VAD ÄR DET FÖR STIL?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
VAD ÄR DET FÖR STIL?
Ringa till Kempe och sjukanmäla sig på morgonen innan en oerhört viktig match?
Kenny Jönsson sa i dagens match att ishockey är smärta. Bara för att man är lite febrig så kan man inte bara skita i att spela en match.
Okej om man har 42 grader, men att alla 3 samtidigt skulle ha feber låter
osannolikt, är feber plötsligt en sjukdom som smittar..
Hade Bobo Siemens varit tränare för Växjö Lakers så hade dessa herrar fått veta att de levat. Nej, det är för jefla mycket daltande med Lakers
spelare, de får gå på SPA, ringa å sjukanmäla sig så fort de känner lite smärta, har inga direkt höga krav från sin tränare etc.
Tror nog att de alla hade mått bra av lite högre krav och lite hårdare styrning från ledningen. Rögle är ett bra exempel där man har lyckats nå en andra plats i ligan med en coach som ställer krav, och kan ryta till när det behövs.
Kenny Jönsson sa i dagens match att ishockey är smärta. Bara för att man är lite febrig så kan man inte bara skita i att spela en match.
Hade Bobo Siemens varit tränare för Växjö Lakers så hade dessa herrar fått veta att de levat. Nej, det är för jefla mycket daltande med Lakers
spelare, de får gå på SPA, ringa å sjukanmäla sig så fort de känner lite smärta, har inga direkt höga krav från sin tränare etc.
Tror nog att de alla hade mått bra av lite högre krav och lite hårdare styrning från ledningen. Rögle är ett bra exempel där man har lyckats nå en andra plats i ligan med en coach som ställer krav, och kan ryta till när det behövs.
Re: VAD ÄR DET FÖR STIL?
E du knäpp eller bara okunnig??? Att spela med en smärtande fot kan på sin höjd innebära att man inte kan träna o spela på ett tag. Att spela med feber kan leda till hjärtmuskelinflammation med betydligt värre konsekvenser.furioso wrote:Ringa till Kempe och sjukanmäla sig på morgonen innan en oerhört viktig match?
Skulle Augustin, Eriksson o Holmqvist varit ute o festat lördagskväll låter fullkomligt osannolikt. Tre seriösa spelare som inte direkt är kända för att vara festprissar. Konspirationsteorier modell Lagrell skulle vara damlandslagets egen lilla Pimp

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Förvånar mig inte ett dugg om de var på krogrunda. Sen är det ju bara å ringa till Kempe å säga att man känner sig febrig dagen efter, Jo men klart att du inte kan spela då, du måste ju vara hemma å vila upp dig i en vecka minst.
Fattar inte denna tafatthet. Att inte Henrik Evertsson agerar på sånt här, det förvånar mig mycket. En spelare som Jonas Eriksson som redan kanske sitter löst inför nästa säsong gör ju inte saken bättre genom att gå ut å supa kvällen innan en oerhört viktig match.
När laget behöver dessa killar som mest, så sviker man, lägre lagmoral får man väl leta efter.
Fattar inte denna tafatthet. Att inte Henrik Evertsson agerar på sånt här, det förvånar mig mycket. En spelare som Jonas Eriksson som redan kanske sitter löst inför nästa säsong gör ju inte saken bättre genom att gå ut å supa kvällen innan en oerhört viktig match.
När laget behöver dessa killar som mest, så sviker man, lägre lagmoral får man väl leta efter.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Fattar inte att du bara orkar!!!!Anklaga ngn för något du inte,som jag tror,du har ngn aning om.Har du frustations problem så för fan gå ut å slå på ngt trä eller dyligt....istället för att gå ut här å smutskastafurioso wrote:Förvånar mig inte ett dugg om de var på krogrunda. Sen är det ju bara å ringa till Kempe å säga att man känner sig febrig dagen efter, Jo men klart att du inte kan spela då, du måste ju vara hemma å vila upp dig i en vecka minst.

