Snacka om hockeyhelg i ljungby

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
erok
c/o LL´s Forum

Snacka om hockeyhelg i ljungby

Post by erok »

Synd att inte Lakers var med. Men detta kanske är nått Lakers sträva efter att deras cup ska se ut i framtiden.

http://www.troja-ljungby.com/junior/int ... pelschema/
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Du ser att det är J-lag va?
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vist ser jag det serra. en stor del av sveriges hockeyns framtidslöften visas upp med mängder av matcher denna helg. Fortfarande synd att inte växjös ungdommar är med i cupen
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Du kan väl fixa en supercup erok.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

hur stor chans finns det att få hit ungdomskamper,j20-tre kronor skulle dra folk..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Niles wrote:Du kan väl fixa en supercup erok.
Nja finns nog mer kvalifiserat folk i Växjö som kan slå troja på fingrana att skapa nått ordentligt i växjö. Vi ska bli ett ES lag enligt egna utsagor från styrelsen då måste väl Lakers visa upp mer för publiken än vad nu är? Vist kanon med Karloskarcup men som Malul skrev. Varför inte J-20 tre kronor framöver å förhoppningsvis med en eller ett par lakersspelare.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Trojas J-Cup är gammal och numer Klassisk med mycket Bra Hockey, Svenska ElitLag som samsas i Ljungby, mycket sevärd.

Troja nu som SuperElitLag, men har även innan gjort bra matcher mot ToppKlubbarna. Lakers bör satsa på att i år toppa Sin serie för att nästa år kanske få en inbjudan.

Laker SK JuniorAcademy i SuperElit :whistle:
In Hinkum Veritas
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Om Lakers ska anordnar en sådan j-20 cup av den klassen får man nog se till och höja sig ett par snäpp själva...

Få se om Troja kan försvara andra platsen från i fjol ! :P
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Ni kom sist!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Snopet för föreningen med sååå bra juniorer. :oops:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Säga vad man vill om mylittleponies, men de agerar DIREKT efter fiaskot i helgen. Becze Tihamer blev Snus-Jerrys motdrag. Antagligen född i Ljungby då de bara har egna produkter...
tche
Forumamatör

Post by tche »

Grymt kul hockey med många framtida stjärnor.
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

röd-vit wrote:Om Lakers ska anordnar en sådan j-20 cup av den klassen får man nog se till och höja sig ett par snäpp själva...

Få se om Troja kan försvara andra platsen från i fjol ! :P
Blir nog svårt att upprepa föregående succé-säsong. Holmström och M Nilsson blir inte lätta att ersätta.
Hoppas Nilsson få spela mycket i A-laget, tror han redan i år kommer lura upp en och annan back på läktarn :eyecrazy:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Utan Vetenskapliga bevis, men med en snabb blick i Kristallkulan så är NU Lakers ikapp Länets stolta Kulturbärare vad gäller J-Hockey :!:

Värt ett trefaldigt leve för Clownverksamheten, Hip Hip Hurra x 3 8)
In Hinkum Veritas
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Slavik och ni andra från Troja, vad kan ni säga om Emil Wahlberg och Markus Karlsson som spelade i Troja förra året?

Mina gamla kompisar är lyriska över att speciellt Emil återvänder till Åseda :)
Evert!
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Varanen wrote:Säga vad man vill om mylittleponies, men de agerar DIREKT efter fiaskot i helgen. Becze Tihamer blev Snus-Jerrys motdrag. Antagligen född i Ljungby då de bara har egna produkter...
Taget från Hockeysverige.se:

Troja-Ljungby tycker jag ser klart svagare ut än under föregående säsonger. Inte så konstigt om man tittar på alla tunga förluster, bland annat 91-födda trion Oscar Fantenberg, Jens Holmström och trollgubben Markus Nilsson. Nu lär den sistnämnde, som är uppflyttad till A-laget, säkerligen göra en del J20-matcher, men ändå. Blev lite överraskad av att se en rumän i laguppställningen. Becze Tihamer, som han hette, var faktiskt en skaplig spelare. Hade hyfsat blick för spelet och högg framför motståndarmålet. Han var också lite smågrinig och ettrig, även om han sänktes av Rögles kortväxte back Robin Forslund vid ett tillfälle. Mer Troja-rapporter lär komma under säsongen, då jag säkerligen kommer se dem en del i J20. Blir att följa J20-hockeyn i Jönköping, Tingsryd och Ljungby för min del i vinter.

Där får du fakta om den nye rumänen och om Trojas lag...Laget är rekordungt och man har tappat många duktiga 89:or plus de tre gyllene 91:orna...
Som tur är verka hela standarden i södra serien vara sämre denna säsongen :P
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Manglaren wrote:Slavik och ni andra från Troja, vad kan ni säga om Emil Wahlberg och Markus Karlsson som spelade i Troja förra året?

Mina gamla kompisar är lyriska över att speciellt Emil återvänder till Åseda :)
Emil blev omskolad till back i Troja och skötte det mycket bra..Markus hade det lite tyngre och höll mest till i fjärdekedjan om jag inte missminner mig..
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Den nya rumänen är säkert bra. Skoj att även ni vågar värva utomsocknes nuförtiden, och jag lovar att jag inte ska kalla er köpelag för det. :wink:

Jag har konstant dåligt samvete för att jag inte ser fler j-matcher... :(
Post Reply