Dagens Matcher Kvalserien -> Allsvenskan
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Dagens Matcher Kvalserien -> Allsvenskan
Södra serien
Mörrums GoIS IK - Nybro Vikings IF : förra matchen fick Peter Andersson starta i Mörrumsmålet men blev utbytt till förmån av löftet Nilstorp som borde få starta idag. Mörrum är starka i jössarinken och Nybro är ineffektiva.. ..3-1 slutar matchen
Borås HC - Skövde IK : Tojkander måste storspela ännu en match för att Borås skall plocka pinnar ikväll, tippar på 1-1
AIK - IF Troja/Ljungby : Det kommer att vara mycket folk i hovet men de flesta kommer att åka dystra hem till solna.. ..1-4
Norra serien
Kovlands IF - IFK Arboga IK : ingen aning hur bra Kovlands IF är men antagligen vinner Arboga
HC Örebro 90 - IF Sundsvall Hockey : Intressant om folket vallfärdar till Toyotahallen med tanke på den nya målssättningen. Tror dock på Sundsvall denna matchen.
Mörrums GoIS IK - Nybro Vikings IF : förra matchen fick Peter Andersson starta i Mörrumsmålet men blev utbytt till förmån av löftet Nilstorp som borde få starta idag. Mörrum är starka i jössarinken och Nybro är ineffektiva.. ..3-1 slutar matchen
Borås HC - Skövde IK : Tojkander måste storspela ännu en match för att Borås skall plocka pinnar ikväll, tippar på 1-1
AIK - IF Troja/Ljungby : Det kommer att vara mycket folk i hovet men de flesta kommer att åka dystra hem till solna.. ..1-4
Norra serien
Kovlands IF - IFK Arboga IK : ingen aning hur bra Kovlands IF är men antagligen vinner Arboga
HC Örebro 90 - IF Sundsvall Hockey : Intressant om folket vallfärdar till Toyotahallen med tanke på den nya målssättningen. Tror dock på Sundsvall denna matchen.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Mörrums GoIS IK - Nybro Vikings IF = 2
Borås HC - Skövde IK = 2
AIK - IF Troja/Ljungby = 1 (denna övertron på Troja hela tiden, jag begriper det inte, till vilken anledning?)
Kovlands IF - IFK Arboga IK = 2
HC Örebro 90 - IF Sundsvall Hockey = 2
/T5!!
Borås HC - Skövde IK = 2
AIK - IF Troja/Ljungby = 1 (denna övertron på Troja hela tiden, jag begriper det inte, till vilken anledning?)
Kovlands IF - IFK Arboga IK = 2
HC Örebro 90 - IF Sundsvall Hockey = 2
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- Fröken Svår
- Forumproffs
- Lakejer115
- Forumproffs
- Lakejer115
- Forumproffs
Att ha med Troja till SA för Lakers del (istället för tex BHC) är ju en guldgruva. Det begriper de flesta (utom möjligen Volvo-raggaren och ett par andra.....).
1. Lättplockade poäng, eftersom inte Troja skulle ha råd att skaffa ett slagkraftigt lag.
2. Billiga resor till bortamatcher (för både lag och supportrar)
3. Högre intäkter då samtliga matcher i Lakerdome mot Troja har besökts av fler åskådare än snittet.
Men det kan vi nog sluta fundera kring för som det ser ut nu så spelar Troja i ettan nästa säsong.
1. Lättplockade poäng, eftersom inte Troja skulle ha råd att skaffa ett slagkraftigt lag.
2. Billiga resor till bortamatcher (för både lag och supportrar)
3. Högre intäkter då samtliga matcher i Lakerdome mot Troja har besökts av fler åskådare än snittet.
Men det kan vi nog sluta fundera kring för som det ser ut nu så spelar Troja i ettan nästa säsong.
Troja - laget i hjärtat
Carl - ärligt talat - skulle Troja vara en guldgruva för Växjö Lakers?! Jag VET att Växö Lakers klarar sig utomordentligt förbannat bra UTAN Tomtelaget nästa säsong. Det är väl snarare tvärtom, att Troja tjänar fina slantar på derbyna i Ljungby när Lakers kommer på besök? Tyvärr, det är slut med det nu...
Lakerdome fylls, med lr utan Troja - var så säker.
Växjö Lakers BERÖR!
/T5!!
Lakerdome fylls, med lr utan Troja - var så säker.
Växjö Lakers BERÖR!
/T5!!
