Kristian Huselius, Andreas Lilja och Henrik Tallinder

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

och jag fattar fortfarande inte hur fan Greklands OS har med detta att göra??!!!!
Så du menar pga av att grekerna gjorde bort sig i OS så kan inte jag tycka något om detta?????!!!!!!!!
Snart nära dig...en ny hall
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jaha, jag får väl tycka något också då.

Egentligen är det enda som jag reagerar på just nu, det som flera har nämnt, nämligen att det är olämpligt i samband med en landslagsturnering att vara uppe en stor del av natten, detta oavsett var man gör för aktiviteter. Det är lika dumt att spela kort eller titta på film.

När jag tänker på en eventuellt våldtäckt, så tycker jag inte att någon ska ge sig in i den diskussionen på en djupare nivå, då ingen här vet ett dyft om detta. Och med tanke på att samtliga är släppta, så lär misstanken om brott vara ganska svagt.

Det tråkiga i det hela som jag kan se, är för deras eventuella familjer.

Om den tjej som de haft ungänge med får jag väl återkomma längre fram, när vi kanske vet mer om vad som hände.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Den här tråden handlar extremt lite om hockey...

Tänk på var ni startar trådar!!!

Spekulationer om vem som gjort vad på sin fritid tycker jag personligen bör skötas av skvallerpressen!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

frågan är om någon får tycka något..
för enligt Alfax så får man inte det om någon i landet blivit fälld eller misstänkt för doping...så alla svenska här inne ska ställas till svars för vad tex Ricky Bruch gjorde på 70-talet...(tack carl)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Carl : detta har inte det minsta att göra med vad jag skrev mot Serra ,vi är helt överrens .
Serra: men eftersom du skrev så gör man inte mot sitt land ,så tänkte jag tillbaka vad Du skrev när OS-skandalen kom fram.
Serra detta klarar vi ut i klacken om onsdag . vi har ett gemensamt LAKERS sviker vi ALDRIG.

Jag ber om ursäkt om någon anser att jag försvarar vad som inträffat ,det gör jag inte om det är våldtäkt det är fråga om ,men jag har också skrivit om att det enligt min mening det finns många som försöker uttnyttja detta dagen efter för att på detta vinna respekt....och jag vidhåller dessa skapade turneringar tar nog ingen på allvar ,inte ens svenska ishockeyförbundet som utser en ny förbundskapten ,men en annan får sköta denna turnering 2 månader innan ett VM ,det bevisar väl bara hur andefattiga dessa turneringar bedöms.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Kan inte förstå vad detta har med doping under OS att göra. Här är det 3 killar som har haft en 4-kant med en tjej dagen innan en viktig hockeymatch. Men hallå, vad är detta för killar. Tycker de handlat oansvarslöst. Nu har de även erkänt och dragit sig tillbaks för denna gången. Tack för det ni gjort men hoppas inte ni kommer tillbaks i den svenska landslagströjan!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Kan vi sluta snacka om det grekiska OS-fiaskot? Det har inget med händelserna under Sweden hockeygames att göra. Starta en ny tråd i så fall.

Spelarna har genom sitt agerande visat att de skiter i det svenska landslaget. Därför bör de inte längre tas ut för landlagsuppdrag. Detta oavsett vad polisutredningen kommer fram till. Min förhoppning är att det framgent bara tas ut spelare som är fullt fokuserade på den uppgift de har, och visar sitt uppdrag den respekt det förtjänar. Att spela i landslaget skall vara en ära, och inte en biljett till nattliga orgier. Huvuden måste rulla...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, Varanen, men jag tycker inte att de ska uteslutas om det inte går att bekräfta brott. Däremot måste ett allvarligt samtal föras med dem och där tala om att det inte är accepterat att förbereda sig på det sättet. En varning tycker jag, alla måste få en chans till.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag skriver mina sista ord i denna tråd ,ber om ursäkt för att jag förde in OS-skandalen i denna debatt ,men fick en utmaning som jag inte kunde hålla tillbaka fingrarna ifrån..
Varanen tycker också huvud ska rulla men då framförallt inom svenska hockeyförbundet ,här utser man en ny förbundskapten ,och till denna som vissa tycker en viktig turnering, 2 månader innan VM då tar vi en annan,visar väl bara hur de ser själva på dessa upphaussade turneringar.
Sedan kan man se på återbuden ,för att en tvilling Sedin är skadad ,då tackar den andre också återbud och det accepteras utan vidare ,nej säj som det är, att hockeyförbundet gör bort sej i många samman hang .
Tack för ordet i denna tråd.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

serra wrote:Erok...
Det är väl för fan inte frågan om dom har gjort något olagligt eller inte??
det är ingen här inne som har angklagat dom för våldtäkt!!
som spelare i tre kronor...kvällen innan match...ja då har du fan ingen fritid utan då representera du sverige!!!!
och då "sätter man inte på" en tjej med 2 lagkompisar!!!
hoppas du kan få inte det in din lilla....

