VAD ÄR DET FÖR STIL?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

furioso
Forumentusiast

VAD ÄR DET FÖR STIL?

Post by furioso »

Ringa till Kempe och sjukanmäla sig på morgonen innan en oerhört viktig match?
Kenny Jönsson sa i dagens match att ishockey är smärta. Bara för att man är lite febrig så kan man inte bara skita i att spela en match.
Okej om man har 42 grader, men att alla 3 samtidigt skulle ha feber låter
osannolikt, är feber plötsligt en sjukdom som smittar..

Hade Bobo Siemens varit tränare för Växjö Lakers så hade dessa herrar fått veta att de levat. Nej, det är för jefla mycket daltande med Lakers
spelare, de får gå på SPA, ringa å sjukanmäla sig så fort de känner lite smärta, har inga direkt höga krav från sin tränare etc.

Tror nog att de alla hade mått bra av lite högre krav och lite hårdare styrning från ledningen. Rögle är ett bra exempel där man har lyckats nå en andra plats i ligan med en coach som ställer krav, och kan ryta till när det behövs.
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

Hörde att dem hade varit ute på krogen igår. Vet inte om det stämmer men om det stämmer så tycker jag personligen att dem ska få böta dyra summor till supporter spelaren :wink:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Kan inte tro att det är så illa, som att de varit ute på krogrunda, kvällen innan match. Är det sant, så är de avstängda och då förstår jag varför Smp inte fårr info, samt att det inte nämndes ett ord om deras bortavaro på presskonferensen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

Kanske tog fel, nårra var ju ute i fredags iaf.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, jag utgår fran att du tagit himla fel, något annat är inte rimligt att tro.
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

Jag kan erkänna att jag tog fel :wink:
Charlamov
Forumterrorist

Re: VAD ÄR DET FÖR STIL?

Post by Charlamov »

furioso wrote:Ringa till Kempe och sjukanmäla sig på morgonen innan en oerhört viktig match?
Kenny Jönsson sa i dagens match att ishockey är smärta. Bara för att man är lite febrig så kan man inte bara skita i att spela en match.
Okej om man har 42 grader, men att alla 3 samtidigt skulle ha feber låter
osannolikt, är feber plötsligt en sjukdom som smittar..

Hade Bobo Siemens varit tränare för Växjö Lakers så hade dessa herrar fått veta att de levat. Nej, det är för jefla mycket daltande med Lakers
spelare, de får gå på SPA, ringa å sjukanmäla sig så fort de känner lite smärta, har inga direkt höga krav från sin tränare etc.

Tror nog att de alla hade mått bra av lite högre krav och lite hårdare styrning från ledningen. Rögle är ett bra exempel där man har lyckats nå en andra plats i ligan med en coach som ställer krav, och kan ryta till när det behövs.
E du knäpp eller bara okunnig??? Att spela med en smärtande fot kan på sin höjd innebära att man inte kan träna o spela på ett tag. Att spela med feber kan leda till hjärtmuskelinflammation med betydligt värre konsekvenser.

Skulle Augustin, Eriksson o Holmqvist varit ute o festat lördagskväll låter fullkomligt osannolikt. Tre seriösa spelare som inte direkt är kända för att vara festprissar. Konspirationsteorier modell Lagrell skulle vara damlandslagets egen lilla Pimp :?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Förvånar mig inte ett dugg om de var på krogrunda. Sen är det ju bara å ringa till Kempe å säga att man känner sig febrig dagen efter, Jo men klart att du inte kan spela då, du måste ju vara hemma å vila upp dig i en vecka minst.

Fattar inte denna tafatthet. Att inte Henrik Evertsson agerar på sånt här, det förvånar mig mycket. En spelare som Jonas Eriksson som redan kanske sitter löst inför nästa säsong gör ju inte saken bättre genom att gå ut å supa kvällen innan en oerhört viktig match.

När laget behöver dessa killar som mest, så sviker man, lägre lagmoral får man väl leta efter.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Men var ifrån har du fått dessa tankar eller idéer att det ligger till på det här sättet, det är ju helt otroligt.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

furioso wrote:Förvånar mig inte ett dugg om de var på krogrunda. Sen är det ju bara å ringa till Kempe å säga att man känner sig febrig dagen efter, Jo men klart att du inte kan spela då, du måste ju vara hemma å vila upp dig i en vecka minst.

Fattar inte denna tafatthet. Att inte Henrik Evertsson agerar på sånt här, det förvånar mig mycket. En spelare som Jonas Eriksson som redan kanske sitter löst inför nästa säsong gör ju inte saken bättre genom att gå ut å supa kvällen innan en oerhört viktig match.

När laget behöver dessa killar som mest, så sviker man, lägre lagmoral får man väl leta efter.
Fattar inte att du bara orkar!!!!Anklaga ngn för något du inte,som jag tror,du har ngn aning om.Har du frustations problem så för fan gå ut å slå på ngt trä eller dyligt....istället för att gå ut här å smutskasta :evil:
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Charlamov, det sista jag vill är att någon spelare skall åka på en skada, defentivt inte när det gäller hjärtat.

Men att alla 3 samtidigt har feber, låter osannolikt, hade man sagt att en haft en kraftig förkylning och 2 st feber så hade jag trott mer på det, men det lyckas inte övertyga mig om att 3 samtidigt skulle ha feber.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Att alla tre ha feber osannolikt?? Va det inte förra säsongen nån match då laget var på norrlandsturné då typ 7 spelare sjuknade in???! Dessutom är feber ingen sjukdom utan ett symptom...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Jag anklagar ingen, det var inte jag som sa att de varit på krogrunda.

