Dagens Matcher Kvalserien -> Allsvenskan
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Tyvärr är det väl så med traditionslag Folk vet att de spelar men skiter i att gå dit.Det enda de snackar om är hur kul det var förr och så lägger de energi på att häckla lag som drar folk.Vet många trojaner som har slutat att gå på hockey i Ljungby men lik förbannat ska de häckla mig för att jag stöttar lakers både i klacken och ekonomiskt.Vist inga stora summor men dock en slant varje månad.Inget ont i de som fortfarande går och stöttar Troja.De jobbar i motvind men de jobbar på förbaskat bra.
Lika dant är det med Taifana.De som brinner för de traditionella klubbarna gör ett kanonjobb idag.hade inte dessa folk funnits så hade vi bara haft ett lag i kronoberg.Vi som håller på lakers glider just nu på en framtidsvåg. Frågan är hur länge denna våg rullar.Är ganska övertygad att den kommer att ebba ut så småningom och då gäller det för oss att vara berädda på att slita ont för att inte Lakers ska försvinna från hockeykartan.Vet att det finns folk i dag som jobbar som svin för Lakers och LL men tyvärr så är de lite förfå.
Lika dant är det med Taifana.De som brinner för de traditionella klubbarna gör ett kanonjobb idag.hade inte dessa folk funnits så hade vi bara haft ett lag i kronoberg.Vi som håller på lakers glider just nu på en framtidsvåg. Frågan är hur länge denna våg rullar.Är ganska övertygad att den kommer att ebba ut så småningom och då gäller det för oss att vara berädda på att slita ont för att inte Lakers ska försvinna från hockeykartan.Vet att det finns folk i dag som jobbar som svin för Lakers och LL men tyvärr så är de lite förfå.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven - jag är inte mkt för det där "tjäna pengar" på tjabblet. Saken är den att det är Tomtarna som tjänar mest pengar på om VI är i samma serie som dom. Växjö Lakers, kronobergs stolthet, fyller Lakerdome med lr utan Tomta/Ljungby, var så säker - bort med Tråkiga/Ljungby
Jaha du och vilken match var det mest publik i Lakerdom då??. Utan Troja hade publiktappet under säsongen blivit större.
Sedan detta c70t5
Växjö Lakers, kronobergs stolthet
Gäller väl bara boende i Växjö
Hur man än vrider och vänder på det, så kan man väl inte påstå att det skulle vara Växjö Lakers som tjänar (mest) på att Tomtarna skulle vara kvar i allsvenskan, utan det är väl snarare Troja som tjänar mest på våra derbybataljer. Växjö Lakers "fyller" ju hallen likförbannat vilket lag det än är som kommer på besök. Växjö Lakers ÄR kronobergs stolthet - påstår man ngtannat så ljuger man ju! Jag hoppas innerligen att Jerry får "svälja" snusen på måndag...
/T5!!!
/T5!!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- Forumterrorist
- Kontakt:
Nu åter till tråden.........
Borås HC - Nybro Vikings IF (2)
Mörrums GoIS IK - AIK (1)
IF Troja/Ljungby - Skövde IK (1)
Piteå HC - IFK Arboga IK (2)
HC Örebro 90 - Kovlands IF (1)
Brynäs IF - Skellefteå AIK (X)
IK Nyköping Hockey - Leksands IF (2)
IF Malmö Redhawks - IK Oskarshamn (1)
Borås HC - Nybro Vikings IF (2)
Mörrums GoIS IK - AIK (1)
IF Malmö Redhawks - IK Oskarshamn (1)
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Borås HC - Nybro Vikings IF (1)
Mörrums GoIS IK - AIK (2)
IF Troja/Ljungby - Skövde IK (2)
Piteå HC - IFK Arboga IK (1)
Brynäs IF - Skellefteå AIK (1)
IK Nyköping Hockey - Leksands IF (1)
IF Malmö Redhawks - IK Oskarshamn (2)
Så blir det ju....
IF Troja/Ljungby - Skövde IK (2)
Piteå HC - IFK Arboga IK (1)
Brynäs IF - Skellefteå AIK (1)
IK Nyköping Hockey - Leksands IF (1)
Så blir det ju....
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Var ska man gå nu då?