För det första var det inte kvällen innan match utan i tisdagsnatt. För det andra har jag inga som helst betänkligheter om när man kan sätta på ett fruntimmer eller inte, själv hade jag kunnat tänka mig att göra det i båset mellan två byten... :wink:
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Kom och tänka på en annan sak, 1brud och 3 killar... Det va kanske så att de tränade snabba byten... :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

serra wrote:Erok...
Det är väl för fan inte frågan om dom har gjort något olagligt eller inte??
det är ingen här inne som har angklagat dom för våldtäkt!!
som spelare i tre kronor...kvällen innan match...ja då har du fan ingen fritid utan då representera du sverige!!!!
och då "sätter man inte på" en tjej med 2 lagkompisar!!!
hoppas du kan få inte det in din lilla....
Hände på tisdagen.Ingen dömd, inget brott.Åtalet läggs ner.Någon som vet vem som prirrat vem.????Var de med allihop eller var det bara en som vädrade kissepinnen medans de andra två tog sin en stänkare i baren och bara drömde om att få vara med.Detta vet varken du eller jag serra och det var det jag menade med att man skulle avvakta.Nu är åtalet nerlagt och spelarna har lämnat sina platser i laget.Kanske inte var så farligt ändå utan ett helt naturligt samlag mellan två vuxna personer som träffas på en krog och vill vidarutveckla gemenskapen så som vuxna män och kvinnor gör ibland.Men så kanske inte kvinnan såg på det hela.Hon ville kanske helt enkelt inte ha dessa tre herrar med i lanslaget och så anmälde hon dem istället
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

EROK!!!!! DET ÄR FÖR FAN INTE DET SOM PROBLEMET ÄR!!!!!!!!!!!!!
ATT VUXNA MÄNNIKSKOR HAR SAMLAG SKITER JAG FULLSTÄNDIGT I!!!!!
MEN SOM REPRESETANT FÖR TRE KRONOR INFÖR EN TUNERING I SVERIGE SÅ GÖR MAN INTE SÅ!!!!!!!!!!

hoppas lite går in
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Under mina idrottsår gällde alltid tumregeln inget sex på matchdagen. Det är möjligt att det är andra regler som gäller i landslagshockeyn, vad vet jag? Oavsett vilka regler svenska ishockeylandslaget har i denna fråga så måste jag fråga en sak. Har det inte här ett antal gånger propagerats för att man ska bedöma och diskutera ishockeyspelare utifrån vad de presterar på isen, och inte vad de gör i sitt privatliv?

Jag försvarar inte på något sätt vad de tre landslagsherrarna har gjort, och visst kan man hävda att deras agerande skadar ishockeyn och skickar (från vårt samhälles synsätt) felaktiga signaler till ungdomar landet runt, men varför är det ingen som kritiserar medias sätt att hantera denna sorts frågor? Jag anser att media i lika stor utstäckning som de tre spelarna har svikit svensk ishockey genom att gå ut med tvivelaktiga uppgifter (tidigare idag, 11/2, skrev aftonbladet om de "åtalade landslagsmännen" om jag inte har helt fel för mig)
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Svarta_Gänget
Forumamatör

Post by Svarta_Gänget »

Vilka svin.....

Sparka ut dom från landslaget omg........
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag förstår dig serra.Du vill att de skulle vara på hotellet kl 21 för att ladda upp inför matchen.Men som de sa på radion.De är vuxna människor och man kan inte låsa in dem på ett hotellrum efter 21.Men vist det skulle behövas ibland och det gäller inte bara hockeyspelare :lol:
Snuten och media skulle kunna skött denna patetiska sak lite snyggare så vi slapp läsa om skiten.Håller med Gretzky
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
jek
Forumentusiast

Post by jek »

Beter man sej som ett svin får man acceptera att bli uthängd som ett svin.

Obs. Inget ont sagt om våra svenska grisar!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ingen kan väl säga annat än att de brutit mot det mesta när det gäller moraliska och etiska regler som landslagsledningen har satt upp, samt predikat inför varje landslagsträff.