Jag bara tycker att det hela låter osannolikt med feber.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det enda som är lite konstigt är att det inte gått ut info om varför de inte var med, det kan jag tycka, men längre än så spekulerar jag inte just nu.
Chav
Forumamatör

Post by Chav »

furioso wrote: Men att alla 3 samtidigt har feber, låter osannolikt, hade man sagt att en haft en kraftig förkylning och 2 st feber så hade jag trott mer på det, men det lyckas inte övertyga mig om att 3 samtidigt skulle ha feber.
Dom har väl smittat varandra på ett eller annat sätt :wink:
Matte
Forumamatör

Post by Matte »

furioso wrote:Jag anklagar ingen, det var inte jag som sa att de varit på krogrunda.

Jag bara tycker att det hela låter osannolikt med feber.
Feber är ju för tusan ingen sjukdom, utan ett försvar mot en infektion. Det låter väl inte helt otroligt att en spelade drabbats av en infektion och sedan smittat de två andra?
[url=http://nhsupport.egetforum.se/index.php][img]http://nhsupport.egetforum.se/images/nhsupport/files/sidhuvud.JPG[/img][/url]
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Räven wrote:Det enda som är lite konstigt är att det inte gått ut info om varför de inte var med, det kan jag tycka, men längre än så spekulerar jag inte just nu.
Nä precis Räven!Det blir bara en djävla lavin av det hela...När vi vet kan vi diskutera.
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Japp, vi får vänta och se. Kanske lyckas Smp få lite mer utförlig information om varför de inte var med idag.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Smp har uppdaterat, nu står det att de var febersjuka samtliga. Vid första tillfället stod att de inte visste var som var orsaken.
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

Min familj låg alla hemma i feber och influensa i helgen.
Lovar att det varken berodde på någon konspiration eller krogrunda.

På Trojas forum disskuteras det flitigt om Daniel Håkansson bröt nyckelbenet med flit för att få slappa och ha det skönt några veckor...

hallå!!!! :oops: :oops: :oops:
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Att spela med feber i kroppen vore rent dumdristigt och resulterar oftast i värre sjukdom på längre tid. De som tränar eller någon gång har tränat borde veta detta. Klokt att avstå denna match och kanske vara med i nästa. Istället för att spela och sedan vara borta 2 veckor i sjukdom.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Det är väl snarare konstigt om det endast hade varit en som var sjuk, så mycket tid som spelarna tillbringar med varandra. Från Smålandsposten:

"Vi måste vara extra noga med hur vi använder handdukar och vattenflaskor så att inte fler killar blir sjuka, säger en bekymrad Tomas Kempe."

Att låta dessa tre spelare spela kunde ha lett till katastrof.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Av allt jag läst på detta forumet var detta nog bland det dummaste.

Spela med feber?? Inte så smart.

Själv blir jag helt utslagen av bara någon grads feber. Alla är vi olika men jag skulle aldrig klara av att åka skridskor med feber i kroppen. Än mindre spela ishockey.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
puff
Forumdemon

Post by puff »

Ett synnerligen dumt inlägg som började denna tråden.
Inom det medicinska avråder man bestämt från träning eller match då man har en infektion i kroppen, särskilt då man har symtom som feber. Man skall alltså avstå från fysisk ansträngning. det finns ett flertal dokumenterade dödsfall på grund av detta. risken är hjärtmuskelinflammation, myocardit, pricecis som någon annan skrev.
vid en infektion är det inte heller ovanligt att flera drabbas. Det skulle inte förvåna mig om det också var några av spelarna på isen som är på väg att bli sjuka och därigenom inte kunde prestera för fullt.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Instämmer med föregående talare
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Instämmer också ..och sen komma med rykten om krogrundor utan att ha något belägg är allvarligt förtal !!!!!!!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Detta är fan en av de mest tragiska trådarna på länge :cry: ,skämmes furioso, skämmes bobba!!!

Det är nästan så att Kamelens inlägg är bättre, nästan asså....
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

vadå jag ? jag skrev att jag hade fel. Det var på fredagen dem hade varit ute.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Om dom varit ute och tagit en öl i fredags och du skriver det här på forumet så riskerar det att blåsas upp och bli detsamma som jordens jävla sjöslag.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Man upphör aldrig förvånas över vilka skittrådar som startas på detta forumet numera. Är det inte personpåhopp eller konspirationsteorier så är det dösnack med hugade provokatörer från grannklubbar. Och är dom inte här verkar en del göra sitt yttersta för att själva bjuda in till sandlådedebatt. Mamma mia..
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

-> Bobba och Furioso, tänk er för innan ni drar igång trådar som den här.
Jag hoppas att ni förstår vad ni anklagar vissa spelare för.
Ryktesspridning som den här kan ju skada spelarnas fortsatta karriär.
Återigen, Jag hoppas att ni förstår vad ni dragit igång. :evil:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

1. Jag har inte startat denna tråd. 2. Ja okej kanske var lite onödigt att skriva det om krogen, men jag hade hört att några hade varit ute.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Hört? Så du kan inte bekräfta det själv? Isf kan du väl lika väl skita i o ens nämna det?

Kan tilläggas att det finns två smileys som passar väldigt bra i denna tråden:
:asshole: och :wallbang:
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

Jag skrev att det var lite onödigt att jag drog upp det, då behöver inte du komma och säga det när jag redan sagt att det var onödigt att jag skrev det.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

-> Bobba, den förste som skrev något om krogrunda var du i andra inlägget i tråden. Stå för vad du skriver. :evil:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Locked