja du men det finns sådana på ståplats osså å än värre dom som inte annat än kan skrika sex relaterade ord mot spelarna å inte kan säga ett enda ord om att dom gör ngt bra,,,så man undrar hur dom har det hemma!!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Åryd Lakej: Jo, det har du rätt i, människan är en komplicerad varelse, jag förstår inte att man kan gå på idrott och inte visa känslor, man behöver ju inte hänga över plexit och skrika i med och motgång, men ändå vara med och visa lite engagemang.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Jo men kanske kommer den nyrenoverade hallen att locka till sig mer folk än vanligt , nog är det det som är tänkt och kanske kan vi höja publiksnittet till över 3000 , får hoppas Lakers presterar bra hockey , ligger vi i topp 5 så tror jag vi har en bra publik , däremot om det går lite trögt och vi hamnar på nedre halvan så kan det komma att en hel del sviker :/.

Får lita på Jocke nu
Skriv svar