Charlamov, det sista jag vill är att någon spelare skall åka på en skada, defentivt inte när det gäller hjärtat.
Men att alla 3 samtidigt har feber, låter osannolikt, hade man sagt att en haft en kraftig förkylning och 2 st feber så hade jag trott mer på det, men det lyckas inte övertyga mig om att 3 samtidigt skulle ha feber.
Men att alla 3 samtidigt har feber, låter osannolikt, hade man sagt att en haft en kraftig förkylning och 2 st feber så hade jag trott mer på det, men det lyckas inte övertyga mig om att 3 samtidigt skulle ha feber.
Feber är ju för tusan ingen sjukdom, utan ett försvar mot en infektion. Det låter väl inte helt otroligt att en spelade drabbats av en infektion och sedan smittat de två andra?furioso wrote:Jag anklagar ingen, det var inte jag som sa att de varit på krogrunda.
Jag bara tycker att det hela låter osannolikt med feber.
[url=http://nhsupport.egetforum.se/index.php][img]http://nhsupport.egetforum.se/images/nhsupport/files/sidhuvud.JPG[/img][/url]
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Att spela med feber i kroppen vore rent dumdristigt och resulterar oftast i värre sjukdom på längre tid. De som tränar eller någon gång har tränat borde veta detta. Klokt att avstå denna match och kanske vara med i nästa. Istället för att spela och sedan vara borta 2 veckor i sjukdom.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Det är väl snarare konstigt om det endast hade varit en som var sjuk, så mycket tid som spelarna tillbringar med varandra. Från Smålandsposten:
"Vi måste vara extra noga med hur vi använder handdukar och vattenflaskor så att inte fler killar blir sjuka, säger en bekymrad Tomas Kempe."
Att låta dessa tre spelare spela kunde ha lett till katastrof.
"Vi måste vara extra noga med hur vi använder handdukar och vattenflaskor så att inte fler killar blir sjuka, säger en bekymrad Tomas Kempe."
Att låta dessa tre spelare spela kunde ha lett till katastrof.
Av allt jag läst på detta forumet var detta nog bland det dummaste.
Spela med feber?? Inte så smart.
Själv blir jag helt utslagen av bara någon grads feber. Alla är vi olika men jag skulle aldrig klara av att åka skridskor med feber i kroppen. Än mindre spela ishockey.
Spela med feber?? Inte så smart.
Själv blir jag helt utslagen av bara någon grads feber. Alla är vi olika men jag skulle aldrig klara av att åka skridskor med feber i kroppen. Än mindre spela ishockey.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Ett synnerligen dumt inlägg som började denna tråden.
Inom det medicinska avråder man bestämt från träning eller match då man har en infektion i kroppen, särskilt då man har symtom som feber. Man skall alltså avstå från fysisk ansträngning. det finns ett flertal dokumenterade dödsfall på grund av detta. risken är hjärtmuskelinflammation, myocardit, pricecis som någon annan skrev.
vid en infektion är det inte heller ovanligt att flera drabbas. Det skulle inte förvåna mig om det också var några av spelarna på isen som är på väg att bli sjuka och därigenom inte kunde prestera för fullt.
Inom det medicinska avråder man bestämt från träning eller match då man har en infektion i kroppen, särskilt då man har symtom som feber. Man skall alltså avstå från fysisk ansträngning. det finns ett flertal dokumenterade dödsfall på grund av detta. risken är hjärtmuskelinflammation, myocardit, pricecis som någon annan skrev.
vid en infektion är det inte heller ovanligt att flera drabbas. Det skulle inte förvåna mig om det också var några av spelarna på isen som är på väg att bli sjuka och därigenom inte kunde prestera för fullt.
Man upphör aldrig förvånas över vilka skittrådar som startas på detta forumet numera. Är det inte personpåhopp eller konspirationsteorier så är det dösnack med hugade provokatörer från grannklubbar. Och är dom inte här verkar en del göra sitt yttersta för att själva bjuda in till sandlådedebatt. Mamma mia..
-> Bobba och Furioso, tänk er för innan ni drar igång trådar som den här.
Jag hoppas att ni förstår vad ni anklagar vissa spelare för.
Ryktesspridning som den här kan ju skada spelarnas fortsatta karriär.
Återigen, Jag hoppas att ni förstår vad ni dragit igång.
Jag hoppas att ni förstår vad ni anklagar vissa spelare för.
Ryktesspridning som den här kan ju skada spelarnas fortsatta karriär.
Återigen, Jag hoppas att ni förstår vad ni dragit igång.

Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!