Hm, vad tusan ska en 39-åring här och göra? Vad är det för framtidssatsningar? Känns som om Åkesson bara gör dessa värvningar för att få publicitet. Miller lirar 6 mån, håvar in stålar och drar.
Det är ju bara att hoppas att den andre fw är nå't bättre.
Tänk om detär Podein och Miller, 37 resp 39 år gamla.
Ja, vi får väl se imorgon. Jag hoppas dock att det inte är ett gammalt stolpskott, för de tillför knappast något. Men Åkesson har ju gått ut och sagt att så inte är fallet och det får man tro på.
Det kvittar ju vilken ålder spelaren har, det är ju det dom gör på isen som räknas. Rutin är aldrig fel. Sen har vi ett gäng unga killar i laget som kan/ska utvecklas för framtiden. Dom 2 st 6 månadsartisterna är här för att dra folk, publicitet, stärka laget och hjälpa oss att slåss om platserna i den nya Allsvenskan. Bara hoppas att vi klarar det.
Hoppas verkligen att du har rätt om att Podein är en av dom. Då blir den andra bara bonus.
Hm, vad tusan ska en 39-åring här och göra? Vad är det för framtidssatsningar? Känns som om Åkesson bara gör dessa värvningar för att få publicitet. Miller lirar 6 mån, håvar in stålar och drar.
Jag tror inte de behöver skämmas för sig någon av dem (om det nu är dem) när de kommer hit. Det är ju inte som att de värvas som långsiktiga lösningar och kvalitén på en 39-åring från NHL är nog helt okej om man jämför med standarden på övriga spelare i SHA...
När det gäller den ena spelaren så är du ute och cyklar, skriv inte att du vet när du har helt fel.
Du ska vara positiv annars behöver du inte komma till hallen denna säsong.
Jag tror att det är Podein som kommer, sen att han har tagit med sig en kompis också...
Miller lirar 6 mån, håvar in stålar och drar.
Tror knappast vi talar om några ofantliga summor som han inte hade kunnat få någon annan stans i Europa.
Utav dem som var med i USAs VM lag 2003, tycker jag Miller är bäst, tycker inte åldern spelar någon roll, för vem det än är som kommer så är kontraktet på 6 månader, inte längre, och då tror jag Millers rutin skulle tillföra en hel del - hoppas på Kevin Miller!
Jag tror definitivt att det är Miller som kommer. Visst är han lite till åren, men han har stor rutin och kommer att bli en av Allsvenskans absolut bästa spelare.
Mycket bra värvning både för Lakers och för hela Allsvenskan. Det kommer bli en kul säsong 04/05 (dock lite tuffare för oss trojaner att behålla traditionen och ta poäng av er; men vi kommer försöka......... ).
Självklart kommer de att tillföra mycket, men om VLH i längden ska värva på detta viset så tar det stopp rätt snart. Inte konstigt att svensk hockey är på efterkälken, när klubbarna tar hit föredettingar istället för att satsa på juniorer.
Det kommer aldrig att hålla att bara värva ihop ett lag, det måste fyllas på underifrån, spelare som har klubben i hjärtat.
carl wrote:Jag tror definitivt att det är Miller som kommer. Visst är han lite till åren, men han har stor rutin och kommer att bli en av Allsvenskans absolut bästa spelare.
Mycket bra värvning både för Lakers och för hela Allsvenskan. Det kommer bli en kul säsong 04/05 (dock lite tuffare för oss trojaner att behålla traditionen och ta poäng av er; men vi kommer försöka......... ).
Ta nu och glöm Miller, ni är helt fel ute.
I morgon får ni reda på vilka det är.
Va positiv
Vart lirar Kevin Miller i dagsläget/senast?
Jag finner honom varken i Detroit´s eller HC Davos laguppställningar.
På Davos står det;
"Geb. Datum: 02.09.1965 Spielte beim HCD von 2000 bis 2003
HCD Statistik: Spiele 140 - Tore 74 - Assist 73 - Punkte 147 - Strafminuten 183
Schweizermeister mit HCD 2002"
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
c70t5 wrote:Vart lirar Kevin Miller i dagsläget/senast?
Jag finner honom varken i Detroit´s eller HC Davos laguppställningar.
