Tips Superallsvenskan

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

klasse
Forumamatör

Post by klasse »

Putte/LL wrote:Läs vad jag skriver!!

Visst finns det kanske 2-3 som var ganska kaxiga

Tänk om jag skulle tro att alla NH-fans var som du :)

Jo du Putte, jag såg vad du skrev. Men det var inte bara en 2-3 kaxiga. Bara i första tråden såg jag väl en 4-5.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

Och på forumet är vi över 1000 användare registrerade och i Lakers Lakejer har vi 500 medlemar.....
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
klasse
Forumamatör

Post by klasse »

Men det där är ju skrivet i april. Innan alla era pengasuckande nyförvärv kom!
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Du Klasse, var allt snack du menar??? :o

Forumet har 57000 inlägg... Hur många kaxiga kan du hitta? Du verkar ha en del tid iaf.

Hejsvejs, nu ska jag till Mörrum :D Det ska bli skoj :D
klasse
Forumamatör

Post by klasse »

Ska jag söka genom alla 57000?skulle inte tro det. 8O . Nej, men nu orkar jag inte diskurtera detta mer. Dessutom ska jag snart till jobbet..
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Fattar att du inte orkar... :lol:
# 43
Forumamatör

Post by # 43 »

c70t5 wrote:.. detta Nyköping, snacka om att ramla in på ett sketet bananskal, jag tror och hoppas att dom blir ena riktiga slagpåsar i SA för dom har inget där att hämta, dom är inte värda det, men vem vet, herr (pappa) Karlsson kanske kommer på ngt nytt, om han inte drar iväg på en ny Ålandsresa (tjänsteresa) igen vill säga...!? Det ska bli mig ett nöje att få lyssna och läsa hur Lenny spottar och svär efter förlusterna, för han har ju ett sämre ordförråd än vad drottning Silvia och sportchefen i Tomteland har ihop.

/T5!!

He,he...ja du c70t5 hoppas att du har riktiga högtidsstunder nu när du lyssnar på KUNG LENNY!

Själv tycker jag det är hur kul som helst och lyssna på floskelspridaren Fagerwall..... he.he

Hoppas att vi ses i Scaniarinken i eftermiddag!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

...någongång vänder det för Er, det är jag övertygad om, hoppas jag iaf...

/T5!! :wink:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Inte mycket att tjafsa om!!bara att erkänna att nyköping är bra
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Det är väl ingen som tjaffsar?
Jag grundar endast min uppfattning på vad jag själv har sett, och jag tycker inte att Nyköping är bra. Det är för mig en gåta att det gått som det har gjort för Nyköping i SA.

/T5!!
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Tjafsar var bara ett slangord!!sorry!!Vi hade ju ganska lätt mot Nyköping men dom kanske är som Lakers att dom spelar bra mot lag som kanske ska vara bättre å gör sämre matcher mot sk kallade sämre lag?för min del så känner jag att vi kan göra hur bra matcher som helst mot lag som tillhör dom bättre inom parantes så tar vi oss nu bara till kval så kan allt hända
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Ett lag som imponerar utav helvete i SA är ju Rögle. Trots att dom är våra rivaler så är det riktigt kul att se hur dom går fram som en ångvält och sätter norrlag efter norrlag på plats.

Speciellt när man inför säsongen kunde läsa att norrlagen var så mycket bättre...

GO Rögle!!!! :ok: :ok: :ok: :ok:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, Rögle är ett gediget lag rakt igenom, bara att erkänna. 8)
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Opps... pass på nu. På internet kan alla läsa vad ni skriver :lol:

Faktum är nog att laget i år t.o.m. är bättre än vad vi själva insett. Vi minns fortfarande den spillran av ett lag vi såg hela förra säsongen. De flesta är kvar sedan dess och även om namnen på tröjorna är desamma, så är det helt andra spelare vi ser i år.

Visst har vi haft flyt med nyförvärven. Vesce (ej NHL-lockout) visade sig vara en klockren vinstlott, och tillsammans med Ritchie står de för inställning och attityd.
Kenny "Herr Ödmjuk" Jönsson gör ingen stor grej av sin egen storhet, utan går in som vilken nobody som helst och gör samma skitjobb som alla andra, helt enkelt därför att han är sån.
Att Micke Johansson trillade in från Hammers och gjorde att vi fick en slagkraftig fjärdeline var inte planerat, men passade perfekt.

Men årets värvning var ändå Gunnar Persson. Utan honom hade det aldrig gått, oavsett vilka spelare vi haft.

Hur långt det bär vet ingen denna supergalna säsong. Men det är jääääävligt roligt att vara en nagel i ögat på Norrland.
Givetvis siktar vi på kvalserien och OM vi kommer så långt, så är bara känslan av att få en chans att spöa MIF något alldeles obeskrivligt, underbart, fantastiskt och ofantligt skönt.
All press på MIF. De ska bara vinna. Gör de det, så är det ingen som reagerar. Gör de inte det, ja då jefvlar kommer ni att höra det ända upp till Smålandsskogen. :twisted:
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Men idag gick ni på pumpen Hofnar......
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Lakerdome wrote:Men idag gick ni på pumpen Hofnar......