Senast redigerad av 1 C70T5, redigerad totalt 0 gånger.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
c70t5 skrev:Carl - ärligt talat - skulle Troja vara en guldgruva för Växjö Lakers?! Jag skulle nog tro/vet att Växö Lakers klarar sig utomordentligt förbannat bra UTAN Tomtelaget nästa säsong, intresset för hockeyn i växjö är utomordentligt ändå. Det är väl snarare tvärtom, att Troja tjänar fina slantar på derbyna i Ljungby när Lakers kommer på besök? Tyvärr, det är slut med det nu...
/T5!!
Skulle nog säga att Lakers oxå tjänar väldigt mycket på derbyna med Troja. Men om man jämför Lakers och Troja och vilka som "behöver" derbyna mest är det nog ändå i slutändan Troja då Lakers ändå har ett bra publiksnitt. Jag tror inte det kommer bli sämre inför nästa säsong då det kommer att komma fler "storslag" på besök!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Håller med om att Troja tjänar relativt mer på derbyna än Lakers. Jag är mycket medveten om att Lakers inte på något sätt går under för att inte Troja är med. MEN att publiksiffrorna är högre i Lakerdome när Troja besöker är bevis nog för mitt resonemang att Lakers också tjänar på derby-förhållandet. Den statistiken kan nog ingen vettig människa blunda för.
GS och Räven: Jag har väl inte gett upp hoppet innerst inne, men jag vet allvarligt talat inte vad Troja ska ta till för medel nu. 0-7 är en katastrof! Att det händer i en kvalmatch vittnar om att allt inte står rätt till. Det känns som om laget har tappat sugen. Jag tyckte mig se det redan mot BHC hemma. Det gamla vanliga tokslitet är borta. Men, visst, det är som du skriver GS: 3 p mot SIK så är vi med igen............
GS och Räven: Jag har väl inte gett upp hoppet innerst inne, men jag vet allvarligt talat inte vad Troja ska ta till för medel nu. 0-7 är en katastrof! Att det händer i en kvalmatch vittnar om att allt inte står rätt till. Det känns som om laget har tappat sugen. Jag tyckte mig se det redan mot BHC hemma. Det gamla vanliga tokslitet är borta. Men, visst, det är som du skriver GS: 3 p mot SIK så är vi med igen............
Troja - laget i hjärtat
- Fröken Svår
- Forumproffs
Har sagt det innan, tror inte VLH tjänar på att ha Troja kvar i SA iaf inte i längden...
Visst drar Troja mer folk 2 matcher plus att det är gångavstånd till Ljungby MEN tänk er en omg då Troja möter ex Brynäs hemma samtidigt som VLH möter tex Almtuna eller Arboga i Lakerdome, jag tror faktiskt att ganska många hockeyintresserade väljer att åka till Ljungby i det läget, alla är inte "tok-Lakers-dårar" tyvärr...
Sen tror jag att det är bäst att VLH är ensamma i länet i denna nya serie, Taif är nu totalt avhängda nu och jag tror det är lika bra att försöka dra ifån även Troja ordentligt om det går... Ska det bli något riktigt stort av VLH så är det onödigt att ha Troja kvar i samma serie. Till slut ska det helst bara vara VLH som gäller, det kommer givetvis att ta ett tag men jag tror faktiskt att det stora Lakershatet så småningom kan försvinna
Visst drar Troja mer folk 2 matcher plus att det är gångavstånd till Ljungby MEN tänk er en omg då Troja möter ex Brynäs hemma samtidigt som VLH möter tex Almtuna eller Arboga i Lakerdome, jag tror faktiskt att ganska många hockeyintresserade väljer att åka till Ljungby i det läget, alla är inte "tok-Lakers-dårar" tyvärr...
Sen tror jag att det är bäst att VLH är ensamma i länet i denna nya serie, Taif är nu totalt avhängda nu och jag tror det är lika bra att försöka dra ifån även Troja ordentligt om det går... Ska det bli något riktigt stort av VLH så är det onödigt att ha Troja kvar i samma serie. Till slut ska det helst bara vara VLH som gäller, det kommer givetvis att ta ett tag men jag tror faktiskt att det stora Lakershatet så småningom kan försvinna
Kan hålla med Putte till viss del att Växjö i längden tjänar på att Troja åker ner i ettan. På så vis får ju Växjö ett större upptagnigsområde vad gälller talanger som vill uppåt i seriesystemet.
Men om jag får välja så ser jag hellre Troja i Sunnerbohov med ett grymt publiktryck med minst 400 lakejer. Än AIK borta med 50 lakejer.
