Kristian Huselius, Andreas Lilja och Henrik Tallinder
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Kristian Huselius, Andreas Lilja och Henrik Tallinder
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Om jag fattade det rätt så var dom inte anklagade för något brott.
Dom hade samlats kl 01.15 för en nattmacka men sen måste dom
gått ut för dom var nog inblandade på något sätt iallafall.
Även om dom inte har gjort något vad fan gjör dom ute så sent
när det är landslagstunering???? OANSVARSFULLLT
Dom hade samlats kl 01.15 för en nattmacka men sen måste dom
gått ut för dom var nog inblandade på något sätt iallafall.
Även om dom inte har gjort något vad fan gjör dom ute så sent
när det är landslagstunering???? OANSVARSFULLLT
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Jag håller med Linkan. Fruktansvärt oansvarligt agerat.
Våldtäkt eller inte; spelarna har dock medgivit att de haft sex med henne under natten. Är gruppsex en ny uppladdningsform för landslaget? Det är viktigt för svensk hockey att lyckas i detta Sweden Hockey Games. Det faktum verkar ju nonchaleras fullständigt av dessa herrar.
Sporten hade för ca 1 vecka sedan ett reportage om Husse, där han stod och gullade jämte barnvagnen och berättade om hur bra allt var med livet som nybliven pappa. Man kan ju inte låta bli att tycka synd om barnets mamma.
Dessa herrars fortsättning inom svensk hockey lär inte bli problemfri, varken på landslagsnivå eller på klubbnivå.
Våldtäkt eller inte; spelarna har dock medgivit att de haft sex med henne under natten. Är gruppsex en ny uppladdningsform för landslaget? Det är viktigt för svensk hockey att lyckas i detta Sweden Hockey Games. Det faktum verkar ju nonchaleras fullständigt av dessa herrar.
Sporten hade för ca 1 vecka sedan ett reportage om Husse, där han stod och gullade jämte barnvagnen och berättade om hur bra allt var med livet som nybliven pappa. Man kan ju inte låta bli att tycka synd om barnets mamma.
Dessa herrars fortsättning inom svensk hockey lär inte bli problemfri, varken på landslagsnivå eller på klubbnivå.
Troja - laget i hjärtat
-
- c/o LL´s Forum
Att sätta på en tjej är väl upp till var och en.Det har vi gort sen urminnes tider.Detta är inget nytt fenome.Husse tycker nog att det är skitkul att vara pappa men han gillar även kvinnor.Vad är det för fel med det.Ingen har sagt att barnets mamma och Husse är ihop.Det jag tycker är fördjävligt är att det händer under en tunering när all media har ögonen på dem.Fattar inte varför de inte kan sköta sådant på lite snyggare sätt.
Och är de inte misstänta för våldtäkt ja då kan vi lägga ner denna tråd.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Är inlägget ironiskt menat?erok wrote:Att sätta på en tjej är väl upp till var och en.Det har vi gort sen urminnes tider.Detta är inget nytt fenome.Husse tycker nog att det är skitkul att vara pappa men han gillar även kvinnor.Vad är det för fel med det.Ingen har sagt att barnets mamma och Husse är ihop.Det jag tycker är fördjävligt är att det händer under en tunering när all media har ögonen på dem.Fattar inte varför de inte kan sköta sådant på lite snyggare sätt.
Troja - laget i hjärtat
Instämmer med några av inläggen ovan.
Har man inte vett att sköta sig under dessa stundande viktiga dagar då har man agerat oansvarsfullt. Att man sedan har ögonen på sig (media) och i vissa fall är en idol för små killar och tjejer i runtom i landet då har man enligt mig gjort bort sig, duktigt!
Våldtäkt eller ej så har dom 3 erkännt sexuellt umgänge med tjejen och det gör dom till dåliga förebilder iaf.
Hela händelsen är ju väldigt olycklig för alla parter.
Skärpning!
Har man inte vett att sköta sig under dessa stundande viktiga dagar då har man agerat oansvarsfullt. Att man sedan har ögonen på sig (media) och i vissa fall är en idol för små killar och tjejer i runtom i landet då har man enligt mig gjort bort sig, duktigt!
Våldtäkt eller ej så har dom 3 erkännt sexuellt umgänge med tjejen och det gör dom till dåliga förebilder iaf.
Hela händelsen är ju väldigt olycklig för alla parter.
Skärpning!
Last edited by Trebor on 11 February 2005, 10:51, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
Vad jag menar är väl att de får göra va fan de vill i sitt privatliv utan att de ska bli dömda här på nätet.Vad har vi för anledning att dömma dessa herrar för att de sätter på en brud.
Sen att de inte kan sköta det lite snyggare ja det är ju bara korkat av dessa män.Jag själv skrev mycket skit om de tre Tyskarna som var misstänkta för våldtäkt i Tyringe men de blev friade och där satt jag med skägget i brevlådan.Avakta tills vi får reda på fakta innan vi vräker ur oss en massa gissningar.
Sen att de inte kan sköta det lite snyggare ja det är ju bara korkat av dessa män.Jag själv skrev mycket skit om de tre Tyskarna som var misstänkta för våldtäkt i Tyringe men de blev friade och där satt jag med skägget i brevlådan.Avakta tills vi får reda på fakta innan vi vräker ur oss en massa gissningar.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Erok: har inte en hockeyspelar ansvar som förebild?
Min personliga uppfattning är den att detta är en skandal av stora mått.
Och att det tre Herrana har gjort ngt oförlåtligt gentimot sina spelkamrater och mot oss hockeyintresserade.
Ynkligt är just vad det är.

