Jag vet

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Escargot
Forumamatör

Jag vet

Post by Escargot »

Den ene forwarden är Kevin Miller.

Hm, vad tusan ska en 39-åring här och göra? Vad är det för framtidssatsningar? Känns som om Åkesson bara gör dessa värvningar för att få publicitet. Miller lirar 6 mån, håvar in stålar och drar.

Det är ju bara att hoppas att den andre fw är nå't bättre.

Tänk om detär Podein och Miller, 37 resp 39 år gamla. :roll:
Det finns plats för två lag i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, vi får väl se imorgon. Jag hoppas dock att det inte är ett gammalt stolpskott, för de tillför knappast något. Men Åkesson har ju gått ut och sagt att så inte är fallet och det får man tro på.
Jones
Forumamatör

Re: Jag vet

Post by Jones »

Det kvittar ju vilken ålder spelaren har, det är ju det dom gör på isen som räknas. Rutin är aldrig fel. Sen har vi ett gäng unga killar i laget som kan/ska utvecklas för framtiden. Dom 2 st 6 månadsartisterna är här för att dra folk, publicitet, stärka laget och hjälpa oss att slåss om platserna i den nya Allsvenskan. Bara hoppas att vi klarar det.

Hoppas verkligen att du har rätt om att Podein är en av dom. Då blir den andra bara bonus.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Escargot wrote:Den ene forwarden är Kevin Miller.

Hm, vad tusan ska en 39-åring här och göra? Vad är det för framtidssatsningar? Känns som om Åkesson bara gör dessa värvningar för att få publicitet. Miller lirar 6 mån, håvar in stålar och drar.

Jag tror inte de behöver skämmas för sig någon av dem (om det nu är dem) när de kommer hit. Det är ju inte som att de värvas som långsiktiga lösningar och kvalitén på en 39-åring från NHL är nog helt okej om man jämför med standarden på övriga spelare i SHA... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

Escargot wrote:Den ene forwarden är Kevin Miller.

När det gäller den ena spelaren så är du ute och cyklar, skriv inte att du vet när du har helt fel.
Du ska vara positiv annars behöver du inte komma till hallen denna säsong.
Esselle
Forumentusiast

Post by Esselle »

Jag tror att det är Podein som kommer, sen att han har tagit med sig en kompis också... :lol:
Miller lirar 6 mån, håvar in stålar och drar.
Tror knappast vi talar om några ofantliga summor som han inte hade kunnat få någon annan stans i Europa.

Utav dem som var med i USAs VM lag 2003, tycker jag Miller är bäst, tycker inte åldern spelar någon roll, för vem det än är som kommer så är kontraktet på 6 månader, inte längre, och då tror jag Millers rutin skulle tillföra en hel del - hoppas på Kevin Miller! :D
~Ooh, des fouf!~
carl
Forumdemon

Post by carl »

Jag tror definitivt att det är Miller som kommer. Visst är han lite till åren, men han har stor rutin och kommer att bli en av Allsvenskans absolut bästa spelare.

Mycket bra värvning både för Lakers och för hela Allsvenskan. Det kommer bli en kul säsong 04/05 (dock lite tuffare för oss trojaner att behålla traditionen och ta poäng av er; men vi kommer försöka......... :wink: ).
Troja - laget i hjärtat
Escargot
Forumamatör

Post by Escargot »

Självklart kommer de att tillföra mycket, men om VLH i längden ska värva på detta viset så tar det stopp rätt snart. Inte konstigt att svensk hockey är på efterkälken, när klubbarna tar hit föredettingar istället för att satsa på juniorer.

Det kommer aldrig att hålla att bara värva ihop ett lag, det måste fyllas på underifrån, spelare som har klubben i hjärtat.
Det finns plats för två lag i Växjö
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

carl wrote:Jag tror definitivt att det är Miller som kommer. Visst är han lite till åren, men han har stor rutin och kommer att bli en av Allsvenskans absolut bästa spelare.

