Växjö Lakers - Troj/Ljungby

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, precis, det är mycket som står på spel. :eyecrazy:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Räven wrote:Jo, precis, det är mycket som står på spel. :eyecrazy:
:eeeh: :eeeh: :eeeh:

/T5!! :eyecrazy: :ajaj:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Toby
Forumamatör

Post by Toby »

Räven wrote:Ja, det kan nog bli allt från en underbar derbymatch till en urartad sådan, jag hoppas dock på det första. Ja, han tog åt sig rejält Jimmie Svensson. Jag har faktiskt inte mycket över för hans attityd på isen, jag tänker på en speciell attityd då.
Om ni värvar Emil Kåberg så får ni också ett rikssvin :D
De spelarna som blir mest hatade av motståndarsupportrarna blir alltid mest älskade bland de egna.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Toby wrote:Fördelen för oss är att vi "överlever" en förlust ,det gör ni knappast.
När man som du tänker i sådana banor, har man redan ställt in sig på att förlora.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Toby skärp dig, alla vet att troja alltid kommer vara storebror, lakers har en säsong i allsvenskan, skärp dig...jag skäms över dig...

imorgon sjunger vi sönder " lakerdome "

En jimmie svensson, det finns bara en jimmie svensson
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, Toby det har du väldigt rätt i och jag håller med dig angående Emil Kåberg också.

Vi får väl se hur det går imorgon och om man behöver ta en stesolid innan, eller om det räcker med en whisky. Antingen får man väl fira efteråt, eller så får man dränka sorgerna. :eeeh:
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Troy wrote: En jimmie svensson, det finns bara en jimmie svensson
Och honom vill vi inte ha :wink:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Javisst sjung sönder hallen bara, det är just en ny sådan vi behöver. :wink:
Toby
Forumamatör

Post by Toby »

Per_växjö wrote:
Martin Persson då? :)
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Toby wrote:
Per_växjö wrote:
Martin Persson då? :)
Han ville varken ni eller vi ha :wink:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Stolt Trojan
Forumamatör

Post by Stolt Trojan »

Ja det kommer förmodligen bli en riktigt jämn och tuff match imorgon, Troja har dock just nu en enorm styrka att vinna jämna matcher och i match mot Växjö brukar alltid Trojas lirare ge mer än 100 %, därför tror jag Troja vinner med 4-2. Det lär säkert oxå bli många matcher i matchen, skulle gissa att Luc kommer proppa ganska duktigt, det lär säkert vara många på plan som är rejält övertända och jag tippar att vi får se slagsmål innan klockan visar fem minuter av första perioden, känslorna lär svalla så även på läktaren. Hoppas nu bara inte Thorsbrink får en avgörande roll i matchen, han är verkligen inte min favorit, förhoppningsvis kommer han klara av matchen, men han kommer inte få det lätt. Det känns riktigt angenämt att stå på läktaren imorgon som Trojasupporter och sjunga, vi är många, vi är bra och vi älskar Troja.. :D
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag ser verkligen fram mot kvällens drabbning :lol:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

"vi är många, vi är bra och vi älskar Troja.. "

ni kommer inte att var ensama ikväll...vi är bäst...och vi ÄLSKAR LAKERS!! ;)
Snart nära dig...en ny hall
carl
Forumdemon

Post by carl »

Ja, det ska oerhört kul ikväll.

Coacherna har viktiga roller i kvällens drabbning. Det gäller för dem att styra spelarnas känslor rätt, så vi slipper alltför många utvisningar. Jag var tidigare orolig för hur Jimmie och Blomman skulle hantera känslorna, men efter att ha läst intervjuer med dem så verkar det som om båda två är inställda på rätt saker. Att sitta utvisad förstör bara de egna lagets möjligheter. Jag ber till högre makter för att Torsbrink gör sin bästa insats hittills i sin karriär.

Troja, Trojas supportrar, Lakers och Lakejerna är laddade till tänderna. Visst ska väl detta bli en match att minnas.......
Troja - laget i hjärtat
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Hoppas alla Lakejer och övriga Lakersfans är riktigt laddade till kvällens drabbning!

Pratade med en Trojasupporter nyss och vad han erfar kommer det uppemot 1.000 personer från Ljungby i kväll. De är rädda att biljetterna kommer vara slutsålda.

Det känns att det är något på G i kväll. Tror på en fantastiskt trevlig match. Må bästa lag vinna!

Växjö Lakers är de bästa!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Lyssnade precis på radio kronoberg där några tippade sina reultat inför kvällens drabbning. Smartaste tippet: 4-4 till Lakers :roll:
carl
Forumdemon

Post by carl »

Roggan wrote:Pratade med en Trojasupporter nyss och vad han erfar kommer det uppemot 1.000 personer från Ljungby i kväll. De är rädda att biljetterna kommer vara slutsålda.