Min personliga uppfattning är den att detta är en skandal av stora mått.
Och att det tre Herrana har gjort ngt oförlåtligt gentimot sina spelkamrater och mot oss hockeyintresserade.
Ynkligt är just vad det är.

Last edited by Cilla on 11 February 2005, 11:00, edited 1 time in total.
Lakers now and forever
Cilla
Cilla
Det här handlar väl knappast om vad spelarna väljer att göra på sin fritid! Detta handlar om vad köparna av svensk hockey generellt anser om att 3 spelare, inför en viktig turnering, är uppe en hel natt och har gruppsex med en kvinna. Jag tror att de flesta köparna inte tycker det är OK, vilket i så fall på ett eller annat sätt skadar svensk hockey. Detta gör att spelarna svikit svensk hockey och inte agerat ansvarsfullt. Att de sedan har svikit eventuella familjer är i och för sig trist, men sekundärt sett ur ett Tre Kronor-perspektiv.erok wrote:Vad jag menar är väl att de får göra va fan de vill i sitt privatliv utan att de ska bli dömda här på nätet.Vad har vi för anledning att dömma dessa herrar för att de sätter på en brud.
Sen att de inte kan sköta det lite snyggare ja det är ju bara korkat av dessa män.Jag själv skrev mycket skit om de tre Tyskarna som var misstänkta för våldtäkt i Tyringe men de blev friade och där satt jag med skägget i brevlådan.
Troja - laget i hjärtat
Har man match på torsdagen och är med en samlad trupp så
spelar det ingen roll om dom har sex eller går i kyrkan dom ska fan inte vara ute och spinga på nätterna då har man inte i landslagströjan att
göra hur duktig man är!!!

spelar det ingen roll om dom har sex eller går i kyrkan dom ska fan inte vara ute och spinga på nätterna då har man inte i landslagströjan att
göra hur duktig man är!!!

Lakers o Fbk i hjärtat.
Vet inte riktigt vad jag själv står här .Dessa turneringar som spelas för att på något sätt hålla igång hockeyfebern i varje fall jag tar dem inte på allvar jag tycker de är konstgjorda och jag tror spelarna också gör det .Jag försvarar ALDRIG en våldtäkt , men tycker i vissa sammanhang så kommer det anmälningar dagen efter som man får sätta stora [??? [/b]för,.Vi hade ju ett fall här i Växjö nyss som visade sej vara ren bluff .
Om man jämnför vad som hände i Motala mot en 13-årig flicka och de blev friade,ja då kan man undra vad svenska rättsamhället är på väg.Jag skulle aldrig ta upp en tjej som står och liftar ,vem vet dagen efter anklagar hon mej för våldtäkt , förhör analyser , man blir friad ,men man är anklagad för något som man aldrig begått.Är man fullvuxen och går in på ett hotellrum då har man så mycket i sitt förstånd att man vet vad man ger sig in på . Detta är inget försvar för vad som hänt om det nu hänt .Men jag tycker att idag är det många som vill ta chansen att förklara bort sej efteråt.
Om man jämnför vad som hände i Motala mot en 13-årig flicka och de blev friade,ja då kan man undra vad svenska rättsamhället är på väg.Jag skulle aldrig ta upp en tjej som står och liftar ,vem vet dagen efter anklagar hon mej för våldtäkt , förhör analyser , man blir friad ,men man är anklagad för något som man aldrig begått.Är man fullvuxen och går in på ett hotellrum då har man så mycket i sitt förstånd att man vet vad man ger sig in på . Detta är inget försvar för vad som hänt om det nu hänt .Men jag tycker att idag är det många som vill ta chansen att förklara bort sej efteråt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Erok...
Det är väl för fan inte frågan om dom har gjort något olagligt eller inte??
det är ingen här inne som har angklagat dom för våldtäkt!!
som spelare i tre kronor...kvällen innan match...ja då har du fan ingen fritid utan då representera du sverige!!!!
och då "sätter man inte på" en tjej med 2 lagkompisar!!!
hoppas du kan få inte det in din lilla....
Det är väl för fan inte frågan om dom har gjort något olagligt eller inte??
det är ingen här inne som har angklagat dom för våldtäkt!!
som spelare i tre kronor...kvällen innan match...ja då har du fan ingen fritid utan då representera du sverige!!!!
och då "sätter man inte på" en tjej med 2 lagkompisar!!!
hoppas du kan få inte det in din lilla....
Snart nära dig...en ny hall
Serra : nu blir jag lite betänksam ,detta fallet är inte kommit alls så långt att det är dömt .hänvisar till mitt tidigare inlägg.Men hur kan du skriva att så gör man inte mot sitt land .Kommer du inte ihåg vad som hände i somras då DOPADE människor försökte intala Världen inför ett OS att De var oskyldiga och arrangerade motorcykelolyckor för att vi skulle tro på det ,där kan man säja att man inte hedrar sitt land.
Rätt ska vara rätt.
Vad gjorde de på sin fritid ,jo låg på ett sjukhus med skorna på sej och trodde att vi skulle gå på bluffen.
Rätt ska vara rätt.
Vad gjorde de på sin fritid ,jo låg på ett sjukhus med skorna på sej och trodde att vi skulle gå på bluffen.
-
- c/o LL´s Forum
Vad har den grekiska härvan med detta att göra? serra kan väl få tycka som han vill oberoende av att några av hans landsmän råkade göra bort sig. Det har väl knappast något samband? Sveket från de svenska spelarna blir väl inte mindre för det som grekerna gjorde.
Jag ser rött av det svek spelarna gjort genom att gått ut och svirat dagarna innan en viktig turnering och avslutat med gruppsex. Skulle det sedan visa sig vara våldtäkt är det ju ännu värre.
Jag ser rött av det svek spelarna gjort genom att gått ut och svirat dagarna innan en viktig turnering och avslutat med gruppsex. Skulle det sedan visa sig vara våldtäkt är det ju ännu värre.
Troja - laget i hjärtat
Håller med dig Carl!!!! Man kanske får skaffa dörrvakter och beådra
utegångsförbud för spelare i fortsättningen....
Sen vet alla att hockeylirare är lite buffliga i kanterna och kanske
svårare att hålla koll på men det är väl därför vi älskar
hockey när de tar ut sina aggresioner på isen....