Mycket bra värvning både för Lakers och för hela Allsvenskan. Det kommer bli en kul säsong 04/05 (dock lite tuffare för oss trojaner att behålla traditionen och ta poäng av er; men vi kommer försöka......... :wink: ).
Ta nu och glöm Miller, ni är helt fel ute.
I morgon får ni reda på vilka det är.
Va positiv
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Miller hade suttit som en riktig fläskläpp, och Podein som en riktig pungspark! :lol:

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Man kan knappt hålla sig till måndag...
..Hur-som-helst lär INGEN bli besviken!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Vart lirar Kevin Miller i dagsläget/senast?
Jag finner honom varken i Detroit´s eller HC Davos laguppställningar.
På Davos står det;
"Geb. Datum: 02.09.1965
Spielte beim HCD von 2000 bis 2003
HCD Statistik: Spiele 140 - Tore 74 - Assist 73 - Punkte 147 - Strafminuten 183
Schweizermeister mit HCD 2002"

/T5!!
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

c70t5 wrote:Vart lirar Kevin Miller i dagsläget/senast?
Jag finner honom varken i Detroit´s eller HC Davos laguppställningar.
På Davos står det;
"Geb. Datum: 02.09.1965
Spielte beim HCD von 2000 bis 2003
HCD Statistik: Spiele 140 - Tore 74 - Assist 73 - Punkte 147 - Strafminuten 183
Schweizermeister mit HCD 2002"

/T5!!
Kolla AHL-laget Grand-Rapids Griffin (tror de heter så).
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Tackar, nu hittade jag :wink:
Fjärde bästa poängplockare i laget.
http://www.theahl.com/AHLStatistics0304 ... apids.html
http://www.grgriffins.com

/T5!!
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

c70t5 wrote:Tackar, nu hittade jag :wink:
Fjärde bästa poängplockare i laget.
http://www.theahl.com/AHLStatistics0304 ... apids.html
http://www.grgriffins.com

/T5!!
Jag trodde ni läste det jag skrev att det inte är Miller utan en helt annan spelare.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jo, hur ska man kunnat missa det, du har skrivit det femtielva ggr nu, bra, ok. :wink:
Men för den sakens skull så måste man väl få kunna nämna andra namn, och kolla upp statistik, oberoende på om det är denne som skall ansluta till laget eller inte.

/T5!!
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

c70t5 wrote:Jo, hur ska man kunnat missa det, du har skrivit det femtielva ggr nu, bra, ok. :wink:
Men för den sakens skull så måste man väl få kunna nämna andra namn, och kolla upp statistik, oberoende på om det är denne som skall ansluta till laget eller inte.

/T5!!
Lugn och fin nu
Frasse
Forumentusiast

Post by Frasse »

Vad handlar denna tråd om?....Jag bara undrar :?: :?:
Hesa Fredrik
Forumamatör

Post by Hesa Fredrik »

Det är till och med så att en annan längtar till imorgon kväll. Jag är något avundsjuk på er som har något att spekulera om. Eftersom Nybro har spikat sin trupp så är ju den roliga silly season över för Nybros del.
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Escargot wrote:Självklart kommer de att tillföra mycket, men om VLH i längden ska värva på detta viset så tar det stopp rätt snart. Inte konstigt att svensk hockey är på efterkälken, när klubbarna tar hit föredettingar istället för att satsa på juniorer.

Det kommer aldrig att hålla att bara värva ihop ett lag, det måste fyllas på underifrån, spelare som har klubben i hjärtat.
Last edited by Supporter on 2 August 2004, 08:26, edited 1 time in total.
Supporter
Inaktiverad användare

Re: Håller med dig fullständigt..

Post by Supporter »

Supporter wrote:
Escargot wrote:Självklart kommer de att tillföra mycket, men om VLH i längden ska värva på detta viset så tar det stopp rätt snart. Inte konstigt att svensk hockey är på efterkälken, när klubbarna tar hit föredettingar istället för att satsa på juniorer.