Jomenvisst, men jag har svårt att gråta blod för det.
Två uddamålsförluster på bortaplan, samt en förlust i Leksand där vi var med i matchen hela tiden.
Hemma har det varit säkerheten själv.
Jag har hela tiden haft den lite löjligt ödmjuka inställningen att vi ska komma allt utom sist eller näst sist. Därför är jag också glad över framgångarna.
Vi får väl se hur det slutar...
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Tror inte Nyköping håller hela serien trots bra spel.
Skellefteå får Dunham kan vara för sent...
Skulle vara kul om Leksand och Rögle går direkt till kvalserien
så Lakers kan få revanch på Skellefteå i playoff 2
:bash: :bash: :bash:
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag tycker Nyköping har stor chans på ES-kval!väl där kan ju allt hända(=läs Mora)

skall bli riktigt intressant o följa MIF oxå,jag tror inte dom orkar klara sig kvar och då blir det roligt nästa år för oss,tänk er MIF i lakerdoom!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Varför är lag två helt olika lag hemma respektive borta (inte minst mitt eget)?

Jag såg vår match uppe i Nyköping och blev grymt imponerad av deras tredjeperiod. Rögle hade matchen i två perioder, men i tredje lyckades NH via forcering och vilja trycka in två mål i sistaakten (jag skulle kunna säga att Rögle vek ner sig, men väljer den lite mer neutrala åsikten).

Ikväll var de..... usla! Detta trots att matchen var riktigt viktig för bägge lagen.
Gnet, ryggsäck och noll eget spel. Inte ens tillstymmelse till försök att spela när de låg under. Rögle var inte speciellt bra, men tillräckligt tack och lov.
Märkligt.

Frågan är om de lekt färdigt nu? Kanske, jag tror nästan det.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Hofnar wrote:Gnet, ryggsäck och noll eget spel.

Men... Det är ju Halmstads segerkoncept, ju! :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
# 43
Forumamatör

Post by # 43 »

Hofnar wrote:Varför är lag två helt olika lag hemma respektive borta (inte minst mitt eget)?

Jag såg vår match uppe i Nyköping och blev grymt imponerad av deras tredjeperiod. Rögle hade matchen i två perioder, men i tredje lyckades NH via forcering och vilja trycka in två mål i sistaakten (jag skulle kunna säga att Rögle vek ner sig, men väljer den lite mer neutrala åsikten).

Ikväll var de..... usla! Detta trots att matchen var riktigt viktig för bägge lagen.
Gnet, ryggsäck och noll eget spel. Inte ens tillstymmelse till försök att spela när de låg under. Rögle var inte speciellt bra, men tillräckligt tack och lov.
Märkligt.

Frågan är om de lekt färdigt nu? Kanske, jag tror nästan det.

Kan det ha att göra med att Nyköping saknade ett antal av sina viktigaste spelare som t.ex sin bäste fw och bäste back i SA Nikko Halttunen
Thomas Sogs samt Wibner och Hultgren? Eller att man fick 0-1 målet felaktigt bortdömt (enl. egen uppfattning) och att 2-0 målet var ruggigt turligt. Inte lätt att sedan göra match av det...

Å andra sidan har man stor respekt för Rögle i Ängelholm. Inte många lag kniper poäng där. Tror nog inte Nyköping "lekt färdigt" än. Vi har 17 poäng, och det "får" man inte i en sådan här serie, Sen att vi spelar tight och tufft det är en annan sak. Vi har inte ambitionen att vara några skridskoprinsessor. Det får andra ta han om. Lakers kanske???
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

# 43 wrote:Vi har inte ambitionen att vara några skridskoprinsessor. Det får andra ta han om. Lakers kanske???

Så vad du inseminerar är att ni torskade tre (3, three, trois, drei!!!) gånger mot ett gäng isprinsessor? :wink:
Det har inte riktigt med saken att göra iofs men jag har j-vligt svårt att förstå er poängskörd efter det ni visade mot oss... :roll:
Men det är bara att gratulera... Ni kanske bara har svårt mot konståkningsstarka lag? :lol:
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

# 43 wrote:Kan det ha att göra med att Nyköping saknade ett antal av sina viktigaste spelare som t.ex sin bäste fw och bäste back i SA Nikko Halttunen
Thomas Sogs samt Wibner och Hultgren? Eller att man fick 0-1 målet felaktigt bortdömt (enl. egen uppfattning) och att 2-0 målet var ruggigt turligt. Inte lätt att sedan göra match av det...

Ursäkter....
Du glömde att domaren var hemmabLindh!
Gallerskalle
Forumamatör

Post by Gallerskalle »

Viktor666 wrote:Så vad du inseminerar är att ni torskade tre (3, three, trois, drei!!!) ......

Så vitt jag vet betyder inseminera befrukta på konstgjord väg med avseende på djur eller (ofta) växter.
Du menar säkert insinuera som ger meningen en bättre innebörd.... :)

//Johan
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Gallerskalle wrote:
Viktor666 wrote:Så vad du inseminerar är att ni torskade tre (3, three, trois, drei!!!) ......

