Nya Lakerdome [teknisk diskussion vindkraftverk/solceller]

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Wasa
Forumamatör

Post by Wasa »

erok wrote:Vet inte om det är jag eller tekniken som är blåst i detta läge. Detta var mailet jag fick då jag frågade lite om hur det funkar med vinkraftverk på tak.

Du har många intressanta inlägg tycker jag, speciellt fastnat för vin-kraftverken. Hur funkar dom?

Image

Bor du i Ånäset kan du åka en halvmil söderut och kolla vindsnurrorna på Granberget annars. Där framgår principen. :wink:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Du får gärna tycka att Styret i Eliklubbarna vet vad det handlar om Niles, Säg Mig VARFÖR gnölar De så ofta om Ekonomiska problem, senast Mike " GUDAS " Helber :?

Min uppfattning är att merparten inte har koll, baserat på Sportschefsbyten/Tränarbyten/Spelarbyten, samt problem med att inse hyran för en Ny hall, för att inte nämna hur många mediokra utländska spelare som hänger i Spenarna och suger FET Mjölk.

Flera nyktra bedömare anser att Lönenivåerna i ES/HA är groteskt höga, vilket Man insåg även i NHL för några år sedan där publiksiffrorna totalt sjunkit senare år.

Men visst bygg en Hall i Växjö för 6000 varav 500 platser numreras med Lakejernas medlemsnummer, ta 200kr för sittplatserna och se Hallen fyllas :roll:

Jag sitter hema och kollar på Parabol istället :idea:

Som åskådare så prioriterar Jag INTE Live-Hockey till vilket sanslöst pris som helst, inte ens om De bygger hela Hallen av Spånskivor från SwedWood och Vindsnurror på taket.

ps. för övrigt anser Jag att Lakers bör vara föregångare och gå EMOT strömmen och återupprätta Ståplatspubliken igen, Mest Hockey/krona ska gälla även för åskådarna :wink:
In Hinkum Veritas
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

NEDOMANSKY wrote:Jag sitter hema och kollar på Parabol istället :idea:

Det var lite dit jag ville komma. Dom som gnäller mest är dom som bidrar minst. Klart du ska sitta hemma, du kan rita smileysar i pauserna. :lol: Lycka till i din strävan att få spelarna att spela för brödsmulor, bibehålla spelkvaliten och fylla läktarna med gratispublik som betalar dom fina hallarna. Tror jag väljer en något nyktrare syn på världen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Kollade upp priserna i Ejendals arena där publiksnittet är tämligen bra trots kraschade återtåg.

110 kr för ståplats

140 för skaplig sittplats

175 för bästa sittplats

Priserna var högre vid Mora match som jag antar räknas som A-match då sittplats stiger till 225:-

Tycker dessa priser är helt okey .

Malmö Arena som är sveriges och kanske europas BÄSTA hockeyarena har en prisintervall på 120 kr ståplats - 250kr för bästa sittplats .

Sittplats i nuvarande skolåda om man köper det billigaste abbonemanget kostar 150kr/match där man sitter på sketna plaststolar i knät på kamraten brevid och får kämpa för att knipa en kaffemugg.

Jag betalar ju hellre 200 spänn för en vadderad stol i en NY FRÄSCH arena dsär man slipper trängas i pausen för en kaffe och korv och dessutom har tillgång till ett större utbud i form av pub och trevlig omgivning än 150 spänn i en bunker ifrån 1800 frös ihjäl.

Så med dessa riktilinjer så bör väl priserna hamna på 100 spänn för ståplats och 165 kr för en bra sittplats och det betalar väl den gode nedomansky för att gå på KUL-TUR och vadderade säten för djupa analyser inne i spannen :wink:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Kollade upp priserna i Ejendals arena där publiksnittet är tämligen bra trots kraschade återtåg.

110 kr för ståplats

140 för skaplig sittplats

175 för bästa sittplats

Priserna var högre vid Mora match som jag antar räknas som A-match då sittplats stiger till 225:-

Tycker dessa priser är helt okey .

Malmö Arena som är sveriges och kanske europas BÄSTA hockeyarena har en prisintervall på 120 kr ståplats - 250kr för bästa sittplats .

Sittplats i nuvarande skolåda om man köper det billigaste abbonemanget kostar 150kr/match där man sitter på sketna plaststolar i knät på kamraten brevid och får kämpa för att knipa en kaffemugg.