För mig är känslan lika styrande som framgångarna men fan jag vet inte är väldigt kluven i frågan....
Men om jag får välja så ser jag hellre Troja i Sunnerbohov med ett grymt publiktryck med minst 400 lakejer. Än AIK borta med 50 lakejer.
För mig är känslan lika styrande som framgångarna men fan jag vet inte är väldigt kluven i frågan....
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Putte/LL
Fixar du ett tåg till Stockholm så blir det ett bra tryck det kan jag nog lova. Men närheten gör att spontaniteten fortfarande kan avgöra om jag skall gå eller inte. Det behövs inte krabbas med ledigheter med jobb och dyl.... Men jag älskar det du gör så för mig får du fixa 2 tåg om det går.
Viktor666
När du väl hittat mig "något" vilsen vid en korvmoj på söder i Stockholm så var det ju jag som kunde genvägarna när du väl lett mig på rätt spår
Fixar du ett tåg till Stockholm så blir det ett bra tryck det kan jag nog lova. Men närheten gör att spontaniteten fortfarande kan avgöra om jag skall gå eller inte. Det behövs inte krabbas med ledigheter med jobb och dyl.... Men jag älskar det du gör så för mig får du fixa 2 tåg om det går.
Viktor666
När du väl hittat mig "något" vilsen vid en korvmoj på söder i Stockholm så var det ju jag som kunde genvägarna när du väl lett mig på rätt spår
VENI VIDI VICI
-
- Forumterrorist
- Kontakt:
Nybro Vikings IF - Borås HC 3-1
AIK - Mörrums GoIS IK 5-0
Skövde IK - IF Troja/Ljungby 4-2
Norra
Kovlands IF - HC Örebro 90 2-6
IFK Arboga IK - Piteå HC 4-4
Till Kvalserien går Nyköping idag med vinst över VIK med 4-2
Lycka till IKO och NH......... Se till och spöa Mif......
AIK - Mörrums GoIS IK 5-0
Skövde IK - IF Troja/Ljungby 4-2
Norra
Kovlands IF - HC Örebro 90 2-6
IFK Arboga IK - Piteå HC 4-4
Till Kvalserien går Nyköping idag med vinst över VIK med 4-2
Lycka till IKO och NH......... Se till och spöa Mif......
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
-
- Forumterrorist
- Kontakt:
Nu börjar det hetta till i Troja matchen..............
Second Period
33.08 2 min Skövde 8. JANSSON, Oscar ROUGH
33.08 2 min Troja 58. GRAND-PIERRE, Jean-luc ROUGH
33.08 2 min Troja 20. SVENSSON, Jimmie ROUGH
33.08 2 min Skövde 2. KARLSSON, Emil ROUGH
32.27 2 min Skövde 22. FERGUSON, Scott CROSS
31.09 2 min Troja 18. VÄLILÄ, Mika HOOK
29.31 2 min Skövde 24. DELEURME, Jason ROUGH
26.49 2 min Troja 18. VÄLILÄ, Mika CROSS
20.55 2 min Skövde 27. ANDERSSON, Johan SLASH
Second Period
33.08 2 min Troja 58. GRAND-PIERRE, Jean-luc ROUGH
33.08 2 min Troja 20. SVENSSON, Jimmie ROUGH
33.08 2 min Skövde 2. KARLSSON, Emil ROUGH
32.27 2 min Skövde 22. FERGUSON, Scott CROSS
31.09 2 min Troja 18. VÄLILÄ, Mika HOOK
29.31 2 min Skövde 24. DELEURME, Jason ROUGH
26.49 2 min Troja 18. VÄLILÄ, Mika CROSS
20.55 2 min Skövde 27. ANDERSSON, Johan SLASH
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
1 AIK 7
2 Nybro 7
-----------
3 Borås 4
4 Troja 4
5 Skövde 3
6 Mörrum 0
Ser ut att bli ett riktigt getingbo...
fyfasen vad jag INTE är avundsjuk att inte Lakers är med... verkar bara vara Taxarna som inte vill vara med o slåss om de 2 gyllene platserna...
2 Nybro 7
-----------
3 Borås 4
4 Troja 4
5 Skövde 3
6 Mörrum 0
Ser ut att bli ett riktigt getingbo...
fyfasen vad jag INTE är avundsjuk att inte Lakers är med... verkar bara vara Taxarna som inte vill vara med o slåss om de 2 gyllene platserna...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.