Borås HC - Nybro Vikings IF...............2
Mörrums GoIS IK - AIK.......................2
IF Troja/Ljungby - Skövde IK.............X
Piteå HC - IFK Arboga IK (1)..............1
HC Örebro 90 - Kovlands IF...............1
Brynäs IF - Skellefteå AIK....................2
IK Nyköping Hockey - Leksands IF.......2
IF Malmö Redhawks - IK Oskarshamn..1
Mörrums GoIS IK - AIK.......................2
IF Troja/Ljungby - Skövde IK.............X
Piteå HC - IFK Arboga IK (1)..............1
HC Örebro 90 - Kovlands IF...............1
Brynäs IF - Skellefteå AIK....................2
IK Nyköping Hockey - Leksands IF.......2
IF Malmö Redhawks - IK Oskarshamn..1
Idag tror jag tåget lämnar stationen för Malmös del. Ses i höst!
Borås HC - Nybro Vikings IF (X)
Borås HC - Nybro Vikings IF (X)
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Borås HC - Nybro Vikings IF = 2
Mörrums GoIS IK - AIK = 2
IF Troja/Ljungby - Skövde IK = 2
Piteå HC - IFK Arboga IK = 2
HC Örebro 90 - Kovlands IF = 1
Brynäs IF - Skellefteå AIK = 2
IK Nyköping Hockey - Leksands IF = 2
IF Malmö Redhawks - IK Oskarshamn = X
Mkt tvåor, men så blir det iaf...
/T5!!
IF Troja/Ljungby - Skövde IK = 2
Brynäs IF - Skellefteå AIK = 2
IF Malmö Redhawks - IK Oskarshamn = X
Mkt tvåor, men så blir det iaf...
/T5!!
- The London Observer
- Forumamatör
Borås HC - Nybro Vikings IF = x
IF Troja/Ljungby - Skövde IK = 1
Brynäs IF - Skellefteå AIK = 1
IF Malmö Redhawks - IK Oskarshamn = 1
Om inte Brynäs och Malmö vinner sina hemmamatcher då är dom illa ute. Jag ser en Malmöseger som bombsäker
IF Troja/Ljungby - Skövde IK = 1
Brynäs IF - Skellefteå AIK = 1
IF Malmö Redhawks - IK Oskarshamn = 1
Om inte Brynäs och Malmö vinner sina hemmamatcher då är dom illa ute. Jag ser en Malmöseger som bombsäker
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Kan vara så att det räcker med att komma 3:a i gruppen ifall Halmstad Hammers konstgjorda andning lägger av. fast är det spikat att det skall vara 3:an från södra som isåfall tar Halmstads plats ? Sen finns det väll risk med att Nybro får problem med elitlicensen så Troja kanske klarar sig iaf.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Mäktar man inte med att komma bland de två främsta i kvalserien till den nya allsvenskan, ja då har man fan inget i allsvenskan att göra. Att man sedan kan "komma med" pga något annat lags bekostnad och taskiga ekonomi, det må så vara, men är det välförtjänt - ICKE! Och som det ser ut nu så kommer det traditionsrika och anrika laget Troja/Ljungby få harva i gärsgårdsserien med andra traditions och anrika lag... Xoogman, mina lyckönskningar till Skövde besannades - och det känns ju helt fantastiskt. Nybban, Skövde lr AIK till, två av dessa lagen kommer att gå vidare till AS - Växjö Lakers är redan där!
/T5!!
/T5!!
Senast redigerad av 2 C70T5, redigerad totalt 0 gång.
Trojas enda möjlighet nu är att någon/några klubbar inte klarar elitlicensen. Att kämpa för 3:e platsen kan definitivt löna sig. Vad jag förstår från ett par insatta vänner vid hallandskusten så kommer deras lag med stor sannolikhet inte att fixa licensen, men det återstå att se....
Å andra sidan har Troja inte visat sig tillräckligt mentalt starka denna säsongen att vinna jämna, viktiga matcher som man har haft ledningen i. Så om jag ska vara lite Troja-kritisk så frågar jag mig själv om laget har gjort sig förtjänt av en plats i den nya Allsvenskan egentligen.
Hur som helst så kommer jag att stötta Troja och hoppas att vi kommer tillbaka dit vi hör hemma så småningom.
Å andra sidan har Troja inte visat sig tillräckligt mentalt starka denna säsongen att vinna jämna, viktiga matcher som man har haft ledningen i. Så om jag ska vara lite Troja-kritisk så frågar jag mig själv om laget har gjort sig förtjänt av en plats i den nya Allsvenskan egentligen.
Hur som helst så kommer jag att stötta Troja och hoppas att vi kommer tillbaka dit vi hör hemma så småningom.
Troja - laget i hjärtat