Så även om inget brott har begåtts enligt vad som gäller just nu, så borde det bli en uteslutning, kanske på livstid, för att bli en markering för framtiden. Jag säger dock inte att det är rättvist, men några jävla hockeydivor som tror att de är kungar och att regler och lagar inte gäller dem, ja, dessa har jag inget över för.
Man kan väl hoppas att de också får ett "straff" utdelat av deras egna familjer. Men de tror kanske att allt går att köpa med pengar. Kan väl tillägga att det sista har jag ingen aning om.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja du Räven!för en gångs skull är vi totalt överens,sen som vissa menar på att det är bara att knulla på om man får tillfälle till det!!ok om man nu inte har flickvän,familj etc så är det ok men annars så veti fan vad man har för moral??kanske är man för gammal för att man tycker att respekt mot andra är en självklarhet!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Åryd Lakej: Kul att vi är överrens. Det handlar ju som vi två tycker om moral, etik och respekt för att det faktiskt finns människor mer än dem själva som har förmågan att känna känslor och att vara någon som också ska respekteras för vad man är.

Det är just fina förebilder för våra ungdomar, jag tänker både på killar och tjejer. Som ni nu förstår så har jag ändrat mig från mitt första tycke i den här frågan. Nu kan jag bara hoppaa att dessa tre kan fatta lite av vad de har orsakat för skada.
Forumproffs

Post by #54 »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 13,00.html

De är ju som sagt va inte helt ensamma alla som är kända har ju groupies.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, jag har hört att det förekommer lite här och där, men det är väl knappast någon ursäkt, som jag ser det.
Forumproffs

Post by #54 »

Ingen ursäkt men det finns säkert fler i det svenska landslaget som har haft sexuellt umgänge under en turnering, dessa tre hade "oturen" att bli upptäckta.

Ungefär som att vissa som är otrogna blir påkomna och vissa inte. En annan sak men ja.....
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, självklart har du rätt i det, men spelare som på ett sådant sett nonchalerar de regler som de faktiskt har godkännt inför en uttagning med landslaget, har inte mycket förtroende i mina ögon, i allafall.
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Dessa j***a nollor har inte i Tre Kronor att göra. De är från det ögonblick de accepterar att representera Tre Kronor, ambassadörer för landslaget i hockey. Skall mao göra sitt yttersta för att att representera Tre Kronor på bästa möjliga sätt. De har inte levt upp till det som krävs. Jag är så jävla besviken. Dessa killar har talangen, möjligheten att livnära sig på sin hobby, och allt de kan åstadkomma är inte bättre än så här.
Besviken !!!!!!!!! :cry: Lås in dem !!!!!!!!!
De har inte fattat : Pain is temporary, Proud is forever !
Hur kommer de att bli ihågkommna ?
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

helt klart är det ju så att dom är märkta nu ett bra tag framöver,man märker det oxå genom att det fått stor uppmärksamhet även utomlands!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Musicman
Forumproffs

Post by Musicman »

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Grimson
Forumentusiast

Post by Grimson »

Huselius och Tallinder kickas av LHC

http://www.corren.se//archive/2005/2/14 ... 6984640-16
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Få sparken från en klubb för en sådanhär skitsak.Vem fan sparkar kvinnan i röven????Borde vara lag på att man inte får föra falska anklagelser mot folk.Hade kvinnan hålt truten och axepterat att hon följt med så hade detta aldrig uppdagats.Nä sätt dit kvinnan för förtal.Nu får det vara nog.För mig är de välkommna till Lakers.
Poliwag
Forumamatör

Post by Poliwag »

Erok : jag tycker att du har väldigt fel.
Forumproffs

Post by #54 »

Tjejen visar inte heller så bra omdöme som går med på att ha sex med tre killar samtidigt. Visst nu hade killarna gruppsex vi fel tillfälle, annars är det ju upp till var och en.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Har själv suttit häktad i tre dygn för en falsk anklagelse.Vet presis hur dessa tre herrar mår.Detta hände på silverdalen.bruden var villig men hennes pojkvän kom på oss och då började hon skika våldtäkt för att hon skulle få ryggen fri.Somväl var så hade hon en kompis som tyckte detta var förgävligt och stälde upp för mig och sa sanningen.Om hon inte hade gort detta så hade jag varit en våltäkman idag
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

erok wrote:Få sparken från en klubb för en sådanhär skitsak.Vem fan sparkar kvinnan i röven????Borde vara lag på att man inte får föra falska anklagelser mot folk.Hade kvinnan hålt truten och axepterat att hon följt med så hade detta aldrig uppdagats.Nä sätt dit kvinnan för förtal.Nu får det vara nog.För mig är de välkommna till Lakers.
Erok...du är en planta...ursäkta uttrycket men hur fan tänker du????
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ser att du inte läst mist senaste inlägg
Post Reply