Jag betalar ju hellre 200 spänn för en vadderad stol i en NY FRÄSCH arena dsär man slipper trängas i pausen för en kaffe och korv och dessutom har tillgång till ett större utbud i form av pub och trevlig omgivning än 150 spänn i en bunker ifrån 1800 frös ihjäl.

Så med dessa riktilinjer så bör väl priserna hamna på 100 spänn för ståplats och 165 kr för en bra sittplats och det betalar väl den gode nedomansky för att gå på KUL-TUR och vadderade säten för djupa analyser inne i spannen :wink:
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

NEDOMANSKY wrote:ps. för övrigt anser Jag att Lakers bör vara föregångare och gå EMOT strömmen och återupprätta Ståplatspubliken igen, Mest Hockey/krona ska gälla även för åskådarna :wink:

Här håller jag med fullständigt! På ståplats står dom mest hängivna supportrarna. Dom ska oxå prioriteras!

Tror oxå det finns en hel del folk som bara vill betala 100 kr för en för att gå på hockey och därmed väljer en ståplats(läs studenter, pensionärer, folk som har det allmänt skralt i plånboken eller folk som helt enkelt gillar att stå och kolla på hockey som en annan) men kanske ändå inte vill stå och trängas med en högljudd klack.
Once a laker, always a laker
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Tjena, har en uppgift i skolan att skriva för och emot något ämne, och jag valde Ny hockeyarena i växjö, någon som kan hjälpa mig lite med den uppgiften haha :)
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Dave wrote:
NEDOMANSKY wrote:ps. för övrigt anser Jag att Lakers bör vara föregångare och gå EMOT strömmen och återupprätta Ståplatspubliken igen, Mest Hockey/krona ska gälla även för åskådarna :wink:

Här håller jag med fullständigt! På ståplats står dom mest hängivna supportrarna. Dom ska oxå prioriteras!

Tror oxå det finns en hel del folk som bara vill betala 100 kr för en för att gå på hockey och därmed väljer en ståplats(läs studenter, pensionärer, folk som har det allmänt skralt i plånboken eller folk som helt enkelt gillar att stå och kolla på hockey som en annan) men kanske ändå inte vill stå och trängas med en högljudd klack.
Man ska inte dela in människor i fack, men i detta fall får du gärna göra det. Klockrent! :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Bara att maila franzen och säga era synpunketer. Fick ett mail i dag och han ska kolla vidare om det finns en möjlighet att få solceller eller vindsnurror på taket. Han tackade även för visat intresse både för miljön och för ishallen i övrigt.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jajemensan Wasa. Dom sex ser jag var dag :wink: Men det skulle vist upp 344 VINDkraftverk till längst kusten har jag hört? Stämmer detta?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Erok, vore väl bättre att du ber han ta fram en spade och börjar bygga skiten istället. En 10-års energiutredning har vi ingen lust med. Räcker gott med alla åren som förflutit utan att ett piss hänt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det har hänt en jävla massa Niles. Googla på egen el och små vinsdsnurror :lol: Men problemet är att det är Kommunerna med dess invånare som är bakåtsträvare. Växjö är som sagt en miljöstad och franzen blev glad åt mailet och länkarna han fick. Så vem vet hur hallen ser ut när den är klar :wink:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Nilse syftar nog på sjävla byggandet av hallen Erok...........
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ok serra. Ja nåt svar på när den ska börjas bygga fick jag dock ej. Men eftersom Franzen fortfarande är ordföranden för hela arenastaden kan det åter dröja tyvärr
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

erok and the solcells?
Image
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

hahahahahahahahaha även på den tiden bilderna var svartvita fanns tänket med :wink:
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Nu är ju Sunlight tyvärr redan taget av Nyköping, men Wexio Windbreakers borde väl funka...?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Växjö enerig vore väl klockrent :lol:
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

bixia? Östkraft med det nya namnet :) ?
y.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Än så längen med 100kr för ståplats och samma för sektion D i Doomen så är priset Rimligt och jag pröjsar, gränsen är dock nådd för ståplats enligt Mig för en vanlig seriematch x 27, när priset blir ca. 200 kr x 27 för vadderad Sittplats så blir det Parabol.

Det Vi snackar om är inte när Vi Hockeynördar når maxgränsen, utan flertalet som NU INTE går på Hockey och som somliga tror kommer att börja gå någon gång i framtiden när priset är HÖGRE :?