På Davos står det;
"Geb. Datum: 02.09.1965 Spielte beim HCD von 2000 bis 2003
HCD Statistik: Spiele 140 - Tore 74 - Assist 73 - Punkte 147 - Strafminuten 183
Schweizermeister mit HCD 2002"
/T5!!
Kolla AHL-laget Grand-Rapids Griffin (tror de heter så).
Jo, hur ska man kunnat missa det, du har skrivit det femtielva ggr nu, bra, ok.
Men för den sakens skull så måste man väl få kunna nämna andra namn, och kolla upp statistik, oberoende på om det är denne som skall ansluta till laget eller inte.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
c70t5 wrote:Jo, hur ska man kunnat missa det, du har skrivit det femtielva ggr nu, bra, ok.
Men för den sakens skull så måste man väl få kunna nämna andra namn, och kolla upp statistik, oberoende på om det är denne som skall ansluta till laget eller inte.
Det är till och med så att en annan längtar till imorgon kväll. Jag är något avundsjuk på er som har något att spekulera om. Eftersom Nybro har spikat sin trupp så är ju den roliga silly season över för Nybros del.
Escargot wrote:Självklart kommer de att tillföra mycket, men om VLH i längden ska värva på detta viset så tar det stopp rätt snart. Inte konstigt att svensk hockey är på efterkälken, när klubbarna tar hit föredettingar istället för att satsa på juniorer.
Det kommer aldrig att hålla att bara värva ihop ett lag, det måste fyllas på underifrån, spelare som har klubben i hjärtat.
Last edited by Supporter on 2 August 2004, 08:26, edited 1 time in total.
Escargot wrote:Självklart kommer de att tillföra mycket, men om VLH i längden ska värva på detta viset så tar det stopp rätt snart. Inte konstigt att svensk hockey är på efterkälken, när klubbarna tar hit föredettingar istället för att satsa på juniorer.
Håller med dig fullständigt! Möjligt att de här herrarna från USA kan dra sitt strå till stacken, å ta oss till Elitserien. Men sen då? De här är inga evighetsmaskiner, om de nu har närmat sig 40-strecket. Men vad händer sen? Självklart e det underhållande med stjärnor å profiler, som kan generera både pengar till föreningen å skönlir för publiken. Verkligen kul att Lakers vågar "krydda" laget som de gör i form av NHL-förstärkningar, inget ont om det. Får man vara lite ironisk, så vad säger ni? Vill vi ha ett nytt Chelsea framöver? I så fall får vi ALDRIG fram ungdomarna å talangerna. Satsningarna är skyhöga, samtidigt som man knappast kan ha lägre målsättningar än fjolsäsogen. Lyft fram de unga talangerna/juniorerna, så de får härda sig bland de stora å känna på hetluften..sakta men säkert! Vet att man tagit upp några juniorer till A-laget inför den här säsongen, men hur villiga är man att sätta dem i spel? De lär knappast bli lättare när det värvas från NHL....
Det känns svettigt, så svettigt att jag inte orkar bemöta belackarna idag. Oavsett vilka det är så är jag säker på att de kommer att tillföra mycket hockeykunnande till laget. 4 timmar kvar...
Hehehe...du måste förstå att det spekuleras hej vilt. Du kanske vet vilka det är, radiospoten också, han som startade tråden visste och jag har hört från "säkra" källor att det är en ryss och en svensk. En sak har jag lärt mig och det är att det kan ske saker med otrolig kort varsel och speed. Det som såg säkert ut 15 minuter sedan kan bli något helt annat.
De som är i ishallen 18.00 idag kommer att få förstahandsbesked. Missa inte detta!
På måndagen blev det klart vilka de två före detta NHL-spelare är, som Växjö Lakers har värvat inför den kommande säsongen.
Inte helt oväntat är den ena av dem Shjon Podein, som även förra säsongen spelade med Växjö Lakers.
Det andra nyförvärvet är Brad DeFauw, en forward som kommer från Minnesota precis som Shjon Podein.
Att Växjö Lakers lyckats värva två före detta NHL-spelare har varit klart i flera dagar, men namnen på de nya spelarna avslöjades först vid en presskonferens på måndagseftermiddagen.