Det känns att det är något på G i kväll. Tror på en fantastiskt trevlig match. Må bästa lag vinna!
1000 personer från Ljungby har jag svårt att tänka mig. Det är ju ungefär så många vi är på hemmamatcherna....... Runt 500 är nog mer realistiskt. Lakerdome lär hur som helst bli i det närmaste fullspikat och Lakers kassör lär bli helt salig.
Troja - laget i hjärtat
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh!!!!
8 timmar kvar!!!
VI SLUTAR ALDRIG SJUNGA VLH!!!!!
Last edited by serra on 26 January 2005, 10:52, edited 1 time in total.
Snart nära dig...en ny hall
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

serra wrote: aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh!!!!
8 timmar kvar!!!
JAG SLUTAR ALDRIG SJUNGA VLH!!!!!
OLÈ LAKERS OLÈ OLÈ LAKERS OLÈ OLÈ VI SLUTAR ALDRIG ATT SJUNGA VLH! :wink:

Den bör delas ut på papper idag så alla kan sjunga med :twisted:
Tifojohan
Forumamatör

Post by Tifojohan »

Vadå aldrig sluta sjunga? Det gör ni visst set!!! ha varit med många gånger när ni så kallade lakejer slutat sjunga :P inse att ni inta ha någon tradition eller statistik = NOLL KULTUR!!!
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Tifojohan: haha.. vad är du för hjälte? 8O
Statistik har väl alla lag? :roll:
Goddamnit!!!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Tifojohan wrote: inse att ni inta ha någon tradition eller statistik = NOLL KULTUR!!!
Vem bryr sig om vi inte har någon tradition eller KUL TUR som er när vi ligger före :roll:
Forumproffs

Post by #54 »

Jo snart kommer nog Herman Lindqvist till det lilla samhället Ljungby och gör repotage om de stora kulturella och historiska händelserna i byn. :lol: :lol:

Ljungby är något man inte ens kör igenom när man ska till Halmstad på sommrarna.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Med det resonemang Tifojohan för kan ju knappast HV71 vara en klubb med hockeykultur heller. Visst är det roligt att minnas gamla segrar och spelare från den gamla goda tiden, men det är betydligt roligare att få se Allsvensk ishockey säsongen 2005-06, och det är det vi spelar om nu.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Vi tror inte heller att vi är en storstadsregion heller som ni, vem åker till Växjö på sommaren? på vintern? hade det inte varit för universitetet så hade det inte varit mycket med " expansiva växjö "

since 1997 :lol:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

näe, växjö på sommaren är inte mycket att hänga i granen... för då åker ju alla till Playa del Ljungby o lapar sol! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Visst är det väl kul att vi kan diskutera HOCKEY under en tråd-rubrik som benämns Lakers-Troja/Ljungby.....?

Att jämföra storlek på kommun känns kanske något mindre meningsfullt inför just den här HOCKEY-matchen och i denna MATCH-tråden. Dessutom är det ju inte speciellt svårt att ta redan på fakta i befolkningsfrågan. Tips: Gå in på respektive kommuns hemsida och läs befolkningsstatistiken så är den frågan ur världen. Sätt sedan den informationen i relation till Sveriges största respektive minsta kommuner, så har ni fått en ganska bra bild, tror jag. Lycka till!
Troja - laget i hjärtat
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Troy wrote:since 1997 :lol:
Var du född då...? :wink: :lol:
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

carl wrote:Visst är det väl kul att vi kan diskutera HOCKEY under en tråd-rubrik som benämns Lakers-Troja/Ljungby.....?

Att jämföra storlek på kommun känns kanske något mindre meningsfullt inför just den här HOCKEY-matchen och i denna MATCH-tråden. Dessutom är det ju inte speciellt svårt att ta redan på fakta i befolkningsfrågan. Tips: Gå in på respektive kommuns hemsida och läs befolkningsstatistiken så är den frågan ur världen. Sätt sedan den informationen i relation till Sveriges största respektive minsta kommuner, så har ni fått en ganska bra bild, tror jag. Lycka till!
Från Scb´s mätningar i november
Växjö 76 760
Ljungby 27 019

Om man nu skall försöka få tillbaka tråden dit den hör hemma så tror jag på en tajt match ikväll med, Lakers har som sagt spelat redigt bra hockey sista matcherna och troja kommer att vara heta. Det kommer att vara lite tur kanske som avgör vem som vinner.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Att det är bara skulle vara universitetet som lockar är sagt från någon som har noll koll på saker och ting. Det är nämligen så här att handelsutbudet i Växjö lockar folk från en radie på ca 8 mil enligt en tämligen färsk undersökning.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Verkar som om Omark är tillbaks ikväll, och även Nyström. Ska bli intressant att se hur den nya linan med Lundström, Jarno och Andrée fungerar. Frågan är ju dock om man ska splittra fungerande kedjor när det går bra, jag är inte så säker på det. Får hoppas att herrar Fagervall och Evertsson vet vad de gör.

Alla till kupolen och lapp på luckan, ikväll blir det hockeyfest.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Tycker att tredjelinen spelat bra dock så har de haft oförmågan att näta, tycker denna Variant med en tänd jarno och Lundström-Persson verkar bra med.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Måså vara, men Henke Andersson ska ju vara GIVEN där!

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
The Duke
Forumamatör

Post by The Duke »

Tifojohan wrote:Vadå aldrig sluta sjunga? Det gör ni visst set!!! ha varit med många gånger när ni så kallade lakejer slutat sjunga :P inse att ni inta ha någon tradition eller statistik = NOLL KULTUR!!!

Ingen kultur? Vi har ju Sveriges finaste bibliotek

Vem fan bryr sig om kultur och statistik. Hembyggdsromantik är det enda ni har i skitstaden Ljungby (är det en stad?) Skulle hellre bosätta mig i Irak än i Ljungby.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Visst det är väl alltid kul om det finns historia bakom och en fin statistik, men den säger "nada" om framtiden och jag tycker nog att det är bättre att titta framåt, istället för att hela tiden titta i backspegeln.
Post Reply