GLÖM INTE att Vi snackar om VÄXJÖ IDROTTSTADEN :wink:

Den som Lever får se, men Jag har K-Kulan 8)
In Hinkum Veritas
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

200 kr är för mycket vid en ordinariematch det håller jag med om 150-170kr är rimligt för bra sittplats.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Neddo du får gå på medlemsmöterna när VLH har dessa och säga din åsikt. Ju fler medlemmar VLH och LL har desto mer kan vi påverka både på hur vi vill ha hallen och biljettpriset skulle jag tro. Värva medlemar till båda klubbarna. 500 för tre år är ett rimligt pris som medlem.

Nu vet jag VLH tog bort detta 3 årskontkrakt men när medlemmarna säger sin åsikt tror jag styrelsen lyssnar. Så ju fler medlemmar desto bättre. Här inne kan vi bara diskutera, Det är på möterna vi kan påverka.

Så alla som inte har blivit medlemmar än. Lös medlemskort och det snarast.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Än en gång Neddo! Det kostar pengar att driva en hockeyförening med en hutlös hallhyra. Till Erok har jag ett förslag om att han själv kanske skulle lösa biljett någon gång! :wink:
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ånä Lalin bor man 120 mil bort är det svårt att lösa biljett. Bättre å skänka en 100 lapp i månaden då :wink:

Och medlemskapet ska jag ochså lösa.

När vi kan prenuminera på trisslotterna så kommer jag säkert att göra detta med. Upp till vlh att fixa detta bara. Just nu kunde dom inte göra det.

Supportertröjan ska jag också ha när andra leveransen kommer.
Last edited by erok on 16 October 2009, 18:31, edited 1 time in total.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Tack Erok! :)
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Du behöver inte tacka, skäll på VLH istället som inte kan fixa så fler utomstående växjöanhängare kan skänka ett bidrag i månaden :wink:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag vet att det Kostar, se då till att använda slantarna klokt, Ställ INTE upp på en galopperande Lönenivå, och Betala framförallt INTE Mediokra spelare, Det är där som ett antal Juniorer kommer i i Bilden, där har tyvärr Lakers schabblat, Jag vill INTE betala den mellanskillnad som schabblet kostar som istället kunde använts till lägre biljettpriser.

Jag kräver INTE heller KS eller ES, utan är nöjd om Lakers kommer Topp 7 vartannat år, och ger utrymme för EGNA och spännande Doldisar istället. Då kan Man enkelt ha ett Ståplatspris på en 50-lapp fur Alle :wink:
In Hinkum Veritas
Wasa
Forumamatör

Post by Wasa »

erok wrote:Jajemensan Wasa. Dom sex ser jag var dag :wink: Men det skulle vist upp 344 VINDkraftverk till längst kusten har jag hört? Stämmer detta?

Nja, dom enda jag känner till i krokarna förutom Granberget är tre i Holmsund och sex stycken ute i Sörmjöle.
Undrar om det inte var i Piteå nånstans man planerade för Europas största vindkraftspark.

Hyfsat OT nu va? :oops:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nu vet jag inte vilken av hallarna av Diö och Växjös som är älst men Diö har nu instalerat ett nytt klimartsmart kylstystem i sin hall. Från 4000 till 2000 kilowatt timmar per dygn. Så förstår att det det finns pengar att spara.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Om Man funderar lite så är nog KlimatSmart inte lämpligaste benämningen på aktiviteten att frysa 2500 m2 IS INOMHUS :eeeh:
Last edited by NEDOMANSKY on 20 October 2009, 19:24, edited 1 time in total.
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det är väl sant men kan man då finna alternativ för att få ner kilowatt timmarna är det ju bara possitivt. Är ju dock ni växjöbor som får betala även detta i slutändan i allafall. :wink:

PS vind sol är gratis efter några år när lånen är betalda :lol:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

På frågan vilken hall som är äldst så är det Växjös. Den är väl från 72-73 nån gång, Diö fick väl tak nån gång i slutet av 70 början på 80.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Frasse
Forumentusiast

Post by Frasse »

1971 har jag för mig
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Hallen i Växjö får nog hålla i många år till, i alla fall så länge vi har politiker som inte har förmågan till någonting. Se i Kalmar, de är mycket mer framåt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

Räven wrote:Hallen i Växjö får nog hålla i många år till, i alla fall så länge vi har politiker som inte har förmågan till någonting. Se i Kalmar, de är mycket mer framåt.
Nu vet jag inte om Kalmar var så bra exempel. Ny arena har det ältats om i många år där samt överklagande som har dragit ut på tiden.... Det var snack om att den skulle vara klar till starten av 2008 först.... Nu kanske 2011.... Vi får väl se :wink:
Post Reply