utegångsförbud för spelare i fortsättningen....
Sen vet alla att hockeylirare är lite buffliga i kanterna och kanske
svårare att hålla koll på men det är väl därför vi älskar
hockey när de tar ut sina aggresioner på isen....

Lakers o Fbk i hjärtat.
Är du helt säker på att dom varit utanför hotellrummet och svirat? Jag tror att dom kom till hotellrummet efter midnatt och hade tråkigt. Dom tyckte sig komma på en kul idé (!?!) och ringde efter en tjej, troligen en prostituerad, som dom roade sig med. Anmälan kom säkert av att dom inte pröjsade tillräckligt för sig. Jag försvarar absolut inte deras agerande på något vis men dom kan faktiskt ha varit kvar på hotellet hela natten. Vilka ansvarsfulla killar vi har i landslaget.carl wrote: Jag ser rött av det svek spelarna gjort genom att gått ut och svirat dagarna innan en viktig turnering och avslutat med gruppsex. Skulle det sedan visa sig vara våldtäkt är det ju ännu värre.

Allt detta är förjävligt för hockeyns skull men även för deras ev. familjer och polare. Hur kul är det att vara polare med dessa tre medelmåttiga NHL-stjärnor? Det är inget man skryter med för sina övriga vänner att man t.ex. varit ute tillsammans med Husse nu när alla vet hur han roar sig. Jag tror jag ska fråga hemma om det är okej att jag går ut och tar ett par bira med Tallinder ikväll?

Hellre tre skitsnygga kassar än en skitsnygg kasse
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Carl:.
Jag tar helt avstånd för om det har med våldtekt att göra.
Serra :
vad har detta med OS att göra? ,för du skrev då att man ska inte döma för än de är dömda ,men det finns väl ingen i hela världen som betvivlar utan att de var DOPADE och försökte att arrangera för att bli trodda.
MEL:
Håller med dig helt en medelmåtta ,men ändå 2 klasser högre än en radiokronobergsreporter som lever också på att tennisen blivit så upp haussad, så till och med får vara representerad i hockeysammanghang i radio- sändningar.
Jag tar helt avstånd för om det har med våldtekt att göra.
Serra :
vad har detta med OS att göra? ,för du skrev då att man ska inte döma för än de är dömda ,men det finns väl ingen i hela världen som betvivlar utan att de var DOPADE och försökte att arrangera för att bli trodda.
MEL:
Håller med dig helt en medelmåtta ,men ändå 2 klasser högre än en radiokronobergsreporter som lever också på att tennisen blivit så upp haussad, så till och med får vara representerad i hockeysammanghang i radio- sändningar.
Jag måste bara fråga:alfax wrote:Serra :
Bara för det var greker som dopade sig i Aten och på så sätt svek sin nation i somras, så får inte serra tycka att de svenska spelarna svikit sin nation, bara för att han är landsmän med de som svek, eller? Jag fattar faktiskt inte vad det grekiska sveket har att göra med det svenska sveket...............
Troja - laget i hjärtat