Håller med dig fullständigt! Möjligt att de här herrarna från USA kan dra sitt strå till stacken, å ta oss till Elitserien. Men sen då? De här är inga evighetsmaskiner, om de nu har närmat sig 40-strecket. Men vad händer sen? Självklart e det underhållande med stjärnor å profiler, som kan generera både pengar till föreningen å skönlir för publiken. Verkligen kul att Lakers vågar "krydda" laget som de gör i form av NHL-förstärkningar, inget ont om det. Får man vara lite ironisk, så vad säger ni? Vill vi ha ett nytt Chelsea framöver? I så fall får vi ALDRIG fram ungdomarna å talangerna. Satsningarna är skyhöga, samtidigt som man knappast kan ha lägre målsättningar än fjolsäsogen. Lyft fram de unga talangerna/juniorerna, så de får härda sig bland de stora å känna på hetluften..sakta men säkert! Vet att man tagit upp några juniorer till A-laget inför den här säsongen, men hur villiga är man att sätta dem i spel? De lär knappast bli lättare när det värvas från NHL....
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Enligt radiosporten är det Podin och Miller som är aktuella.....
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Är det så, ja då är det ju helt förbannade underbart!!!
Miller = 681 NHL matcher!! :shocked:
Hoppas, hoppas, hoppas...

/T5!! :wink:
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Nu är det bara drygt 3 timmar kvar tills vi får veta vilka de är som ska komma till Lakers....ikväll kommer jag få rysningar i hela kroppen.... :lol:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det känns svettigt, så svettigt att jag inte orkar bemöta belackarna idag. Oavsett vilka det är så är jag säker på att de kommer att tillföra mycket hockeykunnande till laget. 4 timmar kvar... :shocked: :headbang:
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

c70t5 wrote:Är det så, ja då är det ju helt förbannade underbart!!!
Miller = 681 NHL matcher!! :shocked:
Hoppas, hoppas, hoppas...

/T5!! :wink:
Glöm Miller, helt fel!!!!
Bli inte sur nu
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

hehe.. :oops:

/T5!! :lol:
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

c70t5 wrote:hehe.. :oops:

/T5!! :lol:
Du kommer inte att bli besviken, kanske inte så känd men det blir en kanonkille ändå.
blueshark
Forumamatör

Post by blueshark »

Om Radiosporten inte med säkerhet vet är det oerhört klumpigt av dem att gå ut och säga något då.

Jag skulle bli förvånad om de har fel.
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

blueshark wrote:Om Radiosporten inte med säkerhet vet är det oerhört klumpigt av dem att gå ut och säga något då.

Jag skulle bli förvånad om de har fel.
Vänta och se!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hehehe...du måste förstå att det spekuleras hej vilt. Du kanske vet vilka det är, radiospoten också, han som startade tråden visste och jag har hört från "säkra" källor att det är en ryss och en svensk. En sak har jag lärt mig och det är att det kan ske saker med otrolig kort varsel och speed. Det som såg säkert ut 15 minuter sedan kan bli något helt annat.

De som är i ishallen 18.00 idag kommer att få förstahandsbesked. Missa inte detta!
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Det känns ungefär som om det skulle vara en viktig match som man ska gå på...... :P Gud va svettigt....första dagen på jobbet och så detta.. 8O
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Hockeydoktorn
Forumamatör

Post by Hockeydoktorn »

Lyssna på HOCKEYDOKTORN:

Åkessons ena val:

Brad Defauw
Lowell Lock Monsters AHL
born-77 USA
height 6´3 weight 210
winger
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

Klart med nyförvärv från USA till Växjö Lakers
Shjon Podein och Brad DeFauw förstärker hockeylaget Växjö Lakers under den kommande säsongen.

http://www.sr.se/cgi-bin/kronoberg/nyhe ... kel=451757

På måndagen blev det klart vilka de två före detta NHL-spelare är, som Växjö Lakers har värvat inför den kommande säsongen.

Inte helt oväntat är den ena av dem Shjon Podein, som även förra säsongen spelade med Växjö Lakers.

Det andra nyförvärvet är Brad DeFauw, en forward som kommer från Minnesota precis som Shjon Podein.

Att Växjö Lakers lyckats värva två före detta NHL-spelare har varit klart i flera dagar, men namnen på de nya spelarna avslöjades först vid en presskonferens på måndagseftermiddagen.
challe_berglund
Forumproffs

Post by challe_berglund »

Hmm, vad ska man tycka om det?

Tycker det är gytt att Shjon är tillbaka. Brad DeFauw vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om...
Åk skridskor luajävel!
Post Reply