Så vitt jag vet betyder inseminera befrukta på konstgjord väg med avseende på djur eller (ofta) växter.
Du menar säkert insinuera som ger meningen en bättre innebörd.... :)

//Johan

Jo, jag vet. Jag stal ett litet skämt Lasse Brandeby använde sig av en gång...
Förlåt, det ska inte upprepas... :oops:
Alla försök att skämta kommer hädanefter att skoningslöst slås ner av moderatorerna! ;)
Gallerskalle
Forumamatör

Post by Gallerskalle »

[quote="Viktor666
Jo, jag vet. Jag stal ett litet skämt Lasse Brandeby använde sig av en gång...
Förlåt, det ska inte upprepas... :oops:
Alla försök att skämta kommer hädanefter att skoningslöst slås ner av moderatorerna! ;)[/quote]

är det inte så att det är jag som skall lära mig uppskatta humor istället för att slå ner på forumskribeneter som försöker lätta upp stämningen... :D

//JM
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Gallerskalle: Jag har nu lärt känna Viktor och jag säger man får tänka till både en och två gånger innan man svarar denne man.Och man kan säga att man inte får vara BLÅ-ögd :lol:

Viktor: har ännu inte fått första nr av Prol........(nej gud förbjude mej att ta det ordet i munnen) :oops:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Re Animator
Forumamatör

Post by Re Animator »

# 43 skrev:

Kan det ha att göra med att Nyköping saknade ett antal av sina viktigaste spelare som t.ex sin bäste fw och bäste back i SA Nikko Halttunen
Thomas Sogs samt Wibner och Hultgren?

Skador/sjukdommar drabbas vi väl alla av. Just nu har vi tio! st febersjuka eller skadade, Löven har väl nått liknande även Bufors har några stycken. Är säker på att Rögle också saknade någon eller några när ni möttes senast. Så är det!
# 43
Forumamatör

Post by # 43 »

c70t5 wrote:Det är väl ingen som tjaffsar?
Jag grundar endast min uppfattning på vad jag själv har sett, och jag tycker inte att Nyköping är bra. Det är för mig en gåta att det gått som det har gjort för Nyköping i SA.

/T5!!

Ska bli kul att mäta krafterna med ditt fantastiska Lakers nu c70t5. En gåta för dig att behöva möte detta Nyköping som du tycker är såå dåliga antar jag..
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Mmm, det ska bli mkt intressant. Jag grundar min uppfattning på vad jag har sett av Er, och det har inte imponerat. Men Du verkar ju ha så stora tankar om ditt Nyköping, så det är ju upp till bevis då.
Som sagt en riktig gåta för mig är det fortfarande...

/T5!!
# 43
Forumamatör

Post by # 43 »

c70t5 wrote:Jag grundar min uppfattning på vad jag har sett av Er, och det har inte imponerat. Men Du verkar ju ha så stora tankar om ditt Nyköping, så det är ju upp till bevis då.
Som sagt en riktig gåta för mig är det fortfarande...
/T5!!

En riktigt härlig gåta det du! Ta en titt i SuperAllsvenska tabellen så kan du kanske få en ledtråd...

På tal om "höga tankar" så tror jag ni i Lakers slår oss med hästlängder. Vem minns inte tongångarna inför säsongen. Där kan vi snacka "höga tankar"!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Ja men snälla Du, Vi lever i nuet, låt oss spela om det först. Att Ni kom hyffsat bra i SA ändrar ändå inte min uppfattning om Nyköpingshockey, jag tycker fortfarande att Ni inte lirat ngn speciellt märkvärdig ishockey när Vi mött Er. Så det är upp till bevis på onsdag för Nyköping, för det är ju Ni som har pressen på Er, för Ni kommer ju trots allt ifrån SA...
Gällande "höga tankar" förresten, är säsongen slut än? Inte för Växjö Lakers iaf!

/T5!!
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

En liten idé, bara...
Hur vore det om ni (c70t5 och # 43) läste varandras inlägg INNAN ni svarar på dem?

Jag kan hjälpa er!
# 43 tror alltså att Nyköping kommer att slå Lakers grundat på deras framfart i superallsvenskan.
c70t5 tror på Växjö eftersom Nyköping varit väldigt bleka i mötena mot Växjö.

Inget konstigt så långt, va? Dåså! Kör hårt!
# 43
Forumamatör

Post by # 43 »

Ang . Viktoe666:s inlägg nr. 999 (!): Var du ordningsman i skolan också?

c70t5: Var det inte du som introducerade det där med "höga tankar"?
Om vi spelar "i nuet" hur kan du då grunda en uppfattning på nåt som hände för 20 matcher sedan?? I nästa andetag så menar du att vi har "pressen på oss". Du argumenterar lite som en gummiboll - lite okontrollerat hit och dit.

En sak kan jag hålla med dig om: Låt oss spela om det!!!

PS. Det där om vem som har pressen på sig tar jag upp i ett annat inlägg.
Post Reply